Recenze

SuPeCZ (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf GTI

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta GTIčko Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:17777 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

U příležitosti představení osmé generace VW Golf jsem se konečně dokopal k zaparkování mého GTIčka do garáže na moje.auto. S autem už druhým rokem brázdím silnice, takže mohu poreferovat dojmy a zkušenosti.

Jak to všechno začalo
*************************
Už když sem si v roce 2009 dělal řidičák, tušil jsem, že se s největší pravděpodobností stanu "autičkářem". Řízení je pro mě totiž relax a radost. Moje první auto tomu ale moc neodpovídalo. Začátečnické kilometry jsem pokořoval ve Fabii 1.2 HTP 40 kw z roku 2004 v akčním paketu "holobyt", který v té době obsahoval neexistenci klimy, centrálu nebo oken v elektrice. S Fábii jsem nakonec vydržel celých pět krásných let a zpětně je hodnotím jako nejlepší věc, co mě jako řidiče mohla potkat. Určitě to celá řada z vás zná a zažila - s málo výkonným autem se naučíte mnohem lépe předvídat a později si i vážit výkonnějších povozů. Navíc jsem nikdy moc nepochopil tolika lidmi oblíbený "shitstorm" na motory 1.2 HTP. Ano, nepatřily mezi nejspolehlivější motory, ale u Fabií měly díky strmému zpřevodování až do rychlosti 70 km/h slušnou akceleraci a na dálnici se dalo do 110 km/h relativně komfortně cestovat.

Na konci roku 2013 přišel čas na změnu. Pokukoval jsem po Golfu 7. generace. Vždycky jsem ale razil přesvědčení, že je lepší auto nižší třídy s plnou výbavou, než auto o třídu výše v minimální výbavě. Navíc byl Golf pro na mé potřeby zbytečně velké auto a kvůli ceně bych musel jít do slabších motorů, což se mi moc nechtělo. Proto nakonec padla volba na faceliftované Polo 6C v motorizaci 1.2 TSI 81 kw. Do výroby šlo v únoru 2014 a přebíral jsem si jej na začátku května. Z Pola jsem byl nadšený, výkon nad očekávání, dostačující komfort i výbava. Více info o voze zde na moje.auto.cz :-)

Objednání
************

Přišel únor 2017 a facelift Golfu 7. generace. Posun v designu byl přesně podle mého gusta. Facelift sedmičky odstranil skoro všechny vizuální prvky, které se mi na původním Golfu nelíbily. Nikdy jsem třeba nebyl velký fanoušek "U" světlometů, zato nová grafika předních LED světlometů s navazující středovou linkou byla hodně povedená. R-line přední nárazník přidal výrazu Golfu mnohem agresivnější vzhled. No a nové dynamické ukazatele směru po vzoru Audi byla taková třešnička na dortu pro maniaky, jako jsem já :-) Netrvalo dlouho a už jsem obesílal několik prodejců s poptávkou na Golf FL Highline 1.4 TSI 110 kw s DSG v R-line paketu. Výsledné ceny ale překvapily dost negativně, sleva na R-line v té době byla maximálně 4%, prý u R-line paketu větší podpora nebyla možná. Nemilou skutečnosti mi potvrdilo hned několik prodejců nezávisle na sobě, takže jsem tomu věřil. Byl to také moment, kdy jsem poprvé začal uvažovat o GTI, protože začalo být cenově dost na dostřel plně vybavenému Highline Golfu v R-line. Rozhodnutí o pořízení nového auta jsem posléze na pár měsíců odložil. Jednou v létě jsem si ale ve volné chvíli rychle nacvakal požadovanou konfiguraci Golfu GTI a zaslal ze zvědavosti prodejcům. A pak to přišlo. Trochu šokovaně jsem zjišťoval, že možnosti slev na GTI se pohybují mnohem výše než u HL R-line, a ve výsledku bych přeplatil "pouze" několik desítek tisíc. Navíc bych jako bonus dostal benzínový dvoulitr, DSG s mokrými spojkami a adaptivní podvozek. Ještě jsem vážně uvažoval o Performance paketu, ale protože po různých zkušenostech opravdu nesnáším virtuální budíky (v Performance bohužel v sérii, bez možnosti vybrat klasické), varianta padla. Koncem srpna už bylo objednáno základní GTI v Atlantic Blue metalíze v maximální výbavě. Neobjednal jsem jen střešního okno a App connect (mám Apple a nesnáším kabely v autě). Možná se ptáte, proč jsem šel do automatu. V autě trávím drtivou většinu času po městě, s manuálem bych do daily auta určitě nechtěl.

