Volkswagen Golf (2014)
19.5.2015Prolog Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém…
Volkswagen (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pilotpilot2 09.09.15 22:37
« Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj Verny-2013, prosím tě jak se v recenzi zmiňuješ o vození kol - vozíš v autě kola?
My jsme zvyklí vozit v Octě pomocí škodováckého držáku vozit dvě kola - sundaná přední, do držáku upnuty vidlice pomocí rychloupínáku. Držák tady [odkaz]
držák máme ale upnutý v okách za sedačkami (na rozdíl od zobrazení).
Naši Octu Combi zdá se budeme měnit, tvoje báječná recenze mě, zdá se, velmi nasměrovala :- ) děkuji!
Mnoho prima km! -
Verny_2013 10.08.15 23:32
« Re: výhled ze Sportsvanu
Naopak výhled ze sportsvanu je famózní. Sedíš výš než v běžném Golfu, prosklená plocha je větší a nejproblematičtější úhly tj šikmo vpřed i vzad jsou jsou opravdu velmi přehledné. Parkovací senzory vzadu jsem tam nechal dát jen kvůli ženské části rodiny. Tam totiž člověk nikdy neví.... A to že nevidím kapotu to se přiznám mě netrápilo ani u Octy 1 kterou mám už 15 let. U sportsvana je důvod aerodynamika - kapota je dost zešikmená a navazuje sklonem na čelní sklo. Když jsem testoval v jeden den sportsvana i varianta tak co se týká komfortu, prostoru variability má sportsvan jasně navrch. Variant je zase sportovnější, agilnější, má o nějakou desetinku nižší spotřebu a má větší a lépe využitelný kufr. Je to prostě o prioritách každého z nás. -
-
Verny_2013 19.06.15 22:35
« Re: Spotřeba oleje TSI
Zak tvůj dotaz mě vyprovokoval k akci. Byl jsem v garáži změřit kolik tam je oleje a samotného mě potěšílo že je téměř na horní rysce. Přesně tak ve 3/4. Takže za téměř 6000 Km ani decka. Pokud si vzpomínám na jak to bylo u modrého krátkého golfa, který měl stejný motor, tak tam jsem dolíval 0,3l asi po 10000 Km. U Sportsvana to vypadá že to bude podobné. Záleží asi nejvíc jak s tím autem jezdíš. Má to sice 92 Kw a 200Nm což není úplně málo ale sportovní ten motor není ani náhodou. Já tomu občas naložím když potřebuji nebo prostě jenom chci - akcelerace, předjíždění. Ale většinou jezdím spíš "turbodieselově " tj. na pohodu. Ale dovedu si představit že když se s tím jezdí prasácky tak si to kromě benzínu nějaký olej navíc vezme taky. Já jsem zatím po všech stránkách naprostá spokojenost. Přiznám se na žádný článek o zvýšené spotřebe oleje TSi EA 211 jsem teda já nenarazil. -
Verny_2013 08.06.15 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
dík za pochvalu, když to píšu tak se snažím aby to nebyly jen věty poskládané za sebou ale aby tam bylo i trochu toho koření a hlavně aby to mělo hlavu a patu. K těm závadám, byly vlastně jen 2:
1) jednou mi při zavírání dveří řidiče odpadla na zem páčka odjištění přední kapoty, asi byl a špatně zkompletovaná. Při té příležitosti jsme zjistili že je úplně stejná jakou má Leon.
