Renault Thalia (2011)
22.4.2012Tohle auto jsem si koupil jako nejlevnější pracovní stroj v úplně základní výbavě, protože nevěřím, že se v dnešní době do auta vyplatí investovat víc…
Renault Thalia (majki0711)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- thalia 22.04.2012 19:59 random
-
Odfláknutá práce 23.04.2012 11:45
Matuji
-
Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 12:11
majki0711
-
Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 20:41
Ronault.
-
Re: Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 22:42
Matuji
-
Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 23:43
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 10:33
majki0711
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 12:50
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 13:24
majki0711
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknu… 24.04.2012 13:37 Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 13:24
majki0711
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 12:50
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 24.04.2012 10:33
majki0711
-
Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 23:43
Ronault.
-
Re: Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 22:42
Matuji
-
Re: Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 20:41
Ronault.
-
Re: Odfláknutá práce 23.04.2012 12:11
majki0711
- Sedadla 23.04.2012 14:47 Pavko111
- Kvalita 24.04.2012 14:33 Stenly77
- LPG 24.04.2012 15:31 Flai
- Asfalt 24.04.2012 16:22 Andreas96
- thalia 16.07.2012 13:33 chetoos
- Nápis Thalia 07.10.2012 17:19 hp21
- kvalita renault versus škoda 21.12.2015 17:43 jirinax
- :-D 21.12.2015 17:47 jirinax
-
random 22.04.2012 19:59
thalia
Mam tiez podobny pohlad na auto ( spotrebak ), v kazdom pripade posilovac mi dnes pride ako dobra vec ( hlavne do mesta ), inak rozhodnutie chapem. Kufor - je velky, ale pouzitelnost je horsia ( ale to uz je jasne vzhladom na koncepciu karoserie ), ale zalezi co clovek prevaza ( pre mna. napr. nepouzitelne, ale Dacia Sanderov si predstavit viem ). Dufam ze pribudnu este nejake foto a hlavne vela km bez problemu. -
Matuji 23.04.2012 11:45
Odfláknutá práce
Když si koupíš auto za 5 korun, tak se nemůžeš co divit, že to je odfláknuté. Měl by ses podívat jak je zpracovaný aktuální Megane nebo Laguna.-
majki0711 23.04.2012 12:11
« Re: Odfláknutá práce
No jo, jenže taky vím, že megan nebo laguna též nepatří mezi spolehlivá auta. Tohle je aspoň levný, píšu zde jinak jen pravdu, ne stížnosti a jsem celkem spokojený uživatel. Ono totiž dát za cokoliv z Francie víc než 5kč je fakt moc. :-)
Pokud bych chtěl do auta dát víc peněz, tak jdu jedině do japonce.-
-
Matuji 23.04.2012 22:42
« Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Megane a Laguna nepatří mezi spolehlivé auta?? Zrovna onehdy jsem se bavil s jedním známým dealerem co prodává Rencky a říkal, že od doby co začali prodávat trojkové Laguny nepamatuje, že by se vracely na reklamaci nebo servis. Laguny jsou spolehlivé a bezproblémové již od Laguny II phase 2. Od té doby již s tím nejsou žádné problémy.. To spíše problémy jsou mezi lidmi než mezi auty.. :-!-
-
majki0711 24.04.2012 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
A proč je teda laguna podle německého TÜV při jakémkoliv stáří sledovaných aut na posledních místech v žebříčku spolehlivosti? Ani ostatní modely značky na tom nejsou o mnoho lépe. I ty nejlepší jsou podprůměrné. Myslím, že tato statistika celkem slušně kopíruje názory lidí z oboru se kterými jsem se bavil. Já jsem si auto koupil s tím, že 5let to snad vydrží a pak se toho zbavím. Však on to někdo za dvacet tisíc koupí. Jakýkoliv auto po ujetí 100 až 150tisíc km začíná za servis vyžadovat takové výdaje, že za to mám pomalu další novou thálii.-
Ronault. 24.04.2012 12:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Ptám se na konkrétní problémy Laguny III, kterou tady označuješ za nespolehlivé auto. Povídej.
Je mi celkem fuk, jestli patnáct let stará Laguna na STK v Německu projde, nebo neprojde a co tví "odborníci" říkají.
Kdyby ses trochu zajímal, tak i včetně TUV, ADAC nebo AutoBildu patří Laguna III k vůbec nejspolehlivějším vozům své třídy, takový Passat s 2,0 TDI by mohl Laguně v testu Autobildu jedině závidět a třeba Mazda se dostala před Lagunu hlavně díky konstrukčně primitivnímu benzínovému motoru. Takže nepiš nesmysly, když o tom nic nevíš.
Holt sis koupil auto za 150t, takže nechápu, že se divíš slícování někde dole pod palubní deskou (o tom, že v dané třídě je zbytek palubní desky slícován velmi pěkně jaksi nepíšeš). A abych byl upřímný, tak se mi vůbec nelíbí ty repráčky, cos tam namontoval, to se hodí možná do nějakého 30 let starého auta a nebo do cirkusu, ale v novém autě.... 8-s Nemluvě o tom zadním platu. :-|-
majki0711 24.04.2012 13:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Nebudu se hádat, repráky jsou věc názoru, někdo ocení originalitu, někomu se nelíbí. Aspoň vím, že nemám tuctovku, která hraje jak rozhlas po drátě a přitom si za ni výrobce řekl nesmysl (viz většina origo instalací). Zajít do supermarketu a namontovat repráky co určil výrobce dokáže kde jakej opičák. Osobně se hlásím k obecným zásadám ozvučení, které prosazoval jeden z našich největších konstruktérů hi fi techniky pan Jiří Janda.
