Recenze

bahamontes (muž 42 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Honda Civic aerodeck 1.5 VTEC - E

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Civic Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1489 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 417 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Jelikoz jsem do nedavne doby byl majitelem pouze Facka, potreboval jsem pro sve dalkove jizdy na dovolene neco novejsiho, silnejsiho a pohodlnejsiho, pritom usporneho a aspon trochu zabavneho. Jezdim kolem 12 - 15 tis. rocne, takze v uvahu pripadal jenom benzin. Dlouho jsem patral v ruznych recenzich, objel nekolik bazaru a v nich projel na zkousku par aut, ktera mne padla do oka. Z praktickych duvodu jsem chtel kombi, ev. hatchback, rozhodne ne sedan. Predem jsem zavrhnul koncern (krade, pry klesa kvalita, prilis mne z neho nic nenadchlo, snad krome octavie 1.8 tsi), francouze (neverim v jejich kvalitu, osobni zkusenost nemam, z toho co jsem precetl na netu jsem dosel k nazoru, ze to je trochu loterie), italy (z tech samych duvodu jako francouze), takze vicemene zbyly jen japonska auta, kterych vykrystalizovala postupne honda civic aerodeck s motorem 1.5 vtec, hodne mne lakal i accord 7. generace, ale bal jsem se vysoke spotreby a celkovych spotrebnich nakladu. Vaznym kandidatem byl ovsem take ford focus, etalon nizsi stredni tridy poslednich let. Z ciste racionalniho hlediska je focus asi lepsi - lepsi vybava, vetsi kufr, o neco levnejsi nahradni dily, k tomu ten podvozek atd. Ovsem mne tohle auto absolutne nesedlo, snad 5x sem ho v bazarech projizdel, ale je to podle mne hrozne nudne auto, motor takovy letargicky (1.6 benzin), zkratka kdyz jsme pak jel domu svym starym fackem, bylo to zabavnejsi. Take mne moc nevyhovoval vysoky posez. Takze tedka kde nejakou peknou hondicku sehnat. Ceskym bazarum jsem predem neveril, takze jsem tam jen projizdel auta. Pri shaneni auta jsem se obratil na dovozce z honda clubu cz, jsou tam dva s dobrymi referencemi, jeden z nich mi auto nakonec sehnal. Nebylo to uplne stopro, pri testovaci jizde nam dosel benzin, nekde pri prevozu se ztratilo zadni plato, cekal jsem na nej cca. 9 mesicu, ted uz ho konecne mam. Jinak bylo vsechno v poradku. Auto je ze Svycarska, rok vyroby je 2000, do provozu slo vsak v srpnu 2001, takze de facto je o rok mladsi. I kdyz je auto ze Svycar, nebyly v nem udelane rozvody, musel jsem hned menit vzduch filtr, paliv. filtr, svicky, kabely ke svickam (pohryzani od kuny - doporuceno vymenit od automechanika preventivne), hned se mi utrhla klika od dveri u spolujezdce - asi nejakejj ozrala za ni v noci zarval, pozdeji sem zjistil, ze uz byla zevnitr lepena. Jinak auto bylo OK a zatim se tak porad jevi.
Co se tyce interieru, tak to byl take jeden z duvodu, proc jsem se pro auto rozhodnul. Specifikou vetsiny hond je nizky posez a tady tomu neni jinak. Ale mne to vyhovuje, starsim lidem by toto mohlo vadit. Muj interier je svetly, coz je naprosta vyjimka u aerodecku, radsi bych tmavy, ale holt nebylo na vyber, tehle aut je hrozne malo i v cizine. Svetly interier je mozna hezci, ale ponekud neprakticky. Sedacky vepredu pekne obepnou telo, ani po ceste 800 km jsem nebyl moc rozlamany, vlastne vubec, spis se mi chtelo spat. Sice v accordu jsou sedacky lepsi, ale jeste aby ne v aute o tridu vys:-). Sedacky mai prijemne bocni vedeni, na uplnou sportovni jizdu to neni, ale lepsi jak facko:-). Prijemnou veci je operka na pravou ruku u rucni brzdy, lze tam polozit ruku pri delsich cestach, pokud je sedadlo ridice uplne nejniz, akorat mi to vychazi. V accordu je opet tahle ergonomie zas o neco lepsi, ale mne to takhle zatim staci. Vzadu je mista samozrejme min, zalezi jak velci lidi sedi vepredu, ja si sam za sebe celkem v pohode sednu (177 cm), chvili se da jet i v 5, na delsi cesty bych radil jezdit radeji max. ve 4. Sedak vzadu je pomerne nizko, coz by mohlo vadit na delsich cestach, zatim jsem to s nikym nevyzkousel. Tohle je ve focusu lepsi, sedak je vys a je lepsi opora stehen, v podelnem smeru je mista priblizne stejne. Honda je proste takova sportovni, pekne nad silnici, focus tak podivne vysoko, mne vyhovuje v tomhle honda. Jinak je interier pekny, hezka je imitace dreva vepredu. Trochu mala je prihradka pred spolujezdcem a taky chybi drzaky na napoje, rovnez prihradky v prednich dverich by mohly byt vetsi. Z praktickeho hlediska ma dost aut lepsi interier nez honda, podle mne je honda hodne o pocitech a podvozku, tohle auto se proste dobre ridi, clovek se v nem ciit pekne usazeny a utulne, kdyby motor vic tahnul, bylo by to jeste lepsi, ale to bych zase nejezdil pod 7. Alternativou je motor 1.8 vti, ale ten je zas hodne kratce zprvodovan, takze pri 130 pry toci cca 4300, coz je moc jak z hlediska hluku, tak i spotreby, ta se pry na dalnici pohybuje u 1.8 kolem 9 litru, ja kdyz jedu svych 140 - 150, tak je zhruba 7.5

Silné stránky

Nejsilnejsi strankou je podle mne podvozek, prijemne komfortni a pritom pevny a jisty.
Dalsi silnou strankou by mohla byt spotreba, ale nejsem zatim stopro spokojen, za asi 5 tis. km mam prumer 6.7, a to moc nehonim. je ovsem pravda, ze na dalnici kdyz to jde, jedu porad 140 - 150 tacho.

Slabé stránky

Trochu mne zklamal motor svym vykonem, papirove ma mit 84 kw, vim ze hondy jsou vysokootackove, ale stejne je to nic moc, tatuv hyundai accent 1.4 z r. 2007 je na tom zhruba stejne a to ma 71 kw

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nutne opravy mne staly:
Rozvody 4600
Kontrola po koupi 350
Svicky 740
Kabely ke svickam cca 1800
Vzduch filtr 340 + koupe sportovniho filtru cca 1000 kc
Paliv. filtr. cca 650
Nova klika spolujezdce 680
Dale pak bylo nutno motor celkove seridit, seridit vuli ventilu atd. - celkem prace dalsich cca 1100
Praskly vyfuk na rozhrani zadniho a stredniho dilu - oprava 800 kc
Jinak jsem uz 2x menil olej, jednou po koupi, podruhe pri cca 147 tkm.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz. vyse

 


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
5
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…