Recenze

Michal37 (muž 29 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Favorit

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 58 Škoda Favorit, foto 59 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68
 

Technické info

Přezdívka auta Fačko Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:68500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední

Popis vozu

Chtěl jsem si koupit nějaké "menší" starší auto, uvažoval jsem např. mezi Felicii, Favoritem, Peugeotem 106, Feistou, apod. Celkem hodně jsem chtěl nějakou tu 106ku, ale když jsem jednoho dne prohledával inzeráty na internetu tak jsem narazil na pěkného Favorita. (Na Favorita jsem byl už zvyklý, protože ho měl i taťka. Což taky znamenalo všechny náhradní díly :))

U inzerátu byla jen jedna fotka na, které vypadal fakt dost dobře. Měl najeto jen 68 000 km a mnoho další "nadstandardní výbavy". Bylo, tam napsáno cena dohodou, řekl jsem si, že za něj asi bude chtít hodně peněz, tak jsem přešel k dalšímu inzerátu. Jenomže za chvíli jsem se vrátil zpět a ukázal to taťkovi a zavolali jsme tam. Domluvili jsme se, že se přijedeme podívat a už do telefonu nám říkal, že určitě budeme spokojení. A ta cena byla 10 000 Kč (prý chtěl za 15 000, ale jak zjistil, že je ještě 5 tisíc eco daň, tak za 10 000) V tom inzerátu se ještě psalo, že to má "Akustické vyhodnocovací zařízení". Nevěděl jsem co to je, ale myslel jsem si, že by to mohly být parkovací senzory, nebo něco podobného a že to prostě pípá.
Když jsme přijeli na místo, tak už byl Favorit nachystaný před domem na cestě. Ten pán už měl všechno nachystané k prodeji. Tak jsme to omrkli, projeli, zjistil jsem co je to, to akustické vyhodnocovací zařízení. Když např. nechám zapnuté světla, tak ne že by to začalo pískat, ale řekne mi to "Světla zůstala rozsvícena", nebo když mám zataženou ruční brzdu, tak mi to řekne "Máte zataženou ruční brzdu", stejně je to i s otevřenými dveřmi, kapotou, nebo třeba i když dochází benzín. Dokonce prý den před prodejem ještě nechal zkontrolovat brzdy.
Spokojeny jsem zaplatil a jel domů. :)

Další den jsem si pěkně vyčistil interiér "každou spáru", povysával, apod. A po použití přípravku na plasty to vypadalo opravdu jak "nové". Pak jsem ho důkladně umyl a i trochu naleštil.
Soused je "domácí" automechanik a má i zvedák, tak mi to zkontroloval a říkal, že je to fakt hodně zachovalé a dobré auto. Jak jsem psal o tom, že nechal zkontrolovat brzdy tak tam dokonce nechal dát nové brzdové destičky. :)
Když jsme šli zkontrolovat rezervu, tak jsme byli celkem překvapení. Byla sice prázdná, ale "šroub" kterým je zajištěna, byl trošku zarezlý :) Takže rezerva vypadá i po 18-ti letech jakoby "vyjela z fabriky". Favorit má lité kola, ale protože bývalý majitel asi na zimu přezouval pneu, tak s nima jezdil i v zimě a to se na nich asi dost poznamenalo. Ale na to, že jsou 18 let staré jsou pořád ještě dobré. Uvažuju, že než abych kupoval nové elektrony, tak si je nechám zrenovovat a zimní pneu hodím na plecháče.

Je to asi jeden s úplně posledních vyrobených kusů a je fakt skvělý, dobře jede prostě paráda. Zatím jsem zkoušel jet jen 120 km/h a jelo to v pohodě a určitě by to jelo i více (v TP je napsaná maximálka 150 km/h) Spotřeba je asi kolem 7 litrů.
Za ty peníze opravdu skvělé autíčko.

