Recenze
Citroën C4 1.6 HDI
Technické info
Přezdívka auta Citrón, cé-čtyřkáč Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:228000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Auto jsem koupil ojeté v květnu 2009. Bylo dovezeno z Německa a najeto mělo 126 000. Auto mělo servisku.
MOTOR:
Motoru nemám vpodstatě co vytknout. Svou práci odvádí tak jak má. Jezdím sviženě a převážně kratší trasy. Přesto si motor vezme jen něco kolem pěti litrů na sto. Pokud jedu na větší vzdálenosti tak mám pocit že mi do nádže permoníci přilejvají naftu. Soudě podle dojezdu na palubním pc, který se s přibývajícimi kilometry zvyšuje :). Samozřejmě vtip, ale hřeje to u srdce. Jak jsem dřív říkal že mě spotřeba netrápí, tak dneska to oceňuju. Na jednu 60l nádrž ujedu přes 1000km, což by jsem s benzíňákem nikdy nedal. Motor je zpřevodován tak akorát. Pouze 5ka by mohla být o chlup delší. Jednotka jede při volnoběhu 7-8km/h, maximum je asi 40km/h. Dvojka jde roztáhnout do nějakejch 75-80km/h, trojka 120 - 130 km/h. Takovéhle vytáčení ale nemá smysl. Auto má nejvyšší krouťák v 1750ot/min a je fakt, že pokud otáčky držíte kolem dvou tisíc, tak se motor odvděčí největším zátahem. Pokud nechci vyloženě moc zrychlovat, tak se z padesátky ve městě rozjíždím na čtyrku. Motor točí kolem 1400-1500ot/min. a pokud na to šlápnu, tak motor sice zaduní, ale začne zrychlovat. To ale nedělám. Pokud chci rychleji zrychlit, tak si podřadim na trojku. Při rozjedu na stovku motor točí něco málo přes 2000ot/min a auto je krásně tiché. Při 140km/h točí již 3000ot/min. Stále je ale v interiéru relativně klid, ale mohlo by to být určitě lepší. Hodně by pomohla již zmiňovaná delší 5ka. Maximálna dle papírů činí 192km/h. Moje maximum je 203km/h tacho (203km/h GPS). Nechci tim ale vychvalovat jak to lítá rychle. Od nějakej 180 se tomu už vážně moc nechce. Auto se však i při této rychlosti chová jistě. U tohoto auta je třeba brát v úvahu, že tachometr měří téměř naprosto přesně. V celém spektru měřeno od 50 do 205 proměřuje od 1km. Tzn. při 50 nějakých 49km/h a při 200 199km/h.
Na co jsem si zvykl velice rychle je tempomat. Funguje perfektne. Rychlost lze nastavovat po jednom km/h. Jediná jeho nevýhoda je že funguje až při zařazené čtyřce.
Zatím jsem motor vychvaloval. Je třeba brát v úvahu že je to pořád jen 1.6 a auto má provozní hmostnost 1350kg. Na závodění to tedy moc není. Na svižnou jízdu na okreskách to ale jakž takž stačí. Co mi trochu vadí je tragickej zvuk jedoucí 1.6ky. Ten typickej "chrastivej" zvuk poznám už z dálky. V recenzích ho často porovnávali s 1.9TDI a říkali že je dobrý. Nevim kde to vzali... Spíš na mě působí dojmem jak kdyby se měl motor každou chvilkou rozpadnout :) Kamarád ale taky říká že to neni tak hrozný, takže to je možná jenom můj dojem. Každopádně ten zvuk produkuje jak nový, tak s najetými 200 000... Zde malý dodatek. Po poslední výměně oleje za Total Quartz 9000 5W40 se motor zklidnil. Zmenšily se vibrace a z motoru mám teď lepší pocit. Z venku ale rozdíl moc poznat není, takže "chrastění" typické pro tento motor zůstalo :)
NĚCO MÁLO K PODVOZKU:
Jak jsem již lehce nakousl, auto na pokyny volantem reaguje přesně. V recenzích často kritizované brzdy a posilovač řízení mi naprosto vyhovují a vůbec bych neřekl že řízení je bez citu nebo že neposkytuje zpětnou vazbu.