2) Při předprodejní montáži zadních parkovacích senzorů asi špatně napojili nějaké drátky a asi po 100 km se rozsvítila kontrolka kontrolka airbagu. Jinak vše OK -
Verny_2013 29.05.15 23:10
« Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky
Opravdu mě potěšilo, že se vás našlo tolik, co přečetli mou recenzi a že i za takové tuctové auto jste mi dali vysoké hodnocení. Recenzi budu samozřejmě co možná nejobjektivněji doplňovat a časem se jistě ukáží nejenom ty dobré stránky ale i slabiny. Stále přeci jen převládá nadšení z nového auta. Jen trochu sobecky doufám že těch slabin a poruch bude co nejmíň. -
Verny_2013 22.05.15 17:22
« Re: Re: Re: Pěkná recenze
Nemám žádné triky, ale asi jezdím podobně jako se starou dobrou oktávkou TDi kterou mám teď už jen jako 2 auto. Akceleruju razantně, tak do 4-5 tis ot., potenciál motoru využiju na předjíždění nebo úseky kde mě to baví ale určitě ne trvale. Pokud bych jel takhle razantněji trvale tak by tam byla tak 8l. Při běžné jízdě jedu předvídavě na 5-6 podle cesty, provozu a momentální situace sice mírně nad limitem 100-110 ale myslím že v tomto režimu je motor asi nejůspornější. No a na dálnici na tempomatu 125, když potřebuju předjet tak až 150. Tempomat se totiž nenuluje při akceleraci ale při brždění. S krátkým golfem to bylo ještě o nějakou tu desetinu lepší ale to jde na vrub hmotnosti a čelní ploše. Často jezdím sám nebo ve 2 + nějaké bagáže. Těch 5,9 co ukazuje palubní počítač je v reálu po dotankování 5,96 takže ten příliš nelže. Teď jsem ještě kouknul na můj předchozí krátký golf na Spiritmonitor a tam mám za 20000Km průměr 5,65l/100km. právě jsem doplnil dosavadní tankování na Spiritmonitor, takže už se zobrazuje. A ještě jedna poznámka, tankuju u čepra natural Optimal 95 E aditivovaný bez bio složky. -
Atomas 22.05.15 16:17
« Re: Re: Pěkná recenze
Nemohl by jsi mi napsat nějaké triky, jak s takovým autem dosahuješ tak nízké spotřeby, když píšeš, že rád svezeš i trošku rychleji? Já se stejným motorem, aerodynamičtějším autem a nižší hmotností jezdím za cca 6,7. Na Spritmonitoru je udávaná průměrná spotřeba tohoto auta 7,05 litrů... -
kuny 21.05.15 23:52
« Re: Re: Re: Re: krasa
no tak to dekuju, ja ale jinak jsem spis obycejny diskuzni tlachal, takze s tou recenzi to zas tak ruzove nevidim :-)).... jeste mam doma od sportswanu prospekt, tak jsem do nej pred chvili zalibne kouknul, prerecitoval jsem z nej manzelce jedno vysoce pravdive moudro, ktere pravi, ze 70% toho, co s sebou zeny berou na cesty, jsou zbytecne veci, coz se nesetkalo s uspechem ;-). -
Bertold 21.05.15 22:59
« hlava a päta
Tak ako vždy aj tentokrát som si so záujmom prečítal tvoju recenziu, príspevok. To čo píšeš má hlavu a pätu a nechýba tomu aj potrebný nadhľad. Bodaj by tu bolo viacej takýchto recenzií!
Sportsvan s týmto motorom mali rodičia vyhliadnutý ako najhorúcejšieho kandidáta, no príliš dlho trvalo, kým ho uviedli na slovenský trh. Čas na kúpu auta tlačil a rodičia skončili pri Seate Altea XL. Výbehový model za "výbehové" peniaze. A sú veľmi spokojní. So Sportsvanom by si určite tiež nesťažovali. :-)
Prajem veľa šťastných kilometrov. -
Verny_2013 21.05.15 22:09
« Re: Re: Re: krasa
Jo jo tak to v tom životě chodí. Kdyby byla skladovka ve tvé specifikaci tj 1,4 110Kw tak by mi rozhodně neunikla, ale jak jsem psal v jiném příspěvku u Sportvana je to spíš rarita. Tak ať to čekání na pašíka rychle ubíhá a budu se těšit na jeho recenzi. -
kuny 21.05.15 20:49
« Re: Re: krasa
no prave, ja jsem se svezl v tom passatu a pak ve sportsvanu a bylo mi jasne, ze ten passat je "jiny level" ;-). Nic to nemeni na tom, ze sportsvan je moc pekne poskladane auto. ja mel v merku highline 1,4, 110kW, ale jak jsem psal, odnesl to passat (sedan, 2,0tdi, 140 kW, highline a k tomu jeste mraky doplnlnkove vybavy - dcc, led, a jeste nejake drobnosti), ted uz jen cekam a tesim se ;-)
Zatím jsem je měl "volně ložené". O tom interiérovém stojanu co nabízí škoda jsem uvažoval, to je super řešení, ale na příští sezónu asi zvolím tažné + nosič kol. Nechce se mi špinit interiér. Ale o víkendu vyzkouším variantu jakou popisuješ ( bez držáku ten nemám ) a hodím fotku do recenze. Ale předpokládám že to bude bez problémů, ta vnitřní výška je min o 10 cm vyšší než např. u octavie. Jinak mohu sportsvana jen doporučit, za 10000km co mám zatím najeto šlape jak hodinky, spotřebu průběžně aktualizuji na Spiritmonitoru a je tam 5,9. Jen ta cena. Vím že ho od mé koupě plíživě zdražili už 2x.