Volkswagen Golf (2014)
19.5.2015Prolog Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém…
Volkswagen (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
sportsvan je no.1 20.05.2015 15:08
67milo
- Re: sportsvan je no.1 20.05.2015 15:30 Verny_2013
-
Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 09:51
prengel
-
Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 14:51
Verny_2013
-
Re: Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 16:28
prengel
-
Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 18:52
Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 26.06.2017 12:14 prengel
-
Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 06.09.2017 17:09
prengel
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 07.09.2017 10:38
Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no… 08.09.2017 08:48 prengel
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 07.09.2017 10:38
Verny_2013
-
Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 18:52
Verny_2013
-
Re: Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 16:28
prengel
-
Re: Re: sportsvan je no.1 23.06.2017 14:51
Verny_2013
- ErgoActiv 20.05.2015 19:26 TomasPT
- Perfektní 20.05.2015 21:13 dal
- krasa 20.05.2015 22:32 kuny
- Sportsvan 21.05.2015 07:16 woody-alien
- volant 21.05.2015 10:18 wikinko
- palubni deska 21.05.2015 15:36 Nicco
- Pěkná recenze i auto 21.05.2015 16:02 zetr007
- Pěkná recenze 21.05.2015 17:29 pavelC13
- hlava a päta 21.05.2015 22:59 Bertold
- Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky 29.05.2015 23:10 Verny_2013
- Spotřeba oleje TSI 19.06.2015 20:04 draslik
- výhled ze Sportsvanu 09.08.2015 11:41 jorbl2
- Vejdou se do kufru dvě kola na výšku? 09.09.2015 22:37 pilotpilot2
- Spotřeba 29.09.2015 11:19 Atomas
- Sportsvan dilema 07.09.2016 21:27 robertoKE
- Elektronicka brzda 20.09.2016 06:06 OndraGT
- Vejdou se do kufru dvě kola na výšku? 13.02.2017 10:47 pavkin008
- Podvozek 22.07.2017 13:21 Jopino
- Cena většího servisu je dobrá 30.07.2018 14:37 Bobanus
- Hezky 08.11.2018 22:48 olsztyn
- Nástupca 18.11.2018 05:54 umo
- Prodej 18.01.2019 10:06 vondry87
-
-
Verny_2013 20.05.2015 15:30
« Re: sportsvan je no.1
Dík za pochvalu za článek, to vždycky potěší. A se sportsvanem chybu rozhodně neuděláš, ta kvalita tam prostě je. Já ho vybíral dlouho, pečlivě a zatím jsem po 5000 najetých km opravdu spokojený. Ale přiznám se nebýt té mimořádné slevy, tak jsem možná ještě vybíral dál. Inu - strýček skrblík je asi v každém z nás.-
-
Verny_2013 23.05.2016 23:14
« Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Dík za pochvalu. Už mám najeto 20 000Km a prvotní " zamilovanost " tak nějak vyprchala. Ale názor jsem nezměnil, jen ten motor bych bral tu 110Kw verzi 1,4 TSi. Ta 92 Kw nejede do 4000 otáček špatně, ale pak ji prostě začne docházet dech. Cítíš že motor má navíc ale je nad 4000 ot přiškrcený a výkon místo aby gradoval tak spíš vadne. Jinak je to fakt super provedené a do detailu promyšlené a variabilní rodinné auto.
-
-
-
prengel 23.06.2017 09:51
« Re: sportsvan je no.1
Mam presne rovnaky nazor. Sedel som v kazdom "rodinnom" aute v showroomoch, jazdil som na predvadzacich jazdach, ale tak dobre ako v Sportsvane som sa necitil ani v jednom aute... priestor, variabilita, posed, vyhlad, ergonomia - to vsetko je neuveritelne dobre, ako by mi to auto sili na mieru. Celkovy dizajn je samozrejme vec vnimania, osobneho vkusu atd..., urcite to nie je najkrajsie auto na svete a ani najlepsie. Nudne, ano je "nudne", no a? Kto chce emocie kupi sa auto plne emocii... kto chce nudne auto kupi si nudne auto... vo svojej kategorii /zdoraznujem: vo svojej kategorii/ naozaj vyborne auto co sa tyka priestornosti a prakticnosti.
Co sa tyka kvality, motorov a ich zivotnosti, nuz internet je plny ludi, ktori pisu, ze je to v tomto ohlade katastrofa. Ze to zerie olej a ze je to srot a len uplny idio-t a ovca si kupi VW alebo Skodu Toto neviem posudit, nikdy som zatial VW nemal. Tych oviec ale musi byt poriadne vela, ked VW je druhy najvacsi vyrobca aut a Skoda predava stabilne vyse miliona aut rocne... ludia nadavaju na francuzov, na talianov, na nemcov, na korejcov, na americanov...-
Verny_2013 23.06.2017 14:51
« Re: Re: sportsvan je no.1
mám ho už skoro 2,5 roku a krom několika drobností odstraněných v rámci záruky, které popisuju v recenzi, žádný problém. Příští měsíc jdu na 2. servis po zhruba 40 000 Km. Olej to nežere, motor stále stejně kultivovaný a výkonný. Je to sice golfoidní krabice, ale to je tak asi jediné co mohu autu vytknout.-
prengel 23.06.2017 16:28
« Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Dakujem za reakciu, som totiz rozhodnuty toto auto s tymto motorom kupit. Internet je naozaj plny az neuveritelnym mnozstvom prispevkov o problemoch s motormi TSI...
Dlho, dlho som skusal rozne auta, ale tento Sportsvan je jednoducho vyborny co sa tyka priestoru a je to presne vdaka tej golfoidnej krabici, nikde nic na cloveka nepada, netlaci... rovnako dlho sme uvazovali nad Mazdou CX5, maju vyborny benzinovy 2litrovy motor... ale ja sa v tom aute proste necitim dobre.
Jedine coho sa ozaj bojim je to, ze ja jazdim naozaj vela v meste a to je klasicke jazdenie z parkoviska na parkovisko, toto nie je dobre pre ziadny motor, ale pre turbomotory to je snad este horsie... vela sa pise o tom, ze pri takomto jazdeni prenika benzin do oleja... nuz... + sa vela pise o problemovych zimnych staroch...
proste o tychto motoroch je na nete pisane naozaj vela, a cloveka to zneisti... aj youtube je toho plny... :-(-
Verny_2013 23.06.2017 18:52
« Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
poslední rok s ním většinou jezdí manželka denně do práce 20 km sem a tam. to tvoří asi 50% jízd. Jediná změna nastala oproti první servisní prohlídce ( ta byla po 25 000 km a spíš delší trasy), že servisní prohlídka mi začala svítit po necelých 15 000 Km. Což je správně. Jasně do města by byl nejlepší hybrid, nebo elektromobil, ale pořizovací cena je jinde. A sportsvan plní roli univerzála a zatím výborně.-
prengel 26.06.2017 12:14
« Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Ja som si toto auto dnes rano objednal. Bavil som sa s predajcom dost dlho, priznal, ze mali poriadne problemy okolo rozvodovych retazi na TSI motoroch, vravel, ze je to o niecom inom ked to uz ma remen... ohladom spotreby oleja potvrdil to co som aj vedel,
s tymto turbomotory maju problem. V kazdom pripade kazdy, samozrejme, chvali svoje, aj v Renaulte mi tvrdili, ze uz problemy s elektronikou nemaju a nie je to uplne celkom pravda... ale, nuz auta sa aj kazia.
