Recenze

9 Majitel

Toyota Proace City Proace City Verso

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Proace City, foto 2 Toyota Proace City, foto 3 Toyota Proace City, foto 4 Toyota Proace City, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 300 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Vzhledem k potřebě pořídit si velkoprostorový vůz z rodinných důvodů jsem byl nucen prodat můj oblíbený Seat Exeo a porozhlédnout se co nabízí trh s MPV( už skoro nic) a civilními verzemi dodávek.
Nakonec jsem vyškrtl VW Multivan a Véčko od Mercedesu. Holt se mi nelíbily. ( No dobře...kecám. Nemám na ně prachy a ojeté auto jsem nechtěl)
V podstatě jsem přemýšlel nad Rifterem a jeho brášky nebo VW Caddy. Ovšem Caddyna je drahá a v nové generaci ještě dražší:), byť z hlediska možností výbavy nabízí víc než čtyřčata.

Takže jsem prolezl snad všechna dealerství dotyčných čtyřech značek v okolí a svezl jsem se s různými verzemi. Nejvíc se mi líbila kombinace nejsilnějšího dieselu a automatu. Ten je zdařilý a díky osmi stupňům docela kompenzuje ne zrovna objemný motor. Při 130 na dálnici točí cca 2200 otáček, takže je na palubě docela klid. Bral bych radši benzín, ale 1,2 litrový tříválec mi do tak velkého auta nesedí...

Toyota vyhrála z jediného důvodu. Čekací lhůty při zadaní do výroby jsou velmi dlouhé a dealer Toyoty měl zrovna jeden odpovídající kousek již zadaný ve výrobě. Navíc mi v několika dealerstvích tvrdili, že kombianace automatu a dieselu alespoň dočasně končí kvůli emisím( vrchol demence), takže jsem spěchal. Toyota přidává nejdelší záruku a údajně má vlastní kontrolu kvality v továrně, kde se čtyřčata montují.

Co se týče výbavy je tam tak nějak vše potřebné, ovšem nic zázračného. Mi to stačí...

Celkově zatím velká spokojenost, byť se tomu autu dá pár věcí vytknout. Vzhledem k ceně si myslím, že je to dobrá koupě.

Silné stránky

- automat od Aisinu
- motor se slušnou spotřebou( po 7000km průměr 5,8 litrů na sto) a docela solidním výkonem 130 koní. Byť samozřejmě nemá na můj předchozí dvoulitr se 170 koňmi
- prostornost zvláště u prodloužené verze
- použitelných všech 7 míst
- obrovský kufr u delší verze. Ostatně i u té kratší:)
- na vysokou krabici docela slušné jízdní vlastnosti
- čekal jsem větší hlučnost, takže i to ok
- audio které překvapivě nezní úplně plechově, byť by vylepšení sneslo:)
- nikde nic nevrže....alespoň zatím. Naše cesty se už postarají o to, že auto časem vrzat začne.

Slabé stránky

- šířka úložného prostoru mezi řidičem a spolujezdcem. Zbytečně ubírá prostor pro nohy.
- nemožnost lepších světel než halogenů, což mi v dnešní době připadá jako těžký fail. Trochu to zachraňuje dobře fungující automatické přepínání na dálkáče.
- to že jsou plasty tvrdé v takovém autě beru, ale je místy vidět, že spasování je takové benevolentnější.
- infotainment je ok a používám ho jen na Spotify a google maps což je fajn, ale trvá mu po nastartování déle, než se probudí k životu. A jednou se probudil rovnou ve francouzštině. Asi mi chtěl připomenout zemi původu.
- Ze všech čtyřech značek, které prodávají tenhle typ je Toyota největší lenoch. Kromě přeznačení svůj model na rozdíl od ostatních vůbec nijak neodlišila.
- Start-stop. Strašná blbost, kterou musím pořád vypínat.
- Někdy vypínám i udržování v pruzích. Na dálnici fajn, ve městě opruz.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ok. Já jim dal peníze, oni mi auto.


Obecně mě co se týče dealerů docela dostalo, jak mnoho prodejců ví o svých autech méně, než zákazník...třeba mi jeden tvrdil, že tahle dodávka má vzadu multilink. Fakt nemá. Je tam jen lešenářská trubka.

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9

Super, až na ten zavazející box uprostřed

jízdní vlastnosti
8

Na dodávku dobré, v porovnání s klasickými osobáky horší. Holt vysoké těžiště se někde musí projevit.

jízdní komfort
9

Ok. Žádný žebřiňák.

provozní náklady
10
náhradní díly
10

nevím...a snad dlouho nebudu

výkon motoru
8

Dostatečný, ale slabší verze budou asi za trest:)

spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8

V pohodě. Mohly by být delší sedáky.

brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Jan Jančo (67) z Bruntálu vrátil ojetý vůz do autobazaru a myslel, že to tím skončilo: Po 18 letech přišli vymahači

Jan Jančo (67) z Bruntálu vrátil ojetý vůz do…

Auto z bazaru si bývalý zedník Jan Jančo (67) pořídil před 18 lety. Kvůli řadě závad ho ale rychle vrátil.…

Žízniví Pražané na hlaváku: Správa železnic na nádraží nechce klasická pítka. Budou chytrá pítka s QR kódem?

Žízniví Pražané na hlaváku: Správa železnic na…

V horkých dnech se Pražané osvěžují u pítek, napouští tu pejskům vodu do misek nebo doplňují prázdné flašky…

 

iSport.cz

Šílenost v Tokiu. Začal závod, ale… Triatlonistům stál v cestě obří člun!

Šílenost v Tokiu. Začal závod, ale… Triatlonistům…

To se jen tak nevidí! Triatlonový závod mužů na olympijských hrách v Tokiu začal nepochopitelným zkratem…

SESTŘIHY: Na úvod výhry pro Slavii, Spartu i Plzeň, nováček bodoval

SESTŘIHY: Na úvod výhry pro Slavii, Spartu i Plzeň,…

Nová sezona FORTUNA:LIGY odstartovala! Vítězně do ní v 1. kole vstoupili pohároví zástupci: mistrovská Slavia…

 

Reflex.cz

Ženy v ringu na starých pohlednicích: Box bez podprsenek i proti mužům

Ženy v ringu na starých pohlednicích: Box bez…

Jsou sporty, které jsou vnímány jako dominanta jednoho pohlaví, určitě se mezi ně řadí bojové sporty jako box.…

Vojtěch vyšetřuje covid u olympioniků a sám se znovu zesměšnil. Čeho se děsí vláda?

Vojtěch vyšetřuje covid u olympioniků a sám se znovu…

Koronavirus v olympijském týmu je smutnou blamáží hlavně kvůli sportovcům, vyřazeným ze soutěží nikoli vlastní…