Pokud jde o spolehlivost laguny, tak to napíšu jak pro méně chápavé. V roce 2011 laguna dle TUV mezi vozy 2-3roky starými skončila na 114.místě ze 128. V jiných kategoriích je na tom podobně, stačí si jen vyhledat info.Pokud mi někdo tvrdí, že tato krychle je opravdu kulatá, nechám ho v tom, ať si za svým názorem stojí. Má na to právo.-
Ronault. 24.04.2012 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Máváš tady statistikou TUV, přitom už jaksi zanedbáváš smysl a způsob tvorby této statistiky a z čeho se dané hodnocení skládá. Je to prostě pohled laický, i když se tvářící věcně. Důkazem budiž to, že sám nedokážeš nic konkrétního napsat a opíráš se jen o statistiky, kterým nerozumíš. Kdybys věděl něco konkrétního, tak bys nenapsal takový nesmysl, Laguna III dostala do vínku základ Laguny II, který byl vypilováno po stránce spolehlivosti, plus se do auta nedostaly motory typu 2,0 IDE nebo 2,2 dCi, naopak dále byl rozvíjen povedený a spolehlivý motor 2,0 dCi (rozvody řešené nesmrtelnými ozubenými koly a krátkým řetězem, který se opravdu netrhá) či vcelku jednoduchý a spolehlivý 2,0 TCe a 2,0 16V, který je takříkajíc nesmrtelný. Stačí si projít např. Renault foru a najít nějaké opakující se nářky na Lagunu III je opravdu problém, resp. nejsou.
To, že je země placatá tady tvrdíš jen ty, ale jen proto, že nevidíš dál než za obzor.
Mezi originalitou a kýčem je bohužel drobný krůček, který se ti těmi repráky s červenou mřížkou podařilo z mého pohledu překonat, bohužel. Jestli hrají nebo nehrají, to je věc druhá, ale nemusí vypadat, že je tam někdo přendal z Moskviče, stejně jako ten koberec kolem kapličky. Tohle jsem viděl naposledy před 15 lety v autobusech Karosa :-|-
majki0711 24.04.2012 14:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
No konkrétně třeba vím, že hlavní problémem značky je obecně elektrika. Co, to fakt z hlavy nevím a nebudu si na nic hrát. Ten koberec v kapličce mi nevadí a je i účelný, alespoň odložené drobnosti nedrnčí a není to taková přesýpárna jak od výrobce.
Statistiky vychází z hodnocení německých STK, takže asi nějakou váhu mít budou.
Náhodou moskvič je krásnej a úplně nejhezčí jsou ty pro sovětský trh s tovární značkou iž :-)
Pro mě jak od cirkusu vypadají některá francouzská auta, která svými výstředními tvary neoslovují zas mě. To thália je ještě celkem konzervativní.-
Matuji 24.04.2012 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Veškeré takové povídačky o spolehlivosti, elektronice jsou spíše jen přežitek z dob, kdy Renault měl v autě technologie co s velkou slávou dnes objevují v Německu (viz. radar v přední masce pro adaptativní tempomat, bezklíčový systém aj.). A to co píšou v AutoBildu/AutoTIP a hlavně Svět motorů, to je žumpa největší. Ti jsou tak zaprodaní škodovce, že tam se nikdy člověk vyvážené recenze na Rencka nedočte (viz. poslední test Scénicu - odsunuli loketní opěrku až úplně dozadu a kritizovali, že je špatně umístěná a nedá se pracovat s ovládačem navigace. Přitom na vedlejším snímku ji už mají zarovnanou s řadičkou).
Ale jinak souhlasím s tím, že francouzské vozy vypadají jak z cirkusu - viz současné Peugeoty, Citroeny... Renault se zatím drží na "konzervativnější vlně". Uvidíme co Van Den Acker vymyslí a udělá.-
majki0711 24.04.2012 21:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
S tou zaprodaností Škodovce a celému koncernu třeba v případě Světa motorů plně souhlasím. Celej koncern dělá drahý, za ty prachy nezajímavý auta, ale skoro vždycky dopadnou jako vítěz testu. A nebo propagace šunek z bazaru AAA. Pokaždé vyjde test ojetiny jako super nákup.
Taky nevěřím všemu, co se píše.
-
-
Ronault. 24.04.2012 18:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Konkrétně víš, že obecně... , takže konkrétně nevíš nic. Výborně, stačilo to napsat hned na začátku a na nic si tu nehrát.
Tyhle nesmysly, jako že hlavním problémem Renaultu je elektronika snad platí z doby 80.-90. let, tedy v době, kdy Renault byl průkopníkem, čili tehdy, se ještě konkurenci typu VW o něčem takovém ani nezdálo, natož aby se jim mohlo něco zkazit. V současné době je situace jiná a ani tehdy nebyla taková, jak se mluví u hospodských stolů, Laguna III budiž příkladem.
