FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.01.13  11:41

    « Re: STK po 10-ti letech

    No jenže mně se 10 minut před odjezdem ven nechce !! :-) To už bych taky mohl nastartovat a 10 minut topit ....... Ideální vrazit tam ten ventilátor večer a dát tam časovanou zásuvku.....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 24.01.13  20:27

    « Re: STK po 10-ti letech

    Bydlím, Mondeo přestěhovalo prakticky všechen nábytek z bytu do domku, kdybych měl tažné odvezlo by i sedačku...
    Nemám výhřev čelního skla, negarážuju, ale mám venku zásuvku, ráno 10 minut před odjezdem jsem dával do auta teplovzdušný ventilátor na 220V, pěkně se šprajcne mezi loketní opěrku a přední sedačky a krásně rozmrazí přední a boční skla...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.01.13  11:23

    « Re: STK po 10-ti letech

    Už bydlíš ?? :-) Nám tady ta rubrika nějak usíná, Kutil už nekutí a ostatní asi jen jezdí a jezdí......Jediný problém jsem měl se do auta ráno vůbec prolámat, bylo celé v takovém skleněném futrálu. Když se mi pak podařilo stáhnout okýnko abych viděl do boku, tak tam bylo další " sklo ", ledové, asi tak půl cm. Vyhřívání předního skla do podehřívalo dlouhé minuty a pak jsem to stejně musel odsunout ručně. Ale včera jsem při cca 100 km rychlosti uhýbal takovému ledovému platu , které odletělo ze střechy auta přede mnou, a nebylo to nic moc......
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.01.13  23:36

    « STK po 10-ti letech

    Včera bez ztráty desítky :-) Příjemně mě to překvapilo...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.01.13  15:34

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    No ještě že to nebyl jelen .....
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.01.13  14:17

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    DIM: Zastavil jsem, vylez ven, nikde žádná krev a zajíc v čudu. Tak snad to přežil. ;-) Ale že bych kvůli němu vlítnul s autem do pole, tak takovej nadšenec zase nejsem. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.01.13  13:43

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Skočil mi pod kola zajic....nevadí. Stejně měl ajids :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.01.13  07:50

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    štíreček1 : Tyhle škrábance se řeší furt. Ještě u Grand Vitary (černá metalíza) se mi někdo podepsal na kryt rezervy a následně jsem lehce (cca 20 cm) škrábnul blatník. V servisu by to hned lakovali. Tak jsem koupil originál opravný lak za cca 250 Kč. Táhne se to ale jako nudle z nosu, takže jedinej způsob je špičkou štětečku lehounce poťukávat. Zblízka to samozřejmě vidět je, ale když kousek poodstoupíš, tak se to i na té černé úplně ztratilo. Na Mondeo jsem si koupil lak rovnou, ale zatím jsem opravoval jenom škrábnutí na spodku předního nárazníku, kde to ani není vidět. Připletl se mi do cesty zajíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.12.12  12:15

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Všem nej do Nového roku!

    Taky mi nějaká ku odrela zadní dveře, cca pul metru, což vypadá ze to někdo udělal naschvál. Je to az do bílého základu, takze když to umyju ,je to hodně vidět. Možná by pomohla nějaká tužka, ale nemám s tim zkušenosti.

    Kutil: porad jsem ti říkal, vem si kiu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 30.12.12  10:36

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    To Dim: pokud to rozlesteni zpravi tak to udelej a nechej si u profika rozlestit i zbytek karoserie. Ja to udelal nedavno (kocka dostala vanocni darek) a vysledek me prekvapil.Lak je lesklejsi hlubsi a zmizely takove ty vlasove skrabance.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.12.12  14:03

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Tak aby řeč nestála , trochu jsem škrábnul dveře......je to jen takový lišej . Rozleštit to ?? Trochu se toho bojím, že tam pak bude rozleštěný opticky viditelnější obrovský flek ....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.12.12  18:15

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Kutil = Prudič >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.12.12  18:14

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Pokud nejsi GTI nebo jeho nohsledi, máš smůlu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 27.12.12  13:00

    « Re: Vše nejlepší do Nového roku.

    Já taky přeji vše nej !!! Ale stejně máme těch příspěvků za ty roky :-) To by nás měl už ten server nějak odměnit, no ne ?
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.12.12  23:23

    « Vše nejlepší do Nového roku.

    Zdravím, koukám, že to tu je totálně mrtvé. Od té doby, co jsem přešel od Forda ke KIA, tak už nemám problémy. >:D Je to neuvěřitelné a pokud bych si to neověřil na vlastní kůži, tak bych tomu nevěřil, ale KIA funguje hodně dobře a má plno úžasných vychytávek. Takže mě osobně Ford vůbec nepřesvědčil o tom, že je to spolehlivé a moderní auto. Měl jsem 4 Fordy a byly asi nejhorší moje auta z pohledu spolehlivosti a bezporuchovosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.12.12  19:57

    « Re: meluzína...

    všem hezký zbytek svátků, štěstí, zdraví a bezproblémové kilometry do nového roku
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.12.12  10:55

    « Re: meluzína...