P.S.: Auto nam pride zaciatkom septembra -
-
Verny_2013 07.09.2017 10:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Tak ať Ti dlouho slouží k naprosté spokojenosti, jako mě.-
prengel 08.09.2017 08:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Verny, dakujeme ti za prianie. Vcera sme si auto prevzali a presli prvych cca 40 km. Nie je co riesit, je to neskutocne dobre auto. Dve veci ktore som dlho zvazoval a nakoniec tam dal a urobil som velmi dobre: 1. DCC adaptivny podvozok - v comfort rezime je to absolutna parada /mam 16 palcove disky/, presne takto som si to predstavoval. 2. Automaticka prevodovka - ak bude tak fungovat, ako fungovala pocas vcerajsej kratkej trasy, tak som absolutne spokojny /a teraz uz viem, kolko ludi pise na forach /napr. aj o tej DSG prevodovke/ totalne bludy - a bohuzial, to vyzerera tak, ze aj motoristicki novinari vedia napisat pekne, jemne povedane, hluposti. Motor mame ten isty ako ty: 1,4 TSI, 92 kW a je treba povedat, ze silnejsi /110 kW/ vobec nie je potrebny. Ja som na tom silnejsom jazdil na predvadzacke a ked som na to stupil, mal som pocit az isteho nebezpecenstva, je to naozaj neuveritelne silny motor. Ale do tohto auta, pre mna, ako uz fotra davno vyblazneneho /hlavne na firemnych autach, vsakano :-)/ je ten 92 kW motor absolutne, absolutne v pohode.-
Verny_2013 08.09.2017 22:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Už se těším na tvou recenzi, až s tím pár tisíc km najedeš.-
prengel 17.09.2017 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Musim uprimne a jasne povedat, ze nemam tendenciu pisat ziadnu recenziu. Nemam na to basnicke crevo. Moj nakupny proces t.j. vyber, trval tri roky. Mali sme dost casu na to aby sme vybrali auto, ktore nam bude vyhovovat. Bolo nam uplne jedno o aku znacku pojde, mali sme len niekolko zasadnych kriterii: musime sa zmestit traja dospeli a jedno dieta /velka dcera je uz dospela/ a musi to byt benzin s automatom. Neriesili sme krcmove reci, ktore auto sa kazi a ktore nie a nezmysly typu: francouze nebrat ani nic na F... Skusili sme vsetky, zdoraznujem vsetky auta, ktore mozno povazovat za rodinne t.j. kombiky, MPV, SUV aj crossovery. Hovorim o autach dostupnych pre bezneho smrtelnika, aj ked sme skusili aj BMW Active Tourer a Mercedes B, na opacnej strane, ak sa to da tak povedat, sme skusali auta od Dacie. Precital som xy odbornych recenzii a recenzii majitelov... po case som pochopil, ze to moze sice pomoct, ale rozhodne sa nemozeme podla toho riadit. Uprimne obdivujem ludi, ktori si auto kupia po par kilometrovej skusobnej jazde. Mnohe auta sme mali pozicane na cely den /tu treba povedat, ze niektori predajcovia o tom nechceli ani pocut a ich vyhovaranie sa, ze preco to nejde bolo vskutku velmi ubohe/. Na cely vikend nam bol pozicany napr. Opel Zafira Tourer a Toyota Verso. Do uzsieho vyberu postupili: Mazda CX5, Toyota Verso, Citroen C4 Picasso, VW Golf Sportsvan. Golf vobec nebol favoritom. Poradie o akom sme uvazovali bolo ako som napisal. Preco nakoniec Golf Sportsvan? Mazda CX5 je uzasne auto so skvelym benzinovym motorom, vybornym automatom a vybornymi jazdnymi vlastnostami. Je to ale na moj vkus ozaj velke auto, zvonku vela auta a vnutri akosi trosku menej. Je velmi vysoke a do auta som musel tak trosku liezt smerom nahor a ked som vystupoval tak som zase naopak zliezal smerom dole - doplnim ze mam 192 cm a 86 kg. Nie som ani maly ani tucny. Mam ale problemy s chrbticou a toto mi nevyhovovalo ... a byvame v cinziaku a vravim otvorene, ze parkovat Mazdu CX5 pred vchodom som si nevedel predstavit. Aj rodina potvrdila, ze vnutri sa im sedi akosi tak kresloidne ako ked si sadnete pred telku to hlbokeho kresla. Toyota Verso - skvele auto, skvely 1,8 Valvematic benzinovy motor, CVT automat... no dalo by sa zvyknut. Prepac Toyota, ale tu som naozaj nemohol prehltnut niektore dizajnove veci, hlavne zadne biele svetla ako z tuningu 90´rokov... vnutro tiez nenadchne... a to poviem, ze som vlasne cakal 2 roky, ze pride facelifft alebo nova Toyota Verso, ale nedockal som sa. Bola by s velkou pravdepodobnostou nasa. Citroen C4 Picasso, prijemne auto pre rodinu... na skusobnej jazde vsak odpadlo laktove operadlo! Predajca bol riadne v rozpakoch :-) Bolo rozhodnute, ze nie dakujeme. Este predtym sme takmer kupili Kia Niro, priestranne auto, naozaj slusne. No a nakoniec Golf Sportsvan - sadol som do neho, mal som pocit, ze mi niekto vidi do hlavy. Strohy, jednoduchy, funkcny design /pre niekoho nuda, pre mna uplne v pohode/, neuveritelna ergonomia, vyborny posed a hlavne priestor, priestor, priestor aleluja! priestor vsetkymi smermi a to vsetko pri dlzke auta len nieco na 4,3 m. Kufor pre nas uplne staci. Akoby nam to auto niekto usil na mieru. Potom celodenna jazda na predajcom zapozicanom aute a bolo rozhodnute. Dali sme dohromady peniaze a auto je nase. Najazdenych mame len cca 400 km, ale viem, ze sme urobili dobre. Velmi prijemna jazda v priestrannom aute. Automat je skvely. Prvy den som mal tendenciu vytlacat lavou nohou spojku asi 2-3x, na druhy den uz nie a na treti den uz som mal pocit, ze s tym jazdim odjakziva. A vravim, preco, preboha, som nemal automat uz davno. Mozem povedat uz aj to co sa mi nepaci, lebo aj take na tomto aute je. Zatial pre mna najvacsi sok: navigacia hlasi len v cestine /nic voci cestine/. Vstavana navigacia stoji, prosim pekne 720 EUR, a nie je mozne nastavit to, co na navigaciach za povedzme 100 EUR. Teda jazyk a muzsky, alebo zensky hlas. Mile VW toto je tazky fail! A hlavne to, ze tvoj certifikovany a skoleny predajca ti o tomto nic nepovie SIC!. Schranka pre spolujazdcom je naozaj velmi mala, da sa povedat, ze sa v podstate neda na nic, okrem par papierov pouzit. A zatial posledna vec, vo vybave highline je palubka oblozena plastom s lesklym ciernym klavirnym lakom, ktory sa ale neuveritelne odraza do oci ked je slnko otocene pod "spravnym" uhlom. Inac spokojnost velka.-
-
prengel 18.09.2017 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Adam, nejde o zlodejov, ale bohuzial, o susedov - male mesto a veeeelmi malomestiacke zmyslanie, proste ta Mazda CX5 /velke SUV/ je uz znamka zazobanca, rozumej bohateho haj.la. Ja viem, ze to znie divne, ale viem kde byvam a na tuto vec je u nas potrebne aspon z 5% prihliadnut. Je to smutne, ale naozaj pravdive ...
