Recenze

7 Majitel

Škoda Rapid

6.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta N/A Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj čtenáři, po cca 40000 km, strávených za volantem zářivě zeleného Rapidu, se s vámi podělím o zkušenosti.

Vyroben v 9/2014, já jej zakoupil v 2/2017 s najetými 43000 km. Stav perfektní až na dvě drobné kosmetické vady na laku, způsobené pravděpodobně nešetrným parkováním v hlavním městě.

Výbava nijak neoslňuje, nicméně obsahuje vše, co může nenáročný motorista potřebovat (zmíním manuální klimatizaci, rádio s mp3, ovládání funkcí na volantu, el. okna...). V případě motorizace jde o slabší verzi motoru 1,2 TSI - tzn. 63kW/ 160 Nm.

Rovnou prozradím, že auto splnilo má očekávání a požadavky, které jsem před koupí měl. Potřeboval jsem spolehlivé auto, které mě finančně nezruinuje servisem a provozními náklady, zároveň bude bezpečné a poskytne dostatečnou dynamiku jak pro provoz ve městě, tak pro rychlejší přesuny po dálnici. Jak říkám, vše splněno. Zde v bodech rozvádím:
- Zatím neeviduji jedinou závadu, olej neubývá ani nepřibývá, auto startuje bez problémů ať je -25° C či +40° C, vše funguje
- Autorizované servisy jsem vzdal, téměř celou dobu využívám služeb nezávislých servisů, pravidelné servisní úkony znamenají náklady v řádů několika stovek
- Průměrná spotřeba je v intervalu (5,3 - 6,3)l/ 100 km, vliv má roční období a způsob jízdy
- Dynamika je čistě subjektivní záležitost - rozhodně nejde o trhač asfaltu, ale kamion na okresce se nebojím předjet, na dálnici auto udrží 140 km/h za všech okolností, max. rychlost je někde mírně nad 200 km/h (tachometrových) - každopádně při rychlosti nad 160 km/h auto dává výrazně najevo, že tohle není zcela jeho šálek kávy

Každopádně nic není dokonalé a za dobu strávenou za volantem jsem si všiml hned několika zvláštních věcí - jak se později ukázalo, nejde o závady, nýbrž o vlastnosti vozu. Zde je malý seznam:
- Drobné pohasínání světel při razantnějším točením volantem (např. na parkovišti), taktéž při dojezdu el. oken = vlastnost
- Zvláštní kovový zvuk při puštění spojky slyšitelný z exteriéru otevřeným oknem = vlastnost
- Občasné povrzávání od zadní nápravy = vlastnost
- Při studeném motoru občasné cukání (nic hrozného) = vlastnost
- V teplotách nad 10° C se po startu zahřívá katalyzátor, trvá to cca 30 sekund, je doprovázeno výrazně zvýšenými volnoběžnými otáčkami. Jakmile vyjedete v tomto režimu, překvapí vás jiné chování auta - např. citlivost brzdového pedálu = vlastnost
- Někdy při startování (cca 1 z 10) zvláštní chrastivý zvuk = vlastnost
- Nesmím zapomenout na boční vítr - vůz je při poryvu větru poněkud neklidný = vlastnost
Postupem času jsem tyto vlastnosti přestal vnímat a smířil se s tím, že Rapid občas vrzne, cukne, zachrastí. Přeci jen, od počátku bylo prezentováno jako levné auto.

S klidným srdcem hodnotím na pěkných 7/10.

Silné stránky

Rozumné provozní náklady
Dostačující dynamika
Spolehlivý
Velký kufr
Prostornost

Slabé stránky

Již zmíněné vlastnosti vozu

 


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Hodnocena jako perfektní (při stáří 4,5 roku, 82000km)

praktičnost
9

Chválím velký kufr + síťový program.

prostornost
7

V příčném směru (na šířku) by to mohlo být lepší, naopak v podélném směru místa víc než dostatečně.

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7

Občas něco vrzne, cukne, zachrastí.

provozní náklady
9
náhradní díly
8

Nebyly potřeba, běžný materiál (svíčky, filtry, apod.) dostupné, běžná cena

výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8

Prakticky o něm nevíte, ve vyšších otáčkách zní v kabině docela příjemně.

kvalita sedadel
6

Mám pravděpodobně ta základní, určitě existují pohodlnější.

brzdy
7
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Lobbista Rittig opět u soudu kvůli pražskému dopravnímu podniku. Hrozí mu osmiletý trest a tučná pokuta

Lobbista Rittig opět u soudu kvůli pražskému…

Nechvalně známý lobbista Ivo Rittig je dále popotahován soudy kvůli kauze jízdenek papírny Neograph pro Dopravní…

Aktovku zaplatili, nikdy nepřišla! Jak řešit podvodný e-shop, radí Ombudsman Blesku

Aktovku zaplatili, nikdy nepřišla! Jak řešit…

Školáček Tobias Mikéska (8) se těšil, jak po prázdninách vyrazí do školy s novou školní taškou. Sám si ji…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Odvolaná penalta v Brně. Kde jsou záběry (ne)ofsajdu?

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Odvolaná penalta v Brně. Kde jsou…

Emoce fanoušků a hráčů vůči rozhodčím v osmém kole Fortuna ligy neplály tolik, co v jiné týdny. Taky tentokrát…

Kam přestoupí Král? Analytik rozebírá kluby z Anglie: West Ham nebrat

Kam přestoupí Král? Analytik rozebírá kluby z…

Go West! Fráze, na kterou by se měli v Moskvě připravovat. Už brzy ji nejspíš opora Spartaku Alex Král vyřkne…

 

Reflex.cz

Po skoro 10 letech na svobodě. Autor Zápisků českého vězně je volný, jaká byla první slova před věznicí?

Po skoro 10 letech na svobodě. Autor Zápisků českého…

Je chladné ráno 20. listopadu. Před příbramskou věznicí Bytíz jsou zamrzlé kaluže. Stojíme a čekáme na muže, o…

Červeno-zelený Roden a Tomáš Třeštík za foťákem. Film Promlčeno se představuje na oficiálním plakátu

Červeno-zelený Roden a Tomáš Třeštík za foťákem.…

Režisér Robert Sedláček, tvůrce filmů Rodina je základ státu či Jan Palach, a seriálů Život a doba soudce A.K.…