    Přeji také Tobě a všem. Dovolím si konstatovat že se sníženou poruchovostí Mondeí se snížila potřeba tady komunikovat, takže vlastně dobrý.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 24.12.12  15:16

    « Re: meluzína...

    Přeji krásné svátky všem nynějším ,budoucím i bývalým majitelům mondea.
    Kdysi to bylo nejživější fórum dnes mrtvola. Škoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.12.12  12:02

    « Re: meluzína...

    ....ono se venku ochladilo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 09.12.12  15:11

    « Re: meluzína...

    Zdar hoši, jak to jezdí? Nevíte někdo jak zjistit,jestli funguje vyhřívání kapaliny u c max? Nějak se mi zdá, ze to letos málo topí. Ujedu čtyři km a stále fouká chladný :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.12.12  13:56

    « Re: meluzína...

    Asi máš pravdu, elektromotor má Focus.............

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.12.12  12:19

    « Re: meluzína...

    DIM: elekromotor v Mondeu Mk3 u serva není a kdyby byl, tak by se zvuk měnil při otáčení kolama. Zatím to jezdí, tak to asi nechám být...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.12.12  21:38

    « Re: meluzína...

    Mně slabě hvízdá za úplného studena automatická převodovka ..........
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.12.12  13:41

    « Re: meluzína...

    Taky posilovač řízení má elektromotor...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 03.12.12  11:20

    « Re: meluzína...

    taky jsem o tom přemýšlel, ale čerpadlo zabzučí, když zapnu klíček.... tenhle zvuk je jakoby někde z palubky, říkal jsem si i jestli to nedělá vodní pumpa a zvuk, že by se přenášel do výměníku
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.12.12  10:46

    « Re: meluzína...

    Palivové čerpadlo v nádrži ?? Vnímal jsem ho vždy když bylo venku chladno, ale za mrazu už zase ne....Pak jsem si to nechal nějak upravit, ale nevím co přesně tam dělali, myslím, že to nějak podložili nebo co ... :-) Už to neslyším....
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 03.12.12  09:30

    « meluzína...

    několik týdnů pozoruju u studeného auta zvláštní hvízdání, jako by někde pod palubkou byl průvan, meluzína... Zmizí vždy po 5-10 min. jízdy, je to jen při nastartovaném motoru, venku nic slyšet není, při zvýšení otáček se ztratí, ventilátor topení to nedělá, je jedno jestli pomalu jedu nebo stojím na volnoběh, vymáčknutí spojky to taky neovlivní.... nemůžu přijít na to odkud ten zvuk jde ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.12  11:14

    « Re: Akumulátor

    tak fajn :-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.12  11:14

    « Re: Akumulátor

    Správně to bylo:
    Houston, we´ve got a problem !!!!!!!!!!!! >:D

    Nicméně, baterie občas umírají.
    Ne ovšem u Mercedesu - nechal jsem minulou zimu zapnuté boční světlo v minus 10 přes noc a den a motor naskočil na brnknutí .......
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 27.11.12  08:46

    « Re: Akumulátor

    Když jsem loni kupoval new mondeo (r.v 12.2010 - již facelift 2011) a projížděl si záznamy z diagnostiky, respektive servisní historii, byla tam psána výměna akumulátoru při cca 8000tis km (já kupoval při 16000 tis) inu otázal jsem se servisu co že se mu přihodilo a že umřel. Tedy mohlo ho též užírat nějaké relé. Zatím všechno hraje ( najeto cca 26000 tis. km) záruka do konce roku 2013, mám tak klidný spánek. V létě nejela klima, dolili jela a po měsíci zase 0, natlakovali a našli díru v chladiči, výměna na záruku :O)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.11.12  21:36

    « Re: Akumulátor

    We have problem, Houston ! :-)

    Jenže já mám pocit, že nějaké relé drží, ale po té, co se baterie zmrtví, tak to relé pustí. Jinýmí slovy, následná kontrola už žádný zvýšený proudový průtok nenaměří.... Na foru ford tam několik lidí píše o opakovaném vybíjení nového nebo zánovního auta.. A můj kolega dopadl jednou taky tak . Po víkendu baterie nulová, servis nic nenaměřil a jako důvod tedy uvedl snížení vnitřního přechodového odporu baterie...ale to mi připadá jako nesmysl, to by ta baterie byla mrtvá definitivně.....Myslím si spíše , že něco zůstalo viset ,,,,Proto pátrám po možnostech těch paměťových záznamů.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.11.12  18:33

    « Re: Akumulátor

    Máš pravdu, DIMe, ano, takováto histroie je v ŘJ zachována ve formě takvaně dynamicky načítaných parametrů, které se mění po celou dobu životnosti vozidla.
    Obávám se, že taková data načtou pouze vývojáři. Paměť závad by taková data nepobrala. Jsou to data rozsáhlá a proto se ŘJ pořád vyvíjí, aby byly schopny rychle reagovat.
    Vždycky po otočení klíčkem se bootují statická a potom dynamická data.

