Recenze

10 Majitel

Peugeot 508

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 508, foto 1 Peugeot 508, foto 2 Peugeot 508, foto 3 Peugeot 508, foto 4 Peugeot 508, foto 5 Peugeot 508, foto 6 Peugeot 508, foto 7 Peugeot 508, foto 9
Peugeot 508, foto 10 Peugeot 508, foto 11 Peugeot 508, foto 12 Peugeot 508, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta 508 Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:25000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Peugeot 508 jsem si vybral, protože za velice rozumné peníze pořídíte kus pořádného auta. Netrpím nějakými předsudky oproti francouzské značce, kvalita aut je dnes plus minus stejná u všech výrobců, vzhledem ke globalizaci a volnému pohybu pracovních sil. Byl jsem vlastníkem nového Audi A5 2.0 TFSi, (premianta spolehlivosti v různých asi podmáznutých žebříčcích), ale to mě dost zklamalo spotřebou oleje - podle internetových diskuzí jsem nebyl sám, rozvrzanými madly dveří, nebo nutností výměny všech tlumičů po najetých 80tis.km byly úplně vyteklé a tak se zhoršily rapidně jízdní vlastnosti což jsem přisuzoval z počátku zimním pneumatikám. Tolik k mým zkušenostem s koncernovou kvalitou. Pětsetosmička obzvláště v bílé perleti působí opravdu mohutně. Pro srovnání s nejnovější generací VW Passat se dle mého názoru sešlápnutým předkem a celkově subtilní karoserií působí 508 jako o třídu větší auto. Jedná se o jeden z posledních kusů před faceliftem, vyrobený v roce 2014, koupil jsem ho jako roční vůz u autorizovaného prodejce Peugeot. Auto je vybaveno dvoulitrovým turbodieselem HDi se 140 PS, tento motor je velice kultivovaný a tichý, má slušný a plynulý zátah a hlavně i při celkem dynamické jízdě mám kombinovanou spotřebu 5,7 litrů. Interiér auta je prostorný s kvalitními materiály, nic v něm nevrže a působící bytelným dojmem a tak nějak z něj mám dojem, že se to po najetých sto tísících kilometrech nezmění. Ze začátku jsem si zvykal na trochu vyšší posez , vzhledem k hodně nízkému Audi A5,, ale po dvou dnech jsem si zvykl a přijde mi vše v pohodě. Řízení a ovládání auta je trochu tužší, je znát že se jedná o relativně velké auto. Podvozek v zatáčkách sedí dobře, trošku se naklání, ale v krizové situaci určitě nezklame (model 508 RHX se podrobil losímu testu s velice slušným výsledkem) a navíc je velice komfortní. Auto je obuto na 16 palcových kolech a tak pneumatiky na mě působí trochu balónovitě, na jaře sjednám nápravu a koupím original Peugeot sedmnáctky nebo možná osmnáctky kola. Auto je ve výbavovém stupni Active, ta obsahuje vše co potřebuji, nejsem moc zhýčkaný. Příplatkové natáčecí bixenony svítí nádherně, ale full diodová světla po faceliftu jsou prý ještě lepší. Nemám sice v pětsetosmičce moderní bezpečnostní systémy (hlídání mrtvého úhlu, automatické brzdění v nízkých rychlostech, čtení dopravních značek atd.), ale co na autě není to se nerozbije. A např. dotykový displej umístěný nad řadící pákou nad pravým kolenem, jak u každého nového VW opravdu nepotřebuji, ten určitě bezpečné jízdě neustálým sklápěním zraku a hledáním patřičné kolonky k dotyku nepřidá.., mechanické tlačítko je nepřekonatelné :-). Když už jsem u kolene, tak musím pochválit Peugeot za použitý měkčený plast v této části středového panelu. S autem jsem spokojen a mohu ho doporučit všem co hledají pohodlný, neokoukaný cestovní sedan s dlouhým dojezdem bez tankování(nádrž 72litrů).