Obecně nesnáším tyhle předsudky a obecné hospodské povídačky. Obecně se tvrdí, že Thalii za 150t jezdí jen socky, ale určitě bys byl proti, kdyby ti někdo říkal socko, protože se sockou necítíš a nejsi. Snad jsi to pochopil.
Ta kaplička nahoře není odkládací prostor, normálně tam je display autorádia, proto tam Renault nic nemusí polstrovat a vykládat, nic tam nepatří, jen ty sis nepřiplatil za rádio.
Nijak jsem nekomentoval vzhled Moskviče, jestli sis všiml, ale ten rozpor, že je rok 2012 a tudíž i auta vypadají a neobsahují prvky z Moskviče. Asi stejně směšně by dnes vypadaly korálky na opěradle, tygří potah volantu a sedadel.
Francouzské vozy rozhodně jak z cirkusu nevypadají, to jsi špatně pochopil. Naopak Thalia je takové auto určené pro východní a rozvojové trhy, které podle toho i vypadá a do evropské designové školy má opravdu daleko, například Laguna, Megane, Scénic či Twingo vyznávají naprosto jiné designové hodnoty, stejně jako koncern PSA.-
majki0711 24.04.2012 21:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
A mě zas přijde blbost mít v kapličce display nějakýho pochybnýho čínskýho autorádia. Rádio patří do místa jemu určenému a kaplička se hodí daleko víc na poznámkový bloček, tužku a na mobil. Pokud jde o design, tak to je fakt hrozně subjektivní. Z boku a ze zadu mi přijde thalia docela pěkná, jen ten předek působí zastarale.
V tháliích jezdí občas opravdu zjevy. Hodně často se jedná o sváteční řidiče, co jen zdržují a je vidět, že za volantem nemají praxi. Spíš preferuju svižnou ale zároveň plynulou jízdu a tak jsem
uvažoval i o vystavení platíčka vyfouklých vajec spolu s kloboukem na zadní okno. Prostě jen tak z recese. :-)
Tohle je auto pro socky a nebo pro blázny jako jsem já. Nechci těm nadnárodním firmám dávat tolik peněz za nová auta. Nemá to cenu. To radši investuju do bydlení, to má aspoň trochu trvalou hodnotu.-
Ronault. 24.04.2012 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Rozhodně to není pochybné čínské rádio, opět jen tvá omezená neznalost. Můžeš mít klidně BOSE audio systém vytvořený přesně na míru daného auta.
Ovládání rádia patří co nejblíže rukám, čili pod volant nebo co nejblíže řadící páce, zobrazovaná data z rádia naopak patří co nejblíže k zornému poli, čili do kapličky na vrch palubní desky nebo alespoň mezi budíky. Říká se tomu ergonomie. Tužka a bloček rozhodně nepatří do otevřených prostor vozu, v případě nehody taková letící tužka umí udělat pěknou neplechu, ale to si asi neuvědomuješ, co?
Design Thalie je určen pro jiné trhy, s Evropským nemá mnoho společného, proto je to sedan, který frčí na východě více, proto ty bambulovité tvary a absence jednoduché dynamiky tak typická pro evropskou designovou školu.
Ten příměr jsi bohužel nepochopil.
Mimochodem, ono to není o tom, jestli chceš nebo nechceš dávat peníze do auta, ale jestli peníze máš nebo nemáš, kdybys měl, tak máš i na slušné bydlení i na auto bez kompromisů. Nic špatného není na tom, když nejsou peníze na obojí, u nás v ČR je to běžný jev, jen je dobré si to přiznat.-
majki0711 25.04.2012 00:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
A kdo to rádio dělá? Bose určitě ne a Renault se tím fakt nikde chlubit nebude. Skoro každý rádio je smontovaný z čínskejch komponentů. Osobně mám radši Pioneer, který je tak dobře navržený, že ho ovládám po slepu. Uvnitř je sice taky samá čína, to sinedělám iluze, ale aspoň mám záruku kvality předního japonského výrobce elektroniky. Navíc pokud se mi za pár let rozbije, vyměním ho za nový a nemusím řešit originál atypickej střep, co si bůhvíkde nechala sbastlit automobilka.
Uznávám, že ta tužka asi nebude úplně top v bezpečnosti, ale to vaše auto s 300tkm najeto taky ne. Určitě totiž nesplňuje všechno co splňovat má, už jen minimálně díky svému přirozenému opotřebení.
A kolik lidí má na slušné auto a slušné bydlení?
Nejen u nás v ČR je hlavně běžný jev, že si lidi kupují na dluh to, na co nemají. Pak se zhorší ekonomická situace státu a jsou samá exekuce, protože to neutáhnou.-
Ronault. 25.04.2012 01:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Samozřejmě, že příplatkové prémiové rádio Bose dělá Bose. Rozdíl je v tom, že si jej musíš zaplatit, ale to cokoliv dnes dobrého. S tím ty ale chceš za každou cenu vychytrale zatočit a proto do auta cpeš vlastní "skvělá" řešení. Pokud se za pár let rozbije, tak jej stále jde vyměnit za Pioneer, díra tam zůstane stejná.
Mimochodem, nemusíme si vykat, tady nejsme někde na úřadě.