    Ve Tvém případě ale existuje velmi jednoduché řešení. Připoj na plusový drát z baterie kleště ampérmetru. Místo velice slabého udržovacího proudu bys tam musel mít o řád větší klidový proud. Například místo 0,03 A tam budeš mít 0,3 A - je to jen příklad.
    Stává se to hodně často, většinou za to mohou uvízlé kontakty relátek. Někdo tady uváděl kondenzátory apod., to je taky možné.

    Zkus zjistit normální klidové hodnoty a potom měř u sebe.
    Další možností by mělo být změřit hodnotu při zapnutém klíčku a hodnotu při vypnutém klíčku. Pokud se hodnota klidového proudu při vypnutí klíčku významně nesníží, je tady problém, Houstone.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.11.12  13:55

    « Re: Akumulátor

    Ahoj Wine,

    díky. Přesto ječtě jednu otázku : jsou v pamětích jen chybová hlášení závad ?? Myslím tím to, jestli se prostě někde neroluje obecná historie. Jako třeba v černých skříňkách u letadel... Zní to trochu nadneseně, ale na druhou stranu i obyčejný počítač má svou historii všech příkazů k nalezení. já mám pocit, že mi v servisu někdo říkal, jak by bylo jednoduché např. při dopravních nehodách načíst z řídící jednotky údaje o rychlosti, o tom jak moc byl sešlápnutý plynový nebo brzdový pedál, jestli bylo zapnuto osvětlení, blinkr.....klimatizace, rádio.... Údajně to vše by tam mělo nějakou dobu zůstávat. A to by mě zajímalo, protože by to mohl být klíč k tomu zjistit, které zařízení mohlo zůstat v činnosti a vytáhnout veškerý život z akumulátoru....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 24.11.12  17:03

    « Re: Akumulátor

    Různé diagnostiky to řeší různě a záleží také na tom, jak to naprogramují inženýři výrobce vozidla.
    Dost často bývají chybové záznamy rozděleny na:
    minor / major (malá závažnost / velká závažnost)
    případně
    historic / current (stalo se dříve / trvalá závada)

    Závady typu major a current obvykle rozsvítí kontrolku hlášení závady a následuje náhradní jizdní režim (nouzový stav)

    Většinou všechny tyto závady zůstávají v paměti i po odstranění příčiny závady až do té doby, než někdo zadá přes diagnostiku: vymazat paměť závad.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.11.12  13:21

    « Re: Akumulátor

    A kdo to maže ?? Nerozumím.... Jak staré události tam zůstávají ?? A jak se to dá přečíst ??
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.11.12  18:23

    « Re: Akumulátor

    Zapisují, ale nesměl by to nikdo vymazat ..............
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.11.12  13:16

    « Re: Akumulátor

    Nenzapisují se někam do ŘJ všechny události ? Mám na mysli to, jestli je možné v ŘJ dohledat, jestli třeba nezůstalo sepnuto nějaké relé.....např vnitřního osvětlení nebo něco takového. Zkrátka´jestli se tam nedá zjistit, že nějaký spotřebič se nevypnul....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.11.12  22:06

    « Re: Akumulátor

    V mém Mondeu vydržela přesně 7let a měnil jsem ji spíše preventivně, před zimou.... po dvou dnech by mělo auto jít nastartovat, pokud ne mohl by být problém na diodách alternátoru, dělalo mi to kdysi u Sierry....
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.11.12  11:16

    « Akumulátor

    Nemáte někdo zkušenosti, kolik vydrží baterka ?? Začal jsem zychytávat nějaké informace o tom, že se některým Mondeím baterie sama vybíjí a že nenastartují třeba už po dvou dnech odstaveného auta.... Zažili jste to už někdo ??
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.11.12  22:42

    « Re: Re: .

    Dočkáš. Pošli mi do SZ adresu, prosím. Aditivum D Plus nebylo rok vyráběno, teď snad zas od prosince.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 15.11.12  20:23

    « Re: Re: .

    Ahoj Wine ,
    Aditiva se od tebe už asi nedočkám :-)
    máš nějaké poznatky o tomhle?

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.11.12  19:21

    « Re: Re: .

    Za málo, pomoc přišla pozdě .............. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.11.12  13:01

    « Re: Re: .

    Díky, tajnosti jsou nejlepší :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.11.12  21:13

    « Re: .

    Máš to v SZ, Dime. Je to tajné ..... >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.11.12  20:44

    « .

