Recenze

ago (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane Grandtour 1.6 F1 Team

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Rencek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:29400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Renault Mégane Grandtour je vůz hodný svého přízviska. Je to opravdový Grandtour se vším, co k cestování patří. Extrémní rozvor a francouzské odpružení jej předurčují pro dlouhé cesty. Motoru 1.6 16v však více vyhovují kopcovité cesty 1. a 2. tříd než dálnice.
Objemný zavazadelník není násilně přiroubován a podtrhuje elegantní a přitom dynamický vzhled, na rozdíl od avantgardního hatchbacku však nejitří vášně. A vzhledem k cenám, které ve své době padaly proklatě nízko, a ochotě prodejce se stal kompromisem mezi německou důkladností (Golf) a italskou praktičností (Stilo).
Mégane sloužil manželce jako městské vozidlo i celé rodině na výlety, občas nás v něm jelo i pět a zavazadelník nikdy nezel prázdnotou. Dá se s ním jet v poklidu rozšafných 80 km/h za 5 litrů, ale i 130 km/h do kopce, když je třeba. Je to prostě univerzální vozidlo.
Největší nevýhoda všech "pětimístných" aut - nemožnost umístit na zadní sedadlo tři autosedačky nás vzhledem k očekávanému přírůstku do rodiny donutila po roce a půl provozu Rencka vyměnit za o pár let starší, ale mnohem prostornější Peugeot 807.
Při jízdě na rozloučenou jsme si pak naplno vychutnali Renckovo jisté ovládání, komfort i dynamiku. Jeho limity v kopcovitých cestách plných zatáček jsou opravdu hodně vysoko, jen vzácně se blíží těm předpisovým.

Výbava: 6 airbagů, el. přední okna, karta místo klíče s centrálem na DO, manuální klimatizace, přední mlhovky, CD přehrávač s ovládáním pod volantem, palubní počítač, zámek zpátečky, hagusy+příčníky Renault.

Rozměry: délka 4500 mm,rozvor 2686 mm,šířka 1777 mm,výška 1467 mm
Hmotnost: 1290 kg,nosnost 505 kg
Zavazadelník: 520 dm3

Silné stránky

BEZPEČNOST: Ve své době se jednalo o jedno z nejbezpečnějších aut, což zachránilo určitě pěkných pár životů.

PROSTOR: velkorysý je nejen vepředu, ale na délku i vzadu, což musí všichni z Golfů a Octavií závidět. Těch 15 cm rozvoru navíc je nejen tam, ale i mezi předními sedadly a přístrojovou deskou, což mimo jiné pomohlo Méganu k pěti hvězdičkám NCAP. Pak už není zapotřebí posuvné zadní lavice, neboť velký kufr a dlouháni vzadu mohou za sebou v pohodě existovat. K tomu jsem napočítal osm odkládacích míst včetně objemné klimatizované schránky v přístrojové desce.

ROZSAH NASTAVENÍ: sedadla řidiče i volantu - manželka má 156 cm, já o čtvrt metru víc, a nikdo z nás netrpěl.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI: jsou čitelné a nekazí je ani měkčí pérování vhodné pro naše tankodromy, jedovaté brzdy mi vždy stačily a posilovač řízení má dokonalou progresi, takže ve městě točíte jedním prstem a při rychlé jízdě neplavete.

SPOTŘEBA: navzdory naší zálibě v předjíždění do kopce vcelku nízká - v zimě 6,8l, na letním pneu 6,6l/100km.

Slabé stránky

ROZJEZDY: při jemné práci s plynem na jedničku motor zhasl, při razantním rozjezdu hrábla kola a motor zhasl o metr dál. Ve srovnání s mým předešlým vozem Innocenti Elba 1.6 i.e. bylo najíždět do křižovatky na dvojku o nervy, motor zabírá pozdě, až od cca 3000 otáček.