-
-
umo 17.09.2017 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Na napísanie recenzie nepotrebuješ básnické črevo. Nikto po tebe nechce umelecké dielo. Len skúsenosti s používaním auta, ktoré môžu niekomu pomôcť. Mimochodom to, čo si napísal do posledného príspevku, skopíruj (okrem prvých dvoch viet :-)), vyplň kolonky, hodnotenie, pridaj fotky a hotovo. Potom už len pridávaj nové skúsenosti vo forme noviniek.
-
-
prengel 27.10.2017 12:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Ahoj Verny,
musim sa ospravedlnit, ale naozaj nemam tendenciu pisat recenziu. A v kratkosti teda len uvadzam: po odjazdeni 3000 km mozem povedat, ze nasa spokojnost je velka. Priestor, vyhlad, sedenie, ovladanie, podvozok, jazdne vlastnosti, automat su skvele a rozhodne ich mozem pre rodinne jazdenie len odporucat. Na ziadnom svojim aute som nikdy neriesil spotrebu, rozumej nemeral som ju a nekontroloval... ani tu to nerobim, mozem len povedat, ze pocitac ukazuje 6,4l/100 km a doplnim, ze nie som brzdou premavky. Auto bolo drahe, ale uplne a takmer dokonale splnuje nase poziadavky. Som/sme s nim velmi spokojny. -
prengel 21.08.2018 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1
nejake info k autu... mame najazdene 17000 km a plati to, co som napisal na zaciatku. Sme s autom spokojni. Hlavne automat by som uz nemenil. Je to vyborna vec. Jeho jedinym neduhom je, ze ma tendenciu podtacat motor, da sa to ale riesit prepnutim na nejaky cas do S modu. Co sa tyka spotreby je rozdiel jazdit, samozrejme, v zime a v lete. Nikdy som spotrebu neriesil, mozem napisat len to co ukazuje PP. Aktualne 6,1 L/100 km. Co sa tyka oleja tak ten si auto vypyta... cca 1 liter/10000 km. Ja som menil olej po 5000 km a teraz budem po 15000 km /teda pri 20 000 km/ Najazdit 30 000 km bez vymeny oleja, ako to doporucuje vyrobca, je proste nezmysel. Auto uz ma tiez niekolko oskrenin, ludia nevedia parkovat a nemaju problem oskriet niekomu auto a ujst akoby sa nic nedialo. Ako zaujimavost uvadzam, ze sa nam stalo min. 3x, ze nase auto obzerali ludia tak, ze som sa z dialky pozeral, ze ups co sa to deje... a ked sme k autu prisli tak nas poziadali ci si ho mozu pozriet. Raz to bolo na cerpacke pred Prahou, potom raz v Piestanoch a raz niekde pri Roznave. Ak ma ktokolvek otazky, piste.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TomasPT 20.05.2015 19:26
ErgoActiv
Ty sedačky jsou naprosto boží. Pravda v krátkém a kombi Golfu jsou trochu jiné, ale máš pravdu, kam se na to hrabe Škodovka. Kdyby to dali otestovat všem těm, kdo nafasovali fleetovou octávku, tak pokud nemají metrák a půl, asi by zaměstnavateli urvali hlavu, proč jim nepořídil golfa s tímhle >:D
Jinak přeju hodně štěstí. Sportsvan se mi moc líbí-
Verny_2013 20.05.2015 19:46
« Re: ErgoActiv
Máš naprostou pravdu, ta seřiditelnost sedaček včetně max. délky sedáku až 54 cm je v rámci třídy famózní a ojedinělá. Tomu může konkurovat jen opel Astra která nabízí něco podobného. Svou pozici a téměř dokonalý posaz si najde opravdu každý. Jediná taková drobná piha na kráse je pouze výškově seřiditelná opěra hlavy. Už stará dobrá Octa 1 toto uměla. S krátkým a kombi golfem máš pravdu, tvar a funkce jsou asi stejné, ale bočnice jsou z kůže a prostředek je látka.
-
-
dal 20.05.2015 21:13
Perfektní
recenze, super auto! Přeji spokojenost a ničím nerušené km.
V Plzni doporučuji Šmuclera, super jednání, jezdil jsem k němu už s i30, teď s Leonem. -
kuny 20.05.2015 22:32
krasa
paradni recenze, po sportsvanu jsem take pokukoval, mam rad vyssi posaz, atd. kupodivu to vyhral prizemni passat ;-). co se da delat, strycek skrblik (zamestnavatel) mi dal jisty limit a z ciziho krev netece ;-)-
Verny_2013 21.05.2015 08:30
« Re: krasa
Diky za pochvalu, passat je samozřejmě ještě jiný level, tam mě už můj strýček skrblík nepustil a navíc by se obtížně vešel do garáže obzvlášť v kombíku-
kuny 21.05.2015 20:49
« Re: Re: krasa
no prave, ja jsem se svezl v tom passatu a pak ve sportsvanu a bylo mi jasne, ze ten passat je "jiny level" ;-). Nic to nemeni na tom, ze sportsvan je moc pekne poskladane auto. ja mel v merku highline 1,4, 110kW, ale jak jsem psal, odnesl to passat (sedan, 2,0tdi, 140 kW, highline a k tomu jeste mraky doplnlnkove vybavy - dcc, led, a jeste nejake drobnosti), ted uz jen cekam a tesim se ;-)-
Verny_2013 21.05.2015 22:09
« Re: Re: Re: krasa
Jo jo tak to v tom životě chodí. Kdyby byla skladovka ve tvé specifikaci tj 1,4 110Kw tak by mi rozhodně neunikla, ale jak jsem psal v jiném příspěvku u Sportvana je to spíš rarita. Tak ať to čekání na pašíka rychle ubíhá a budu se těšit na jeho recenzi.-
kuny 21.05.2015 23:52
« Re: Re: Re: Re: krasa
no tak to dekuju, ja ale jinak jsem spis obycejny diskuzni tlachal, takze s tou recenzi to zas tak ruzove nevidim :-)).... jeste mam doma od sportswanu prospekt, tak jsem do nej pred chvili zalibne kouknul, prerecitoval jsem z nej manzelce jedno vysoce pravdive moudro, ktere pravi, ze 70% toho, co s sebou zeny berou na cesty, jsou zbytecne veci, coz se nesetkalo s uspechem ;-).
