Recenze

Philip1 (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz GLK 350 CDI 4MATIC

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz GLK, foto 1 Mercedes-Benz GLK, foto 2 Mercedes-Benz GLK, foto 3 Mercedes-Benz GLK, foto 4 Mercedes-Benz GLK, foto 5 Mercedes-Benz GLK, foto 6 Mercedes-Benz GLK, foto 7 Mercedes-Benz GLK, foto 8
Mercedes-Benz GLK, foto 9 Mercedes-Benz GLK, foto 10 Mercedes-Benz GLK, foto 11 Mercedes-Benz GLK, foto 12 Mercedes-Benz GLK, foto 13
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta GLK Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:15000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Jak na nový rok tak po celý rok. To se mi honilo hlavou, když jsem si jel pro mého v životě prvního Mercedesa. Neměl jsem v plánu měnit svou Octavii tak brzy. Sloužila mi dobře a já byl spokojený. Sice jsem již začal trochu šetřit na případnou obměnu, ale vyměnit jí, jsem měl v úmyslu v horizontu dvou let. Jenže se mi naskytla od rodinného přítele vynikající nabídka. Předchozímu majiteli se narodily dvojčata a tím pádem jich bylo už 6. Proto se rozhodl pořídit si 7-mi místné auto a stávající GLK prodat. Když jsme se o tom bavili trochu mě zlákala představa od něj to GLK koupit. Přeci jen 265 koní, 4x4, automat, servisové u MB a ještě jsem věděl, jak se k autu choval majitel. Tak jsem to probral s manželkou, nechal si dát nabídku na odkup Octavie u bazaru (který mimochodem nabídl opravdu férovou cenu), následně vše spočítal a došel k výsledku, že bych si musel půjčit nějakých 65 tisíc.
Zašel jsem za tím přítelem a nabídl mu, že od něj GLK koupím, ten mi na to hned kývl, a slevil těch 65 tis. A já obratem poslal Octavii do světa a od nového roku začal jezdit GLKčkem :-)
I když je to nejmenší (GLA nepočítaje) terénní Mercedes vůbec mi tak malý nepřijde. Možná to je také tím, že je odvozen od třídy GL protože to „K“ znamená německy Klein což je „malý“. Každopádně je to velká změna oproti Octavii. Z rodinného Combi s 1,6 TDI a 4x4. Do SUV s 350 CDI a 4MATIC. Největší změna pro mě je automat. Vždy jsem byl tak trochu odpůrce automatu, avšak po více než dvou týdnech jsem si na něj více méně zvykl.

Motor, nejsilnější nafta
Pod kapotou mého GLK s označením 350 CDI je dieselový šestiválec o objemu necelých tří litrů. Přesvědčivý výkon 195kW a extrémních 620 N.m. již od 1600 otáček. Na stovku vystřelí za 6,4 sekundy což je na kolos s bezmála 2 tunami pohotovostní hmotnosti skvělá hodnota. Maximální rychlost je za metou 230 km/h. Já si ale nepotřebuji nic dokazovat rychlou jízdou a tak jsem s tím zatím nejel víc než 180 km/h. Ideální rychlost na dálnici je v rozmezí 130-160 km/h. V těchto rychlostech skvěle drží a hluk není nijak vyšší. Zvukový projev je úžasný. V kabině nikterak neruší a kultivovanost je prvotřídní.
7G-TRONIC rychlý, a hospodárný
Sedmistupňový automat s hydrodynamickým měničem momentu je skvělým společníkem jak pro rychlou jízdu tak pro šourání po okreskách. Třeba při zrychlení si hydrodynamickým měničem posune otáčky tak kde je maximum točivého momentu a tak dokáže auto vystřelit kdykoliv potřebujete. Celkově řadí rychle, čistě a chytře. Nebojí se motor poslat do nižších otáček, ale ani ho nepodtáčí…


Jízdní vlastnosti
Automobilky by tak byly hloupé, kdyby svá SUV dělali jako terénní auta. Co si budeme povídat, do terénu si dnes SUV nekupuje prakticky nikdo. GLK má k teréňáku daleko o tom bez diskuze…
Jeho rajonem není terén ale silnice. To mi začalo být jasné po prvních 500 km. Auto se v zatáčkách nadměrně nenaklání, stopu drží i na zimních 17 palcových kolech do poměrně vysokých rychlostech. Zvládá i ostřejší jízdu to i takovou jakou zvládá firemní Volvo S60. Avšak jeho nejsilnější stránkou je komfort. To na co jsem byl zvyklí z Octavie se nedá s tímto vůbec ani srovnávat. Podvozek je přiměřeně tuhý ale tlumí každou nerovnost, řízení přesné a auto působí hodně čitelně. Super je parametrické řízení závislé na rychlosti. Brzdy jsou hodně silné a zvládají i ostrou jízdu a drží hodně dlouho než začnou vadnout a to jsem rád, protože GLK je oproti Octavii těžká váha, však to jsou 2 tuny živé váhy…

Interiér
Ve předu je místa dost a dost, ale vzadu je to už trochu horší. Pasažéři na zadních sedadlech se musí uskromnit. Sedadla jsou v kombinaci kůže a látky z mikrovláken. Jsou velice příjemná, pohodlná a celkově určená na dlouhé trasy. Oporou pro tělo jsou dostačující. Na mé občasné zařádění na silnici budou stačit, však mám GLK hlavně jako rodinné auto. Kufr je dostatečně velký 450 litrů mi stačí, když sklopíte sedačky, máte rovnou plochu. Co mi vadí je materiál, respektive ta jemná tkanina kterou je polstrován kufr. Rychle se špiní. Zvláště rychle od bláta, a podobně, takže kolečka kočárku mi vždy udělají špinavé stopy… Co je perfektní je tříramenný volant potažený kůží, která je částečně perforovaná. Chvíli jsem si také zvykal na to, že řadící páka prostě neexistuje. Řadí se pod volantem páčkou nebo pádly ala F1. Výhodu to ale má, na středovém tunelu je víc místa pro věci, které chcete mít při řízení při ruce… Navigace pěkně na očích s výbornou grafikou má i funkci off-road. Zaznamenává trasu kterou jedete (aby jste se zvládly vrátit zpět..). Celý informační systém se ovládá jedním kruhovým ovladačem u loketní opěrky.

Postupně se s autem seznamuji a budu doplňovat recenzi :-)

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů

praktičnost
9
prostornost
9

Vzhledem k vnějším rozměrům, bych čekal větší prostor na zadních sedadlech...

jízdní vlastnosti
9

Silnice 10b Terén 8b

jízdní komfort
10

Excelentní! :-)

provozní náklady
9

Servis bude mnohem mnohem dražší než u Octavie, ale s tím jsem počítal a počítám...

výkon motoru
10

Mě naprosto stačí.

spotřeba
9

Byl jsem zvyklý na 5-6 litrů, teď je to 8-12, ale za těch 195kW to stojí!

hlučnost motoru
10

Tichošlápek

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Baník padl, mazák Fillo prožil horor: Hrozný, mrzí mě to a bolí to...

Baník padl, mazák Fillo prožil horor: Hrozný, mrzí…

Byl to pro něj mimořádně hořký návrat do Teplic, kde odehrál tři sezony. Už v první půli jen tak tak, že si…

SESTŘIHY: Slavia i přes šetření opor vyhrála 3:0, Baník padl v Teplicích

SESTŘIHY: Slavia i přes šetření opor vyhrála 3:0,…

Páté kolo FORTUNA:LIGY začalo oproti původním plánům až v sobotu. Ve večerním zápase Slavia v okleštěné sestavě…