Recenze

radek.m (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Camry

8.13 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Camry, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta nemá přezdívku Rok výroby 2022 Koupeno nové najeto [km]:62000 palivo: benzin počet válců: 4 převodovka: automatická pohon kol: přední

Popis vozu

Toto je subjektivní recenze majitele. Řada lidí to uvidí jinak, což zcela respektuji.

Tradiční sedan od Toyoty. Hledali jsme auto na každodenní ježdění v poměru cca 40% Praha, 40% dálnice, 20% okresní cesty. Nechtěli jsme žádné starosti. Prostě jeden nerozbitný dříč do rodiny.

Čtyřčlenná rodina. Hybrid jsme volili kvůli poskakování ve městě (spotřeba, rekuperace, ochrana brzdových destiček). Současně jsme chtěli nízké auto, abychom mohli jezdit rychle a za málo na dálnici. Nechtěli jsme diesel, protože jsme předtím s dieselem měli kvůli našemu nevhodnému užívání (krátké trasy po Praze) velmi drahé problémy. Vše vyvrcholilo tím, že nám dealer Toyoty řekl, ať auto prodáme (Avensis diesel - auto na němž byla nejpozoruhodnější tuhost karoserie srovnatelná s tvarohem) a my jsme dealerovi za příslib výkupu navrhli, že koupíme novou Toyotu/Lexus.

Dívali jsme se ještě na RAV4 - hezké auto, ale pro dálniční užití mi nepřišlo ideální a Highlander - ten se mi nějak pocitově nelíbil. Z Lexusů jsme se dívali primárně na ES.

Podstatné taky bylo, že na RAV4 nedávali žádnou velkou slevu - 8 % myslím - SUV byly horkým zbožím (koupě 2022), zatímco na Camry nám dali slevu cca 350 000 Kč (top výbava mírně nad milion Kč). Obecně jsme se dívali jen na nejvyšší výbavu kvůli sedačkám v elektřině s pamětí - se ženou se totiž pořád střídáme. Japonci vám prostě paměť nedají ani v nějakém balíčku – musíte koupit nejdražší auto.

V roce 2022 jsme nechtěli elektro - trh byl jinde než teď a neměli jsme nabíjení doma (teď bych se na to s nabíjením doma a FVE na střeše díval jinak a asi bychom vzali něco jako ID7 v kombi po nějaké velké slevě....nebo něco podobného).

Silné stránky

- NULA problémů - za 2 roky a 60 000 auto ani jednou neudělalo nic jinak než má, o závadách ani nemluvím.
- Tuhost karoserie - Camry je postavena na platformě TNGA, která je opravdu velmi pevná a je to cítit.
- Hybridní pohon. Z pohledu blbuvzdornosti je to dobré řešení – systém by vás neměl nechat dělat zákroky, které ho zničí (žádné podtáčení a trápení motoru manuálem bez citu). Spotřeba mírně nad 6 litrů (já jezdím kolem 5, manželka 6-7). Zajímavé je, že v zimě žere tak o 0,5 více než v létě. Také žere hodně než se vyhřeje. Pokud chcete Camry používat na 3 km jízdy a pak ho necháte vychladnout, tak vám bude žrát klidně kolem 10. Je to velká soustava, kterou musíte zahřát. Také mě fascinuje, jak málo ujede auto na elektřinu – EV auta mají spotřebu kolem 20KwH na 100km, tady je 2KwH baterka. Auto ale neujede 10 km, jak by jeden čekal, nýbrž 2 km (nepočítám cestu z kopce).
- Prostornost - hlavně vzadu, každý kdo se tam sveze je nadšený.
- Dobře promyšlená světlá výška - je to sice sedan, ale nikdy jsem s ním nikde neškrtl, je vidět že to prodávají po celém světě :).
- Spotřeba na dálnici - tachometrových 160 hm/h znamená spotřebu mírně nad 7.
- Appple car play - protože infotainment Toyoty je bída
- Hezká výbava - volant v elektřině, vyhřívaný, nastavování sklonu zadních sedadel apod.
- Pocit z jízdy - je to takové zvláštně zenové auto, které vás většinou naprosto uklidní (což popravdě celkem potřebuju :). Jízdní vlastnosti jsou takové bezpečné, auto stojí pevně na silnici a je těžké ho rozhodit (a taky vás to nebude bavit).
- Vzhled – líbí se mi jak vypadá (kromě mě očividně i řadě taxikářů, ale s tím nic neudělám 😊.
- Interiér - je to silná stránka, pokud ho takto chcete. K interiéru je v manuálu Toyoty napsáno, že ho dělali v souladu s principy dlouhověkosti, odolnosti a spolehlivosti... Takže si představte takový o dost hezčí HiLux v sedanu. Za nás ok, jede se někam na kroužek, zaparkuje se v bahně, protože je tam místo... Tak to pak aspoň lehce omyju, když do auta o víkendu sednu.