-
-
-
-
-
woody-alien 21.05.2015 07:16
Sportsvan
Zdravím,
pochvala za recenzi. Střízlivá a užitečná pro zájemce o podobné auto. Sportsvan asi nikoho neohromí designem. Ten je podřízen funkci a navíc musí být viditelně začleněn do modelové řady VW. Takže i chápu někoho, kdo si raději vybere vzhledově výraznější auto. Jenže pak dojde na to, proč vlastně kategorie MPV vznikla. Prostornost, variabilita, pocit vzdušnosti. Sportsvan jsem nejel ale z toho, co jsem četl, se zřejmě povedl. A pokud je všechno OK i pro řidiče, najednou se všednější (ovšem nikoliv nehezký) design ocitá na těch nižších pozicích žebříčku důležitosti.
Gratuluju tedy k autu a přeju hodně bezproblémových kilometrů. ;-)
PS: Pobavila mě poznámka o CD mechanice v kastlíku. Jo, je to fakt "úžasnej" nápad. Jsem ještě ze staré školy a v autě vždycky nějaká CD vozím. No, pokud při výměně CD nechci s GTIčkem skončit ve škarpě, tak raději zastavuji nebo přepínám na rádio. Takže to umístění mechaniky zřejmě navrhli provozovatelé radiostanic. >:-[] -
wikinko 21.05.2015 10:18
volant
To vo výbave comfortline stále nemá multi volant? Bluetooth tam aspoň je? Ak je tam Bluetooth a nedá sa dvihnúť na volante tak je to prušvih dosť teda.
Inak auto pekné, chválim -
Nicco 21.05.2015 15:36
palubni deska
mi prijde jak z americkeho spotrebniho auta, tvrde mlecne plasty, nejhorsi je modul klimatizace, ale i kolem radia (radio taky nic moc) a kolem budiku. I sedacky kdysi delali lepsi, zadni jsou nejake hranate, jakoby vytesane z kvadru a predni nejak nedrzi linii a jsou pomackane. Za ty prachy by to chtelo neco lepsiho, nez material z monterek.-
Verny_2013 21.05.2015 17:44
« Re: palubni deska
No, asi jsi v tom nikdy neseděl protože jinak bys to nemohl napsat. zadní sedačky jsou hranaté protože jsou posuvné ale na cestování i dospělých osob jsou velmi pohodlné. Přední nedrží linii? Tak asi proto že je má spolujezdec a řidič nastavené jinak.
-
-
zetr007 21.05.2015 16:02
Pěkná recenze i auto
Hezky napsaná recenze a supr auto. Tak ti přeji ať dobře slouží!-
Verny_2013 21.05.2015 17:53
« Re: Pěkná recenze i auto
Dík za pochvalu recenze psal jsem ji s tím aby to nebyla při čtení nuda. Jen mě trochu překvapilo že když chválíš i auto tak že jsi dal za něj 9.-
zetr007 21.05.2015 20:02
« Re: Re: Pěkná recenze i auto
Ne to vůbec nechápej špatně, neni to nic proti tvému autu. 10 dávám od jistý doby jen výjmečným vozům a pak tomu svojemu když už jsem si ho teda vybral. Každopádně si mne tímto dotazem nebo konstatováním, lechce překvapil. Netušil jsem že se ti bude zdát 9 málo ;-) . Z mého pohledu tohle bodové hodnocení až tak důležité není i když chápu že potěší. Myslim že důležitější je aby si byl spokojen s autem ty sám. Znovu opakuju že tvůj VW Sportsvan má moje velké sympatie, jasným důkazem budiž že mám taky auto od této značky a to velice podobné.
-
-
-
pavelC13 21.05.2015 17:29
Pěkná recenze
Krásně napsaná recenze. Také jsme si koupili toto auto (s motorem 1.2TSI 81kW), jen tam nemám ty sedadla ergoactive :-(. Po ujetých asi 6500km můžu prohlásit - super auto. Přeju mnoho kilometrů bez nehod a závad.-
Verny_2013 21.05.2015 17:49
« Re: Pěkná recenze
Díky za pochvalu, ten motor 1,2 TSi je taky super, pokud se nehoní přes 130 tak je ještě úspornější než ta moje 1,4. Ale já se přeci jen občas rád svezu trošku rychleji. Kdyby měli skladovku s 1,4 110 Kw tak beru samozřejmě tu. Ale vzhledem k ceně mi i prodejce sdělil že jich zatím prodali na prstech jedné ruky. Takže na sklad či předváděčku tyto motory neberou.-
Atomas 22.05.2015 16:17
« Re: Re: Pěkná recenze
Nemohl by jsi mi napsat nějaké triky, jak s takovým autem dosahuješ tak nízké spotřeby, když píšeš, že rád svezeš i trošku rychleji? Já se stejným motorem, aerodynamičtějším autem a nižší hmotností jezdím za cca 6,7. Na Spritmonitoru je udávaná průměrná spotřeba tohoto auta 7,05 litrů...-
Verny_2013 22.05.2015 17:22
« Re: Re: Re: Pěkná recenze
Nemám žádné triky, ale asi jezdím podobně jako se starou dobrou oktávkou TDi kterou mám teď už jen jako 2 auto. Akceleruju razantně, tak do 4-5 tis ot., potenciál motoru využiju na předjíždění nebo úseky kde mě to baví ale určitě ne trvale. Pokud bych jel takhle razantněji trvale tak by tam byla tak 8l. Při běžné jízdě jedu předvídavě na 5-6 podle cesty, provozu a momentální situace sice mírně nad limitem 100-110 ale myslím že v tomto režimu je motor asi nejůspornější. No a na dálnici na tempomatu 125, když potřebuju předjet tak až 150. Tempomat se totiž nenuluje při akceleraci ale při brždění. S krátkým golfem to bylo ještě o nějakou tu desetinu lepší ale to jde na vrub hmotnosti a čelní ploše. Často jezdím sám nebo ve 2 + nějaké bagáže. Těch 5,9 co ukazuje palubní počítač je v reálu po dotankování 5,96 takže ten příliš nelže. Teď jsem ještě kouknul na můj předchozí krátký golf na Spiritmonitor a tam mám za 20000Km průměr 5,65l/100km. právě jsem doplnil dosavadní tankování na Spiritmonitor, takže už se zobrazuje. A ještě jedna poznámka, tankuju u čepra natural Optimal 95 E aditivovaný bez bio složky.-
-
Verny_2013 08.06.2015 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
dík za pochvalu, když to píšu tak se snažím aby to nebyly jen věty poskládané za sebou ale aby tam bylo i trochu toho koření a hlavně aby to mělo hlavu a patu. K těm závadám, byly vlastně jen 2:
1) jednou mi při zavírání dveří řidiče odpadla na zem páčka odjištění přední kapoty, asi byl a špatně zkompletovaná. Při té příležitosti jsme zjistili že je úplně stejná jakou má Leon.