 

Novinky v recenzi

13.11.2020 14:13

STK 187tis.km

Při cca 187 tis. km provedená STK. Jak technický stav tak emise jsou bez ztráty květinky. Obvzlášť při kontrole vůlí podvozku se technik velmi snažil jakoby něco najít:-), hodně autíčko na natřásadlech trápil a vše důkladně prolézal. Byl velmi pečlivý:-). Tak aby se neřeklo, tak konstatoval, že s příštími destičkami mám vyměnit kotouče:-) Samozřejmě, že jsou v pohodě a jedny destičky ještě vydrží..

27.8.2020 16:16

Auto po repasi řízení,.

Za opravu serva si v Peugeotu nakonec řekli 19,5 tisíce včetně práce, seřízení geometrie a materiálu, takže veliká spokojenost. Auto má mnohem lepší jízdní vlastnosti než předtím, asi díky pořádně seřízené geometrii. Po přezutí na letní se mi zdálo, že auto tak nedrží směr a je citlivé na boční vítr, přisuzoval jsem to mylně pneumatikám Continental. Netušil jsem, až jaký má vliv na jízdní vlastnosti seřízená geometrie.Vyzkoušel jsem to včera na D3, když nějaký idiot v BMW 3 Gran Turismo v tom vichru zkoušel závodit, tím že při předjíždění se mi zářivými andělskými oči lepil na prdel v tachometrové stočtyřicítce. Tak jsem podřadil o dva kvalty na čtyřku a ujel jsem mu, marně se mě snažil dojet. Ve zpětném zrcátku jsem viděl jak mu to při poryvech větru líta ze strany na stranu. Není divu, je to taková kulatá hrbatá bouda, ne nadarmo to přestalo BMW vyrábět. Navíc jsem slyšel, že u těch nových bavoráků jsou úplně po 100tis. km vyměklý silentbloky. Nechápu jak si někdo na ,,závodění" může koupit takové auto a navíc bez motoru, myslím že to byla nějaká 140ti koňová naftová verze. Když BMW, tak šestiválec:-) Předjel mě až ve městě na sedmdesátce devadesátkou. Neměl ani označení motorizace, nedivím se mu,závodníkovi:-)

14.8.2020 10:55

179.000 km. První závada a rovnou drahá...

Začala mi ubývat kapalina v servu a servo začalo trošku pískat při pohybu volantem. Po rozebrání v autorizáku mi bylo sděleno že to teče z řízení a oprava řešena výměnou za nový díl bude za 35tis. Pak přišli z řešením, že tam dají repas a vejdu se do 25tis. No, tak to vypadá, že jsem Peugeotka přechválil:-). Možná, že už má nárok po pěti letech a cca 180tis. km. Jestli se ale bude něco sypat dál, tak už se příště budu držet osvědčeného pravidla auto do pěti let a max. 150tis. km. To už je dohromady s doplněním aditiva FAP a rozvody za cca 40tisíc Kč, které už mohl zaplatit někdo jiný. A já těch 40tisíc mohl investovat do nového auta.

7.8.2020 17:03

178.000 km nové rozvody.

Ve 178.000 km udělány nové rozvody raději v autorizáku, za těch pár tisícovek navíc ten klid stojí. Auto stále šlape jako švýcary.

25.6.2020 18:48

Doplnění aditiva FAP

Při cca 169800 km si auto řeklo o doplnění FAP aditiva. Zaplnění FAP filtru je pouhých 35% dle diagnostiky, takže snad vydrží 400 tis.km., kdo ví třeba je najedeme spolu:-). Jojo, kdyby takhle bez problému jezdila moje předchozí funglovka Audi A5, tak jí mám ještě dnes...

15.5.2020 20:18

Najeto cca 167 000 km.

Auto mám už 5 let a jediná ,,závada" byla vypadlá hadička ostřikovače pravého světlometu, vyřešeno v servisu za 30 minut. Čekám kdy mě auto vyzve k doplnění FAP aditiva a také už budu muset pomalu udělat rozvody. Na autě nic nemlátí ani neklepe a drží pěkně směr, na podvozku není nic potřeba měnit, tlumiče jsou stále původní. Kromě náplní ( motorový olej, převodový olej a brzdová kapalina) měněny jen přední kotouče a několikrát všechny brzdové destičky.

