Recenze

10 Majitel

Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI 81 kW

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 6
Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8 Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Modrák Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:210 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Asi nikoho na Moje.auto nepřekvapím, když začnu svůj motoristický příběh konstatováním „do aut jsem byl blázen od malička“. Už v pěti letech jsem si údajně vymohl od rodičů kuchyňský zvon a od dědy starý volant z Favoritu. Cestou na dovolené jsem pak na zadním sedadle Felicie řídil a řadil :-).

Od získání papírů před pěti lety jsem pravidelně sedlal rodinou Fabií 1.2 HTP 40 kW z roku 2004 v „social“ výbavě se švihadly, bez ABS, klimy, centrálu a dalších vymožeností moderní doby. Zvlášť ten centrál se hodí ani nevíte jak. Nebylo výjimkou, kdy jsem nechal odemčené zadní dveře uprostřed centra Prahy celý den (světe div se, nikdo nic neukradl). Lepší auto pro řidičské začátky jsem si ale nemohl přát. Díky slabšímu motoru bylo potřeba kvedlat řadičkou jako o závod a odhadovat každý metr i při předjíždění Karosy LC735 z kopce. Na druhou stranu se upřímně divím, proč tolik lidí tzv. „tříhrnkovou flusačku HTP“ odsuzuje. Občas mám pocit, že s tím motorem ani nejeli. Díky strmému převodování do 50 km/h se jedná o velmi schopný a dynamický motor do města a i na okreskách se s tím dá v rámci možností vyblbnout.

Když se ke studiím na VŠ přidalo podnikání, začala se objevovat reálná možnost pořízení svého prvního auta. Nejdřív jsem hledal lehce ojeté BMW e46 nebo později e91. Pak jsem ale „dostal rozum“ a uvědomil si, že abych si výkonnou zadokolku dosyta užil bez ohrožování okolí, potřebuji za volantem nabrat mnohem více zkušeností, než momentálně mám. Proto přišlo na řadu hledání úplně nového auta, kde faktor "vyblbnutí za volantem" hraje až druhé housle.

Protože holduji jednoduchému a funkčnímu designu, koncern pro mě byla jasná volba. Jako první se nabízela domácí Škodovka. Škodovky jsou ale na můj vkus v Česku zbytečně předražené. Navíc nejsem typ, který je nadšený z metrových převisů a stovek zbytečných litrů vzduchu v zavazadelníku. Proto jsem začal pošilhávat u Volkswagenu po jeho novém Golfu. Zpracováním a interiérem si mě hned získal. Exteriér ale byl jiná písníčka, zvlášť zadní partie mě přišla vyloženě nepodařená. Do oka mě posléze padl nový Leon. Auto je to opravdu pěkné a zvlášť v FR verzi s ledkami se jedná o krásný kus proporčně vyváženého auta ze všech stran. Dílensky mě ale dvakrát neoslovil, hodně věcí v kabině vydávalo vrzavé zvuky a například kožený volat nebyl na omak tak příjemný jako v Golfu. Zkrátka bylo oproti VW na první pohled vidět, že se šetřilo.

Pak mě napadlo, proč vlastně hledám tak velká auta, když budu v 90% jezdit maximálně ve dvou lidech a horské kolo jsem naskládal v pohodě i do Fabie. A tak padla volba na Polo, podle mého názoru designově nejvyváženější auto své třídy. Kvalita zpracování Pola je taky pověstná a když jsem se dozvěděl, že se chystá facelift, jednalo se o jasnou volbu. Hned na začátku února jsem běžel k dealerovi a jako jeden z prvních předobjednal Nové Polo v Highline výbavě s 1.2 TSI 81 kW motorem, s paketem technik (tempomat + parkovací senzory) a BT handsfree. Nevěděl jsem, jak bude v reálu vypadat navolená nová modrá metalíza Blue silk. Doteď byla údajně dodávaná pouze u modelu BlueGT a viděl jsem ji jen na fotkách. Také nový Highline interiér byl velkou neznámou. Navíc jsem doufal, že VW v druhé generaci TSI konečně opravil všechny nešvary z první generace. Zkrátka jsem všechny karty vsadil na to, že VW neudělá s faceliftem žádnou chybu.