2) Při předprodejní montáži zadních parkovacích senzorů asi špatně napojili nějaké drátky a asi po 100 km se rozsvítila kontrolka kontrolka airbagu. Jinak vše OK
-
-
-
-
-
-
Bertold 21.05.2015 22:59
hlava a päta
Tak ako vždy aj tentokrát som si so záujmom prečítal tvoju recenziu, príspevok. To čo píšeš má hlavu a pätu a nechýba tomu aj potrebný nadhľad. Bodaj by tu bolo viacej takýchto recenzií!
Sportsvan s týmto motorom mali rodičia vyhliadnutý ako najhorúcejšieho kandidáta, no príliš dlho trvalo, kým ho uviedli na slovenský trh. Čas na kúpu auta tlačil a rodičia skončili pri Seate Altea XL. Výbehový model za "výbehové" peniaze. A sú veľmi spokojní. So Sportsvanom by si určite tiež nesťažovali. :-)
Prajem veľa šťastných kilometrov. -
Verny_2013 29.05.2015 23:10
Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky
Opravdu mě potěšilo, že se vás našlo tolik, co přečetli mou recenzi a že i za takové tuctové auto jste mi dali vysoké hodnocení. Recenzi budu samozřejmě co možná nejobjektivněji doplňovat a časem se jistě ukáží nejenom ty dobré stránky ale i slabiny. Stále přeci jen převládá nadšení z nového auta. Jen trochu sobecky doufám že těch slabin a poruch bude co nejmíň. -
draslik 19.06.2015 20:04
Spotřeba oleje TSI
Sportsvan mám také v užším výběru,ale na internetu jsem narazil na dost článků i příspěvků od majitelů,které se týkaly zvýšené spotřeby motorového oleje u těchto TSI motorů.Jak jsi na tom ty s olejem?Bere ti to něco nebo je to o.k.-
Verny_2013 19.06.2015 22:35
« Re: Spotřeba oleje TSI
Zak tvůj dotaz mě vyprovokoval k akci. Byl jsem v garáži změřit kolik tam je oleje a samotného mě potěšílo že je téměř na horní rysce. Přesně tak ve 3/4. Takže za téměř 6000 Km ani decka. Pokud si vzpomínám na jak to bylo u modrého krátkého golfa, který měl stejný motor, tak tam jsem dolíval 0,3l asi po 10000 Km. U Sportsvana to vypadá že to bude podobné. Záleží asi nejvíc jak s tím autem jezdíš. Má to sice 92 Kw a 200Nm což není úplně málo ale sportovní ten motor není ani náhodou. Já tomu občas naložím když potřebuji nebo prostě jenom chci - akcelerace, předjíždění. Ale většinou jezdím spíš "turbodieselově " tj. na pohodu. Ale dovedu si představit že když se s tím jezdí prasácky tak si to kromě benzínu nějaký olej navíc vezme taky. Já jsem zatím po všech stránkách naprostá spokojenost. Přiznám se na žádný článek o zvýšené spotřebe oleje TSi EA 211 jsem teda já nenarazil.
-
-
jorbl2 09.08.2015 11:41
výhled ze Sportsvanu
Bezva recenze.
Mám dotaz na majitele Sportsvanů - pokud jste předtím jezdili normálním, nižším autem, nevadilo vám že se Sportsvanu není vidět ani kousek přední kapoty? Nějak to nemůžu překonat a tak se miska vah u mě překlonila k Variantu.
Dík! :-)-
Verny_2013 10.08.2015 23:32
« Re: výhled ze Sportsvanu
Naopak výhled ze sportsvanu je famózní. Sedíš výš než v běžném Golfu, prosklená plocha je větší a nejproblematičtější úhly tj šikmo vpřed i vzad jsou jsou opravdu velmi přehledné. Parkovací senzory vzadu jsem tam nechal dát jen kvůli ženské části rodiny. Tam totiž člověk nikdy neví.... A to že nevidím kapotu to se přiznám mě netrápilo ani u Octy 1 kterou mám už 15 let. U sportsvana je důvod aerodynamika - kapota je dost zešikmená a navazuje sklonem na čelní sklo. Když jsem testoval v jeden den sportsvana i varianta tak co se týká komfortu, prostoru variability má sportsvan jasně navrch. Variant je zase sportovnější, agilnější, má o nějakou desetinku nižší spotřebu a má větší a lépe využitelný kufr. Je to prostě o prioritách každého z nás.
-
-
pilotpilot2 09.09.2015 22:37
Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj Verny-2013, prosím tě jak se v recenzi zmiňuješ o vození kol - vozíš v autě kola?
My jsme zvyklí vozit v Octě pomocí škodováckého držáku vozit dvě kola - sundaná přední, do držáku upnuty vidlice pomocí rychloupínáku. Držák tady [odkaz]
držák máme ale upnutý v okách za sedačkami (na rozdíl od zobrazení).
Naši Octu Combi zdá se budeme měnit, tvoje báječná recenze mě, zdá se, velmi nasměrovala :- ) děkuji!
Mnoho prima km!-
Verny_2013 10.09.2015 15:15
« Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj,
Zatím jsem je měl "volně ložené". O tom interiérovém stojanu co nabízí škoda jsem uvažoval, to je super řešení, ale na příští sezónu asi zvolím tažné + nosič kol. Nechce se mi špinit interiér. Ale o víkendu vyzkouším variantu jakou popisuješ ( bez držáku ten nemám ) a hodím fotku do recenze. Ale předpokládám že to bude bez problémů, ta vnitřní výška je min o 10 cm vyšší než např. u octavie. Jinak mohu sportsvana jen doporučit, za 10000km co mám zatím najeto šlape jak hodinky, spotřebu průběžně aktualizuji na Spiritmonitoru a je tam 5,9. Jen ta cena. Vím že ho od mé koupě plíživě zdražili už 2x.
-
-
Atomas 29.09.2015 11:19
Spotřeba
K té spotřebě by bylo asi vhodné také pro představu napsat průměrnou rychlost. Já jel minulý týden do Frankfurtu a zpět za také docela příznivou spotřebu s prům rychlostí cca 104 kmh. Jinak dokážu projet třeba Prahu s tímto motorem za 4,1 l/100 kmh - v noci, z Chodova do Vysočan - z kopce, trasu cca 20 km a s prům. rychlostí 40 kmh. S reálnými a dlouhodobými podmínkami to nemá nic společného ;-)-
Verny_2013 29.09.2015 14:45
« Re: Spotřeba
No právě, dlouhodobě mám 6, je to i na spiritmonitoru. K té spotřebě z mého poslední aktualizace. Průměrná rychlost byla asi 89 Km/hod, ale byla degradovaná poskakováním v kolonách asi 1 hod 15 min před ČB a kolem Vídně v jednom směru a 45 min při cestě zpátky na rakousko-německé hranici. Bez kolon to odhaduju tak 105-110. Rakouské dálnice tvořily asi 70% takže tempomat 125 a občasné předjíždění do 150 max. Běžné silnice hl. v čechách tak 30% 90-110 podle situace, vesnice 60. No a Semmering ten je v nadmořské výšce necelých 1000m, ale dojede se téměř na místo po dálnici. Takže dá se napsat že spotřeba byla při dodržování předpisů. Ono v Rakousku tak jezdí 99% lidí, pokuty tu jsou fakt mastné.
