Recenze

fabicz (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volvo C30 T5

8.42 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo C30, foto 1 Volvo C30, foto 2 Volvo C30, foto 3 Volvo C30, foto 4 Volvo C30, foto 5 Volvo C30, foto 6 Volvo C30, foto 7 Volvo C30, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Wall-e Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VYBER:
Auto (se slabsim motorem) jsem si byl otestovat jiz v lednu u Volvo dealera. Auto me jiz od zacatku zaujimalo svym vzhledem. Hledal jsem nove mensi auto s peknym designem a vykonym motorem. Financni limit byl puvodne 350.000, ale nakonec sem uvazil, ze priplatit 100.000 a dostat se do uplne jine kvalitativni urovne se vyplati. Rozhodoval jsem se mezi Hondou Civic, Fiat Brava, Golf VI a prave Volvem C30. Nakonec trojuhelniku cena, kvalita, exluzivita zvitezilo Volvo. Navic verim ze Volvo je hodne bezbezna znacka.

Po testovaci jizde a prohlednuti ceniku jsem Volvo odsunul az na konec meho vyberu. Ale kdyz jsem zacal prohlizet bazarove nabidky, abych se vesel do sveho limitu, tak jsem narazil na velmi zajimave nabidky aut Volvo z jednoho mensiho brnenskeho bazaru a poradi se nahled obratilo. Takze mohu rici, ze bazarove ceny ostatnich modelu se drzely blizko novych vozu, kdezto Volvo bylo mnohem levnejsi.

KOUPE:
Nabidka brnenskeho autobazaru (vice v sekci prodejce) byla velmi rozmanita. Nakonec jsem se rozhodl pro C30 v nejsilnejsi motorizaci s velmi schopnou vybavou Momentum. Nad ramec Momentum vni bylo snad jen autoradio High Performance. Coz je takovy zaklad, jelikoz pozor, zakladni autoradio neumi MP3.

Auto me stalo 449.000, coz je krasna cena na 2007/11000km. Kdy nove se stejnou vybavou stoji dle katalogu 800.000.

Po ujisteni ze, auto je naprosto v poradku, a je jeste v zaruce Volvo, sem se rozhodl auto bezmyslenkovite zamluvit. Poslal jsem penize prodejci na ucet a prijel si auto vyzvednout. Vedel jsem ze je nepravdepodobne, abych na zaklade vsech faktu, auto odmitl.

ZKUSENOSTI Z JIZDY
Pro informaci moje predchozi auto byl Peugeot 206 GTI (140 koni), na zaklade zkusenosti snim budu relativne hodnotit Volvo.

Kdyz Peugeot zarezaval do sedacek na 1. a 2. stupen, Volvo to dela i na 3. Ovsem tim vznikaji i problemy s trakci. Auto dokaze proklouznou i na druhy stupen a to nejen pri prerazovani z 1 stupne. Motor je krasne pruzny uz od 2500 otacek, ale co me ze zacatku delalo problemy byl hodne odhluceny motor. Pri decentne pustene hudbe me jiz nestacilo radit dle hluku motoru, ale musel jsem sledovat otackomer. Protoze i kdyz se otacky jiz blizi redline, tak hluk zacinam pocitovat hodne z lekha. Samozrejmne je to o cviku a radim cim dal vic intuitivne.

Auto nema dobrou trakci, ale v tento moment nemohu adekvatne hodnotit, protoze auto jsem koupil s letnimi a jiz je nebudu menit. Takze tyto a dalsi slova berte s rezervou. Pri seslapnuti plynu jsou kola neklidne a snazi se najit cestu vsude mozne a to i na 3. prevodovy stupen. Potom uz nezbyva nez pevna ruka na volantu. S takovym vykonem je treba zachazet opatrne. Stejne tak zazivam velke problemy s vyjetymi kolejemi, ktere sem s pazoutem tolik nezazival. Ale pokud je silnice rovna a sucha, sedi auto jak pribite pri jakemkoliv zachazeni. Predjizdeni manevry jsou jedna velka lahoda, cas nutny na predjedi se hodne zkracuje. Na dalcnici to naopak lze natrit i frajirkum s Octavii RS ci Golf GTI, kteri se vam cpou na zada a problikavaji, i kdyz mate pred sebou auto.

Jinak musim rict, ze auto prenasi zpetnou vazbu do volantu dostatecne (v porovnani s pazoutem), i presto ze v recenzich sem cetl opak. Naopak o kus hure snasi nerovnosti na silnici, 17ti palcova kola delaji svoje.

