Recenze

g3. (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volvo C30 T5 Summum (Heico Sportiv) 191 kW

9.03 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo C30, foto 1 Volvo C30, foto 2 Volvo C30, foto 3 Volvo C30, foto 4 Volvo C30, foto 5 Volvo C30, foto 6 Volvo C30, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta volvo_c30 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:124000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9

Popis vozu

Tuto recenzi / popis vlastní zkušenosti píšu po roce a půl, kdy už by měly opadnout první emoce. Na úvod bych jen krátce popsal, jak jsem se dostal k Volvu.
Tato značka mě dlouhodobě vůbec neoslovovala, připadala mi nudná, ničím nezajímavá a upřímně jsem nechápal obecně smysl této značky. V době kdy přišel čas na moje první "pořádné auto" v ČR, kdy už se podařilo našetřit nějaké peníze z vlastních zdrojů, došlo na vybírání. Hledali jsme s přítelkyní něco pro dva, ale ne úplně nepraktického zároveň zábavného. K autu jsme se dostali přes referenci.
1. majitel, jasná historie, servisováno v autorizovaném servise, výbava a motorizace kterou byste v této třídě marně hledali a nestydělo by se za ni auto o dvě třídy výše.

Silné stránky

Výbava:
Summum, chybí zde snad jen navigace.
Kožené sedačky jsou extrémně pohodlné (dokonce jsem se jednou těšil až se svezu a zapnu si vyhřívání, když mě bolely záda), elektrické s pamětí. Keyless, senzor slepého úhlu (BLIS), 18'' kola, zatmavená okna, automatická klimatizace (samozřejmostí), dolby pro logic II, kožený multifunkční volant, tempomat...

Interiér a zpracování:
Interiér je Volvo strohý a decentní. Nedává nic na odiv, ale použité materiály (kůže a měkčené plasty) jsou kvalitní. Vše lícuje, rychle jsem si zvyknul.

Exteriér:
Auto je nenápadné. Nemá žádný tuning, ani R-Design packet. Od běžné C30 ji odlišují jen dvě chromované koncovky výfuku, decentní spoiler a 18 kola. Jinak ničím nevyčnívá, je to takový sleeper. A tak mi to vyhovuje.

Motor:
2,5 L Turbo benzín - 5 válec. Je prostě totální labůžo. Předchozí majitel jej nechal chipnout továrním tunerem Heico Sportiv ze 169 kW na 191kW / 260 koní. A to je pro auto, které z dob "manželství" s Fordem sdílelo s Focusem forďácký podvozek (a Ford si zase půjčil T5 motor) dostačující. První dva měsíce to se mnou moje přítelkyně měla složité. Každý dlouhý táhlý jsem si prostě musel užít. Zrychlení je prostě návykové. Projev motoru je úžasný, válec navíc je znát v celkové kultivovanosti motoru, kolem 4000 otáček se začíná krásně ozývat... pružné zrychleni...
Nic živějšího jsem zatím neměl čest řídit. Silnější bylo jen SUV (Chevy Tahoe), které jsem řídil v USA s V8, živější však ani náhodou.

Prostor (prostor ?):
Auto vypadá z venku malé, ale o to větší bylo moje překvapení, když jsem si sednul dozadu.
Vzadu jsou jen dvě místa, auto se díky masivním bokům v interiéru vzadu zužuje. Nicméně subjektivně mi tam přišlo opravdu hodně místa. Pak jsem se podíval na specifikaci a porovnal s Octávií II a III. C30 má vzadu delší sedák i více místa před kolenama než octavia II, na oct. III již nemá. Tedy autem se dá pohodlně cestovat i ve více lidech, což ale stejně moc často nevyužijeme.

Slabé stránky

Kufr:
Pro dva lidi ok, pro tři je to so-so, 4 lidi = komplikace.
4 lidi s cabin luggage velikostí zavazadla se vejdou. Holt na převážení ledniček z elektroworldu to není. Na druhou stranu ve dvou jsme se sbalili na Vánoce s 2 snowboardy a věcmi na dva týdny a dárkama pro 2 rodiny... Sklopili jsme sedačky a vešli se :c)

Ergonomie některých ovládacích prvků:
Tlačítko mlhovek a otevření víka nádrže je perfektně schované za levou páčkou pod volantem, takže není vidět. Musíte si pamatovat co každé z třech tlačítek dělá... vím že to prostřední otevírá nádrž ;)

Středová konzole má zbytečně moc tlačítek, které prostě nevyužíváte.

Spotřeba:
Původně jsem to chtěl dát do silných stránek, ale z pohledu průměrného nafťáka, to musím dát sem.
Při koupi auta byla na počítači dlouhodobá průměrná spotřeba 8,9. Což se mi podařilo v prvních měsících zvednout na 9,2 celkem bez problémů. Auto si umí při zábavné jízdě vzít přes 10. Nicméně po roce, kdy už s autem využívám výkonovou rezervu zejména pro bezpečné předjíždění jsem se dostal na neuvěřitelných 8,5. Změřil jsem si to a skutečně jsem se dostal na nějakých 8,6
Je na posouzení každého jestli je to moc nebo málo.
Po městě jezdím relativně málo, většinou jižní spojka, dálnice (50%) okrsky (50%)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem k tomu, že mělo auto 6 let a 124 000 při koupi (teď jsem na 150) a plánuji jej prodat 9 let staré s nájezdem 175 - 180 TKM, opustil jsem autorizovaný servis (původně SPX-CAR ve Zlíně) ve prospěch dobře známého servisu T6R v Praze. Cenou sice nejsou o moc levnější (na hodinu), ale jsou na ně výborné reference = nejsou to měniči.

Nic zásadního jsem zatím naštěstí řešit nemusel.
Nedávno se mi stala nepříjemnost, odešel jeden z parkovacích senzorů což mělo za následek naparkování do sloupu v našich garážích a poškrávaný nárazník (lakovaný plast). Nechám to spravit s další serviskou (po zimě). Taky mi odešel motorek ostřikovačů světlometů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je kupované ve zlínském SPX-CAR.
Přístup a jednání super.
Cena byla vyšší než průměrná C30 se stejným rokem výroby a nájezdem. Ale vzhledem k tomu, že pořizovací cena byla cca 1,1 MCZK za nové auto + byla jasná historie a auto nebourané tak to odpovídalo (našel jsem i dražší). Jsem zvědavý jak se bude prodávat...co jsem viděl T5 na prodej tak dlouho nezůstaly, tak uvidíme...

 


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím jen ty parkovací senzory

praktičnost
6

3 dvěře, malý kufr, ale dost místa v interiéru i na zadních sedadlech

prostornost
8

V nižší střední tříde... ok

jízdní vlastnosti
8

Předohrabka, 4x4 by sedělo více. Ukočírovat 260 koní při rozjezdech = chybí trakce

jízdní komfort
10

Boží... ty sedačky a vůbec...

provozní náklady
7

Dražší servis a není to nafťák s 77 kW

náhradní díly
9

Zatím nemůžu moc soudit, ale všeho asi dostatek a cena by měla být ok

výkon motoru
10
spotřeba
9

Na ten výkon a benzín. Jestli jedu za 7 nebo za 9... (2 l navíc za 100 koní je dobrý tradeoff)

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…