Konečně, po třech měsících čekání, jsem si pro nové Polo šel do salonu. Barva je jedním slovem skvělá a troufám si říct, že se jen tak neokouká. Interiér je podobný Golfu, ergonomicky možná ještě trochu lépe řešený (člověk v něm není tak utopený). Multifunkční volant je stejný jako u Highline Golfu, výborně se drží. Mezi další funkční výbavu patří například barevný dotykový displej (také totožný s Golfem). Teď jsem se sice z nových ceníků dozvěděl, že kdybych si počkal další tři měsíce, měl bych za stejnou cenu lepší a větší displej. Ale na velikost displeje auto stejně nejede, tak co :-). Už generace před faceliftem se vyznačovala komfortem o třídu větších aut. A facelift není vyjímkou. Podvozek je sice trošku tvrdší a zvlášť o příčných nerovnosti o sobě dají vědět. Jinak se ale jedná o naprosto jistou a komfortní jízdu. Pokud hledáte malé auto s komfortem velkého vozu, Polo je jasný kandidát.

Co se týká jízdy, auto mám jen pár dní a na tachometru svítí pouze 350 km. Podrobné zkušenosti doplním po prvních tisících. Už teď ale můžu říct, že 81 kW TSI motor s malým Polem vysloveně lítá. Neměl jsem to srdce ho nějak extrémně trápit, ale věřte nebo ne, takový subjektivní pocit ze zrychlení jsem necítil ani v novém Mercedesu A250. Neukamenujte mě, samozřejmě, že papírově je Mercedes ve všem lepší, ale ten pocit tam prostě je. V recenzích často zaznělo, že nové Polo má jalové řízení a hůře dávkovatelné brzdy. Nevím, asi se to netýká 81 kW motorizace, protože brzdy jsou jedním slovem skvělé a řízení velmi přesné. I když je pravda, že řízení není moc upovídané a po 90 km/h volant tuhne na můj vkus až moc. Spotřeba zatím dlouhodobě 7.1, ale většina kilometrů ve městě. 90 km trasu s poměrem 60/40 okresky/město v rychlejším tempu dalo Polo za 5.8l. Na konec jedna perlička, tempomatová devadesátka na šestku si říká o 3.2l. U Fabie jsem si o něčem takovém mohl nechat zdát :D.

Toť zatím vše. Budu postupem času doplňovat postřehy z jízdy, včetně lepších fotek.

Silné stránky

- výborný zátah motoru
- komfort o třídu většího vozu
- přesnost řízení v nižších rychlostech
- spotřeba
- nový infotainment, spárování telefonu přes BT hned na poprvé

Slabé stránky

- zpětné zrcátko brání pohodlnému výhledu vpřed.
- občas počítám zuby na jedničce, snad se jednička umoudří.
- odraz chromovaných dekorů v oknech (zdravím Typhoona :))
- řízení je po 90 km/h až nepřirozeně tuhé

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím je moc brzy. Doufám, že prodlouženou záruku nebudu muset nikdy použít.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u Porsche Prosek. Profesionální jednání a výborný přístup k zákazníkovi. Můžu jen doporučit.

Zvuk a akcelerace

Pro představu akcelerace a zvuku motoru. Zvukem nepřekvapí, klasické TSI. Motor krátce po zajetí, cesta lehce do kopce.

 

Novinky v recenzi

10.9.2014 12:39

5000 km a Grossglockner High Alpine Road

Tak jsem modráka provětral na Grossglockner High Alpine Road a musím říct, že se ani trochu nezapotil. Polo výborně drží v zatáčkách (dokonce i na 15kách), ze zatáčky TSIčko vypálí jako střelené, a brzdy neuvadly ani po opakovaných sprintech dolů (ikdyž na konci už byly trochu slyšet). Dojem mě trochu kazily moje ne vždy úplně ideální meziplyny, ale upřímě jsem opravdu nečekal, že s "nudným" Polem může být na zajímavé horské silnici taková zábava. Jestli někdy uslyším někoho říkat, že Polo nebo TSI jsou nudné, opravdu tu neplatí v kombinaci Polo + 81kW.

