Recenze

asysy (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 1.6 HDI

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 57× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7
Citroën C4, foto 8 Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30 Citroën C4, foto 31 Citroën C4, foto 32 Citroën C4, foto 33 Citroën C4, foto 34 Citroën C4, foto 43 Citroën C4, foto 44 Citroën C4, foto 45 Citroën C4, foto 46 Citroën C4, foto 47 Citroën C4, foto 48 Citroën C4, foto 49 Citroën C4, foto 50 Citroën C4, foto 51 Citroën C4, foto 52 Citroën C4, foto 53 Citroën C4, foto 54 Citroën C4, foto 55 Citroën C4, foto 56 Citroën C4, foto 57 Citroën C4, foto 58 Citroën C4, foto 59 Citroën C4, foto 60 Citroën C4, foto 61 Citroën C4, foto 62 Citroën C4, foto 63 Citroën C4, foto 64 Citroën C4, foto 65 Citroën C4, foto 66 Citroën C4, foto 67 Citroën C4, foto 68 Citroën C4, foto 69 Citroën C4, foto 70 Citroën C4, foto 71 Citroën C4, foto 72 Citroën C4, foto 73 Citroën C4, foto 74 Citroën C4, foto 75 Citroën C4, foto 76 Citroën C4, foto 77 Citroën C4, foto 78 Citroën C4, foto 79 Citroën C4, foto 80 Citroën C4, foto 81 Citroën C4, foto 82 Citroën C4, foto 83 Citroën C4, foto 84 Citroën C4, foto 85 Citroën C4, foto 86 Citroën C4, foto 87 Citroën C4, foto 88 Citroën C4, foto 89 Citroën C4, foto 90 Citroën C4, foto 91 Citroën C4, foto 92 Citroën C4, foto 93 Citroën C4, foto 94 Citroën C4, foto 95 Citroën C4, foto 96 Citroën C4, foto 97 Citroën C4, foto 98 Citroën C4, foto 99 Citroën C4, foto 100 Citroën C4, foto 101 Citroën C4, foto 102 Citroën C4, foto 103 Citroën C4, foto 104 Citroën C4, foto 105 Citroën C4, foto 106 Citroën C4, foto 107 Citroën C4, foto 108 Citroën C4, foto 109 Citroën C4, foto 110 Citroën C4, foto 111 Citroën C4, foto 112 Citroën C4, foto 113 Citroën C4, foto 114 Citroën C4, foto 115 Citroën C4, foto 116 Citroën C4, foto 117 Citroën C4, foto 118 Citroën C4, foto 119 Citroën C4, foto 120 Citroën C4, foto 121 Citroën C4, foto 122 Citroën C4, foto 123 Citroën C4, foto 124 Citroën C4, foto 125 Citroën C4, foto 126 Citroën C4, foto 127 Citroën C4, foto 128 Citroën C4, foto 129 Citroën C4, foto 130 Citroën C4, foto 131 Citroën C4, foto 132 Citroën C4, foto 133 Citroën C4, foto 134 Citroën C4, foto 135 Citroën C4, foto 136 Citroën C4, foto 137 Citroën C4, foto 138 Citroën C4, foto 139 Citroën C4, foto 140 Citroën C4, foto 141 Citroën C4, foto 142 Citroën C4, foto 143 Citroën C4, foto 144 Citroën C4, foto 145 Citroën C4, foto 146 Citroën C4, foto 147 Citroën C4, foto 148 Citroën C4, foto 149 Citroën C4, foto 150 Citroën C4, foto 151 Citroën C4, foto 152 Citroën C4, foto 153 Citroën C4, foto 154 Citroën C4, foto 155 Citroën C4, foto 156 Citroën C4, foto 157 Citroën C4, foto 158 Citroën C4, foto 159 Citroën C4, foto 160 Citroën C4, foto 161 Citroën C4, foto 162 Citroën C4, foto 163 Citroën C4, foto 164 Citroën C4, foto 165 Citroën C4, foto 166 Citroën C4, foto 167 Citroën C4, foto 168 Citroën C4, foto 169 Citroën C4, foto 170 Citroën C4, foto 171 Citroën C4, foto 172 Citroën C4, foto 173 Citroën C4, foto 174 Citroën C4, foto 175 Citroën C4, foto 176 Citroën C4, foto 177 Citroën C4, foto 178 Citroën C4, foto 179 Citroën C4, foto 180 Citroën C4, foto 181 Citroën C4, foto 182 Citroën C4, foto 183 Citroën C4, foto 184 Citroën C4, foto 185 Citroën C4, foto 186 Citroën C4, foto 187 Citroën C4, foto 188 Citroën C4, foto 189 Citroën C4, foto 190 Citroën C4, foto 191 Citroën C4, foto 192 Citroën C4, foto 193 Citroën C4, foto 194 Citroën C4, foto 195 Citroën C4, foto 196 Citroën C4, foto 197 Citroën C4, foto 198 Citroën C4, foto 199 Citroën C4, foto 200 Citroën C4, foto 201 Citroën C4, foto 202 Citroën C4, foto 203
 

