Recenze

8 Majitel

Hyundai i30

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai I30 Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:17500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1353 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 242 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 395 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Vzhledem k tomu, že tu moc hatchbacků Hyundai I30 ve 3. generaci není, rád bych vám o tomhle rodinném přibližovadle něco málo napsal.

S manželkou jsme potřebovali vyměnit její letitou Fábii 2 hatchback. Sice měla za 10 let najeto jen necelých 48.000 km, ale pro nás dva dospělé a 2 malé děti to už přestávalo stačit.

Rozhodl jsem se tedy k pořízení relativně nového automobilu, chtěl jsem něco do 2 let stáří. Vzhledem k cenovému rozpočtu jsem si zas až tolik vybírat nemohl. Momentálně na trhu jetých aut není velký výběr ... škodovka jako taková je poměrně drahá (Scala/Octávia) a navíc se mi nelíbí, Opel Astra/Seat Leon/Kia Ceed/Ford Focus/Mazda 3/Renaul Megane/VW Golf, za peníze a ve výbavě, kterou bych chtěl, také nebyly. Podmínka u auta byl automat, vyhřívané sedačky, navigace (nebo aspoň podpora Apple CarPlay), xenony/LED světla (halogeny jsem nechtěl, ale přežil bych je), ostatní výbava by byla bonus.

Abych úplně netvrdil, že se nedalo něco jiného vybrat, tak Renault Megane za podobné peníze byl, ale odepsaný jako totálka od pojišťovny. To jsem zjistil z výpisu na Cebii (jedna oprava kolem 5000 Eur, druhá přes 11000 Eur). Na auto jsem se přesto byl podívat a jediné, co jsem se dozvěděl, bylo to, že auto bylo bourané a opravoval ho pán, který školí servisní techniky přímo Renaultu. Jen k tomu nikdo neměl ani fotku a to prosím prodával a asi ještě stále prodává přímo dealer Renaultu. Stál tam také hezký Megane GT v slušivé tmavě modré barvě, zeptal jsem se tedy na něj a odpověď zněla: "pane, tohle auto bylo bouraný ještě víc než ten Megane GrandCoupe". No, otočil jsem se a šel raději pryč. Tohle snad nemohl ten člověk myslet vážně :)

Mým snem byl hybrid. Měl jsem vyhlídnutý Hyundai Ioniq Hybrid (HEV) v Ultimate. Auto se mi hodně líbilo. Jízdně v pořádku, výbavově v pořádku, dlouhodobá spotřeba na displeji svítila 5,6l ... žádné turbo, filtr pevných částic, AdBlue, atd. Uvnitř krásně prostorné (ještě o něco více než v I30, rozvoz má Ioniq 2700 mm vs 2650 mm u I30), kufr postačující (celkem dlouhý, ale mělký a bez průduchu mezi sedadly, necelých 450l). Přesně auto pro naše účely ... jezdíme převážně město a okresky. Bohužel, bylo o 25 % nad rozpočet a prodávající na slovo "sleva" neslyšel.

Nakonec jsem se rozhodoval pouze mezi Hyunda I30 hatchback/fastback/kombi. Po usednutí do fastbacku na zadní sedačky bylo rozhodnuto, tohle ne, při mých 182 cm se tam hlavou dotýkám stropu. Takže zbývá jen hatchback/kombi. Rok starý kombi ve výbavě GO! style nebo dva roky starý hatchback ve výbavě Ultimate? Vzhledem k tomu, že uvnitř, co se týče prostoru, není rozdíl a auta se liší jen kufrem, jsem nakonec zvolil hatchback s o dost lepší výbavou. Do kufru se nám pod plato vejdou 2 naše největší kufry + se tam vejde ještě jeden střední a do boků nějaká ta drobnost. Potěšilo mne, že z kufru je průchod na lyže dovnitř auta. Nemusím řešit rakev na střechu, když budu chtít vzít holky s lyžema na hory. A pokud bude málo místa, tak tu rakev na střechu dát můžu, i když máme prosklenou střechu (Thule příčníky už jsou doma). Když budu chtít v létě vozit kola, není problém dát držák na kouli. I přesto, že se jedná o hatchback, tak může pěkně posloužit pro 4 člennou rodinu jako jediný vůz. Co se týče prostornosti uvnitř auta, tak se svými 182 cm si sám za sebe sednu tak akorát. Snad moje holky nebudou vyšší než já, ale zatím jsou malé :) Malé plus je, že k zadním sedačkám vedou výdechy klimatizace. Spousta aut je vzadu nemá. Vzhledem k tomu, že máme malé děti a používáme autosedačky s pultíky, tak těm holkám je vzadu teplo ... výdechy jsem tedy uvítal.