    Wine, Mazda 6, 2,0 l Diesel, asi 4 roky stará......odešly vstřiky i filtr pevných částí...Co tam jsou za vstřiky ? Dají se repasovat ?? Dá se zregenerovat ten filtr ? Sevis chce 50 tisíc za vstřiky a nevím kolik za ten filtr....... Předem díky ....
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.10.12  16:18

    « Pneu

    Tak jsem koupil Dunlop 4D , je na něm milion segmentíčků, tak snad nebudou pilkovatět. Tak jen to jsem vám chtěl říct...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.10.12  08:59

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    kyklop: Jak Escort, tak obě Mondea byly kupované jako nové vozy. Pokud by to byly auta z bazaru, tak to neřeším. Ale za dost vysoké peníze jsem očekával nové vozy, které budou bezporuchové, alespoň první 3 roky. Fiestu jsem kupoval 3 roky starou, po nějakém Italovi, který ji dal hodně zabrat, dokonce byla bouraná, ale přesto to je můj nejméně poruchový Ford.

    Před Fordama jsem měl různá auta, ale vždy bazarová, kupovaná 3-5let stará. Ale tak poruchová jako Fordy nebyla. Fordy měly největší náklady na ujetý km (pořizovací_cena - prodejní_cena + náklady_na_servis + palivo).

    Také jsem počtu závad nevěřil, u provního Mondea to bylo 25 závad do týdne od prodeje. Chtěl jsem ho vrátit, ale auto bylo na Ford leasing a ten odmítl auto vrátit nebo problémy řešit. Nakonec se mi povedlo, že mi FMC slíbil výměnu za Focus. Jenže pak tvrdili, že to byl omyl oddělení péče o zákazníky a že mi auto vymění, ale úplně s nesmyslným doplatkem. A tak se 4 roky opravovalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 15.10.12  23:12

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    k poslednemu odstavcu - servis vzdy skusa, co zakaznik znesie a casto uspeje (nie kazdy sa chce hadat). Nikdy sa mne nestalo, aby servis nedal nejaky zaznam, ci uz protokol, alebo popis vykonanej prace do servisnej knizky o vykonanej zarucnej oprave. Bolo to v casoch ked som mal k dispozicii firemne auta a mohlo mi to byt uplne jedno.

    Tvoje zavady zneju az neskutocne, vyzera to tak, ze zakazdym si kupil nejaky kram v bazare, ktory bol otoceny na strechu
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 15.10.12  22:30

    « Re: Servo tece...

    Jo a jeste mi nehreje leve zrcatko... pojistka, nebo neco jineho?

    Diky za radu,
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 15.10.12  22:24

    « Servo tece...

    chtel jsem dat link na super SPZ kutilovo, ale nejak to nejde... kdyztak si to slozte sami...

    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd
    .net/hphotos-ak
    -snc7/456213_3827905901074
    _1750204572_o.jpg

    Jinak mi zacalo tect servo - nevim, jestli mi ho nevymenili, kdyz menili vstriky, ale mel jsem pote pokecanou prevodovku od steering fluid a od te doby jsem musel dolit kapalinu...

    Na kolik vyjde vymena? Nebo se da opravit?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.10.12  22:20

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Pánové, tuto otázku jsem si pokládal mockrát. Sám nevím, proč jsem pořád bral Fordy i když byly poruchové. Asi mi vyhovovaly ergonomií a asi jsem věřil, že další už bude méně poruchový. >:D

    Kdysi jsem vezl kamarádce Escort 1.6D ve verzi pohřebák a moc se mi to auto líbilo, interiér i ovládání. Pak jsem ve firmě měl firemní Mondeo 2.0 a taky dobrý. A kamarádi měli Sierry 2.0 a 2.3D a plná spokojenost. V té době jsem měl soukromé auto Passat 4x4 a pořád na něm něco odcházelo. Tak jsem ho vyměnil za Polo 1.3 a to bylo celkem dobré (až na drobné ale protivné závady - vadný potenciometr a nějaký špatný kontakt, který nikdo nemohl najít a tak auto občas stávkovalo). V té době jsem začal podnikat a chtěl jsem nové auto a líbil se mi Escort diesel. Ale prodejce mě přesvědčil, že v benzínu 1.6 bude méně poruchový. Byl to ale krám. Tak jsem ho chtěl vyměnit za něco jiného a po dobrých zkušenostech s Mondeem jsem chtěl 1.8TD. Jenže jsem se opět nechal ukecat na benzín, protože 1.8TD byl hodně poruchový. Tak jsem se dostal k Mondeu 1.8. Byl to podobný krám. A jak jsem se dostal k Mondeu 2.2TDCI? No, líbil se mi S-MAX a všichni říkali, že nové Fordy už jsou v pohodě. Jenže S-MAX nebyl a já vzal Mondeo 2.2TDCI protože jsem potřeboval nějaké auto. A ten byl opravdu o něco lepší než předchozí Fordy a ten motor, pokud byl v pořádku byla paráda. Dodnes na něj vzpomínám. Jenže já měl od počátku smůlu s vadným EGR, který ale servis nedokázal zjistit. Celkově byl EGR vadný 2x. No a pak situace kolem 150tis.km, kdy šlo auto celkově do háje. Vstřiky, plavání auta, zadní náprava.