-
-
robertoKE 07.09.2016 21:27
Sportsvan dilema
Ahoj,
po polroku hladania,predvadzacich jazd a kalkulovania pre a proti som sa rozhodol pre toto vozidlo a priznam sa pomohla mi aj tvoja recenzia. ;-) Vybavu uz mam vybratu,ale este stale sa neviem rozhodnut ci vziat tu 110kW alebo 92kW verziu (rozdiel 1300Eur). Moj sen je mat konecne aj automat.Mal som ho moznost si ho chvilu vyskusat vo fabii (1,2 81kW) a bol som spokojny.Mal som moznost sa previest v predvadzacke 110kW DSG a bol som milo prekvapeny,tak si neviem predstavit ci ta 92kW ma az o tolko horsiu dynamiku a ktovie aky bude rozdiel v spotrebe.-
Verny_2013 07.09.2016 22:49
« Re: Sportsvan dilema
Tak to jsem rád že Ti má recenze k něčemu byla. Rozhodně se sportsvanem chybu neuděláš. Mám zatím najeto 26 000 a naprosto bez závad. 1 servis který mám za sebou stál 2500 Kč, taky příjemné překvapení. K motoru aspoň pro mě jasná volba je ta 110 Kw verze 1,4TSi. Má o 25% vyšší krouťák tj 250 Nm oproti 200Nm té slabší 92 Kw verze. Je to dáno zejména variabilním časováním ventilů na obou stranách ( sání i výfuk ). 110 Kw znamená výkonovou špičku což je příjemné např při předjíždění a vytáčení motoru, Ten krouťák 250 Nm je sakra znát při běžné jízdě, pružnosti motoru a minimální zhoršení dynamiky při větším zatížení. Co se týká DSG tak 92 i 110 Kw má 7° se suchými spojkami. Do toho bych osobně asi nešel. DSG 6° s mokrými spojkami má jen 2,0 TDi. Pokud budeš nucen finančně ke kompromisům jdi do 110 Kw + manuál. Pokud budeš jezdi rozumně plynule 2-3000 ot s občasným vytočením až do 5000 ot např. při přejíždění tj. nikoliv prasácky budeš mít s oběma verzemi spotřebu kolem 6l/100 Km. Ještě jednu radu Ti dám, jdi do 16" kol. Máš u nich zaručený komfort ale mnohem lépe sedí než 15" co mám já. 17" nebrat auto je už zbytečně tvrdé a ceny za disky a pneu rozhodně nejsou malé. Designově sice vypadají líp ale jinak to jsou vyhozené peníze. Ještě poznámka ke světlům - mám obyč. halogeny a na rozdíl od krátkého golfa svítí fakt dobře. S osram nigt breaker svítí téměř jako xenony. Takže shrnutí - ušetři za kola a xenony a jdi do 110 Kw verze 1,4 TSi.-
robertoKE 08.09.2016 19:02
« Re: Re: Sportsvan dilema
Ahoj,
dakujem za odpoved. Kolesa 16-tky mam uz vo vybave kedze chcem vziat HL. Vacsie ani mensie by som nechcel. V HL su uz aj bixenony akurat si priplatim za denne led.
Pri vybere auta som mal podmienku vyssi posed a automat,tak preto to DSG i ked i ja mam mensie obavy zo zivotnosti tejto prevodovky.A uz teraz som viac prikloneny k tej 110kW verzii. Zopar veci som si tam este nakonfiguroval a cena mi vybehla celkom vysoko ale aj zlava bola celkom luxusna, Akurat dnes som si vsimol ze sa zmenil cennik a ceny isli hore co ma nepotesilo.
-
-
-
OndraGT 20.09.2016 06:06
Elektronicka brzda
U VW se ta brzda nepovoli automaticky pri zarazeni a pokusu o rozjeti? U Renaultu to tak funguje.-
Verny_2013 20.09.2016 07:20
« Re: Elektronicka brzda
Pokud je zatažená, tj. když vypneš motor, nebo ji manuálně zatáhneš jako klasickou ručku tak ne, musíš ji odjistit ( svítí červeně ). Pokud ale zastavíš např. na křižovatce a zastavením ji jen aktivuješ ( svítí zeleně ), tak se při rozjezdu sama automaticky deaktivuje.-
-
Verny_2013 16.11.2016 20:38
« Re: Re: Re: Elektronicka brzda
Asi to je ukryté někde v menu, zatím jsem po tom nepátral ale podívám se na to.-
kuny 17.11.2016 20:00
« Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda
... no, já mám vedle páčky el. ručky tlačítko autohold se žlutou diodou (aktivní/neaktivní). Pokud ho mám zaplé, tak ruční brzda pracuje zcela automaticky, kdy mi při vypnutí motoru nebo odjištění bezpečnostního pásu řidiče automaticky zatáhne servo. jakmile nahodím auto, připoutám se a pokouším se rozjet, ihned odbrzdí a jedu. při běžné jízdě pokud zastavím kdekoliv třeba na semaforech, tak mi zůstane auto zabrzděné (neodpustí tlak v brzdách, při delším stání zatáhne automaticky zase ta serva) a při pokusu se rozjet zase automaticky odbrzdí. Vlastně to jinak ani nepoužívám, akorát když potřebuju autem trochu hrknout v garáži, apod. tak si jen manuálně odbrzdím. Takto to mám v sharanu, passatu a bylo to úplně stejně tak i v tiguanu.-
Verny_2013 19.11.2016 17:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda
V autě už teď jezdí tak z 90% manželka, tak jsem si to musel projet abych neplácal nesmysly. Je to tak jak píšeš. Když je autohold aktivovaný a mám zapnuté pásy, motor běží rozsvítí se zeleně kontrolka ruční brzdy a auto je je dočasně zabržděné ( bez serva ). Když vypnu motor, nebo se odpoutám, nebo manuálně ruční brzdu zatáhnu, tak se zapne servo ruční brzdy, kontrolka svítí červeně. Pokud se připoutám tak se rozjedu automaticky. Pouze pokud nejsem připoutaný tak ( nesvítí autohold ) tak mě ručka nepustí a musím ji odjistit manuálně.