Technické info

Přezdívka auta Citrón, cé-čtyřkáč Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:228000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Auto jsem koupil ojeté v květnu 2009. Bylo dovezeno z Německa a najeto mělo 126 000. Auto mělo servisku.

MOTOR:
Motoru nemám vpodstatě co vytknout. Svou práci odvádí tak jak má. Jezdím sviženě a převážně kratší trasy. Přesto si motor vezme jen něco kolem pěti litrů na sto. Pokud jedu na větší vzdálenosti tak mám pocit že mi do nádže permoníci přilejvají naftu. Soudě podle dojezdu na palubním pc, který se s přibývajícimi kilometry zvyšuje :). Samozřejmě vtip, ale hřeje to u srdce. Jak jsem dřív říkal že mě spotřeba netrápí, tak dneska to oceňuju. Na jednu 60l nádrž ujedu přes 1000km, což by jsem s benzíňákem nikdy nedal. Motor je zpřevodován tak akorát. Pouze 5ka by mohla být o chlup delší. Jednotka jede při volnoběhu 7-8km/h, maximum je asi 40km/h. Dvojka jde roztáhnout do nějakejch 75-80km/h, trojka 120 - 130 km/h. Takovéhle vytáčení ale nemá smysl. Auto má nejvyšší krouťák v 1750ot/min a je fakt, že pokud otáčky držíte kolem dvou tisíc, tak se motor odvděčí největším zátahem. Pokud nechci vyloženě moc zrychlovat, tak se z padesátky ve městě rozjíždím na čtyrku. Motor točí kolem 1400-1500ot/min. a pokud na to šlápnu, tak motor sice zaduní, ale začne zrychlovat. To ale nedělám. Pokud chci rychleji zrychlit, tak si podřadim na trojku. Při rozjedu na stovku motor točí něco málo přes 2000ot/min a auto je krásně tiché. Při 140km/h točí již 3000ot/min. Stále je ale v interiéru relativně klid, ale mohlo by to být určitě lepší. Hodně by pomohla již zmiňovaná delší 5ka. Maximálna dle papírů činí 192km/h. Moje maximum je 203km/h tacho (203km/h GPS). Nechci tim ale vychvalovat jak to lítá rychle. Od nějakej 180 se tomu už vážně moc nechce. Auto se však i při této rychlosti chová jistě. U tohoto auta je třeba brát v úvahu, že tachometr měří téměř naprosto přesně. V celém spektru měřeno od 50 do 205 proměřuje od 1km. Tzn. při 50 nějakých 49km/h a při 200 199km/h.
Na co jsem si zvykl velice rychle je tempomat. Funguje perfektne. Rychlost lze nastavovat po jednom km/h. Jediná jeho nevýhoda je že funguje až při zařazené čtyřce.
Zatím jsem motor vychvaloval. Je třeba brát v úvahu že je to pořád jen 1.6 a auto má provozní hmostnost 1350kg. Na závodění to tedy moc není. Na svižnou jízdu na okreskách to ale jakž takž stačí. Co mi trochu vadí je tragickej zvuk jedoucí 1.6ky. Ten typickej "chrastivej" zvuk poznám už z dálky. V recenzích ho často porovnávali s 1.9TDI a říkali že je dobrý. Nevim kde to vzali... Spíš na mě působí dojmem jak kdyby se měl motor každou chvilkou rozpadnout :) Kamarád ale taky říká že to neni tak hrozný, takže to je možná jenom můj dojem. Každopádně ten zvuk produkuje jak nový, tak s najetými 200 000... Zde malý dodatek. Po poslední výměně oleje za Total Quartz 9000 5W40 se motor zklidnil. Zmenšily se vibrace a z motoru mám teď lepší pocit. Z venku ale rozdíl moc poznat není, takže "chrastění" typické pro tento motor zůstalo :)