Tady jde o princip, čili dělat vše, co je v mých silách a možnostech pro větší bezpečnost. Prostě když řídím a vidím, třeba jako předevčírem, že cestující vzadu položil na zadní plato PET láhev minerálky, tak hned nadávám, jestli chce tou flaškou dostat přes hlavu až budu krizově ve 130 km/h brzdit, v lepším případě. A totéž platí ve všem ostatním a ve všech autech, které jsem kdy řídil a to i včetně Favoritu, který neměl téměř žádnou bezpečnostní výbavu.
Mimochodem, opravdu bych raději byl v mém autě s 300t km než v nové Thalii, krom toho, že mám v něm 4x více airbagů a o 2 hvězdy v NCAP více, tak jde na něm cítit, že se nevyrábělo pro úsporu a nestloukl ho nějaký turek. Samozřejmě tím nedávám najevo nějakou nadřazenost, naopak, kdybych mohl (výměnu docela aktivně plánuju), tak Laguna je vyměněná hned za něco nového, ale určitě ne Thalia, ta je z mého pohledu prostě až moc osekané auto.
O tom, že se u nás žije na dluh bez rozumu není nutno diskutovat, hrozný nešvar, proto si vážím všech těch, kteří mají rozum a raději volí třeba tu Thalii bez dluhů než olítané BMW a ještě na leasing. Z druhé strany si to musí oba přiznat, že je to jen o penězích.-
majki0711 25.04.2012 09:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Tak to máš pravdu. Chci vychytrale zatočit a ošidit kapitalistu, stejně jako on chce ošidit mě. :-) To je ale byznys. Proto jsem si koupil levný auto v základu na kterém má prodejce minimální marži a já minimální náklady na pořízení, abych ho v případě problémů mohl zahodit. S výbavou jsem spokojenej, mám svý rádio, tažný a taky alarm, protože kdybych měl pořád tahat všechny věci z kufru, tak nedělám nic jinýho. Za cenu Bose bych postavil něco mnohem lepšího. Měl jsem v autě dva velmi kvalitní zesilovače od Clarionu, ale muziku v thálii jsem udělal velmi úsporně, protože to nechci za 5 let zas bourat.
Laguna je dlouhodobě velice bezpečné auto a řekl bych že bezpečnost je její nejsilnější stránka. Mám ale na mysli skutečný stav auta, co má za sebou 300tkm. To je prostě odježděný a při objektivní návštěvě STK bude mít řadu vážných závad. To je zase jiný pohled na bezpečnost. V případě nehody s jiným autem je to jasný. Prostě kdo má kolem sebe víc železa, ten je na tom líp. Jinak thália je postavena na základu clia, co má v nárazových testech 4hvězdy, což v kategorii malých aut není vůbec špatné.
S úsporou materiálu na autech souhlasím. Nejsem naivní, auta jsou navržena tak , aby výrobci co nejvíc vydělali na servisu. S jakýmkoliv autem stačí najet sto tisíc a už to pomalu začne. Kotouče tlumiče,čepy,rozvody,spojka + to co náhodou odejde. Vůbec nezáleží jestli je auto v kůži nebo má levné plasty typu thalia. Tyhle výdaje si odpustím a než postupně do dražšího auta dávat peníze, tak to radši to levný zahodím. Takhle je to ale se vším. Dneska se výrobcům nevyplatí dělat věci pořádně na dlouhou životnost. Je to jako si koupit drahou televizi, taky nevydrží nějak extra víc než levná. Dneska si člověk nekupuje ani tak výrobek, jako spíš možnost pár let využívat technologii.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pavko111 23.04.2012 14:47
Sedadla
Trochu mě akorát překvapilo že píšeš o pohodlných sedadlech, v testech je většinou kritizují a z vlatní zkušenosti se mi zdály hlavně malé (mám 188cm). Jinak za ty peníze nové auto, co víc dodat :yes: -
Stenly77 24.04.2012 14:33
Kvalita
JE hezky že tu ukazuješ jen mínusi toho auta >:D to jen tak nekdo neudela :-) ale co yb si chtel od auta za 150 000? -
Flai 24.04.2012 15:31
LPG
Já bych ještě doporučil montáž LPG ;-) Dá se to v pohodě za 25 tis. sekvenčka :-! těch 100-150tis.km to motor s přehledem přežije. Jinak naprosto souhlasím-auto=spotřebák :-)-
majki0711 24.04.2012 20:07
« Re: LPG
Jo,o lpg jsem uvažoval,ale výkon půjde dolů už jen minimálně kvůli větší hmotnosti. Dál se díky vyššímu zatížení zadku zhorší trakční vlastnosti v zimě na sněhu a na nezpevněných cestách, když je trochu bláta. Předek je lehkej, takže u tohodle malýho auta to bude celkem poznat. Navíc bych kvůli lpg přišel o záruku na 60tisíc km u motoru a přišel o kus kufru díky rezervě. Dělat přestavbu v šedesáti tisících se mi nechce, když to je půl životnosti auta. Když zvážím všechna pro a proti, tak si myslím, že do takového malého auta s úsporným motorem se lpg nevyplatí. Co vydrží na lpg motor je taky otázka. Někdo tvrdí, že plyn ničí motory, někdo zas že to není pravda Zkoušel jsem ušetřit například přimícháváním e85 do benzínu, ale spotřeba šla při poměru 1:1 minimálně o deset procent nahoru, takže přínos je tak malý, že za riziko, co to časem s autem udělá, to nestojí.-
Ronault. 24.04.2012 20:25
« Re: Re: LPG
Ach jo... zase věříš všemu, co ti kdo nakuká.
