Recenze

7 Majitel

Škoda Rapid

6.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta N/A Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj čtenáři, po cca 40000 km, strávených za volantem zářivě zeleného Rapidu, se s vámi podělím o zkušenosti.

Vyroben v 9/2014, já jej zakoupil v 2/2017 s najetými 43000 km. Stav perfektní až na dvě drobné kosmetické vady na laku, způsobené pravděpodobně nešetrným parkováním v hlavním městě.

Výbava nijak neoslňuje, nicméně obsahuje vše, co může nenáročný motorista potřebovat (zmíním manuální klimatizaci, rádio s mp3, ovládání funkcí na volantu, el. okna...). V případě motorizace jde o slabší verzi motoru 1,2 TSI - tzn. 63kW/ 160 Nm.

Rovnou prozradím, že auto splnilo má očekávání a požadavky, které jsem před koupí měl. Potřeboval jsem spolehlivé auto, které mě finančně nezruinuje servisem a provozními náklady, zároveň bude bezpečné a poskytne dostatečnou dynamiku jak pro provoz ve městě, tak pro rychlejší přesuny po dálnici. Jak říkám, vše splněno. Zde v bodech rozvádím:
- Zatím neeviduji jedinou závadu, olej neubývá ani nepřibývá, auto startuje bez problémů ať je -25° C či +40° C, vše funguje
- Autorizované servisy jsem vzdal, téměř celou dobu využívám služeb nezávislých servisů, pravidelné servisní úkony znamenají náklady v řádů několika stovek
- Průměrná spotřeba je v intervalu (5,3 - 6,3)l/ 100 km, vliv má roční období a způsob jízdy
- Dynamika je čistě subjektivní záležitost - rozhodně nejde o trhač asfaltu, ale kamion na okresce se nebojím předjet, na dálnici auto udrží 140 km/h za všech okolností, max. rychlost je někde mírně nad 200 km/h (tachometrových) - každopádně při rychlosti nad 160 km/h auto dává výrazně najevo, že tohle není zcela jeho šálek kávy

Každopádně nic není dokonalé a za dobu strávenou za volantem jsem si všiml hned několika zvláštních věcí - jak se později ukázalo, nejde o závady, nýbrž o vlastnosti vozu. Zde je malý seznam:
- Drobné pohasínání světel při razantnějším točením volantem (např. na parkovišti), taktéž při dojezdu el. oken = vlastnost
- Zvláštní kovový zvuk při puštění spojky slyšitelný z exteriéru otevřeným oknem = vlastnost
- Občasné povrzávání od zadní nápravy = vlastnost
- Při studeném motoru občasné cukání (nic hrozného) = vlastnost
- V teplotách nad 10° C se po startu zahřívá katalyzátor, trvá to cca 30 sekund, je doprovázeno výrazně zvýšenými volnoběžnými otáčkami. Jakmile vyjedete v tomto režimu, překvapí vás jiné chování auta - např. citlivost brzdového pedálu = vlastnost
- Někdy při startování (cca 1 z 10) zvláštní chrastivý zvuk = vlastnost
- Nesmím zapomenout na boční vítr - vůz je při poryvu větru poněkud neklidný = vlastnost
Postupem času jsem tyto vlastnosti přestal vnímat a smířil se s tím, že Rapid občas vrzne, cukne, zachrastí. Přeci jen, od počátku bylo prezentováno jako levné auto.

S klidným srdcem hodnotím na pěkných 7/10.

Silné stránky

Rozumné provozní náklady
Dostačující dynamika
Spolehlivý
Velký kufr
Prostornost

Slabé stránky

Již zmíněné vlastnosti vozu

 


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Hodnocena jako perfektní (při stáří 4,5 roku, 82000km)

praktičnost
9

Chválím velký kufr + síťový program.

prostornost
7

V příčném směru (na šířku) by to mohlo být lepší, naopak v podélném směru místa víc než dostatečně.

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7

Občas něco vrzne, cukne, zachrastí.

provozní náklady
9
náhradní díly
8

Nebyly potřeba, běžný materiál (svíčky, filtry, apod.) dostupné, běžná cena

výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8

Prakticky o něm nevíte, ve vyšších otáčkách zní v kabině docela příjemně.

kvalita sedadel
6

Mám pravděpodobně ta základní, určitě existují pohodlnější.

brzdy
7
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Test přileb na kolo a brusle překvapil: Levné nemusí být špatné! Co radí odborníci?

Test přileb na kolo a brusle překvapil: Levné nemusí…

Německý autoklub ADAC otestoval za přispění českého ÚAMK 10 modelů cyklistických a bruslařských přileb. A o…

Holčičce (4) zabil mladík v BMW oba rodiče: První slova zdrcené rodiny

Holčičce (4) zabil mladík v BMW oba rodiče: První…

Tragickou bilanci měla nedělní nehoda dvou osobních aut u Černožic na Královéhradecku. Po čelním střetu BMW…

 

iSport.cz

Zmatená tiskovka a Král popřel sám sebe. Týmy podceňují krizi, hájí změny

Zmatená tiskovka a Král popřel sám sebe. Týmy…

Konec diskuzí, je rozhodnuto. Tipsport extraliga bude mít od příští sezony nový formát. Na rok se ruší sestup,…

Zápasy bez diváků? Siegl zmínil hráče, který ve Spartě zářil jen při tréninku

Zápasy bez diváků? Siegl zmínil hráče, který ve…

I víkendové ligové kolo ve FORTUNA:LIZE se bude hrát bez fanoušků na stadionech. Tedy až na těch pár, co se…

 

Reflex.cz

Policejní pohádky pod rouškou aneb Jak ze sebe strážci zákona dělají úplné voly

Policejní pohádky pod rouškou aneb Jak ze sebe…

Policie ČR a jejich mazané PR oddělení se rozhodly na svém youtubovém kanálu spustit pořad pro děti s názvem…

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen Faltýnek & syn oklepali a jede se vesele dál

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen…

Poté, co o víkendu opustil ANO jeho místopředseda a jedna z hlavních moravských tváří, exprimátor Brna Petr…