Abych představil náš rodinný povoz, jedná se o Hyundai I30 hachback 1.4 T-GDI s převodovkou DCT ve výbavě Ultimate + všechno, co ještě šlo dokoupit navíc (panoramatická střecha, koberečky, atd.). Auto je v "plné" palbě. Namátkou můžu vyjmenovat BI-LED světla (statická, ale s přisvětlováním do zatáček pomocí LED denního svícení), navigaci, vyhřívané sedačky a volant, odvětrávané kožené sedačky u řidiče s pamětí, panoramatická střecha, navigace, automat, hlídání mrtvého úhlu, hlídání pruhů, aktivní tempomat + různé bezpečností protikolizní systémy, bezdrátové nabíjení mobilu, přední a zadní senzory, kamera ... je toho dost. Osobně bych byl rád za plynovou vzpěru kapoty, elektrický kufr a HUD displej (to bych chtěl asi příliš), pak už bych neměl v tomhle směru co vytknout :)

Když už jsem u těch fičurek, tak musím konstatovat, že fungují celkem dobře. Rozhodně můžu pochválit aktivní tempomat. Jak ho v jiných autech nemám rád, tak tady jsem celkem spokojený (navíc se dá přepnout do "hloupého" módu). Auto brzdí stále až příliš brzy i přesto, že je tempomat nastavený na nejkratší možnou vzdálenost a dokud nedám blinkr a nepřejedu do levého pruhu, tak nezačne zrychlovat. Co se mi na tempomatu opravdu líbí, je to, že umí v koloně zcela zastavit a sám se i rozjet (stačí brnknout do plynu nebo do tlačítka na volantu). Vedení v pruzích musím také pochválit, je celkem nenásilné a zvládá i větší poloměry zatáček. Zkusil jsem ho ve spojení s aktivním tempomatem a kus cesty to pilotovalo samo :) Za mě tedy palec nahoru. Zatím bezvadně funguje také hlídání mrtvého úhlu, sice si dávám pozor a při předjíždění otočím i hlavou a nespoléhám pouze na boční zrcátka, ale jistota je jistota. Při vyjíždění z řady navíc senzory hlídají i okolní provoz. Pokud tedy jeden nějaké auto kolem, na displeji mezi budíky jezdí šipka, ze které strany se auto přibližuje ... celkem super fičura :) Ještě bych zmínil funkci sedaček s pamětí, kdy lze nastavit, aby se při vystupování z vozu posunula dozadu. Někomu to může vyhovovat, ale vzhledem k místu na zadních sedadlech, bych až zas tak nadšený nebyl, zvlášť, když bych byl ten, co tam sedí :) Trochu strhat musím zadní parkovací kameru. Ve dne funguje vcelku dobře. Není vysuvná a tudíž kouká pod zadním znakem, tím pádem se snadno ušpiní. V noci při couvání je se svým podsvícením na displeji otravná a celkem mi vadí, navíc rozlišení není z nejlepších.