Co se týká spotřeby, TSI nepřestává překvapovat:
Praha - Fusch (680km, dálniční rychlost 160 km/h): 6,3l/100km
Grossglockner High Alpine Road (od mýtné brány až na Franz-Josef vyhlídku, sportovní jízda): 12,3l
Grossglockner High Alpine Road (celkem): 6,1l
Fusch - Praha : 5,7l/100km

Zjištěné nedostatky z auta po 5 000 Km:
- v 3000km něco začalo klepat na podvozku, pouze na specifických nerovnostech
- aktivní klima občas vydává zvuk jako bych v motoru měl pípajícího vrabčáka
- pokud delší dobu prší, začne vrzat pravé zadní okýnko. Po vychnutí přestane.
- při zpátečce občas zavržou zadní brzdy (nebo něco jiného od kol)
- zařadit z pětky na šestku je občas docela porod, snad se ochodí.

29.5.2014 22:01

1400 km update, nové foto

Aktualizace při 1400 km. Vše šlape jako hodinky. Překvapuje zvuk motoru, po zajetí je čím dál tím víc "peprný" a z venku zní na 1.2 flusátko opravdu dobře. Dlouhodobě spotřeba 6.4l.

Když jsem ale popojížděl na Bulharu v Praze v poledne při 26 stupních v zácpě s klimou, spotřeba byla 9.2l, to mě trochu vyděsilo :D Na dálnici je spotřeba při 130 kolem 6.2l na šestku.

Polo je při vyšších rychlostech opravdu dobře odhlučněné, dokonce bych řekl, že na úrovni Golfa VII, v nižších rychlostech je ale Golf přeci jen komfortnější.Je odzbrojující jakým způsobem se tak malé auto jako je Polo chová při 180+ rychlostech - máte pocit, že jedete 130km, naprostá jistota v držení stopy i při bočním větru.

Jednu věc musím zmínit a to jsou příčné nerovnosti. Polo je opravdu nezvládá a při přejezdu kolejí máte ve vyšších rychlostech pocit, že vám upadnou kola. Vše ostatní ale Polo zvládá s přehledem, takže mu to zatím odpouštím.

Chci vyzdvihnout sportovní sedačky v Highline, opravdu špička a příjdou mě skoro stejně pohodlné jako ergo sedačky v Golfu.

Přidáno foto z Mělníka, kde jsem náhodou narazil na Golfa VII, pěkné porovnání prcka s Goliášem.

21.5.2014 17:24

Přidané nové video

Přidané video zvuku motoru a akcelerace.

11.5.2014 12:02

Nové fotky interiéru

Přidány fotografie interiéru.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI 81 kW

Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

U nového auta snad nic jiného dát ani nejde :)

praktičnost
8

No je to prcek, horské kolo tam ale dáte.

prostornost
10

Hodnotím v rámci třídy a tam je prostornost kabiny opravdu nadprůměrná. Troufám si tvrdit, že na předních sedadlech je pocitově podobná vozům o třídu výše.

jízdní vlastnosti
9

Zatím moc brzy, ale spokojenost

jízdní komfort
10

Je to bez diskuze dospělé auto a komfort tomu odpovídá.

provozní náklady
9

Záruka, tak snad bude vše OK.

náhradní díly
9
výkon motoru
10

Je to raketa. Doslova. Od standardního Pola bez přídomku GTI by jste takovou dynamiku nečekali.

spotřeba
10

Zatím jsem tankoval jen jednou, ale TSI nové generace by němel moc papat ani při vyšších rychlostech, tak uvidíme.

hlučnost motoru
10

TSI je neslyšné. Příjemný zvuk čtyřválce se začne ozývat až u 4 tisíc otáček.

kvalita sedadel
10

Highline sportovní sedadla jsou skvělá. Boční vedení dělá své.

brzdy
10

Velmi dobře dávkovatelné. Jak se chovají při větší zátěži zatím nevím

zavazadlový prostor
8

Malý zavazadlový prostor, ale dvojité dno potěší!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…