-
-
-
-
-
-
pavkin008 13.02.2017 10:47
Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj, mám dotaz, zda jsi vyzkoušel vozit kola na výšku, jak už byla o tom zmínka, uvnitř auta. Já mám objednaného Sportsvana (dodávka v květnu) a vozit kola v autě na výšku by mne dost zajímalo. Nechce se mi to vozit na střeše, možná by stálo za uvahu tažné+nosič kol, ale mám pocit, že uvnitř auta je to (pokud pomineš nevýhody špinění) asi to nejlepší. Pokud jedeme ve dvou, tak by se tam kola vešla a bagáž taky. Jinak výborná recenze-díky.-
Verny_2013 13.02.2017 16:26
« Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj, na fotce tuším 43 je jedno kolo v kufru při sklopených zadních sedačkách. Je ale potřeba vyjmout přední kolo. Dvě se tam vejdou určitě taky. Pro soustavné vožení by to chtělo nějak pevně je zafixovat, podobně jako nabízí Škoda interiérový držák na kola pro fábie a octávie. Já to letos budu řešit tažným zařízením s držákem na kola. Přeci jen když je trochu bláta, nebo prší, tak si ten interiér zbytečně zamažeš. A jestli se můžu zeptat jak dlouho na něj čekáš a co jsi nakonec vybral za motor?-
pavkin008 16.02.2017 14:23
« Re: Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Zdravím ještě jednou - vybral jsem si předváděčku s termínem dodání, jak jsem psal. V Porsche mají předváděčku půl roku, pak jde do světa, ale to není nic nového. Motor stejný - 1,4 tsi 92kW. Nyní jezdím s Octavií 1,4 TSi 90 kW a jsem velmi spokojen, zatím žádné problémy po šesti létech. Díky moc za všechny info od tebe
-
-
-
Jopino 22.07.2017 13:21
Podvozek
Ahoj, nějaké stopy na podvozku už máš, ale jak píšeš, žádná hrůza. Já použil na podvozek mj. vosk
[odkaz]
kterým jsem stříkl nápravnice, ramena a další kovové části, po zimě ani náznak rzi.
Co se týče Castrolu, tam to spíše vidím tak, že se jedná o průměrné oleje a ne "modlu", jak je mnozí motoristé vnímají. Prostě nenabízí nic extra, na rozdíl od např. Millers oils, Motul, Yacco atd., tedy oleje výrobců, kteří mají ve svých výrobcích kvalitnější základové oleje, estery...
Každý olej ale udělá v autě více méně svou službu, pokud bude včas vyměněn.
Ať Ti to jezdí
:yes:-
Verny_2013 22.07.2017 20:37
« Re: Podvozek
Lehká povrchová koroze je jen na předním pomocném rámu, jinak ramena, výfuk, potrubí jsou téměř netknuté. Možná že to taky něčím stříknu před zimou. V těch olejích nejsem žádný expert, rád si nechám poradit. Jen jsem myslel že Castrolem nemůžu udělat chybu. Pro mě to byla taková sázka na jistotu.-
Xylo 23.07.2017 09:01
« Re: Re: Podvozek
Taky si myslím, že s Castrolem chybu neuděláš. V 90. letech jsem hodně jezdil na motorkách a dával jsem do nich výhradně Castrol a v diskuzích jsem byl za to chválen ;-) . S autem se tolik nepářu, dneska koupím v Kaufu akční Mogul Extreme a nějaký filtr kolem stovky a v září to vyměním.
-
-
-
Bobanus 30.07.2018 14:37
Cena většího servisu je dobrá
Ahoj chtěl jsem pogratulovat, že Golf Sportsvan stále dobře funguje. Ta cena většího serivsu je velmi dobrá, na Rapid je jen výměna oleje s filtry za cca 3900kč!! Právě se děsím, jak přijedu s 60000km do servisu :-)
-
Verny_2013 31.07.2018 07:08
« Re: Cena většího servisu je dobrá
ahoj, přiznám se taky mě to celkem příjemně překvapilo. Když mi začal vypočítávat co všechno se bude dělat, při ceně práce 700 Kč/hod, tak jsem čekal desítku. Mají ale každý úkon přesně nabodovaný, a nemůžou účtovat víc. Takže zatím si nemám nač stěžovat.-
Bobanus 02.08.2018 14:42
« Re: Re: Cena většího servisu je dobrá
Příště bych už bral raději Golfa nebo i Polo jako Ty. Rapid(ale i Fábie) není špatný, ale mají opravdu horší některé díly jako např. kompresor klimatizace, sedačky atd... Je toho více a neustále to řešíme na Škoda Fóru. Polo vypadá sice jako Fábie, ale je to o třídu kvalitněji udělané auto a to platí i pro Golf vs. Rapid.
A proč to píšu - ceny servisu pro Rapid, Fábii natož pro Octávii dosáhly prakticky cen Volkswagengu, takže já už žádnou výhodu Škodovek nevidím :-)-
Verny_2013 03.08.2018 08:00
« Re: Re: Re: Cena většího servisu je dobrá
V tom kvalitativním odskoku VW od Škody a seatu máš pravdu, a je to s každou generací viditelnější. Octa 1. gen za golfem nezaostávala prakticky v ničem. Octa 3 bohužel v mnoha ohledech, Odpružení, sedačky, kvalita interiéru a materiálů. Ale na obří kufr a spoustu místa vzadu lidí slyší víc než na kvalitu a detaily.
-
-
-
-
olsztyn 08.11.2018 22:48
Hezky
Napsaná recenze, hlavně jak ses nepochlubil s koupí..
Nechápu proč Touran nemá stejně umístěný středový displej, když je to trend a je novější než sportsvan.. Auto nech pojmenovat dětem.. -
-
Verny_2013 18.11.2018 08:02
« Re: Nástupca
Jo psal, ale nedopadlo to nakonec. Nástupce je ze stejné stáje, ale o něco menší, mladší a hlavně silnější. Až s tím něco najedu přidám recenzi.-
petrpf 23.01.2019 21:24
« Re: Re: Nástupca
Ahoj,
z Tvého doplnění soudím, že výběr je opět Sportsvan nebo ne? Tím, že píšeš silnější tak je to 110KW?
Mám 6 měsíců nově Tourana 1.4 110KW DSG a jsem trošku zklamaný. Hlavně z projevu motoru a pak spotřeby. Mám najeto cca 10tkm a pokud srovnám s naším druhým autem (O3 1.4 TSI110KW) tak prostě jede výrazně hůř. Jednak je to naladění ŘJ a možná ještě není doteď pořádně zajeto, ale prostě pokud sednu do O3, tak to jede líp. Spotřeba je druhá věc - má teď dle PP průměrnou 6,7l/100km a to se považuji na normál řidiče. Ani defenzivní, ani ofenzivní. O3 zcela v pohodě 5,8l/100km.
Jsem tedy zvědavý co vlastně máš a jak si to budeš pochvalovat.