NĚCO MÁLO K PODVOZKU:
Jak jsem již lehce nakousl, auto na pokyny volantem reaguje přesně. V recenzích často kritizované brzdy a posilovač řízení mi naprosto vyhovují a vůbec bych neřekl že řízení je bez citu nebo že neposkytuje zpětnou vazbu.
Naladění podvozku neni ani trvdé, ani měkké. Je to takový kompromis, nicméně na naše cesty a okresky bych řekl že je to daleko vhodnější než kdyby byl naladěn tvrdě. Takhle většinu nerovností odfiltruje. Jedním dechem ale musím dodat, že zadek na krátkých nerevnostech lehce uskakuje. (např. na vyfrézovaném a zalepeném pruhu vozovky, např. po kanalizaci).

INTERIÉR:
Interiérem jsem naprosto unešený. Velice se mi líbí mohutnost palubky a to, že k čelnímu sklu má řidič hodně daleko. Volant s pevným středem je vpohodě. Kdybych měl zavřené oči, tak to ani nepoznám. Stejně na volant při jízde nekoukám. Výhodou je že máte ovládání audia a tempomatu pořád na stejném místě. V interiréru nenaleznete příliž praktických odkládacích prostor. Zato je zde opravdu rozměrná schránka před spolujezdcem a několik malých přihrádek pro mince a jiné drobnosti jako telefon či peněženka. Přístup na zadní zadní lavici je zkrze obrovské dveře relativně snadný. Horší je to vylézáním. Nicméně místa vzadu je celkem dost. Přední sedačky bych hodnotil jako velmi povedené. Nejsou ani měkké ani tvrdé. Boční vedení při svižnější jízdě je dostatečné avšak v extrému už by to přeci jen chtělo trochu trvdší bočnice.
Objem kufru mi přijde jako dostatečný. Neni to žádný stěhovák, ale ruku na srdce. Který průměrný český občan vlastnící oktávku někdy potřeboval jeho kapacitu? Navíc kdo by stěhoval kupátkem :). Na to jsou dodávky.
Co se týče kvality tak ta u francouzkých aut neni taková jako třeba u VW, ale s tím jsem tak nějak počítal. V interíru tak občas něco povrzne a chvílema i rezonuje.

VÝBAVA:
Auto má ve výbavě zmíňovaný tempomat, ovládání audia na volantu, original radio s CD(bez MP3), sadu šesti repro (2 výškové vpředu, dva basáky ve dveřích a dva středopásmové vzadu) Auto tak dokáže solidně zadunět :). Další výbava je manuální klima, okna a zrcádka v elektrice, mlhovky a výškově stavitelná sedačka řidiče. Ostatní drobnosti jako zapalovač nebo stavitelný volant atd. nepočítám.... Mimochodem třeba volant mám nastavenej tak jak jsem to auto koupil a i když už jsem dával sjet hodně lidem, nikdo neměl potřebu ho přenastavovat.
K výbavě by ještě za zmínku stálo snad jen ABS + ESP, což už je ale dnes samozřejmostí stejně jako dálkové ovládání včetně možnosti rozsvítit světla. To je velice příjemná featura.
Co mě ovšem vytáčí do maximálních obrátek je tzv. "economy mode". Featura která přepně auto do úsporného režimu, aby se zbytečně nevybíjela baterie. Je to fajn, člověk nemusí mít strach že nechá zapnuté světla, nebo radio a druhej den nenastartuje. Ovšem právě vypínající se radio je největší průšvih. Radio tak po "nějaké" době přestane hrát a nelze ho nijak zapnout. Záměrně píší "nějaké", protože to kdy se auto přepne do úsporného režimu je ovlivněno spoustou faktorů. Největší vliv na to má zřejmě doba jízdy. Po delší jízdě tak radio hraje třeba i půl hodiny. Jindy zase 5 minut. Auto tak nelze oblbnou pouhým nastarováním a vypnutím motoru. Poslední dobou mě to vytáčí víc a víc.