    Měl jsem třeba i takovou blbou závadu s rádiem. Občas po nastartování se na displayi rozsvítilo "Sony system" a rádio zamrzlo. Bylo potřeba ho vypnout a zapnout. Bylo to Sony od Forda s MP3. Blbost, ale štve. Potíž byla v tom, že po výměně to nové rádio mělo úplně stejnou závadu.

    Na druhou stranu mám Fiestu a ta je v pohodě. Žádné problémy (mimo tekoucího posilovač řízení) neměla.

    V práci jezdím s různými auty - Škodovky, Renaulty, BMW, Mercedesy, Toyoty, Opely, Volva a ten Ford mi připadal nejútulnější a měl příjemný interiér a velký kufr.

    A pokud jde o závady, každá automobilka má určité procento zmetků a je jen otázkou, jak to řeší. Některé automobilky prostě auto beze slova vymění a problémové dají na půjčovnu nebo zlikvidují. Jiné automobilky mění díly a některé se hádají, že je to běžná vlastnost auta.

    Kamarád měl Nisan Primera. Během 300km mu zmizel všechen olej z motoru. Řešil to v servisu v ČR, ale snažili se vykroutit. Nakonec to reklamoval v Německu a ti si dupli na servis a ten mu vyměnil motor a auto je v pohodě.

    Nebo druhý kamarád, měl Opel Astra, soustavně mu odcházelo originál rádio a hořela světla. Světla nakonec Opel vyřešil odpory v sérii, ale rádio vyměnili jen jednou a pak už nechtěli. To auto bylo zmetek celé, A servis se stále kroutil. Nakonec se kamarád spojil s Oplem v Německu a ti pak zatlačili na servis.

    Pokud jde o Ford a garance, tak hajzlíci nedávají protokol o opravě u oprav na garanci. Dokonce prý má Ford databázi aut, kde mají servisy uvádět všechny závady a opravy ve značkových servisech, ale nedělají to.
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 13.10.12  14:45

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    na odpoved si rad pockam, preskakal som dost firemnych aut v minulych zamestnaniach, ale zoznam zavad, ktore mal kutil na svojich s vyrazny nadskokom prekonava vsetky auta, ktore sme vo firme (2 zamestnania za 10 rokov) mali >:-[] >:-[] A to sme si vychutnavali aj prve muchy CR naftakov od roku 2003 :*) :*) :*) , na ktorych jazdili niektory dusevne slabsi jedinci ako posledne hovada . Znie to ako scifi
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 13.10.12  14:42

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    na odpoved si rad pockam, preskakal som dost firemnych aut v minulych zamestnaniach, ale zoznam zavad, ktore mal kutil na svojich s vyrazny nadskokom prekonava vsetky auta, ktore sme vo firme (2 zamestnania za 10 rokov) mali >:-[] >:-[] A to sme si vychutnavali aj prve muchy CR naftakov od roku 2003 :*) :*) :*) . Znie to ako scifi
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.10.12  19:37

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Jen se ptej, jednooký, Kutil Ti rád odpoví..... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 12.10.12  18:19

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    do tohoto fora mne nic nie je, ale citam ho pravidelne, ked si chcem vylepsit naladu takze sa ospravedlnujem za nasledovny prispevok

    superkutil: kazdy ford sa ti rozpadol, preco si vzdy kupil dalsieho forda? Dik za odpoved
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.10.12  14:56

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    DIM: To co píšeš o tom zrcátku, to jsem měl u MKIII a přitom u MKII to tak nebylo. Ono MKII a MKIII mělo hodně podobného, jen u MKIII udělali karosérii hranatější. A co bylo nejhorší, že některé chyby MKII přetáhli do MKIII.

    Já přecházel z MKII do MKIII a hrozně mi vadilo, že u MKIII byly ty světla vzadu po straně a tak byl otvor do kufru u kombi užší. Navíc třeba při cestě k moři se MKII s naloženým kufrem ke střeše chovalo v pohodě, ale MKIII i když mělo těžší motor, tak se tak divně kroutilo, jako to dělal třeba Wartburg. Prostě když je auto hodně a vysoko naložené za zadní nápravou.

    Ale pokud jde o jízdní vlastnosti, tak nejhorší byl Escort, pak Mondeo MKII a pak MKIII i když to ke konci hrozně plavalo a musel jsem pořád dorovnávat volantem. V tomhle směru je nejlepší současná Sportage, ta jede rovně a i když se nakloní, tak drží směr. Ale jinak samozřejmě na nerovnostech skáče víc jak Mondeo. Ale na druhou stranu si pamatuju, že Escort měl velké problémy na příčných nerovnostech. A vlastně i MKII odskakovalo. To MKIII už držela dobře.