Čekání na dodání a předání nového auta
***********************************
(Část pojednává převážně o prodejci, klidně můžete přeskočit na dojmy)

Při objednání se prodejce dušoval, že za cca 3 měsíce bude auto doma v garáži. Jak asi tušíte, nedopadlo to. Když jsem se přibližně po dvou měsících prodejce ptal, jaký je stav, bylo mi řečeno, že auto zatím není ani zaplánované do výroby, a že termín dodání je ve hvězdách. Dost mě to naštvalo, protože prodejce nebyl schopný cokoliv dalšího zjistit. Po čtyřech měsících čekání jsem se po opětovném naléhání dozvěděl, že jsou restrikce na DLA LED světla i 6 stupňovou DSG převodovku. Nakonec jsem auto přebíral až na začátku února, takže téměř přesně po půl roce.

Měl jsem pocit, že jsem si smůlu už vybral a natěšeně si jel převzít nové auto. Můj prodejce se ale vyznamenal. Začalo to už tím, že i když jsem přišel na sjednaný čas, musel jsem skoro další hodinu čekat, než na mě přijde řada. Byl jsem z toho trochu nabroušený, ale říkal si, že si přeci kvůli takové blbosti nezkazím radost z předání auta. A pak to přišlo - chvilka napětí, jestli se mi bude barva Atlantic Blue líbit (viděl jsem jí předtím jen na Tiguanu v Německu), jestli bude GTI interiér OK (ten jsem neviděl nikdy). Naštěstí vše bylo naprosto podle představ, zkrátka nádherné auto! :-) Auto bylo na první pohled pěkně vyleštěné. Lak mi ale v některých místech přišel lehce poškrábaný (hologramy), ale bylo pozdě večer a říkal jsem si, že to určitě nebude tak hrozné. Prodejci jsem se ale pro jistotu zmínil a při předání zaznamenal. Auto jsem přivezl domů už v úplné tmě, takže jsem jen popadl návod od vozu pro čtení před spaním a šel domů. Druhý den ráno vysvitlo sluníčko a já uviděl tu "zkázu". Tak poškrábaný lak jsem neviděl ani na pětiletých autech jezdících čas od času do myčky! Bylo to opravdu zlé. Už při objednání jsem měl v plánu na auto hodit keramiku a teď mi bylo jasné, že bude potřeba auto opravdu hodně rozleštit, aby šla keramika na lak vůbec aplikovat. S prodejcem jsem měl několik nepříjemných emailů, kde mimo jiné zaznělo, že "tmavé metalízy musí být poškrábané, protože to není světlý lak a jakékoliv mytí je na nich vidět" a podobné perly. Nakonec mi prodejce nabídl, ať auto znovu přivezu, že mi ho zdarma "vyleští". Při té představě mi už stávaly vlasy na hlavě a definitivně je poslal k šípku. Asi nemusím dodávat, že když mi následující týden přišel email s žádostí o hodnocení prodejce přímo od VW, nebral jsem si servítky. A jak to dopadlo s lakem? Nakonec proběhla u detailing specialisty dvoufázová korekce laku s nanesením keramiky a auto bylo konečně jako nové.