Tady je odkaz na prodejce Renaultu, který dělá přestavby na LPG a to včetně tvé Thalie, dělá to dokonce tak, že ti zůstává záruka u něj
[odkaz] na motor a kompomenty LPG, na zbytek auta zůstává záruka Renaultu. Je otázkou, jak daleko to máš do Brna, ale podle mě se najde i v jiných krajích prodejce, který toto provádí.
Motory Renaultu a hlavně jejich ventilová sedla jsou obecně přestavbě na LPG přizpůsobeny, protože velkým trhem Renaultu je Belgie a Holandsko, kde pokud někdo má zážehový motor, tak ho má automaticky přestavěný na LPG. Taky se odtamtud auta na již přestavěné na LPG často vozí, protože je tam prodávají samotní dealeři Renaultu.
Snížený výkon při sekvenčním vstřikování nemáš šanci poznat, já dokonce pociťuji lepší výkon při jízdě na LPG, sám mám totiž Lagunu II s 1,6 16V a najeto mám 300t km a vše na LPG. Nádrž váží asi 15kg, plus její obsah, čili dohromady je to cca 60 kg, čili asi tolik, co váží průměrná ženská. Samozřejmě připočítj, že díky LPG budeš mít téměř prázdnou nádrž benzínu aneb úspora hmotnosti.
Co se týče hmotnosti, tak tu nejvíce pocítíš v peněžence, protože tam najednou budeš mít dvakrát tolik peněz po každém natankování nádrže a to se sakra počítá.
Opravdový problém nastává s místem v kufru, které se zmenší, ale z druhé strany Thalia má kufr docela velký, navíc i tak je dost nepraktický, takže nepříjdeš o variabilitu, jako třeba ti, co mají kombi nebo hatchback.
Co se týká trakčních vlastností... Na to se musím jen zasmát >:-[] , Thalia v měřítcích dnešních aut je spíše ostudná, pár kilo vzadu... to ji jen vyváží. Pokud jsi chtěl perfektní vyváženost a perfektní jízdní vlastnosti, tak jsi udělal chybu s Thalii, to jsi měl volit něco jiného. Prostě dle mého naprostý nesmysl.
E85 je samozřejmě nesmysl, při tom ředění, které to potřebuje, jsou úspory nižší, z druhé strany cena benzínu pořád roste a rozdíl se zvětšuje ve prospěch E85 a hlavně LPG. A ona ta potřeba se u Thalie pohybuje kolem 6-7 litrů, což taky není úplně málo, resp. tolik aby se to nevyplatilo.
Pokud ti jde tolik o peníze, že si do auta nedáš dát ani centrál a přesto najedeš 150t km za 5 let, tak se divím, že už tam LPG nemáš dávno. ;-)-
majki0711 24.04.2012 21:03
« Re: Re: Re: LPG
Na co centrál, když jezdím většinou sám? Občas dám na sedadlo spolujezdce nějakej ten mobil či ledvinku s dokladama a nechci aby mi někdo na křižovatce otevřel dveře a vzal si co chce.
Informace o lpg mám od dealera renault v Praze.
Je jasné, že lpg thalii v normálním provozu vyváží, ale na méně přilnavém povrchu je to ke škodě.
Předokolka je třeba na sněhu obecně problém a je jedno kdo ji a za kolik vyrobil. Bohužel za pohon 4x4 si výrobci obecně nechají platit nekřesťansky hodně a dávají ho jen do dražších aut.
Kufr je sice velkej, ale místa na rozhazování v něm zas není. Spíš jsem uvažoval nahradit rezervu lepící sadou, ať můžu vozit věci i místo ní. Nechci ale riskovat, že bych tu rezervu přece jenom potřeboval.
E85 je nesmysl, s tím souhlasím, jen mě to lákalo vyzkoušet. :-)-
Ronault. 24.04.2012 22:14
« Re: Re: Re: Re: LPG
Já jezdím taky spoustu času sám, ale auto bez dálkového centrálu si dnes neumím představit, je to prostě dnes standard.
Pokud máš strach, že tě někdo obere na křižovatce, tak se každé centrální zamykání dáý nastavit na automartické zamykání po rozjetí, u Renaultu zákla.
Na méně přilnavém povrchu nemáš šanci poznat přítomnost či nepřítomnost nádrže LPG v kufru, obzvlášť na podvozku Thalie, tohle není Lotus. Dej si do kufru pytel cementu a zkus jezdit, nic se nezmění.-
majki0711 25.04.2012 00:03
« Re: Re: Re: Re: Re: LPG
Za půl rok, co auto mám jsem už řešil jednu nepříjemnou situaci, kdy každých pár desítek kilo v kufru vadilo. Jednou jsem potřeboval odvézt vozejk hlíny a trávy na smeťák. Cesta byla trochu rozbahněná ale tam to bylo z kopce takže pohoda. Zpátky jsem se ale dostal do pěknýho maléru a nešlo to vyjet. Nejdřív jsem odpojil vozejk. Poté jsem z kufru vyndal do vozejku věci. Obojí postupně trochu pomohlo, ale k vyjetí to nestačilo. Nakonec jsem musel pravou nohou šlapat na plyn a levou se odrážet od země a tlačit auto za sloupek. Já i auto jsme měli dost a pokud by byla v kufru bomba, auto bych z bahna nedostal. Thalia opravdu není lotus, ale kolik váží motor v lotusu a kolik v thálii? Logicky vzato, když dám do kufru nádrž, co váží zhruba podobně jako motor thálie, tak to ten předek přece jen odlehčí. Plynová nádrž má v podstatě váhu motoru zatěžující výhradně zadní nápravu a tím se určitě zhorší rozjezd na sněhu,ledu či v blátě.
