Recenze

9 Majitel

Toyota HiAce 4x4 D4D

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota HiAce, foto 1 Toyota HiAce, foto 2 Toyota HiAce, foto 3 Toyota HiAce, foto 4 Toyota HiAce, foto 5 Toyota HiAce, foto 6 Toyota HiAce, foto 7 Toyota HiAce, foto 8
Toyota HiAce, foto 9 Toyota HiAce, foto 10 Toyota HiAce, foto 11 Toyota HiAce, foto 12 Toyota HiAce, foto 14 Toyota HiAce, foto 15 Toyota HiAce, foto 16 Toyota HiAce, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím žádná, přezdívky mají nespolehlivá auta Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:225000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2490 výkon [kW]: 75 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 6900 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Hiacky jsou ve světě vyhlášené jako jedny z nejspolehlivějších dodávek. Starší verze doteď jezdí v Africe i Latinské Americe jako autobusy (colectiva). Do devadesátých let se vyráběly i s klasickým přiřaditelným pohonem 4x4 a redukční převodovkou. Existovala i tovární kempingová úprava se zvedací střechou.

Naše verze má už permanentní pohon 4x4 a postrádá redukci. Uzávěrky diferenciálu se nekonají (leda u tunerů, kteří dělají kompletní přestavbu na off-road), naštěstí vzadu je samosvor. Problémem může být tudíž překonávání nerovností diagonálně, kdy zůstanou protilehlá kola ve vzduchu - typicky výjezd z pangejtu. Naštěstí pangejty se příliš neplížíme a i tak vždycky zaberou zadní kola a přehoupneme se.

Vozidlo pohání common rail od pana Diesela. Sedmdesát pět kilowattů stačí, do kopce jede i ve 4000 mnm., ale trocha víc by neškodila. Jednička statečně nahrazuje redukci, ale občas by se přeci jen hodila. Ulevila by spojce při občasném poskakování po kamenech.

Původně auto sloužilo plynárenské společnosti v Belgii. Vozilo pravděpodobně spíš nářadí - vzadu byly ohyzdné plechové fochy a jedna dřevěná bedna na cosi. A taky dost smrádek, který se nám naštěstí podařilo vyluftovat během tvorby vestavby.

Vestavbu jsme řešili svépomocí, základ pomohl vytvořit kamarád truhlář. Izolace je z kombinace karimatky od kamarádky, struto z výprodeje a alufolie za nekřesťanské peníze. Nábytek z hobby obchodu a víkend práce. Matrace Ikea, potahy ušil čalouník. Vybavení jsme povětšinou kupovali po cestě - nejsvětší část pochází ze slovutného Walmartu z USA (vařič, plynová bomba, hazlík).

Silné stránky

Spolehlivost. Najeli jsme zatím přes 30 tisíc kilometrů po cestách i necestách Latinské Ameriky, a to bez vážnějších závad.

Pohon 4x4 - zatím jsme nezapadli nikde, a to jsme x-krát kempovali na pláži, brodili a vezli Ekvádorskou rodinu po bahnitých stezkách.

Nenápadnost - v Latinské Americe se velmi hodí - nevypadáme jako turisti, ale spíš jako místní MHD. Taky proto na nás lidé u silnice často mávají - chtějí svézt.

Slabé stránky

Nižší světlá výška - občas by se ještě pár centimetrů hodilo, hlavně pod přední nápravou. Šlo by napravit přitažením torzních tyčí vpředu, ale trochu se bojíme, aby pak neodešly do věčných lovišť.

Auto už něco pamatuje - pravé posuvné dveře už nejdou tak hladce zavírat (zkusíme sehnat nová ložiska), trochu se ozývá homokinetický kloub ze sloupku řízení, sedačky už taky nejsou vrcholem pohodlí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Preventivně jsme nechávali měnit všechny tlumiče. Vzadu bohužel neoriginál, což se projevilo později - podložky uložení byly moc tenké, takže se gumové uložení utrhlo (vyřešeno za pár korun).

Pak na STK "našli" vůli ve spodních čepech. Následovala anabáze s koupí dílů z druhovýroby, opětovného nálezu na STK a pak až koupě originálu.

Spojka už šla nová přímo v autorizovaném servisu.

Poučení: na Toyotu patří jen Toyota.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Belgii v autobazaru. Klasický přístup, vady zamlčeny, nicméně podle očekávání. Lepší než předtím v Německu, kdy nám prodejce předem slíbil testovací jízdu a na místě oznámil, že auto nemá brzdy.

Sledujte nás na facebooku

Aktuální fotky z cest: www.facebook.com/getoutoftown.cz
Kempy, mapy a další info o cestě: www.getoutoftown.cz

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Bez problémů až na potíže s neoriginálními zadními tlumiči a preventivní výměně předních poloos, kde se už začaly ozývat při plném rejdu homokinetické klouby. Zatím najeto cca 30 tisíc km po cestách a necestách Severní, Střední a Jižní Ameriky.

praktičnost
8

Dvoje šoupačky se hodí, vzadu bychom ocenili místo dvoukřídlých dvěří spíš klasické jednodílné zvedací. Vysokozdvižný vozík moc často pro nakládání nepoužíváme, takže by to nevadilo. Občas chybí otevíratelné okénko v zadních dveřích.

prostornost
8

Akorát. Bylo by fajn, kdyby se vešla sprcha, případně se člověk mohl postavit, ale zase bychom se s vyšším autem často nedostali na místa, kam chceme.

jízdní vlastnosti
7

Auto jede rovně, zatáčí, zastavuje. Na závody to není, ale špatné asi taky ne. Naše první dodávka, takže těžko soudit. Bod navíc za pohon 4x4 - lano jsme vytahovali, jen když jsme tahali ostatní z bryndy.

jízdní komfort
6

Motor řve, všude někde něco rachtá (nejvíc příbory), sedačky žádná sláva (ač řidičova až překvapivě široce polohovatelná). Limuzína to není. Dva body navíc za možnost uvařit si vzadu večeři a pak se natáhnout na posteli.

provozní náklady
7

Záleží na aktuální zemi. Například v Ekvádoru relativně nízké - 300 Kč za plnou nádrž. Výměna oleje v Belize cca 2000 včetně práce. Oprava uložení tlumičů v Hondurasu 50 Kč.

náhradní díly
4

Jak co. U Toyoty některé drahé, nekteré překvapivě levné, ale celkově převládá spíš drahota.

výkon motoru
8

Když srovnáme s auty ostatních autoturistů, co jsme potkali, tak jsme na tom relativně dobře. Což neznamená, že by trochu navíc neškodilo. Ona trocha výkonu navíc totiž nikdy neškodí.

spotřeba
7

10 litrů na sto, cca. Na to, jak jsme naložení,se zahrádkou a markýzou, all-terrain pneu, hory, rozbité cesty - spokojenost.

hlučnost motoru
5

Do Rolls-Royce to má daleko, v nižsích otáčkách snesitelné, nad 3000 hurónský řev traktoru.

kvalita sedadel
3

Řidičovo pamatuje léta slávy, relativně dobře polohovatelné, ale už krapet prosezené. Dvojlavice spolujezdců žádná léta slávy nezažila. Uvažujeme o výměně, případně alespoň koupi podprdelníku.

brzdy
8

Brzdí. Po dlouhém brždění vadnou (Black Canyon v USA). Karbonové asi nebudou.

zavazadlový prostor
10

Větší něž oktávka v kombíku v naftě na hlínách.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty ukončil kariéru

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty…

Roman Polom, člen silného sparťanského ročníku 1992, do kterého spadají například Ladislav Krejčí st., Pavel…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…