Recenze

Stanley1994 (muž 26 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit Comfort line Š 781.136

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Fáčko Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 150 / 150 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9 / 8 *

Popis vozu

Toto auto jsem dostal v 18 letech hned po té co jsem dostal řidičák.
Auto v dnešní době je pro téměř nezbytnou součástí života. Mít auto znamená svobodu a nezávislost.
Obecně o autu:
Škoda Favorit je osobní automobil nižší střední třídy, vyráběný automobilkou Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil byl poprvé představen v roce 1987 na strojírenském veletrhu v Brně, během výroby prošel dvakrát modernizací. Byl k dispozici v několika stupních výbavy a také v několika limitovaných verzích.

Favorit byl základním typem, kromě řady nerealizovaných prototypů, bylo odvozeno i několik úspěšných variant: odvozené kombi se jmenovalo Škoda Forman, užitkové verze nesly označení Škoda Favorit Praktik, Škoda Forman Praktik, Škoda Pick-up a Škoda Forman Plus.
Pro tuzemský automobilový průmysl znamenal Favorit velký krok vpřed. Stal se druhým automobilem (po Ladě Samaře) v bývalých zemích komunistického bloku, který nebyl licenční a svými vlastnostmi se mohl ve své třídě postavit vedle západoevropských aut, jelikož měl hospodárné provozní vlastnosti a zájem o něj od počátku překonával výrobní kapacity. Automobil získal řadů úspěchů ve sportu, zejména v rallye.
O něco konkrétněji:
výbava Comfort line na vozech Favorit/Forman obsahovala tónovaná okna, velkoplošné okrasné kryty kol, kouřové zadní světlomety, centrální zamykání, ochranné lišty, středovou konzoli, otevírání kufru od místa řidiče, digitální stropní hodiny a zapalovač. Na výběr bylo 7 barev laku, konkrétně labutí bílá, karibská zelená, červená rally (jako moje) ation a metalické laky Zafír, mořská zelená a Star blue. Na pátých dveřích byl ozdobný nápis. Můj favorit má zároveň černé polepy B sloupků. Na dveřích jsou lišty, pod kterými si našla koroze své místo.

Design (subjektivní názor):
Auto na své stáří vypadá slušně, dopomáhá tomu konzervativní design který navrhl Bertone. Zádní část vozu je podle mě pěknější než u jeho nástupce felicie. Přední hranatá světla vyhrála nad konstrukčně složitějšími.

Co na autě postrádám:
-Přední mlhové světlomety
-spoiler na zadních pátých dveřích

Na vozidlo se chystám nazout na letní sezónu kola s bílými disky s bílým nápisem na pneumatikách. Na podzim jsem natřel zadní brzdové bubny na červeno (viz foto), na zadních zástěrkách jsem natřel nápis ŠKODA na bílo, stejně tak jsem použil bílou barvu v interiéru a to konkrétně na natření znaku ŠKODA na volantu.
Chystám se natřít i přední brzdové třmeny na červeno. Zároveň jsem začal pracovat na vzpěře mezi předními tlumiči, snad to pomůže snížit "kroutivost" karoserie v zatáčkách.

Silné stránky

-Levné náhradní díly
-Auto vyniká svou jednoduchostí a nízkou hmotností s níž s v celku poradí slabí motor.
-Auto dokáže opravit skoro každý.
-o proti jiným autům bez posilovače lehké řízení

Slabé stránky

-Moje auto má starší motor s karburátorem a kvůli tomu je vyšší spotřeba a ne-moc velký výkon 46 kW. 50 kW bych bral radši..
-u některých favoritů hlavně u starších modelů vysoká koroze hlavně u lemů blatníků.- u mě zatím není moc vysoká ale v zimě na posolených silnicích dostává hodně zabrat
- jednička tam jde někdy hodně ztuha a zpátečka je na tom stějně- je potřeba vyšlápnout spojku..
- ještě bych se měl zmínit o bezpečnosti která je na dnešní dobu nevyhovují, airbag? to u tohoto auta nehledejte, ale na svou dobu asi byla dostačující

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-levné ND, často odchází spínače světel
-stane se že Vám bude ubývat chladící kapalina neznámo kam
-snad je to problémem většiny favoritů: pokud máte natočený mírně volat a chcete dát znamení o změně směru jízdy, tak je to marné musíte buď narovnat volant nebo radši ani blinkr nedávat

 

Novinky v recenzi

14.10.2013 15:45

je konec!!!