Na lpg jsem dřív jezdil a ta úspora není taková, protože z vlastní zkušenosti například vím, že člověk nejezdí tak hospodárně. Prostě mě nemotivuje víc předvídat provoz před sebou a ušetřit na 100km litr plynu za 18kč ale litr benzínu za 37kč už je něco jinýho. S thálií se dá jezdit dost úsporně i na benzín. Třeba po okreskách rychlostí kolem stovky za 5litrů nebo teď jsem byl na moravě ve čtyřech lidech s naloženým kufrem za průměr 6,1. Dvě třetiny cesty byla ale dálnice, kde jsem jel pořád 130-140. Tohle moc benzíňáků neumí. Musím uznat že motor je velice hospodárný a výrobci se fakt povedl.-
Ronault. 25.04.2012 01:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG
Pardon, ale to už je ale potom o inteligenci. Úsporně se dá jezdit i s LPG, že vás to nenutí, to je nesmysl. Já třeba i s LPG koukám na plynulou a úspornou jízdu, už jen z principu. Litr plynu je mimochodem pořád k shnání za 17Kč a běžně beru za 15 kč a to je prostě chtě nechtě polovina nákladů.
Ale je pravda, že 1,2 16V se Renaultu povedl, ale ta spotřeba je až moc hezká, hlavně na takové dálniční ježdění s vytočeným motorem.
Ten rozdíl je pár kilo, pro jízdu na poli je lepší traktor. No každý strůjcem svého štěstí, já jen chtěl ukázat, že jsou to ponejvíce nesmysly, což jsou.-
majki0711 25.04.2012 09:00
« Re: LPG
To je bez pochyb, že se dá jezdit úsporně i na plyn. Jen prostě ta motivace šetřit není taková jako u benzínu. Tohle s inteligencí nemá nic společnýho. Je to jako svítit úspornejma žárovkama. Taky lidi tolik nezhasínaj, když je menší spotřeba proudu.
Teda plyn za 15kč, to zas bude nějaká protekce >:D , ne vážně ceny u nejlevnějších čerpadel jsou aktuálně co já vím někde okolo 16,90. Teda aspoň v okolí Prahy.
Na plyn jsem jezdil poměrně dost a je mi jasný, že to má i další nevýhody, co snižují komfort a efektivitu tak na první pohled výhodné ceny plynu. Třeba jen ta údržba plynového zařízení má taky své náklady. Ona ta revize každej rok stojí pár stovek, musím tam zavolat, dojet, což jsou zase náklady, každý 2 roky musím absolvovat 2x dražší emise a ty vstřikovače plynu taky občas odejdou a nejsou zdarmo. Plyn má své přiznivce i odpůrce. Já tvrdím, že je otázkou priorit. Ostatně to je asi důvod, proč je aut na plyn ve srovnání s benzínem a neftou minimum.-
Ronault. 25.04.2012 10:56
« Re: Re: LPG
Ne, to je prostě o inteligenci, pokud na počátku jdeš do LPG proto, že chceš uspořit a pak jezdíš stylem brzda plyn a neuspoříš, tak jsi... no víš co. Totéž platí s čímkoliv.
Ještě předminulý týden ho měli dokonce za 13,90 kč, teď v neděli šmejdi zdražili na 15,40Kč. Ale snad se to zase vrátí zpět. Ještě předloni tam měli litr za neuvěřitelných 8,90 Kč.
Na revizní kontroly se přiznám nejezdím, emise jsou dražší o 150 kč, čili po 150 km, což ujedu za dva až tři dny, je investice zpět. Vstřikovače světe div se původní, jen měněné membrány. Pokud spočítám celkové náklady do LPG za těch 11 let, tak jsem na částce max. 50t Kč, když si vemu, že na autě je najeto 300t km, tak jsem v plusu 250t Kč, čili polovina ceny nové výborně vybavené Laguny nebo jedna a 2/3 Thalie a to už jsou prostě objektivně hmatatelné částky.