UPDATE ke zkušenosti s prodejcem: Bohužel jsem měl na podzim 2018 s GTI nezaviněnou nehodu (tímto zdravím řidiče pětkového bavoráku, který si plete červenou a zelenou). Bylo potřeba vyměnit celkem dost dílů na předku + lakovna. Vzhledem k čekacím lhůtám v Praze jsem opět skončil u původního prodejce, který mi jako jediný servis v Praze bych schopný nabídnout vyhovující termín opravy. Panečku, to byla změna oproti původním zkušenostem. Špičkový přístup, úplně nové náhradní auto, kvalita opravy prvotřídní. Navíc auto výborně RUČNĚ umyté. Takže prodejce má u mne reparát, evidentně šlo předtím o selhání jednotlivce.

Dojmy
**************

Výborné. Věděl jsem, že GTI asi jen tak nezklame, ale auto předčilo očekávání. Asi bych dojmy shrnul do věty "Všechno opravdu funguje tak, jak má ... plus ještě něco navíc".

Už po usednutí do interiéru mi došlo, že Golf není považován za etalon třídy náhodou. Kvalita zpracování a materiálů je opravdu dobrá, troufnu si tvrdit na úrovni Audi (ovšem bez puncu luxusu).

Měl jsem při delších cestách velkou obavu z hlasitého brumlání výfuků GTI, které mají po faceliftu ještě hlubší a jadrnější zvuk. Obavy se naštěstí nenaplnily, v Individual módu se zvukem motoru na "Eco" je slyšet jen vzdálené brumlání, které neobtěžuje cestující ani při delší jízdě. Ano, když přesednete z Golfa 1.2 TSI do GTI, určitě je hlučnější, ale je to jen a jen o zvyku, určitě to není nic obtěžujícího. V režimu Sport je to jiná, soundaktor se má čile k světu a posílá přes čelní sklo do kabiny ohlušující brumlání a prskání. Kupodivu mi zesílené zvuky při ostré jízdě vůbec nevadí, charakteristické "farts" z dvojspojky jsou krásně slyšet a o to přeci u GTI jde :-) Stokrát díky za ověřené 6 stupňové DSG, nastupující 7 stupňová převodovka má farts mnohem méně výrazné, navíc pouze v režimu sport. Obecně mám pocit, že soundaktor udělal velký krok dopředu. Už vůbec nepřipomíná jednoduchý syntetizátor naladěný na zvuk motoru známý z O3 RS před FL.

Výkonu je opravdu hodně, ve spojení s DSG je akcelerace blesková. Až mi přijde, že je na české silnice výkonu až zbytečně moc. Přední náprava na hrbolatých cestách ztrácí trakci častěji, než je zdrávo. Budu upřímný, čtyřkolka by se hodila, ne že ne. Ale jak se správně říká, je lepší mít ve výkonu dostatečnou rezervu než nedostatek. Auto jsem obecně kupoval jako daily s podílem 70% město, 30% dálnice. Na okresky se s ním dostanu párkrát do roka. Proto mi ani zásadněji nevadí absence VAQ samosvoru.

Jednu velkou nevýhodu vysoký výkon motoru má - dostat se na rychlostní limity, kde mimo jiné hrozí ztráta řidičského oprávnění, je až nebezpečně snadné a samozřejmé. Nepomáhá ani fakt, že GTI vysokou rychlost velmi dobře maskuje, což je na druhou stranu na cestování po dálnici velká výhoda. Dálniční přesuny jsou na špičkové úrovni. Auto se v tachometrových 160km/h chová jako při osmdesátce (bez legrace). Výlety do Německa jsou radost, 250 km/h je otázkou chvíle, a překvapivě auto nedává ani trochu najevo, že by bylo podvozkem na limitu. Drobnou výtku mám u velkých rychlostí k brzdám, při rychlé jízdě po dálnici celkem rychle vadnou. Navíc po najetých 15 000 km se při větším zpomalení (210->120) ozývají docela nepříjemné vibrace od kol. Jsem zvědavý, co se na servisní prohlídce dozvím.