Silné stránky

- motor. Táhne dobře a má příjemnou spotřebu
- audio
- klid a pohoda při jízdě
- nádherný design (subjektivní záležitost)
- za rozumný peníz hodně muziky

Slabé stránky

- trochu slabší zpracování
- horší řazení
- často praskají žárovky, především pak H7 a H1. Výhodou je relativně snadná výměna.
- economy mode vypínající spotřebiče včetně radia

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Auto sice v servise bylo už 2x, ale ani jednou ne v Citroenu, takže asi by postrádalo smysl nějaké hodnocení. Uvidím jak se rozhodnu letos. Čeká mě sice jen výměna oleje a filtrů, ale potřeboval bych na autě poladit dvě drobnosti takže Citroen servis možná vyzkouším.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je Auto Ulbert Beroun. Jednání s nimi bylo příjemné. Ve všem ochotně poradili a s ničím nebyl problém.

 

Novinky v recenzi

6.6.2015 22:11

Auto prodáno

Auto prodáno 13.5.2015 s nájezdem 244 000 km

4.5.2015 00:31

Výměna oleje

22.2.2015 - výměna oleje a olejového filtru při nájezdu 240 500 km.

30.7.2014 21:33

28.7.2014 - Výměna oleje a filtrů

Při 227800km vyměněn olej a všechny filtr. Tzn. Naftový, olejový, vzduchový a kabinový. Všechno značka Mann. Pak samozřejmě olej, již tradičně Total Quartz 9000 5W40. Motor opět stichl a jede super.
Také jsem vyměnil uložení stabilizátoru. Staré už nebylo nic moc...

12.5.2014 21:56

Nové pneu

Ve 220 000km jsem pořídil nové 2 pneu. Po dlouhém vybírání jsem sáhnul pro Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin. Důvody jsou dva. Jednak podle všeho měli být hodně dobré na suchu a jednak protože mezi prémiovýma pneu byla nejlevnější. Rozměr 205/50/17 je obecně hodně drahý...
Chybu jsem myslím neudělal. S pneu jsem najel 2000km a zatím spokojenost. Sedí dobře a opotřebení zatím odhaduji že bude taky dobré.

12.5.2014 12:31

Přední náprava - nové brzdy, silentbloky, čepy

Citroen má najeto 222 000 km a dostal nové silentbloky předních ramen, nové brzdové kotouče a destičky Brembo a nový levý spodní čep.
V rozmezí 200 000 km - 205 000 km jsem měnil pravý spodní čep a táhla stabilizátoru. Trochu poladěna byla gemetrie, protože předtim byla nastavená velká rozbíhavost.
Geometrii jsem nechával dělat v Barumu poté co jsem vyměnil čepy řízení cca ve 158 000 km a od té doby to bylo rozhozený... Teď se teda konečně naskytla příležitost to dát do kupy.
Musím říct že rozdíl v komfortu je razantní. Evidentně to chtělo vyměnit už o dost dříve...
Každopádně přední náprava je tedy prakticky komplet zrepasovaná a věřím, že už na ní nebude nutné sahat.
Vlastně tedy zbývá ještě vyměnit brzdovku... až bude čas

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyberte značku: Vyberte model:
Vyrobeno od Vyrobeno do
všechny karoserie
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatim nemám co hodnotit... vše šlape

praktičnost
8

Je to třídveřák no...

prostornost
8

... ale i přesto je uvnitř místa dost

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
5

Co sem tak četl, tak original díly jsou docela pálka. Naštěstí není třeba kupovat předražené original díly, takže ve výsledku je to +- stejný jako na jiný auta.

výkon motoru
7
spotřeba
8

drží se kolem 6 l/100km. Palubní PC kecá zhruba o litr, což je dost...

hlučnost motoru
7

Je to traktor no...

kvalita sedadel
10
brzdy
10

Jsou trochu přeposilované, ale nechá se na to zvyknout.

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…