Naladění podvozku neni ani trvdé, ani měkké. Je to takový kompromis, nicméně na naše cesty a okresky bych řekl že je to daleko vhodnější než kdyby byl naladěn tvrdě. Takhle většinu nerovností odfiltruje. Jedním dechem ale musím dodat, že zadek na krátkých nerevnostech lehce uskakuje. (např. na vyfrézovaném a zalepeném pruhu vozovky, např. po kanalizaci).
INTERIÉR:
Interiérem jsem naprosto unešený. Velice se mi líbí mohutnost palubky a to, že k čelnímu sklu má řidič hodně daleko. Volant s pevným středem je vpohodě. Kdybych měl zavřené oči, tak to ani nepoznám. Stejně na volant při jízde nekoukám. Výhodou je že máte ovládání audia a tempomatu pořád na stejném místě. V interiréru nenaleznete příliž praktických odkládacích prostor. Zato je zde opravdu rozměrná schránka před spolujezdcem a několik malých přihrádek pro mince a jiné drobnosti jako telefon či peněženka. Přístup na zadní zadní lavici je zkrze obrovské dveře relativně snadný. Horší je to vylézáním. Nicméně místa vzadu je celkem dost. Přední sedačky bych hodnotil jako velmi povedené. Nejsou ani měkké ani tvrdé. Boční vedení při svižnější jízdě je dostatečné avšak v extrému už by to přeci jen chtělo trochu trvdší bočnice.
Objem kufru mi přijde jako dostatečný. Neni to žádný stěhovák, ale ruku na srdce. Který průměrný český občan vlastnící oktávku někdy potřeboval jeho kapacitu? Navíc kdo by stěhoval kupátkem :). Na to jsou dodávky.
Co se týče kvality tak ta u francouzkých aut neni taková jako třeba u VW, ale s tím jsem tak nějak počítal. V interíru tak občas něco povrzne a chvílema i rezonuje.
VÝBAVA:
Auto má ve výbavě zmíňovaný tempomat, ovládání audia na volantu, original radio s CD(bez MP3), sadu šesti repro (2 výškové vpředu, dva basáky ve dveřích a dva středopásmové vzadu) Auto tak dokáže solidně zadunět :). Další výbava je manuální klima, okna a zrcádka v elektrice, mlhovky a výškově stavitelná sedačka řidiče. Ostatní drobnosti jako zapalovač nebo stavitelný volant atd. nepočítám.... Mimochodem třeba volant mám nastavenej tak jak jsem to auto koupil a i když už jsem dával sjet hodně lidem, nikdo neměl potřebu ho přenastavovat.
K výbavě by ještě za zmínku stálo snad jen ABS + ESP, což už je ale dnes samozřejmostí stejně jako dálkové ovládání včetně možnosti rozsvítit světla. To je velice příjemná featura.
Co mě ovšem vytáčí do maximálních obrátek je tzv. "economy mode". Featura která přepně auto do úsporného režimu, aby se zbytečně nevybíjela baterie. Je to fajn, člověk nemusí mít strach že nechá zapnuté světla, nebo radio a druhej den nenastartuje. Ovšem právě vypínající se radio je největší průšvih. Radio tak po "nějaké" době přestane hrát a nelze ho nijak zapnout. Záměrně píší "nějaké", protože to kdy se auto přepne do úsporného režimu je ovlivněno spoustou faktorů. Největší vliv na to má zřejmě doba jízdy. Po delší jízdě tak radio hraje třeba i půl hodiny. Jindy zase 5 minut. Auto tak nelze oblbnou pouhým nastarováním a vypnutím motoru. Poslední dobou mě to vytáčí víc a víc.
Silné stránky
- motor. Táhne dobře a má příjemnou spotřebu
- audio
- klid a pohoda při jízdě
- nádherný design (subjektivní záležitost)
- za rozumný peníz hodně muziky
Slabé stránky
- trochu slabší zpracování
- horší řazení
- často praskají žárovky, především pak H7 a H1. Výhodou je relativně snadná výměna.