Něco málo k jízdním vlastnostem. Auto jezdí na 17" litých discích s rozměrem pneumatik 225/45, což je na naše cesty tak akorát. Rozhodně se nejedná o žádný kostitřas, i když na druhou stranu není to ani zvlášť měkké. Je to takový střed. Korejci se snaží přiblížit svým německých konkurentům, tak i podobným stylem ladí podvozky. Je ovšem sympatické, že není vzadu torzní příčka, ale víceprvkové zavěšení. Nechci nikoho přesvědčovat, zda rozdíl pozná nebo ne. Za mě můžu říct, že to poznám. Jezdil jsem 100.000 km posledním Seatem Leon 1.4TSI a v zatáčce, když byla příčná spára, zadek ve vyšší rychlosti uskočil. U naší I30 se tohle děje v daleko menší míře.

Automatická převodovka DCT dobrá. Rozhodně na trhu stále existují i horší převodové skříně. Pokud řadí nahoru, není to téměř poznat. V případě podřazování je to o něco horší, zvlášť ve městě ... občas si cukne. Horší už to je jen pokud si ji přepnu do manuálního módu nebo řadím pádly pod volantem, tam je pak cukání znatelnější. Na dálnici na 7. stupeň točí kolem 2500 otáček. Do kopce 7. stupeň neudrží a podřazuje na 6ku. Z čeho nejsem vůbec nadšený, tak ze spotřeby. Nevím, jak s tím někdo jezdil přede mnou, ale Praha - Liberec při 140 km/h jsem jel za 8,5l (za stejných podmínek s Leonem ST FR 1.4 TSI 103 kW, manuál, alu r18, jsem tohle jezdil kolem 6,5l). Okresky v délce 20 km a celkem slušném profilu (žádné extrémní stoupání/klesání) a tachometrové rychlosti 110 km/h pod 7l nedám. Prozatím jsem se dostal těsně pod 7l jen 2x a to při stylu ježdění na "klobouka" s velkým sebezapřením. No ale nejsem jediný, kdo má s 1.4T-GDI spolu ve spojení s DCT takovou spotřebu. Uvidím, jak si spotřeba sedne, až s autem najedeme víc kilometrů a necháme ho napít se pořádného benzínu. Abych úplně nezapomněl, tak naše auto je také vybaveno tlačítkem pro změnu jízdního režimu (drive mode) ... přepíná pouze normal, eco, sport. Já zas až tolik změn po přepnutí necítím, jen v režimu eko je vůz víc otupělý, ale ve srovnání s normálním režimem, necítím rozdíl ve spotřebě. Zato režim sport je celkem znatelný. Převodovka nechává zařazený nižší stupeň a tudíž vyšší otáčky motoru. Motor se pak nechává vytáčet až přes 6000 otáček, než převodovka sama odřadí ... přeřazení se koná až někde kolem 6200-6300 otáček. Celkově bych tedy motor popsal jako klidná síla. Ve srovnání s koncernovým 1.4 TSI (EA211) 103 kW, bych řekl, že není tak výbušný. Tam, kde vás TSI zarazí do sedaček, tak T-GDI ne. Pozvolna stoupá se stále stejným zátahem až za 6000 otáček. Koncernový motor ze sebe vydá to nejlepší do 4500 otáček.

Jedna z mála věcí, kterou nemůžu pochválit jsou Bi-LED světla. Je to 3. auto s LEDkama, které dlouhodobě řídím a zatím nejhorší. Potkávačky mají krátký dosvit a co jsem ještě nikdy neviděl, že po přepnutí na dálková je mezi potkávacími a dálkovými černý neosvětlený pruh. Těžko se to popisuje, ale paprsek z potkávacích a dálkových světel netvoří jeden celek, je to rozděleno černým pruhem. Zajel jsem tedy do servisu a světla nechal v rámci možností seřídit. Nyní je to už lepší, ale ideální stále ne. Spolu se světly souvisí i moje zkušenost, kdy začalo pršet. Stěrače se sice zapnuly sami, ale z denního svícení se na potkávačky samo nepřeplo. Je to další menší detail, který jinak kazí pocit z dobrého auta. A ještě jednu věc mohli hoši z Koree vymyslet lépe a to tu, že když mám vpředu LEDky tak i vzadu je mohly dát všude ... blinkry a mlhovky jsou klasické žárovkové (stejně tak i žárovky v interiéru).