Přeji spoustu najetých km a spokojenost :-)-
Verny_2013 23.01.2019 23:50
« Re: Re: Re: Nástupca
Tak psal jsem výše že nástupce je menší. Takže tentokrát mě okouzlil krátký golf. Je taky s 1,4 110Kw a rozdíl oproti 92 Kw verzi je podstatný a to nejen ve výkonu. Se zimníma gumama jezdím kolem 6 L, na letních to bylo o pár deci míň. A tvůj Touran je o hodně těžší, větší odpory, pohon tomu asi museli přizpůsobit. Nedivím se, že žere víc. Až budou nějaké fotky tak pověsím recenzi.-
woody-alien 24.01.2019 12:59
« Re: Re: Re: Re: Nástupca
Ahoj, tak trochu jsem z náznaků věřil, že nástupcem bude Polo GTI ;-) Ale dobrý, Golfa s 1.4 TSI 150 jsem projížděl při nedávném výběru a líbilo. Proti 92kW opravdu znatelný rozdíl, navíc jsem srovnával i s 1.5 TSI a i proti tomu se mi 1.4 zdála být lepší, živější.-
Verny_2013 24.01.2019 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Nástupca
Přiznám se o Polu 1,5 TSi nebo GTi jsem v delším horizontu uvažoval, byl jsem si ho i projet, ale jen s 1,0 TSi. Ale tohle byla rychlovka, za tu cenu se tomu nedalo odolat. Ale vidím to tak na 2-3 roky a pak zase hup do něčeho jiného a samozřejmě silnějšího. Na recenzi se už pracuje, ale zveřejním až budu mít slušné fotky.
-
-
-
-
-
-
-
vondry87 18.01.2019 10:06
Prodej
Ahoj, fascinuje mě, jak dobře jsi auto prodal. Za 4 roky jen 30 % ztráta hodnoty? VW si opravdu dobře drží cenu, tak doufám, že dopadnu stejně, až budu prodávat :-) Vzhledem k tomu, že jsem taky kupoval auto před DasWeltAuto, tak mě zajímá, jakou mají marži? Je fixní, nebo % z ceny vozu? A předpokládám, že je podmínkou, aby auto bylo po celou dobu servisováno pouze v autorizovaném servisu?-
Verny_2013 18.01.2019 23:51
« Re: Prodej
Přes Dasweltauto máš šanci prodat podle mě ve 2 případech:
1) když si u nich koupíš nové nebo ojeté auto
2) když je auto u nich servisováno
Pominu variantu že tam máš nějakého hodně dobrého známého.
Auto musí být samozřejmě prodejně zajímavé, stáří, km, stav servisní knížka a nejlépe VW group.Řekl bych že si kvalitu své značky dost hlídají. Vykoupená auta pečlivě kontrolují, to moje určitě. Proto taky auta co prodávají jsou kvalitní a prověřená. Již jsem prodal a koupil vícero aut. Je to určitě nesrovnatelně jistější varianta než 3xA, či ESA, tam se pouze staneš součástí dobře naplánované a promyšlené marketingové hry s předem jasným výsledkem. Z vlastní zkušenosti musím říct, že prodávaná auta znají a upozorní na případné vady a problémy. Co se týká marže, asi velmi závisí na kvalitě auta, jak oni vyhodnotí jeho prodejnost. Samozřejmě jiná je cena při výkupu a jiná při komisi. U té komise bych to odhadl na 4-8%, při výkupu si dávají vatu tak 40-50 Tis. A co se týká Sportsvana, opravdu jsem byl příjemně překvapen prodejní cenou po téměř 4 letech provozu. Ale na druhou stranu to asi není náhoda. Tento model patří dlouhodobě mezi nejlépe hodnocená auta ohledně poruchovosti.-
vondry87 19.01.2019 11:54
« Re: Re: Prodej
Díky za info! Určitě jedním z hlavních důvodů, proč jsem pašíka nakonec koupil, byla právě ta garance, kterou DasWeltAuto poskytuje. A byl jsem ochoten si za ni připlatit. U áček nebo ESA bych měl strach takhle drahé auto koupit, když se v tom nevyznám. A určitě bych byl rád, kdybych mohl jednou vůz touto cestou zase prodat. Tak mě právě zajímalo, jestli je to podmíněné jejich pravidelným servisem, nebo opravdu stačí, že jsem u nich vůz koupil. Tys kupoval auto nové, takže chápu, že jsi servisoval u nich už jen kvůli záruce. Já kupoval starší vůz, kterému záruka teď skončila, takže jsem moc neplánoval pokračovat v návštěvách autorizovaného servisu, protože žádný v místě bydliště nemám a cenově to samozřejmě vychází podstatně lépe. Takže když budu servisovat v místním neautorizovaném servisu a na konci si auto prodám sám, tak sice nemůžu poskytnout garanci jako VW, ale zase můžu auto nabídnout o 70 tis. levněji s tím, že není problém s tím autem při prodeji zajet do servisu a nechat ho prohlídnout. No uvidíme. Zatím to vypadá, že nebudu mít tak veliký nájezd, jak jsem původně myslel, takže jestli budu prodávat 8-letého Passata se 150 tis. km na hrbu, tak to jistě bude vypadat dost podezřele a nebudu se divit, že si bude každý myslet, že je to stočený :-)-
Verny_2013 19.01.2019 13:19
« Re: Re: Re: Prodej
Jasně je to o strategii. Já volím variantu autorizovaný servis, který je dražší, ale vyšší následná prodejní cena. Výhodou je pro další kupce větší jistota při koupi, ale musí si za ni samozřejmě připlatit. Varianta ne-autorizák + nižší cena může finančně vyjít pro prodávajícího v souhrnu nákladů úplně stejně.-
vondry87 19.01.2019 20:56
« Re: Re: Re: Re: Prodej
:yes: :yes: :yes: Já teď ještě shodou okolností zjistil, že by neměl být problém VW servisovat v autorizovaném servisu Škoda, který v místě bydliště mám, takže to zkusím ještě promyslet a s největší pravděpodobností budu servis dělat tam. Dokonce tam dělá známý známého a přislíbil dobrou cenu, tak tím by moje dilema taky mohlo být vyřešené. No uvidíme. Každopádně díky za info a budu se těšit na recenzi nástupce :yes:
-
-
-
-
K článku - najlepší článok svojho druhu, aký som čítal. Naprosto významovo presne popísané, prečo Golf Sportsvan je No. 1 vo svojej kategórii. Už dva roky na autosalóne v Bratislave sa pre mňa, ako človeka s rovnakým zameraním ako autor, nedá Sportsvan porovnávať s ničím podobným ani omylom. Je to bezkonkurenčný voz, chodím na autosalóne z auta do auta a nič....Sadnem do Sportsvanu a zrazu je všetko ok. Žiadna pripomienka. Je to akokeby mladší brat môjho 307SW, všetko je dokonalé (ospravedlňujem sa tým, ktorí neznášajú francúzov, ale to je ih problém). Možná konkurencia iba Made in France - 3008, 5008, C4 Picasso. Ale páni od PSA sa pomaly rozhýbavajú v oblasti turbobenzínu, o AT ani nehovoriac.
Naposto súhlasím s autorom aj v tom, že chodím od auta k autu, a - hnusí sa mi všetko, na čo siahnem a vidím. Hodne zdaru a pohodových km v sportsvane.
p.s. pokukujem po ňom hodne....