    A víte co mě na MKIII štvalo nejvíc? To že neměla přihřívání chladící kapaliny. Všude ve světě se dalo do Mondea přiobjednat, v Dánsku ho dávali do TDCI automaticky a v přepočtu vyšlo na cca 7tis.Kč. Jen v ČR se objednat nedalo. :no: [odkaz]

    Jednou jsme jeli v noci přes Alpy a venku bylo pod -20°C a bylo to mírně z kopce a najednou začala klesat teplota chladící kapaliny a v autě začalo být zima. Když jsme dojeli, tak jsme z auta vylezli ve svetrech a bundách a kamarádi co jeli s Touranem vylezli v tričkách. Touran má totiž standardně přihřívání chladící kapaliny. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.10.12  14:13

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Momentálně to vypadá že DIM a Kutil jsou jedna a táž osoba s 2 nicky. >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.10.12  12:14

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Tady se musím Kutila na tisíc procent zastat . Já jsem taky vylíval vodu z pod sedadel lopatkou několikrát po deštivé noci. Teklo tam přesně stejným místem a natekly tam klidně litry vody....Taky jsem různě olepoval škvíry mezi dveřmi a zpětným zrcátkem. Nejenom kvůli nepříjemnému svistu, ale taky tam tak nějak prapodivně proudila špinavá voda a nečistoty se vždy usadily přesně v zorném poli vnějšího zrcátka.A přímý déšť se tam nedostal, takže se to neomývalo. Bylo to fakt neuvěřitelné. Celé boční okno bylo např. v zimě čisté....jen vpředu dole kryla vnější zrcátko špinavá neprůhledná vrstva ve tvaru ohonu vánoční komety :-) Drobnost, ale pekelně měto otravovalo. Navíc to tam rychle schlo a pak už to bylo jako mléčné sklo ( nebo spíše kakaové) . Pořád jsem to musel čistit, když bylo na cestách mokro a špinavo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.10.12  20:28

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Ta loužička znamenala při větším dešti totálně nacucanou podlahu u řidiče, po stlačení se udělala loužička kde sloupec vody byl přes 1,5cm. Jen to prostě z toho prahu přetékalo dál do auta. A musím říct, že u jiného auta než u Mondea mi takto do auta nezatékalo. A to ani třeba do starého Žigulíku. :-)

    A pokud jde o ty dveře, tak to nakonec odstranil jeden garážista a od té doby už dveře nepískaly. Nevěřil bys, jak je nervydrásající pískání u hlavy když jedeš třeba 600km. Promiň, ale to mi opravdu nepřipadá normální u auta, které je vydáváno za špičku nabídky automobilky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 11.10.12  17:45

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Kutil: Ten seznam závad hovoří za vše.... Trochu to zavání stihomamem. Ona ta fotka toho strašnýho "zatékání" taky mluví sama za sebe. Miniaturní loužička na plastu.... Toť vše. Tímto způsobem mi při větším dešti nebo v myčce "zatéká" taky, ale nemám potřebu to řešit, protože je to v této míře naprosto nedůležité. A toto už je naprostá perla: Kutil: "Několikrát jsme jezdili s technikem od Forda po dálnici a různě olepovali dveře řidiče a zjišťovali, kdy to přestává pískat." >:D >:D >:D Myslím že na tebe v žádným servisu s kterým jsi přišel do styku nikdy nezapomenou... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.12  12:59

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Ale já nikdy netvrdil, že bych ho nerozbil já. Já vím, že jsem ho rozbil na jedné dost významné silnici, kde byla neočekávaná díra. Ale je zajímavé, že takto disk praskl. Vždy jsem viděl jen ohnuté disky. >:D

    Na horské travnaté louce opravdu disk nerozbiješ. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.10.12  10:56

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Což neznamená, že jsi ten disk nerozbil Ty........ :-)
    Třeba příjezdem přes horské louky k Tvojí chalupě....... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.12  20:49

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    To zatékání bylo od počátku. U prvního auta jsem ho řešil 4 roky u druhého 3roky. Po záruce jsem to neřešil, protože mi bylo jasné, že když to nedokázali v záruce, tak to po záruce také neudělají, jen shrábnou peníze. Sám jsem to ale testoval a našel jsem důvod. Je to místo svodu vody z těsnění dveří. Stékající voda se nahromadí v místě pantů dveří a její výše vyvine takový tlak, že voda začne zatékat skrz těsnění dveří v místě, kde je prolis dveří. Je to konstrukční vada, která se z MKII přenesla do MKIII. Nepřišel jsem na to jak to opravit a tak jsem to nechal.