Slabé stránky

Slabou stránkou je praktičnost. Je to sedan, takže menší vstupní otvor, zde navíc umocněno nesklopnými zadními sedačkami (pouze s otvorem na lyže).

Otázka zní - jak se může čtyřčlenná rodina vlézt do takového auta? Odpověď je: překvapivě dobře. Je to prostě velké auto, takže kufry a tašky tam dáte v obrovském množství. Když se stěhujete, tak si půjčíte dodávku. Když vezete něco z Ikea, tak po Praze sharovací auto. Když jedete na hory, tak dáte lyže dovnitř nebo na střechu. Otvor je teda bohužel malý a nosiče na střechu prodává pouze Thule, Toyota ne. Také není možné tažné zařízení.
Upřímně k té praktičnosti – je to menší problém, než jsme čekali. Ale je to problém. SUV bychom nechtěli, ale liftback nebo kombi příště asi převáží. Nebo nějaké nižší MPV, pokud je někdo bude dělat.
Jinak jsou to drobnosti:
- 360 stupňová kamera – rozlišení a kvalita obrazu je asi nejhorší jakou jsem kdy v nějakém autě viděl.
- „koncernové šetření“ – po faceliftu dali nový hlavní display nad výdech klimatizace – myslím, že je z corolly. Zatímco ovladače klimatizace jsou krásné a krásně se s nimi operuje (Camry znamená Koruna a má být to nejlepší, co Toyota masově vyrábí), tak ty na audio jsou STRAŠNĚ levné a nekvalitní.
- Na auto nejde dát tažné zařízení (na Lexus ES ano). Toto jsem si bohužel neověřil před koupí. Nechci úplně vozit vlečky se šterkem, ale za auto nedám ani kola. Nosiče na střechu prodává thule pro verzi před Faceliftem (pasují), ale je to prostě škoda.
Jinak asi nic zásadního – Camry je prostě uděláno, tak aby nikoho neštvalo.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez problémů, docela levný servis mi přijde.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů. Louwman Kladno - lidský přístup.

 


Přidat názorDiskuse: Toyota Camry

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Dosud žádný problém a ani žádný nečekáme. Myslím, že ji budeme držet dlouho.

praktičnost
7

Auto je velké, takže se vlezem. Japonci neumí dělat sedačky 40:20:40 (snad krom Lexusu RX a pár dalších). Máme nesklopné sedačky a tunel na lyže, což je za mě asi lepsí než sklopné 60:40.

prostornost
10

v Interiéru bezva, je to pro 4 luxusně. Kdybych manželku přemluvil na 3 děti, tak asi budeme muset koupit něco jiného.

jízdní vlastnosti
9

Excelentní, jen to není z pohledu zapojení řidiče Alfa Romeo Giulia nebo BMW 3. Když víte co čekáte, budete spokojení.

jízdní komfort
8

1. Komfort ve měste ok. Komfort na dálnici výborný. Hluk je při výšších překvapivě vysoký Všechny neduhy výše asi správý Lexus ES, který jsme možná měli koupit.

provozní náklady
10

Servis levný.

náhradní díly
0

Nevím.

výkon motoru
8

Výhoda je, že výkon je kdykoliv k dispozici - šlápnete na plyn a ono to jede. Rozjezdy z křižovatek jsou velmi bezpečné. Při předjíždění by pár koní navíc nevadilo.

spotřeba
9

Spotřeba podle appky 6,3.

hlučnost motoru
9

Občas je slyšet zapojení spalováku při přechodu z elektrického režimu. Taky to trochu cukne. Zajímavé je, že cuknutí je prakticky neznatelné s prémiovými benzíny. Tak beru prémiové a jsem spokojený.

kvalita sedadel
9

Jsou super, dokud si nesednete do sedaček v Lexusu ES.

brzdy
9

Rozdíl mezi rekuperací a bržděním je málo znatelný.

zavazadlový prostor
9

Prostor ok, přístup horší. Ze zadního plata trčí subwoofer - to je divné






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…