Škoda je aktivních snímačů tlaku v kolech (u mé verze, někde v roce 2018 už je Hyundai přestal dávat). U druhé zimní sady musím pořídit další 4 kusy. Originál cena je kolem 4500 Kč, což je rozhodně dost. Objednal jsem z Číny za 1000 Kč, tak snad budou fungovat :)

Jinak nemám autu co vytknout. Nikdy nic nevrže, neodpadá, nebouchá. Zpracování i použité materiály mi přijdou srovnatelné s konkurencí. Odkládacích prostor je v autě také dostatek. Dokonce vůz disponuje i schránkou na brýle, což už tak obvyklé nebývá. Kastlík u spolujezdce je dostatečně hluboký a do dveří se středně velké láhve bez větších problémů vejdou. Ve voze se najde podle výbavy i několik 12V zásuvek. Já tam mám celkem 3 včetně jedné v kufru. Zdřířku na USB v aute vpředu také naleznete. Na zadních sedadlech bohužel ne, ale dětem to případně můžu natáhnout z 12V zásuvky v kufru. Ve výbavě našeho auta je i bezdrátového nabíjení telefonu ve standardu QI. Pokud by to bylo dotaženo k dokonalsoti, tak by mohlo být Apple CarPlay přenášeno bezdrátově na displej infotaimentu. Tak jak je to řešeno aktuálně, je to jen polovičaté řešení. Když chci pustit Waze, stejně musím telefon připojit kabelem a pak je jedno, jestli ho lze nabíjet bezdrátově nebo ne ... tady jsou kolegové z Boleslavi už dále a u některých modelů to umí bezdrátově.

Z pohledu údržby interiéru jsou kožené sedačky docela výhra. Krásně a jednoduše se setřou a není po dětech žádná špína. Z druhé strany řidičovy a spolujezdcovy sedačky je tvrdý plast (ne kůže). Pokud nejste trpaslíci a máte neposedné děti, tak vám do nich budou kopat a je to trochu nepříjemné :) Kvalitu sedaček hodnotím kladně, sice by sedáky mohly být ještě o něco delší nebo alespoň výsuvné, ale z pohledu komfortu je musím pochválit. Rozhodně nejsou tvrdé a nějaké to boční vedení také mají. Kůže vypadá, že by mohla něco snést, není tenká, spíš bytelná.

Silné stránky

Tichý motor
Cena
Snadnost aktualizace SW a map (doma)
Cena za servis (co jsem koukal na jiné kolegy s tímto vozem) - rozhodně bude lepší než u 10 let staré Fábie 2, kde jsem teď naposledy dával 12500 Kč za běžný servis (olej, filtry, brzdová kapalina, čistění klimatizace, STK)
Průduch na lyže v kufru
Výdechy klimatizace k zadním sedačkám
5 let záruky
5 let zdarma kondiční prohlídky
10 let zdarma aktualizace mapových podkladů
7 let zdarma online informace o dopravě

Slabé stránky

Vyšší spotřeba 1.4T-GDI s DCT převodovkou
LED světla
nelze mít plynovou vzpěru kapoty
nelze mít elektrické otevírání kufru
aktivní snímače tlaku
odhlučnění podvozku (znám i lepší auta)
přední parkovací senzory se musí spouštět zvlášť tlačítkem (nejsou stále aktivní jako u jiných aut)
při spuštěných automatických světlech a stěračích si auto samo nepřepne na potkávačky, pokud není šero (jiná auta umí spolu se stěrači přepnout)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis jsem prozatím navštívil pouze na kondiční prohlídku, abych měl jistotou, že je auto v pořádku a nechal jsem poštelovat LED světla. Vše v pořádku a zdarma provedeno.