    Pokud jde o disk, ve zlomu byly vidět bublinky, prasklo to ve ztenčeném místě které bylo ještě podpořené ztenčením u otvoru pro ventilek. Viděl jsem hodně ohnutých disků, ale aby takhle podélně praskl, to jsem ještě neviděl. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.10.12  18:18

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Ono jestli Ti to ještě nikdo neřekl, pneumatika je o dost pružnější než litý disk ...... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.10.12  18:17

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Na to jsi jen odkrágloval dvoje vstřikovače........... :-)
    Mám dotaz - teoreticky - kdyby se to zatékání projevilo až po skončení záruky, taky bys nic neřešil? (Tvoje terminologie.) A nechal bys tam zatékat vodu dál?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.10.12  13:07

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Ten disk se vyrábí tady u nás :-)

    To zatékání bylo přesně v tom stejném místě, to jsem měl taky :-) Asi za to může ta pozdní výměna palivového filtru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.10.12  18:31

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    WinDiesel: Člověče, jak ti mám poskytnout doklady ke všem poruchám, když byly většinou opravované v záruce (první Mondeo mělo 4 roky a druhé 3roky záruku) a Charouz nedává protokol o opravě když je to v garanci. Ale určitě bych našel opravu chladiče a kompresoru klimatizace, druhý EGR, zadní kosti.

    Něco o mém starém autě najdeš na [odkaz]

    Tady je seznam závad [odkaz]

    Tady je graf z brzdy s viditelnými propady díky vadnému EGR [odkaz]

    Zatékámí do Mondea (u obou Mondeí ve stejném místě) [odkaz]

    A tady perlička, puklý litý disk, přičemž pneumatika nebyla poškozená :-) [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.10.12  13:40

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Za prudiče musím říct, že třeba zatékání se mi taky servisem ani olejem nezlepšilo. Několikrát jsem měl v autě pod nohama centimetry ( ! ) vody po deštivé noci...To jen takový jeden fragment z těch všech patálií.....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.10.12  12:07

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    DIM: To není štěstí. Mě mají auta ráda protože se k nim chovám gentlemansky a dopřávám jim servisu a olejů atd...... :-) :-) :-)
    A Vám prudičům to dávají sežrat. >:D >:D >:D

    A teď vážně, moje Mondeo nebylo bez poruch, ale jak tak sleduji Kutila, kdyby měl tolik poruch co popisuje, tak by se na silnici snad ani nedostal.
    Až nám poskytne doklady ke všem poruchám, uvěřím mu.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.10.12  11:43

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Já už jsem to tady taky psal, co všechno mi na Mondeu museli opravovat , takže Kutilovi úplně rozumím.... A měl jsem ta auta dvě, takže mi nepodsouvejte jeden vadný kus. I když ten první byl mnohem horší, tak ten druhý si to zase tak moc nevylepšil.....Motorové problémy, trojkombinace, setrvačník a spojka, převodovka, xenony.....to bylo pořád dokola....

    Když jsem teď byl naposledy v Rajchu, tak jsem viděl asi třikrát Rettungsdienst nakládat v odstavném pruhu auto.... a věřte mi nebo ne, třikrát Mondeo MK III !

    Nemyslím si, že by měl Kutil zase takovou smůlu, začal bych uvažovat nad tím, proč má
    ( měl ) Windiesel takové štěstí !!! :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 05.10.12  09:53

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Ja bych to videl fakt bud smulu na kusy, ale vyloucit nejaky zmetek nebo podvudek ze strany prodejce/vyrobce taky nelze, vime jak to tady obcas funguje.

    Kamarad koupil pred lety Merivu, od znameho, takze vedel co kdy s tim autem bylo, auto koupene nove v CR. Ale od 100tis kilometru resi jeden problem za druhym nejen technika, ale hlavne elektronika. Podle toho co resil bych tipnul, ze to byl vodnik (bylo utopene), prestoze vi, ze 100% nebylo. Pritom Meriva se zaradila hodne vysoko v hodnoceni TUV. Proste, kdyz se sejde smula na kus, tak se neda nic delat. A jsou lidi co neomylne sahnou po vadnem kusu pri kazdem vyberu, to se stava.

    Nicmene update k nasemu Mondeu 2004 E3 (resp. rodicu, ja uz s nim moc nejezdim), 115tis a zatim az na nefunkcni klimu a jednou preventivne vymenenou trojkombinaci vcelku dobre. Ve 100tis jsem nechal vymenit tlumice, brzdy a zadni stabilizatory, coz beru jako cca spotrebku. Olej menim co 20tis vcetne filtru.
    Akorat tedka, kdyz hodne pridam plyn tak kouri vic nez pred lety. Premyslim, ze je to zanesenym EGR nebo jestli se nedeje neco vaznejsiho. Pred nebo pri prohlidce ve 120 necham projet diagnostikou, treba se neco ukaze.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.10.12  01:07

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    WinDiesel: Už to nebudu řešit, ale na přímou otázku bych čekal od Tebe přímou odpověď. Aby se nedalo mlžit nebo si to vyložit špatně, tak jsem jasně popsal závady mých Mondeí a jen mne zajímalo, zda si myslíš, že za ně může řidič stylem jízdy. Ale tvoje odpověď je ...