Na LPG jezdí čím dál, tím více lidí a servisy, které auta přestavují, mají plno práce. Proč jich jezdí méně než benzínu je jasné... jsou miliony lidí, kteří ročně najedou pod 5t km a to se pak opravdu nevyplatí.-
majki0711 26.04.2012 20:47
« Re: Re: Re: LPG
To je nějaký divný. že by teď prodejce zdražil plyn? Na jaře je vždycky levnější a ceny aktuálně klesají. V každém případě nedávných 13,90 je hodně podezřelá cena. Nejezdit na revize je šílenství. Jasně že revize jde udělat během chvilky na ulici. Stačí jarová voda a hned se zjistí, jestli to někde neutíká. Jenže tady jde o ten papír. Aparatury na lpg jsou bezpečné, nicméně vždycky je tu šance, že se v případě nehody něco stane a revize je to první po čem se jde.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Andreas96 24.04.2012 16:22
Asfalt
Nejvíce mě dostala tato věta : V nízkých otáčkách celkem bída, ale nad 4000 to trhá asfalt :-) pan řidič asi neřídil nic silnějšího než je jeho Thalia :-) >:D-
majki0711 24.04.2012 20:44
« Re: Asfalt
To trhání asfaltu je myšleno s trochou nadsázky. Závoďák to není a to ani nechci . Mě stačí, když vidím před sebou plížící se kolonu za důchodcem v klobouku, co jede sedmdesát po okresce a při podřazení na trojku mám velice solidní zrychlení, co bych u atmosferického motoru 1,2 nečekal. Prostě kolonu bezpečně předjedu a dál jedu svým tempem kolem stovky. Nebo jedu po dálnici 130-140 ve čtyřech lidech a auto jede pořád kopec nekopec bez nutnosti řazení. Kdysi jsem měl jetou mazdu 626 1998, 2,0i 16V 100KW v kombíku , což je trochu jinej level než thalia. >:D
Ale žralo to jako každý jiný auto v benzínu týhle velikosti, mělo to dost najeto a už bych žádnou ojetinu nechtěl. Ikdyž kočár to byl náramnej a v plný výbavě. Láká mě thalii načipovat na 63kw, ale nevím jestli v záruce riskovat. Nějací koníci navíc, by bodli. :-)
-
-
chetoos 16.07.2012 13:33
thalia
nevím,moc mě toto auto nenadchlo. Jedná se o odfláknutý model. Dále se bojím jaká bude trvanlivost vozu, někteří majitelé říkají že už po 15 000 km začíná auto zlobit. Nicméně přejí až se tohle tobě nestane a najedeš hodně km tak jako s trabantem. ;-)-
majki0711 27.07.2012 20:55
« Re: thalia
S tou spolehlivostí je to asi jak to kdo chytne. Teď mám najeto 18000km a akorát se mi pomalu začíná rozpadat zámek kufru. Teď jsem s tím byl v servisu a bez problémů mi ho vymění. Zatím se objednal zámek a až přijde, během půl hodiny mi ho vymění. Je ale zase pravda, že do kufru lezu asi tak 10x za den, takže auto užívám mnohem víc, než je obvyklé. Jinak nedávno jsem se bavil s člověkem, co má na thalii najeto sto tisíc pouze se závadou ruční brzdy.-
hp21 07.10.2012 17:25
« Re: Re: thalia
chetoosi, když si auto pořádně prohlednéš zjistíš, že v něm vlastně skoro nic není a kde nic není nemá se co rozbít ;-) Já neustále slýchám jak francouzké vozy neustále zlobí, ale asi jsem jediný, kterému po zhruba 15 letech provozu ,,frantíků" nic nezlobilo (mimo pár drobností v řádech stokorun, to má, ale každý vůz ne? ) ;-)
-
-
-
hp21 07.10.2012 17:19
Nápis Thalia
Je možná trochu čínský, ale tvé dodělávky ty taky stojí za to....... Člověče co tě to napadlo s těmi reproduktory? :-O :-(-
majki0711 08.10.2012 03:42
« Re: Nápis Thalia
Prostě jsem vzal to, co mi doma zbylo a taky aby to zvukově za něco stálo. Úplně nejradši bych ještě vyházel originál výplně dveří, tapec stropu, všude ty hrozný plasty, co zakrejvají plechy a začal znovu, jenže to by zbytek auta musel za něco stát. Tohle jsou sice starý od sluníčka vypálený teslácký repráky, ale hrají dobře a těch 5let co tohle auto určitě vydrží. Spíš mám strach aby se mi to auto nerozpadlo hned jak skončí záruka. Mě zas přijde jako úlet si koupit auto co máš ty. Prostě renault je značka, co musí zaujmout cenou, protože kvalita je hodně nízko. U thálie se jim to povedlo, ale tím, že thálie končí, je pro mě značka nezajímavá. Osobně bych se poohlížel spíš po nějakém japonci, tam se dá mluvit o kvalitě. Jinak teď mám auto v servisu na odstranění záručních vad. Budu bez něj týden a to hlavně díky výměně simerinků převodovky kvůli únikům oleje. Prý to dělaj renaulty docela často.......-
hp21 08.10.2012 06:03
« Re: Re: Nápis Thalia
nevím nevím ty, do reproduktorů bych asi tu tisícovku investoval, ale jak kdo chce...........
Proč se ti zdá hloupost mé auto? Dostal jsem auto o velikosti nižší střední třídy, s velkým kufrem, slušnými jízdními vlastnostmi a slušnou výbavou za 220 tis. ;-) a nemyslím, že by Renault na tom byl tak špatně s kvalitou :yes:
Nevím jaké mínění máš o Thalii, ale u nás ve městě jí má mnoho lidí, jak tu první tak tu druhou a u těch první jsou zdá se i spokojeni, pokud by to bylo nekvalitní poslali by je dál, ale tohle jsou auta 10-11 let stará, nereznou, nemají zašlé laky, potkávám je jezdit v zimě v létě.........