Výbava:
- Tažné zařízení
- Střešní okno
- Akustické vyhodnocovací zařízení
- Otevírání zadního kufru z místa řidiče
- Zamykání převodovky
- Přední mlhovky
- Dělené zadní sedačky
- Jednobodové vstřikování BMM
- Centrální zamykání
- Novější zpětná zrcátka už z výroby (asi už ty co se dávaly na Felicii)
- Spoiler předního nárazníku (z výroby)

Slabé stránky

Někdo by řekl, že absence posilovače řízení. Při parkování to musí být fajné mít posilovač, ale aspoň mám posilovnu zdarma :)

No a akorát začíná trochu rezivět levý zadní blatník a v místě kde je přišroubovaný spojler pátých dveří (prostřední uchycení). Spojler je trochu popraskaný asi od slunce, tak tam možná zatíkalo.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nefungoval zadní stěrač - Vyřešeno přišroubováním vypadlého drátku

 

Novinky v recenzi

22.7.2012 11:07

Kola a brzdy

Tak jsem si nechal opravit ty kola, koupil na ně starší, ale zachovalé pneu a na výsledek se můžete podívat na fotkách :)

No, a aby to vypadalo ještě lépe, tak jsem se pustil do natření brzdových třmenů a bubnů.
Koupil jsem si červenou barvu HAMMERITE (za 149 Kč). Soused mi půjčil garáž se zvedákem, sundal jsem kola (plecháče - na které pak obuju zimní gumy) a začnul jsem s čištěním brzd od rzi. Až to bylo celkem dobré, tak jsem promíchal barvu a začnul natírat první nátěr. Druhý nátěr jsem dal cca po třech hodinách (lepší by bylo určitě počkat déle), ale nakonec to bylo dobré. Tak jsem to nechal zaschnout, zašel jsem pro moje opravené elektrony, nasadil je na auto a podívaná mohla začít :)
Z dvaceti centimetrů to možná není úplně dokonalé, ale ze dvou metrů to svůj účel určitě splní.
A když už jsem si hrál s tou barvou, tak jsem si natřel na červeno i zadní oko (šnek)

Na výsledek se můžete podívat na fotkách


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Harry, jdu do baráku! Dům z filmu Sám doma je k pronájmu za neuvěřitelnou cenu!

Harry, jdu do baráku! Dům z filmu Sám doma je k…

Takovou noc by chtěl zažít každý fanoušek filmu Sám doma. Dům ze slavného snímku bude na jednu noc k pronájmu za…

Forza Horizon 5 jsou skvělé závody v nádherném Mexiku, na které si ale počkáte

Forza Horizon 5 jsou skvělé závody v nádherném…

Xboxová závodní série Forza Horizon se vrátila s pátým dílem, který se tentokrát odehrává v rozlehlém virtuálním…

 

iSport.cz

Svoboda: Fakt nemůžeme být spokojení. Štve to, přišel jsem vyhrávat

Svoboda: Fakt nemůžeme být spokojení. Štve to,…

Při obřím tlaku Pardubic držel v posledních minutách Miroslav Svoboda náskok 3:2. Nakonec přeci jen padl, Dynamo…

Nedvěd o aféře Juventusu: Všechny problémy jsme zvládli. Hrozí další pád

Nedvěd o aféře Juventusu: Všechny problémy jsme…

Serii A patnáct let po aféře Calciopoli zasáhl další skandál. Italské úřady vyšetřují finanční nejasnosti v 62…

 

Reflex.cz

Ježíšek je v karanténě. Vláda vyjednává na Štědrý den výpomoc od dědy Mráze a Santa Clause

Ježíšek je v karanténě. Vláda vyjednává na Štědrý…

Covid způsobil další těžkou ránu pro české Vánoce. V pondělí dopoledne vyšel Ježíškovi pozitivní test a hygiena…

Nová vláda k pandemii: Budeme se víc snažit. Jak prosté! A jestli bude povinné očkování, může za to Babiš

Nová vláda k pandemii: Budeme se víc snažit. Jak…

Senioři jsou v téhle pandemii jednoznačně nejohroženější skupinou, a proto dosluhující vláda dospěla k tomu, že…