    Nepopisuju nějaké náhodné jevy nebo nejasné závady. Toto jsou jasné závady, z nich některé se objevily do týdne od prodeje auta. U prvního Mondea jich bylo přes dvacet a některé nebyly odstraněné ani po 4 letech.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.10.12  20:16

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Kutil: Kutile Kutile - znáš tu anekdotu jak se ten chlapík ptá Boha (budeme mu pracovně říkat FORD) ........ Pane Forde, pane Forde, zač mne tak trestáš??????? Ale ani ti nevím, Kutile, nějak mne se_reš ........... >:D

    Ty jsi prostě Fantóm.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.10.12  19:42

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Devil666: Je zajímavý, jak se dají informace překroutit. To že motor nechce táhnout nad 3000ot jsem psal v době, kdy byl vadný EGR, ale servis tvrdil, že je v pořádku. Po výměně EGRu se to změnilo a motor začal táhnout i ve 4000ot. A tak to bylo se vším. Ale samozřejmě se na vše dá dívat ze dvou stran. A jak jsem psal, nevím, jak bych stylem jízdy ovlivnil tyto závady:

    uhnilý chladič klimatizace, vadný kompresor klimatizace, vibrace přední nápravy v určité rychlosti (vyvážení nepomohlo), vadný motorek ve světlech, vadný ovladač stěračů, upadlá lišta předního skla, zatékání do osvětlení SPZ, vadné vyhřívání sedačky, nefunkční ventilace (servis musel rozebrat celou palubku a celou ventilaci, spodní klapka nedoléhala), vyplavení auta z důvodu chybějící záslepky v podběhu (za to jsem dostal prodlouženou záruku na 4 roky), vadné zapalování, zarezlý zámek 5tých dveří, upadávající polstrování zadních sedaček, zatékání do dveří, zašedlé čočky xenonů.

    Pískající dveře jsem řešil asi 1/2 roku. Zajímavé bylo to, že třeba Ford v Mělníku po prohlédnutí vozu tvrdil, že auto bylo bourané a že dveře jsou vadné, ale když jsem od nich chtěl písemné vyjádření, tak technik někam odešel a pak se kroutil a vyjádření napsat odmítl.

    Několikrát jsme jezdili s technikem od Forda po dálnici a různě olepovali dveře řidiče a zjišťovali, kdy to přestává pískat. Měnili i těsněné okna, ale problém byl v křivých dveřích a vyměnit dveře servis nechtěl.

    Také do obou Mondeí po prudším dešti u řidiče zatékalo, ve stejném místě a nikdy servis nedokázal závadu odstranit. 8-s

    Nebo zašedlé čočky xenonů. Auto svítilo stále méně, až vůbec už nebylo vidět. Servis tvrdil, že je to v pořádku, pak tvrdili, že se mají vyměnit výbojky, nakonec chtěli měnit celé reflektory. Nakonec jsem vyndal čočky a zjistil, že jsou celé zažloutlé. Stačilo čočky otřít a vrátit a auto zase svítilo jako nové. 8-s

    Tohle přece nejsou závady ovlivnitelné řidičem. :-O U jiných aut jsem takové problémy neměl.

    A pokud jde o auto, chci zvýšený kombi 4x4 v dieselu. :-) A většinou jsem i takové auto měl, jen to 4x4 a zvýšení někdy chybělo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 04.10.12  17:20

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    windiesel: Jo, jo. Někdy mám pocit, že to snad ani nemůže myslet vážně. Ale obávám se, že jo. A to je fakt strašný....... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.10.12  16:50

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Devil666: od určité doby se tady Kutil zabydlel a jeden čas obstaral i polovinu příspěvků. Skutečně dělal vše to, co popisuješ.
    Chvílemi jsem ho považoval i za "agenta-provokatéra" >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 04.10.12  15:50

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Kutil: Nevíš co chceš a měníš názory jak na běžícím pásu. pamatuju si na tvoje nesmyslný srovnávání Mondea s jinými auty a různý nesmyslný nářky co je všechno u Mondea špatný. A když ti na to řada lidí napsala co to je za nemysly co tvrdíš tak jsi najednou začal zas tvrdit něco jinýho. Oscilace při výběru auta mezi naprosto odlišnými auty. Prostě absolutní myšlenkový chaos....
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 04.10.12  15:40

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    Kutil: Ačkoli se ti to nezdá tak skutečně i stylem řízení se dá ovlivnit dost. Pamatuju si jak si popisoval svoje věčný experimenty s ježděním na spotřebu a řazením atd. A nebo jak si chtěl furt točit naftový Mondeo já nevím do jakejch otáček a divil si se že to ve vysokých otáčkách nejede. Atd. Takže jsou v podstatě tři možnosti tvých věčných problémů. 1. zveličuješ to a slyšíš trávu růst, 2. můžeš si za to i sám svým stylem ježdění, 3.máš největší smůlu na světě(nepravděpodobné).
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.10.12  10:59

    « VW

    Opravdu VW přecházím více než se stoickým klidem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.10.12  21:47

    « Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.

    To jsem si myslel........ :yes: :yes: :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…