Znovu se mi potvrzuje pravidlo, že koncern pravděpodobně ladí motory v reálu mnohem výše, než udává na papír. GTI by totiž klidně zrychlovalo dál, bohužel ho omezovač celkem výrazně zastaví při tacho 257km/h (GPS ukazuje přesně 249km/h). Spotřeba při 250? 22-24l/100! Při 210km/h už spotřeba padá k 13-15l/100. Říkám vám, 2.0 TSI je zázrak efektivity. Na druhou stranu, první dojmy ze spotřeby byly spíše zklamáním. Po 2000 ujetých kilometrech průměrná spotřeba 11,7 l. Jasně, jednalo se převážně o cesty ve městě, motor byl stále surový a navíc byly celkem velké mrazy, ale i tak jsem čekal, že budu jezdit těsně pod 10 litrů. Naštěstí po vyměnění oleje po 5000 km došlo k velké změně, motor si více sednul a jezdím průměrně za 8,3l. Po 17000 km se spotřeba pohybuje stále kolem 8,5l kombinovaná, převážně město.

Překvapivě jsem se přistihl, že v GTI jezdím mnohem více "v klidu" než v předchozím Polu. Nevím, jestli za to může pocit z většího auta (Polo bylo tak trochu motokára), nebo automat, který si tam rychlosti hází s přehledem a grácií. DSG v Comfort módu tak trochu podvědomě nutí řidiče jezdil plynule a rozvážně. Zmíněné vnímám jako pozitivní změnu, protože na veřejné silnice plynulost a rozvážnost patří. Na blbnutí tady máme okruh / prázdnou (přehlednou) okresku nebo dálnici s režimem Sport.

Na adaptivní podvozek nemám křivého slova. V kombinaci se 17 koly se jedná o nadprůměrně komfortní povoz. Když k tomu přidáte skvělé odhlučnění od kol společné pro všechny Golfy, máme tady ideální GT na dlouhé cesty.

Sportovní sedačky z Rka jsou jedním slovem boží :-) Komfortní s dobrým bočním vedením. Ještě o řád lepší, než Ergoactive.

Závěrem se ještě zmíním o DLA světlech, které jsou opravdu výborné. Mám možnost porovnávat s prémií a troufám si tvrdit, že na nižší střední třídu jsou DLA světla u Golfu naprostá špička. Určitě stálo za to si na ně počkat. Nadsázkou si člověk v noci připadá, jako když mu v předních světlech sedí banda skřítků, kteří průběžně natáčejí a vypínají nebo zapínají své baterky :D

Silné stránky

- Motor, motor, motor. Dvoulitr EA888 třetí generace zkátka patří mezi nejlepší dvoulitrové benzínové motory na trhu. Poměř výkon/spotřeba je občas až k neuvěření. A ten tah od nízkých otáček až po špičku, to se musí zažít :-)
- Troufám si tvrdit, že naladění dnes už "nahrazené" 6. stupňové mokré dvojspojky s 2.0 TSI nemůže být o moc lepší. Sametový chod, žádné cukání, bleskové řazení. V porovnání se 7. stupňovým nástupcem nebe a dudy.
- Nenápadnost
- Poměř cena/výkon/kvalita je podle mého nejlepší ve třídě. Bohužel to platilo pro rok 2018, nyní už jdou ceny nahoru.
- DLA světla
- Adaptivní podvozek

Slabé stránky

- Jen drobnosti jako občasné drncání plastů v interiéru (kryt středového zpětného zrcátka + pravé přední dveře). Vše vyřešeno svépomocí zastrčením papírků do mezer :-)
- Koncovky výfuků sice nejsou FEJK, ale zato věčně černé jako uhel. To by nevadilo, ale opravdu blbě se myjí.
- Občasná sterilita řízení, ale to je holt daň za skvělou univerzálnost
- slabší brzdy (pouze 312 mm, oproti 340mm u performance)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vyměněný olej po 5000 km. Další výměnu včetně prohlídky plánuji v 18000 km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz popis vozu.

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…