Recenze

8 Majitel

Ford Focus

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak i já přispěju svou troškou do mlýna a přidám něco málo o tak známém voze.
Jednalo se o čistou koupi z rozumu - přechozí auto Lancia Kappa 2.4i, super kočár, jel jak šlak, ale jen když jel... Takže bylo třeba pořídit něco novějšího, což znamenalo nucený výlet o dvě třídy níž. Focus II s benzínovým motorem se po přečtění snad všech recenzí na internetu jevil jako nejlepší vyrianta (ve hře byl ještě Golf, Mazda 3, Toyota Corolla, Octavia Tdi atd.). Vybral jsem kus s necelými 50 000 z Německa, stáří 2,5 roku, cena bratru 200 tisíc. Pod kapotou 1.8 92kw.
Motor je jednoznačně nejslabší stránka auta, přitom ale není vůbec k zahození. Dělá zkrátka to, co se od benzinu 1.8 čeká. S neobsazeným autem cvičí, v 5 lidech už je to trošku horší, ale na předjetí a cestovní tempo 150 po dálnici pořád stačí, nad 190 už se trápí, ale těch 210 nakonec vytlačí. Se mnou zažívá ten nejpřísnější režim, tzn. že jezdím buď ve městě, nebo po dálnici, okresky bohužel minimálně, věčně plně obsazený, ne zrovna vyhlídkově. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 8 a 9l, což není, vzhledem k okolnostem, nijak dramatická hodnota. Samozřejmě, že okreska vyhlídkovým tempem znamená spotřebu cca 6,5, ale kdo někdy řídil Focuse ví, že na hezké okresce se pomalu jet nedá :) Hlavní je, že může být -30 a chytá a na drb a není tam turbo, který dělá víc starostí než radostí.
Mluvit o podvozku a řízení Focusu je skoro zbytečný, ale neodpustím si to. Po přesednutí z 15 let starýho auta jsem první měsíc zažíval za volantem neuvěřitelnej pocit toho, že si můžu dovolit co chci a auto pořád poslouchá (podvozek by zvládl 2x slinejší motor). Řízení poslouchá na slovo, v zatáčkách mě setřese málokdo, to až pak na rovince :)
Vnitřní prostornost odpovídá třídě, v pěti už to trošku skřípe, ale za volantem pořád dobře.
Zpočátku v autě nevrzlo nic ani při přeletění přejezdu, bohužel, dvouletá kůra na D1 se začíná projevovat a místy povrzne nějakej plast v oblasti spolujezdcových dveří.
Odhlučnění hodnotím spíš jako podprůměrné, hlavně panely na dálnici ve vyšším tempu znamenají nutnost vybrat si mezi rádiem a rozhovorem, obojí už nefunguje.
Celkově zatím hodnotím zkušenosti s autem hodně pozitivně. Ideální volba pro ty, co mají rádi srandu za volantem a zároveň chtějí spolehlivý a (v rámci možností) praktický auto. Navíc nijak nedráždí lidi, takže se člověk nemusí bát to nechat někde stát (to bych měl větší strach o Fabii, který se u nás kradou a dodnes nechápu proč tu plechovku krást... ).

Silné stránky

Podvozek
Spolehlivost
Řízení
Přiměřená spotřeba
Nečekaná praktičnost
Univerzálnost
Nezájem závistivců
Zvuk origo audia Sony

Slabé stránky

Odhlučnění
Na dálnici chybí 6tka
Podvozek po přesednutí z franzouce působí tvrdším dojmem, ve srovnání s Octavií nebo Golfem naprosto ok.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizované servisy nenavštěvuju, můj osobní mechanik je spolehlivej. Cena náhradních dílu v normě ( zatím měněny čepy - klasicky po zimě...)

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

za dosavadní problémy můžou čeští silničáři

praktičnost
8
prostornost
7

na niz´žší střední třídu OK, dodávka to ale není.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

opět - v rámci třídy vše v pořádku, Laguna to není.

provozní náklady
8

jen leju benzin

náhradní díly
8
výkon motoru
7

je to benzin bez turba, tzn. bez otáček se nesportuje. Na druhou stranu zvládá 50 na pětku bez remcání, klasickej poloautomat.

spotřeba
6

dalo by se levněji - rekord 6.1/100, ale kdo to má vydržet.

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

bez deklu pobere bagáž pro 5 lidí na týden.






Blesk.cz

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou: Motivační video pro páteční večer varuje, nebuďte jako ona

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou:…

Alkohol je dobrý sluha, ale zlý pán. Své o tom ví každý zkušenější pijan a také jedna minnesotská veverka. Ta se…

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je žihadlo, tetelí se fanoušci

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je…

Při pohledu na její bujné vnady se místnímu personálu musí doslova vařit krev v žilách. Herečka Bára Mottlová…

 

iSport.cz

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na kraulové čtyřstovce

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na…

Plavkyně Barbora Seemanová překonala v Taškentu další český rekord. Po čtvrteční kraulové dvoustovce posunula…

SESTŘIHY: Třinec už je první, Sparta loupila v Hradci. Plzeň - Kometa 1:2

SESTŘIHY: Třinec už je první, Sparta loupila v…

21. kolo hokejové Tipsport extraligy okořenily hned na začátku dvě pikantní bitvy. Hradec Králové poprvé v…

 

Reflex.cz

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí, protože jsem vtipný, říká streamer CzechCloud

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí,…

Přestože věkově se řadí Petr Žalud alias CzechCloud (32) k těm starším tuzemským streamerům, na platformě Twitch…

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se narodil Bruce Lee

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se…

Nedávno jeho odkaz připomněl režisér Quentin Tarantino, který jej „obsadil“ ve snímku Tenkrát v Hollywoodu.…