ZKUSENOSTI Z INTERIERU
Palubni desca je spica. Nekdo by mohl rict, ze je to IKEA style a musim souhlasit, ale to neni nic proti nicemu. Je velive prakticky, jednoduchy a tim i prehledny. Zadne slozite barevne displaye a tuny nastaveni. Budiky prehledne, informace palubniho pocitace standardni. Potesenim jsou nektere senzory, napr. destovy (automaticke sterace / frekvence), svetelny (zapinani svetel), proti oslneni (samozmenitelna odrazivost zpetneho zrcatka), senzor zamlzeni oken, a dalsi, a dalsi. Malickost, ktera me rozciluje a kterou zda se nelze vypnout je senzor pasu, ktery o sobe dava dost neprijemne hlasite vedet. Jeho hlasitost je enormi nad 40km/h. Jsem rozhodne pro pas, ale v pripade, ze si odepnu pas pred cilem cesty nebo az po rozjeti, tak me to dokaze pekne znervoznit :)

Sedacky jsou standarni, ale v zadu je na tuto tridu kralovsky hodne mista. Je treba brat v potaz, ze auto (stavene na podvozu S40) ma vetsi rozchod i rozvor nez Octavia. Napriklad oproti 206, je o 30cm delsi, ale kufr ma mensi, na ukor mista v zadu. To mi naprosto vyhovuje. Sklopenim zadnich sedacek se mi dozadu na delku (lehce sikmo) vejde presne Snowboard, lyze by pravdepodobne sahali mezi predni sedacky.

ZKUSENOSTI EXTERIER:
Je nadherny a budi pozornost kolemjdoucich, setkal jsem si i s pripady kdy mi lide mavali :) Pozornost si dokaze upoutat i u "pomalejsich" ridicu. Ukazat jim nadhernou zad s dvemi vyfuky po stranach je dobry pocit. Sam sem nadsen i z designu kol, ktera si myslim, ze se k vozu perfektne hodi.

Silné stránky

* Vzhled (exterier i interier)
* Vykon a pruznost motoru
* Relativne velky prostor vzadu
* Zpracovani

Slabé stránky

* Velka trakce na prvni 3 stupne
* Spotreba (prumer od doby koupe vozu je 11 litru)
* Maly zavazadlovy prostor (ale zatim sem jeho limit nenaplnil :)
* Mozna drazsi servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim zadne

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mensi autobazar v brne, specializujici se na dovezene svedske vozy z Italie. Popravde sem tam nevidel zadne jine nez Volvo. Inzeruji pres tipcars.cz a najdete je jako "svedske vozy". Nemaji zadnou vlastni webovou prezentaci. Neco info zde: http://www.auta-autobazary.com/svedske-vozy.html. Pristup naprosto bezproblemovy. Ceny Volvo na nasem trhu bezkonkurencni. Dle prezentace nabizeji nove vozy Volvo z katalogu s 15% slevou a dovazeji z Italie na zakazku. Funguji i jako autoservis. Vrele doporucuji.

Tuning

Opravdu neni treba se vice odlisovat :)

 


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Velké vánoční pátrání: Hvězda od neznámého chlapce zdobí stromeček prodavačky už 35 let. Najde se?

Velké vánoční pátrání: Hvězda od neznámého chlapce…

Přišel do hračkářství v obchodním centru Jasná s maminkou a v ruce třímal papírovou hvězdičku vlastní výroby.…

Nový film o Karlu Svobodovi (†68) je pomník první ženě Šišce! A co Vendula?

Nový film o Karlu Svobodovi (†68) je pomník první…

Je to sice dokument o Karlu Svobodovi (†68), stejně tak se ale jedná o láskyplný pomník jeho první ženě Haně,…

 

iSport.cz

Český ženský florbal má budoucnost, říká kouč. Věří, že zůstane i po MS

Český ženský florbal má budoucnost, říká kouč. Věří,…

PŘÍMO Z NEUCHATELU | Semifinále se Švýcarskem, ztráta náskoku a porážka v prodloužení. Zápas o bronz s Finskem,…

Limberského vyznání Vrbovi. Navždy v srdci, trenére.

Limberského vyznání Vrbovi. Navždy v srdci, trenére.…

Konec trenéra Pavla Vrby ve Viktorii Plzeň lze považovat za hotovou věc, byť po nedělním remíze 1:1 s Teplicemi…

 

Reflex.cz

Bitva v Ardenách byl poslední pokus Německa zvrátit válku. Naštěstí nevyšel

Bitva v Ardenách byl poslední pokus Německa zvrátit…

Pod názvem „Bitva o výběžek“ je v anglosaské literatuře známá bitva v Ardenách, která začala před 75 lety 16.…

Toskánské ostrovy: Dříve byly obývány nejhoršími italskými zločinci, dnes jsou oblíbenou turistickou destinací

Toskánské ostrovy: Dříve byly obývány nejhoršími…

Ještě před pár lety se při vyslovení názvů ostrovů z Toskánského souostroví udělala po těle husí kůže i těm…