Pouze mě překvapila jediná věc a to ta, že servisy Hyundai nejsou propojené co se týče sdílení servisních dat. Nedokázali mi říci, jaké servisní úkony byly provedeny a zda vůz absolvoval kondiční prohlídku.

Sám jsem si doma aktualizoval SW multimediálního panelu/navigace nebo jak tomu říci i spolu s mapovými podklady, tudíž jsem tímhle servis nezatěžoval.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz je kupovaný v jednom z největších autobazarů u nás.

Zkušenost to byla rozhodně zajímavá. Pocity jsou tak na půl. Celková náročnost prodeje stávajícího vozu a koupě nového vozu je kolem 6 -7 hodin. Ocenění původního vozu kolem 2 hodin a projetí a koupě nového vozu kolem 5 hodin. Co se týče ocenění, tak jsem byl vlastně celkem hodně spokojený. Dostal jsem nabídku na odkup, kterou jsem si představoval. Druhou sadu kol jsem si nechal a prodal zvlášť. Nechtěl jsem to dělat, ale na rovinu mi bylo sděleno, že mi za ni nic nedají, tak proč bych to dával zadarmo.

Co se týče samotné koupě vozu, tak tam už jsem tolik spokojený nebyl. Auto nebylo na originálních kolech, což mi až tak nevadilo, protože se mi líbí, spíš jsem se obával toho, aby mě na evidenčce nevyhodili. I přesto, že mají asi správný rozměr, jako originál, tak se domnívám, že by měly být zapsány v TP nebo bych měl mít minimálně typový list, abych to mohl, pokud to na STK budou chtít, prokázat. No typový list nemám a prý s tím nebudou problémy. Prozatím po absolvování evidenčky to platí :) Přesto jsem se podíval na internet, jestli někdo originál neprodává a měl jsem štěstí, prodával, takže jsem kola koupil a mám tedy i originál :)

Co se týče samotných informací o autě, tak vypadalo jako nové, pouze mělo pár škrábanců, ale nic co by nešlo rozleštit. Jako další informaci jsem dostal tu, že byl lakován přední nárazník (v Cebii není hlášena žádná škoda). To mi také nevadilo, stejně to nikdo moc nepozná, když je plastový, tak to nezměří. Jak jsem ale doma zjistil při ručním mytí, tak nárazník nebyl asi ani tak lakovaný, jako spíš spravovaný po prasklině, pravděpodobně od obrubníku. Je to jen trochu a není to moc vidět, ale mohli mi to říct, stejně bych auto koupil.

Jinak jsem byl vlastně celkem spokojený. Je to velký kolos a asi to o moc lépe dělat v tomhle množství nejde. Než jsem tedy koupil a prodal, tak jsem jednal tak s 5 lidma. Všechny informace si samozřejmě nejsou schopni předat (vzhledem k počtu lidí, kteří tam jsou spolu se mnou a chtějí prodat nebo koupit), ale i tak to šlo.

Chtělo by se to zaměřit spíš na větší informovanost před koupí ohledně poplatků, které tam zaplatíte, za koupi/prodej vozu. Já jsem konkrétně platil 9000 Kč za to, že ode mne vůz vykoupí a druhý vůz mi prodají ... stejně jsem pak sám musel jít na evidenčku a registr vozidel, kde jsem nechal dalších 1250 Kč.