- economy mode vypínající spotřebiče včetně radia
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné. Auto sice v servise bylo už 2x, ale ani jednou ne v Citroenu, takže asi by postrádalo smysl nějaké hodnocení. Uvidím jak se rozhodnu letos. Čeká mě sice jen výměna oleje a filtrů, ale potřeboval bych na autě poladit dvě drobnosti takže Citroen servis možná vyzkouším.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce je Auto Ulbert Beroun. Jednání s nimi bylo příjemné. Ve všem ochotně poradili a s ničím nebyl problém.
Novinky v recenzi
Auto prodáno
Auto prodáno 13.5.2015 s nájezdem 244 000 km
Výměna oleje
22.2.2015 - výměna oleje a olejového filtru při nájezdu 240 500 km.
28.7.2014 - Výměna oleje a filtrů
Při 227800km vyměněn olej a všechny filtr. Tzn. Naftový, olejový, vzduchový a kabinový. Všechno značka Mann. Pak samozřejmě olej, již tradičně Total Quartz 9000 5W40. Motor opět stichl a jede super.
Také jsem vyměnil uložení stabilizátoru. Staré už nebylo nic moc...
Nové pneu
Ve 220 000km jsem pořídil nové 2 pneu. Po dlouhém vybírání jsem sáhnul pro Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin. Důvody jsou dva. Jednak podle všeho měli být hodně dobré na suchu a jednak protože mezi prémiovýma pneu byla nejlevnější. Rozměr 205/50/17 je obecně hodně drahý...
Chybu jsem myslím neudělal. S pneu jsem najel 2000km a zatím spokojenost. Sedí dobře a opotřebení zatím odhaduji že bude taky dobré.
Přední náprava - nové brzdy, silentbloky, čepy
Citroen má najeto 222 000 km a dostal nové silentbloky předních ramen, nové brzdové kotouče a destičky Brembo a nový levý spodní čep.
V rozmezí 200 000 km - 205 000 km jsem měnil pravý spodní čep a táhla stabilizátoru. Trochu poladěna byla gemetrie, protože předtim byla nastavená velká rozbíhavost.
Geometrii jsem nechával dělat v Barumu poté co jsem vyměnil čepy řízení cca ve 158 000 km a od té doby to bylo rozhozený... Teď se teda konečně naskytla příležitost to dát do kupy.
Musím říct že rozdíl v komfortu je razantní. Evidentně to chtělo vyměnit už o dost dříve...
Každopádně přední náprava je tedy prakticky komplet zrepasovaná a věřím, že už na ní nebude nutné sahat.
Vlastně tedy zbývá ještě vyměnit brzdovku... až bude čas
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 1.6 HDI
- Re: Re: Re: Re: Re: Kolesá 22.08.2011 23:58 asysy
- Re: Re: Re: Re: Kolesá 22.08.2011 23:42 RKa
- Re: Re: Re: Kolesá 22.08.2011 23:20 asysy
- Re: Re: Kolesá 22.08.2011 21:06 RKa
- Re: Kolesá 22.08.2011 18:32 asysy
- Kolesá 22.08.2011 16:03 RKa
- Re: Re: Olej x zvuk 22.08.2011 00:10 asysy
- Re: Olej x zvuk 21.08.2011 23:04 m.z.
- Re: Olej x zvuk 03.05.2011 18:45 asysy
- Olej x zvuk 03.05.2011 18:00
- Re: C4coupe 13.02.2011 01:25 asysy
- C4coupe 12.02.2011 22:43 JaWohl
- Re: Můžu se zeptat na cenu vstřiku ?? 11.10.2010 22:39 asysy
- Můžu se zeptat na cenu vstřiku ?? 11.10.2010 14:28
- Re: fotky 07.09.2010 20:36 asysy
- fotky 07.09.2010 18:39 matii
- Výfuk 03.09.2010 16:48 nxue
- Re: Dotaz. 03.06.2010 23:14 asysy
- Dotaz. 01.06.2010 09:44 bubaaaack
- Pekné 19.07.2009 08:46 Traviss (BMWfans)
- coupe 17.07.2009 16:38 nxue
- Re: lity kola 17.07.2009 11:02 asysy
- lity kola 17.07.2009 08:02 djstudio
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.8.2008 421 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2009 109 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Citroën C4 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2009 75 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Citroën C4 (2007) Majitel: maTTam
Přidáno: 23.7.2007 5410 Majitel 9.72 Uživatelé