Už je to týden co sem odvezl favorita sešrotovat, takže už můžu jenom vzpomínat :( Sice měl své mouchy, ale budu na něj vzpomínat pouze v dobrém!!! :D

6.4.2013 15:46

6.4.2013

Dnes jsem se konečně dostal k tomu dát sem nějaké nové fotky. Auto už má namontovanou rozpěru tlumičů, vzpěra je vlastní výroby. Výsledek? Auto lépe kopíruje vozovku, má menší náklon v zatáčkách a tím i lepší přilnavost. Pokud by chtěl někdo výrobní výkres vzpěry tak ho sem můžu dát. ;-)

30.3.2013 15:08

30.3.2013

Dnes dokončena výroba vzpěry předních tlumičů. Ještě jednou přetřu a hned to namontuju. Fotky přidám do dvou dnů :)

28.3.2013 17:01

28.3.2013

Přidal jsem nové fotky, tak se podívejte. Dneska jsem konečně udělal co jsem měl v plánu už hodně dlouho. Natřel jsem brzdové třmeny a také jsem opravil stávají nátěr zadních brzdových bubnů. Nakonec jsem nazul "pololetní" pneu. Předek letní zadek zimní. Samozřejmě s opravenými disky! :

16.3.2013 10:22

Nové přední stěrače

Po nekonečném odkládání jsem konečně koupil nové gumy na stěrače, ty staré už vůbec nestíraly. Chystám se natřít ramena stěračů na černo, protože ty původní už jsou spíš stříbrné než černé.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím vždycky sem dojel tam kam jsem potřeboval, v zimě startuje bez problému

praktičnost
9

Do města kde je málo místa na zaparkování je to naprosto ideální auto- šoupnete ho kamkoliv :D, Favorit ještě nemá moc simply clever řešení tak nebudu dávat plný počet :D

prostornost
9

Forman to není ale po sklopení zadních sedadel se tam dá naložit vcelku dost. Pro cestující vpředu i vzadu slušný prostor pro nohy(lepší než u fabie 1. generace). Pokud na to příjde tak se dá v autě i vcelku slušně vyspat

jízdní vlastnosti
8

V zatáčkách trochu vynáší ale měkký podvozek na českých silnicích poskytne dostatečný komfort a vysoký podvozek zvládne i nezpevněné cesty, a začátečníkům dává informaci svými náklony co si s ním můžete dovolit a co ne

jízdní komfort
9

dobrý, při vyšší otáčkách motoru neslyšíte rádio což je asi způsobeno děravým výfukem

provozní náklady
4

Když nato šlápnete tak je schopen si vzít přes 10 litrů :D, ale při klidné jízdě to vcelku ujde

náhradní díly
9

zatím se dají sehnat v celku v pohodě za slušné peníze

výkon motoru
6

mohl by být vyšší, ale když ho vytočíte tak to to vcelku jede...

spotřeba
4

je říkám no, je dost vysoká, je asi okolo 8 litrů

hlučnost motoru
9

Při vyšších otáčkách vcelku vysoká, ale mě to nevadí :-D

kvalita sedadel
9

ve výbavě comfort line jsou velmi dobrá tvarovaná sedadla, ale boční vedení není nic moc

brzdy
10

zatím vždy všechno ubrzdily, i když kotouče na i na zadní nápravě by taky nebyli špatné

zavazadlový prostor
8

na rozměry auta slušný, jak už to u dnešních škodovek zvykem bývá nadprůměrný






Blesk.cz

Adele poprvé od obří proměny: Sexy štíhlou postavičku předvede oficiálně světu!

Adele poprvé od obří proměny: Sexy štíhlou…

Popová hvězda Adele (32) se opět postarala o pozdvižení. V krátkém videu, kde po boku dalších známých tváří láká…

Pátrání po Janě Paurové: Rodina promluvila o tajemném nálezu! Určitě nežije, tvrdí její teta

Pátrání po Janě Paurové: Rodina promluvila o…

Jana Paurová ze Slavětína je pohřešována už dlouhých 7 let. Zmizela v únoru roku 2013 a od té doby ji nikdo…

 

iSport.cz

Ostrava? Investice do budoucna, chceme WTA zpět už brzo, říká Petera

Ostrava? Investice do budoucna, chceme WTA zpět už…

V době lockdownu šlo o největší sportovní akci, která dostala výjimku od české vlády. Na J&T Banka…

Šampion Nurmagomedov! Chabib uškrtil Gaethjeho, Whittaker na body

Šampion Nurmagomedov! Chabib uškrtil Gaethjeho,…

Neporažený šampion! Chabib Nurmagomedov v titulovém zápase UFC 254 přejel Američana Justina Gaethjeho, když ho…

 

Reflex.cz

Prymula nevyloučil, že sám v pondělí rezignuje na post ministra zdravotnictví

Prymula nevyloučil, že sám v pondělí rezignuje na…

Ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) nevyloučil, že v pondělí sám rezignuje na ministerskou funkci. Řekl…

Legendární Houdini riskoval kvůli kouzlům život: Zabil ho zánět slepého střeva

Legendární Houdini riskoval kvůli kouzlům život:…

24. října 1926 se odehrálo poslední vystoupení velkého iluzionisty Harryho Houdiniho. Za týden po něm zemřel na…