15.5.2020 20:17

Najeto 167.000

Auto mám už 5 let a jediná ,,závada" byla vypadlá hadička ostřikovače pravého světlometu, vyřešeno v servisu za 30 minut. Čekám kdy mě auto vyzve k doplnění FAP aditiva a také už budu muset pomalu udělat rozvody. Na autě nic nemlátí ani neklepe a drží pěkně směr, na podvozku není nic potřeba měnit, tlumiče jsou stále původní. Kromě náplní ( motorový olej, převodový olej a brzdová kapalina) měněny jen přední kotouče a několikrát všechny brzdové destičky.

29.6.2019 19:01

Najeto 137.000Km

Auto už mám téměř čtyři roky a začal jsem přemýšlet o nástupci. Auto ovšem jezdí a vypadá jako nové (nové hlavní profilové foto z dnešního dne), tak si ho nechám do první vážnější poruchy, to ale vypadá, že ho budu mít do 300.000km:-))). Je mi líto prodat někomu takové hezké a spolehlivé auto za tržní cenu cca 200tis. kč, abych koupil něco jiného za cca 600 tis. a to nebude o moc lepší. Jezdí bez jediné závady, jen běžný olejový servis a filtry, měněny zatím jen destičky a kotouče. Spotřeba kombinovaná 5,5l dle PP. Musím vyzdvihnout bílou peugeoťáckou perleť, jezdím jednou za 14 dní do kartáčové myčky a na laku nejsou žádné škrábance. Když jsem měl dříve nové Audi, tak tam byl lak za dva roky samá vlásečnice.

30.1.2019 11:28

Najeto 124000 km

Najeto 124000km bez problému. Autu už bude 5 let, tak se pomalu ohlížím po nástupci. Nová 508 se mi celkem líbí až na to, že mi přijde docela malá a hlavně zatím drahá. Budu čekat, za rok se snad rozumné ceny dočkám:-). Taky se dívám po předváděčkách Talismanu, Insignie, Mondea a Kia Optima. SUV vylučuju kvůli větší spotřebě a vyšší citlivosti na boční vítr na dálnici ve vyšších rychlostech, stará dobrá 508 drží v rychlosti jak přibitá. Podle mě jediná výhoda SUV je, že se do něj snáze nastupuje, nejsem ale ještě tak starý abych nenastoupil do klasického auta:-)

28.5.2018 12:28

Najeto 100.000km

Tento víkend jsem na autě při výletě do Maďarska dosáhl mety 100.000 km. Původně jsem ho chtěl kolem této hranice prodat, ale auto vypadá a jezdí stále jako nové a hlavně bez žádných závad, takže si ho ještě nechám a třeba spolu najedeme 200.000 km, když to bude takhle dále pokračovat. Průměrná spotřeba na výletě dlouhém cca 1000km při využití tempomatu na rakouských dálnicích (135km/h) a běžných maďarských silnicích (94km/h) byla 4,8 l.

20.8.2017 21:16

Najeto 77777

Najeto 77777, jen servisní prohlídky a výměna všech brzdových destiček.

26.7.2016 15:02

100% spolehlivost

Můj Peugeot 508 má najeto zatím cca 49 tis. km bez sebemenší závady, jen běžné servisní prohlídky, za měsíc končí záruka, tak to snad nezačne:-). Průměrná spotřeba dle PP klesla na 5,5 litru. Jsem moc spokojený.

25.11.2015 21:16

Najeto celkem 31 tis. km.

Auto má najeto cca 31 tis. km bez sebemenších závad. Průměrná dlouhodobá spotřeba za 8 tis. km co auto užívám já, je dle PP 5,6 litrů a to auto rozhodně nešetřím. Na německé dálnici jsem zkoušel maximálku a vytáhlo to něco lehce přes 230km/h (fotka je v fotogalerii) a ještě by to trošku šlo, ale už jsem se bál kvůli houstnoucímu okolnímu provozu. O tom se 2.0 Tdi 103kw může jen zdát a to i před povinným seškrcením výkonu při svolávací akci kvůli emisnímu podvodu.


Další vozy Peugeot 508



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…