Když jsme u těch japonců a kvality francouzů. Myslím, že už od roku 1998 jezdím ve ,,frantíkách" ať už v práci nebo doma a že bych postřehl nějakou velikou nekvalitu atd.? To ne, jen drobnosti jako u každého jiného auta........ ;-) ;-) A ještě jedna věc, u Freiberga si koukám moc spokojen nebyl, já jsem se tam také poohlížel po autě a taky mě moc nenadchli, ochotou a potom dále mě až nepříjemně strkali do nějakého předváděcího Mégana............ :no:-
majki0711 08.10.2012 08:46
« Re: Nápis Thalia
Pokud jde o ty repráky, tak ono by to bylo rozhodně víc, než tisícovka, aby to za něco stálo. Teslácké reproduktory jsou velmi kvalitní. Dokonce tak, že loni koupili teslu němci, naházeli repráky do lisu a uvalili informační embargo a to všechno z důvodu likvidace konkurence. Já jsem chtěl hlavně udělat za málo peněz slušnej zvuk, což si myslím, že se mi podařilo. Zvuku pomohlo dost i to, že vzadu mám místo 13cm reproduktorů, 15cm reproduktory. Malé 13cm reproduktory do plata považuju za principiálně špatné, které nevyužijí velký objem kufru a tím pádem tu chybí basy. Asi výrobce nechtěl, aby thalia měla slušný zvuk. Podle mě je jedno, kde si člověk auto koupí. Je to spíš o štěstí a taky o tom jak autu člověk dává zabrat.
Mě se třeba začal rozpadat zámek kufru asi proto, protože do něj lezu v průměru 10x za den, protože auto mám na podnikání. Jinak Freiberg na mě nepůsobil nijak extra dojmem, jenže to si člověk nevybere, třeba v Mělníku zase hrozně lžou, jen aby prodali (ten tlustej prodavač). Já ani nevím, jestli jsem s autem spokojen, bude to tak nějak mezi. Závady na něm jsou, ale jsou to spíš drobnosti. Na druhou stranu mě taky mohli vyhodit s tím, že třeba takový úniik oleje je v normě. Mě přijde hloupost si kupovat clio za tyhle prachy. To už bych si pořídil třeba yarise. Je to stejná třída, výkonově trošku slabší, ale zase líp táhne odspodu. Mám na mysli motor 1,0 51kw proti renault 1,2 55kw. Ale je to věc názoru. Když se člověk koukne na ty thálie v bazarech a na ty řidiče v kloboukách, tak není divu, že auta spolehlivě jezdí, ono těch kilometrů přece jen moc nenajedou. Jinak auto co nerezaví umí dneska každej. poslední rezavějící auto je snad akorát logan, jinak mě nic nenapadá.
-
-
-
-
jirinax 21.12.2015 17:43
kvalita renault versus škoda
:-) Zdravím renaulťáky, líbil se mi Váš souboj Thalia proti Laguně a srovnání s VW a Škodovkou. Rád bych Vám tady připsal jedno srovnání, které jste nikdo nezmínili. Před domem jsem měl zaparkované tři vozy-Scénic 2008, Fabia I - 2006 a Hyundai Getz 2008. Padly přes noc kroupy a výsledek byl následovný. Scénic důlky ve střeše, nemělo cenu spravovat, oprava vyčíslena na 30,000,-, korejec na střeše i na kapotě lavory jako blázen (divil jsem se, že kroupy neprošly skrz), oprava vyčíslena na 50,000,-. Fabie měla dva minidůlky a škoda byla nulová. Považuji to za kvalitně provedený test v praxi. Korejci šidí totálně na plechu, Francouzi jsou na tom jen o malinko lépe a koncern VW-Škoda v tomto testu obstál. Nekoukám na výbavu, nekoukám ani na cenu, pouze hodnotím kvalitu. Třeba má laguna III i kvalitnější plech, ale já mám jasno, kdo byl v tomhle testu nejlepší. Jinak škodovky nekupuji, mám je jako služební, souhlasím, že designově jsou mizerné, výbavou o ničem a cenově totálně mimo realitu. Ale co se týká odolnosti a životnosti, tak mi vyšly nejlépe. Vystřídal jsem už spousty aut služebních i soukromých, nejsem věrný jedné značce a mám tedy možnost srovnání. Domů bych si škodovku nekoupil, ale na služební ježdění není na trhu lepší auto. Jezdíme s nimi až 100.000 km za dva roky, během pěti let je odjezdíme a jdou do světa za zbytkovou cenu. Závady minimální, spolehlivost maximální. Ve Scenicu se mi plašila elektronika, furt vyžadoval kontrolu v servisu, v Renaultu vždy jen vynulovali a že to je běžné a není to chyba, tohle mi služební škodovka nikdy neudělala, když se rozsvítila check kontrolka, tak tam vždycky něco bylo. Korejce mám rád, teď mám Kia Picanto, závady žádné, ale je to jednohubka do města. A s hodnoceními TUV a Bildu bych byl taky opatrnější, vše je komerce a byznys, věřte sami sobě a nekoukejte jen na hodnocení. Auto sedí každému jiné a jde o pocit.Každému vyhovuje něco jiného. Veselé vánoce a díky za Vaše hodnocení, dostal jsem se na něj proto, že chci levné auto s málo kilometry a stářím pod deset let a thalie mi vyšla jako nejlepší řešení. S auty se nemazlím, je to pro mě spotřební materiál a vztah si k nim nebuduji, ani netuním. Jako uživatel pojedu čímkoliv, co nastartuji a co roztočí kola ;-)