No a další lehký překvapení bylo, že sice různé finanční instituce nabízí až 10 let na úvěr od 4 % úroku. No, na místě mi bylo řečeno, že to platí pouze pro "nová" auta. Takže v ostatních případech max. 8 let a s RPSN jsem se dostal někam kolem 5,6 %, což ještě jde, když jsem viděl financování od VW Financial, kde bych byl na 7 - 8 %. Naštěstí nemám v ceně splátek pojištění automobilu a mohl jsem si vybrat svoji pojištovnu. Bez bonusů bych to měl za 30.000 Kč ročně :)

Abych to tedy shrnul. Nákup byl celkem v pořádku, jen ten dlouhý čas, který tam člověk ztratí. Pak by to chtělo zlepšit informovanost o poplatcích spojených s nákupem/prodejem vozu. Oni tam mají různé cedule s cenama, ale je to dost nepřehledné pro někoho, kdo se v tom denně nepohybuje.

 

Novinky v recenzi

14.3.2020 20:00

Spotřeba

Spotřeba v zimě a jízdy pouze po městě do 4 km ... 10-12l. Jakmile je cesta alespoň kolem 8 km, tak že se spotřebou dostávám někam k 8l. Přes léto se v kombinaci na nádrž nedostanu pod 8l a to s tím nezávodím. Rozhodně se nejedná o úsporný motor v porovnání s konkurencí. Jezdit dlouhodobě při našem stylu kolem 7l nemožné (a to s tím jezdí jen manželka, já to občas protáhnu, aby to nezlenivělo), ale u nás převažují jízdy po městě, něco málo okresky (kolem 20 km) a minimum dálnic. Jsou lidé, kteří s tím jezdí za míň, ale myslím si, že na věc bude mít i svůj vliv výbava ... u nás "full" včetně panoramy (která přidá desítky kg), 225/45 r17 Alu, atd., tzn. že auto je dost těžké, pohotovostní hmotnosti je psaná 1400 kg.

14.3.2020 20:00

3. servisní prohlídka

Rok se s rokem sešel a palubní počítač v autě zahlásil potřebu navštívit servis. Ráno v 7:00 hod. auto předáno a kolem 10:00 již přišla zpráva o možnosti auto převzít. Byla to 3. garanční prohlídka. Kdybych nechtěl nic navíc a jednalo by se pouze o prohlídku karoserie, časovou prohlídku, výměnu oleje a olejové filtru, tak by to bylo 3000 Kč vč. DPH. Což není úplně marný.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

uvidíme

praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
0

uvidíme

náhradní díly
0

uvidíme

výkon motoru
9
spotřeba
6
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Zachary (†23) se šel zchladit do moře, blízko břehu ho napadl žralok. Zemřel až na sále

Zachary (†23) se šel zchladit do moře, blízko břehu…

Zachary Rooba (†23) pracoval jako správce v národním parku u Velkého bariérového útesu, v pondělí po směně se…

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez chemie! Tahle krása vám vyrazí dech

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez…

Letošní Velikonoce budou kvůli omezením, které jsou spojené s koronavirem, jiné... A možná právě nyní je čas…

 

iSport.cz

Drastický plán pro Čechy v Anglii. Kluby se chtějí dočasně zbavit hráčů

Drastický plán pro Čechy v Anglii. Kluby se chtějí…

Ekonomická krize v době pandemie zasáhla sport po celé zeměkouli. Velké potíže předvídají už i na Ostrovech.…

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve Sport Magazínu už dnes!

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve…

O tom, kdo je nejlepší fotbalista FORTUNA:LIGY, už víte. A kdo je tím nejlepším v hokejové extralize? To se…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Návod, jak přes velikonoční víkend projít silniční kontrolou

Marek Stoniš: Návod, jak přes velikonoční víkend…

Meteorologové hlásí velmi teplý prodloužený velikonoční víkend. To, že můžeme být s rodinou doma o dva dny déle…

Zoufalství uprostřed oceánu: Jak se během pandemie změní idylické plachtění v noční můru

Zoufalství uprostřed oceánu: Jak se během pandemie…

Jejich snem bylo koupit si loď a obeplout svět. A tak to udělali. Na podzim minulého roku Nora Grymová- -Mägerle…