ABSENCE ŠESTKY: při 130 km/h na pětku je 4000 ot. trošku moc, sice to krásně táhne i v kopci, ale na ježdění po dálnicích to není.

VÝHLED: hlavně dozadu omezený mohutnými sloupky D a nevelkým oknem - následkem odřený nárazník o sloup.

NÍZKÝ VSTUPNÍ OTVOR ZAVAZADELNÍKU: naložit nesložený kočárek je větší akrobacie, než jej složit. Inu daň za eleganci.

NEMOŽNOST SKLOPIT OPĚRADLO SPOLUJEZDCE do vodorovné polohy brání přepravě dlouhých předmětů. 5metrové trámy bych tam nikdy nedostal na rozdíl od Elby.

TVAROVÁNÍ ZADNÍCH SEDADEL: i při slušné vnitřní šířce nutí krajní pasažéry nebo autosedačky zapadnout do anatomických kolébek, mezi které by se vešla leda tak Twiggy.

OSTŘIKOVAČE: při sepnutí ostřikovačů se rozjedou nejprve nasucho stěrače a až pak přiletí sprška ostřikovací kapaliny.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

30000 km bez jakýchkoliv poruch a oprav. Výměna oleje ve značkovém servisu proběhla po roce (16000km), vzduchový a pylový filtr neměnili, byly prý čisté. Akorát odešly postupně 3 žárovky předních světel a vyměnit je byl akrobatický kousek.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Renault Auto Pokorný v Brně - prodejce par excellence, od zkušebních jízd přes smlouvání o cenu až po přípravu vozu na převzetí.

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto

praktičnost
7

No Ital to není

prostornost
9

Pro kvarteto královská, chudák pátý

jízdní vlastnosti
9

Vyvážené

jízdní komfort
10

Grand

provozní náklady
8

Výměna oleje za 4000Kč

náhradní díly
8

Nepotřeboval jsem, ale nejlevnější nebudou

výkon motoru
8

Slabší zátah odspodu

spotřeba
10

Jako Golf Variant TDI

hlučnost motoru
10

Neznámý pojem

kvalita sedadel
8

Vzadu nepraktické tvarování

brzdy
9

Francouzské

zavazadlový prostor
9

Jen se do něj pohodlně dostat






Blesk.cz

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

Dvoupatrová chata shořela na prach! Hasiči v noci bojovali s plameny u Hostivařské přehrady

Dvoupatrová chata shořela na prach! Hasiči v noci…

Dvoupatrová chata začala v noci na pondělí hořet nedaleko Hostivařské přehrady! Plameny ji zachvátily v celém…

 

iSport.cz

Poslední tanec pro hokej? Musíme hrát dál, klidně i bez lidí, zní z extraligy

Poslední tanec pro hokej? Musíme hrát dál, klidně i…

Extraliga se rozjela ve slušném režimu. Doma nastupují hráči se smlouvou v NHL. Ale vypadá to, že po dvou kolech…

Frustrovaný Páník po ztrátě na Spartě: Snesu hodně, ať to posoudí komise

Frustrovaný Páník po ztrátě na Spartě: Snesu hodně,…

Na tiskovou konferenci dorazil pořádně naštvaný. Zlínskému trenérovi Bohumilu Páníkovi se nešlo moc divit. Jeho…

 

Reflex.cz

Kill Vir, Babišův fackovací panák i věštění z karet. Nejvtipnější koláže o exministru Vojtěchovi z dílny TMBK

Kill Vir, Babišův fackovací panák i věštění z karet.…

Tři roky byl ministrem zdravotnictví a od začátku pandemie koronaviru prožíval v čele rezortu nekončící agónii.…

Ministr zdravotnictví dnes rezignoval. Nemám se zač stydět, řekl končící Adam Vojtěch

Ministr zdravotnictví dnes rezignoval. Nemám se zač…

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) se rozhodl po necelých třech letech odstoupit z funkce. Novinářům…