Recenze

10 Majitel

Toyota Camry 2.2 GL

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Camry, foto 1 Toyota Camry, foto 2 Toyota Camry, foto 3 Toyota Camry, foto 4 Toyota Camry, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Sporák Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2164 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 197 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Jak začít, okolo tohohle auta, avšak americké verze jsem jezdil jako malý kluk každé léto na kole a říkal jsem si, jak hustý auto to je, bylo to v závěru devadesátých let, kdy všude jezdili auta z dob socialismu a Camry vypadala zvlášť na cizineckých modrých SPZ jako zjevení. V tu dobu mi nebylo více než šest let.

S postupem času jsem na auto zapomněl a přestal ho vídat. Ale touha po zvláštním autě mě nepustila. Často jsem jezdil v tátovo Cherokeem XJ (recenze je tu dohledatelná) a užíval si jisté výjmečnosti toho vozidla, avšak nejvíce času jsem strávil s Felicií, která byla úplně obyčejná a jako mé první auto byla skvělá, avšak léta přibývají, rez také a technické problémy jakbysmet. Nastalo dilema, nacpat další peníze do Felicie nebo koupit jiné auto? S Felicií jsem prožil 40 tisíc km a rozhodování to bylo těžké, ale začal jsem projíždět autobazary a vyhledávat Octávie v benzínovým provedení a nejlépe v turbu.

Když jsem se z dlouhé chvíle jel podívat do bazaru na Octavii, kterou jsem ale úplně nechtěl, protože byla v kombíku. Dokonce jsem se na ni ani nedošel nepodíval. V koutě se totiž krčila Camry a mně se vybavilo dětství. V tu dobu patřila manželce majitele autobazaru a nebyla na prodej. Avšak s pánem jsem si docela rozuměl, pověděl mi o autě vše a já věděl, že ji chci. Snad tomu přálo štěstí, ale pán po pár dnech volal, že koupil jiné auto a Camry se musí zbavit a jestli teda mám zájem. Rozhodnutí bylo jasné.

Jedná se o Toyotu Camry XV 10, s motorem o objemu 2.2 litru a výkonem rovných 100 Kw, v době svého vzniku se jednalo o vůz kategorie vyšší střední třídy a největšího odbytu dosáhla v Americe. Avšak prodávala se také v Japonsku, pod jménem Vienta/Scepter nebo v Austrálii jako Holden Apollo. Ta má je vyrobená v Aichi a byla koupená jako nová v Praze, celý svůj život tedy prožila v Čechách.

Interier
interier je dělaný hlavně do pohodlí, dominují mu obrovské sedačky a prostor. Palubní deska je vyrobená z hodně měkčených plastů a je velmi příjemná. Mám výbavu GL, což je takový střed, který obsahuje kožený volant a řadící páku, airbag, klimatizaci, originální rádio na kazety a CD, elektrická okna a zrcátka, před malou kolizí měla i přední mlhovky a ostřikovače světel. A to je asi tak vše :)

Motor
Jedná se o nejslabší motorizaci 2.2 disponující výkonem 100 Kw a 197 Nm. Navíc předělaný na LPG. Dynamika motoru není špatná, jde hezky do otáček a nejvíce se mu líbí obrátkách od 4000 do cca 6000, kde dosahuje nejvyššího kroutícího momentu. Za své služby si vezme průměrně 10-12 litrů LPG, v benzínu počítejme o litr méně. Druhý nabízený motor byl 3.0 V6 o výkonu 136 Kw.

Podvozek
Je stavěný na plavnou jízdu, dobře rovná nerovnosti, problém mu dělá až hodně rozbitá cesta. Na sportovní jízdu po okreskách stavený úplně není a při délce skoro pěti metrů se na to ani to auto nehodí :)


S autem mám najeto zatím zhruba 3 tisíce kilometrů, můj názor na něj se tedy může časem změnit.

Silné stránky

Atraktivita auta (pokud jsem koukal do správného registru, pak jich je ČR v dnešní době provozovaných pouze 14 :) )
Pohodlí

Slabé stránky

Problém najít parkovací místo, 4.7 metru je holt kus.

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím jen s dolechu, nemohu posoudit.

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
7
spotřeba
6
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Sexuální obtěžování v Praze! Policie hledá důležitého svědka

Sexuální obtěžování v Praze! Policie hledá důležitého svědka

Pražští policisté rozplétají případ sexuálního obtěžování. V souvislosti s tím zjišťují totožnost muže, kterého…

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová revoluce. Svoboda, nahota nejhrubšího zrna, co dál?

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová…

S výstavami o „sametových“ událostech listopadu 1989 se poslední dobou roztrhl pytel, ze kterého se sype jedna…

 

iSport.cz

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky potřebuje Theophilos

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky…

V nenápadné bohumínské dílně Jiřího Jančaříka jely japonské pletací stroje naplno. Nitky se sbíhaly do klubových…

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září, těší ho zájem Gerrarda

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září,…

V lednu odešel v tichosti coby liberecká brankářská dvojka do Skotska zachraňovat St. Mirren, o necelý rok…

 

Reflex.cz

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do očí lidem, kteří mají na svědomí životy tisíců Čechů

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do…

Polský Ústav národní paměti zveřejnil dokumenty o vražedném nacistickém personálu v koncentračním táboře…

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová  aneb Tři herečky v románu, který nenapíšu

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová…

Kdybych uměl psát romány, napsal bych strhující příběhy tří hereček od tenkrát až po dnešek. Jiřina Jirásková,…