Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Lancer Inform 1.5 MIVEC

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Myšák Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:13500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 143 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Jak jsem se seznámil se značkou Mitsubishi:
Když jsem si kupoval své první soukromé auto, tak jsem se čirou náhodou nechal v autobazaru ukecat na Mitsubishi Lancer 1.5, rv 1990. Před touto koupí jsem o autech této značky nevěděl téměř nic. Lancer se u mě nesmazatelně zapsal. Měl perfektní jízdní vlastnosti, malou spotřebu a celkem slušnou spolehlivost na svůj věk. Najezdil jsem na něm téměř 100 000 km. Jako málo který majitel vozidla jsem na autě najezdil více kilometrů, než jaká byla jeho pořizovacího hodnota. Ještě dnes na tohoto obchodníka v dobrém vzpomínám. Předpokládám, že i on na mě, neboť se asi zbavil těžko prodejného auta.

Slepá cesta Hyundai:
Poté, co můj první Myšák pomalu dosloužil, jsem si koupil Hyundai Lantra (rv. 1999). Potřeboval jsem kombi a Lancer se v té době a daném provedení nedal téměř sehnat. Do koupi jsem šel s tím, že Hyundai koupil od Mitsubishi licenci na Lancer a dal do něj pár svých dílů. Takže by se mělo jednat o téměř stejné auto. To byl fatální omyl, s tímto autem jsem nebyl vůbec spokojen. Jízdními vlastnostmi, spotřebou a spolehlivostí se nemohl s Lancerem rovnat.

Návrat k Mitsubishi:
Proto jsem začal toužit po návratu zpět k Mitsubishi Lancer.
Ojetinu se mi už kupovat nechtělo. Chtěl jsem nový vůz. Svůj sen jsem si splnil na jaře 2010, kdy se mi podařilo koupit nový
Mitsubishi Lancer, modelový rok 2010. Věděl jsem, že chci zase 1.5 sedan. Běžný zákazník asi kupuje 1.8. Tento motor není špatný, ale má významně větší spotřebu a příliš výkonu navíc nepřínáší.

Zvažoval jsem dvě nabídky, nakonec mě přesvědčil přístup obchodníka v Auto Palace Brno.

Tak mi v garáži skončil základní model Mitsubishi Lancer 1.5 Inform. Měl vše, co běžný zákazník k jízdě potřebuje. Přikupoval jsem akorát M-ASTC, metalízu a pár doplňků (viz text níže).

Základní výbava:
- 7 airbagů včetně kolenního
- ABS (antiblokovací brzdový systém) + EBD (systém rozdělení brzdného účinku)
- ESS - systém signalizace nouzového brzdění
- EBA - nouzový brzdový asistent
- ISOFIX - systém uchycení dětské bezpečnostní sedačky (na zadních sedadlech)
- Elektronický imobilizér
- Manuální klimatizace
- Posilovač řízení
- Palubní počítač
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- Elektrické ovládání předních a zadních oken
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a vzadu
- Autorádio AM/FM s CD/MP3 přehrávačem
- Disky kol z lehkých slitin 16" + pneumatiky 205/60 R16
- Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v černé barvě
- Tónovaná skla a bezpečnostní laminované čelní sklo
- Vyhřívání zadního okna

Doplňková výbava:
- M-ASTC - systém řízení stability a trakce
- metalický lak
- sada textilních rohoží Classic (doporučuji koupit Comfort, protože Classic se špatně luxuje)
- lapače nečistot - přední i zadní
- vana zavazadlového prostoru (měl jsem na předchozím autě - super věc)
- zamykání zpátečky Medvěd-blok (ovládání ze strany spolujezdce, při zamykání není nutný klíč)

Při koupi jsem ještě dostal od prodejce lékarničku, sadu náhradních žárovek a dva přívěšky Mitsubishi na klíče.

S autem jsem maximálně spokojený, veškeré mé očekávání splnil. Mitsubishi na hodně věcech zapracovalo (ještě aby ne, když mezi nimi je rozdíl 20 let). Zajímavým řešením jsou oproti většině jiných aut otočené výfukové svody směrem ke kabině, což vedlo ke zkrácení výfukového potrubí. Z počátku jsem měl strach z hluku v kabině. Opak je pravdou, auto je maximálně tiché.

Největším překvapením je pro mě spotřeba. Pokud člověk chce, může s ním po okrskách jezdit na hranici 5 litrů / 100 km. Před koupí jsem odhadoval, že to bude o 1 litr horší. Na dálnici při svižné jízdě (raději nebudu zveřejňovat přesnou hodnotu) a obsazením 4 osobami je spotřeba cca 8,5 - 9 litrů / 100 km.
To vše díky technologii MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system).

Silné stránky

- spotřeba paliva
- perfektní jízdní vlastnosti
- originální vzhled
- pohodlné sedadla vpředu i vzadu
- prostorný interiér
- standardní záruka 3 roky (možno prodloužit na 5 let, bohužel za peníze)

Slabé stránky

- nemožnost namontovat světla pro denní svícení jako originální příslušenství
- méně kvalitní zpracování interiéru (po cca 10 000 km vrže) - důvodem může být častá jízda po D1
- neosvětlené tlačítko pro přepínání palubního počítače (při jízdě v noci mám problém ho najít)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Lancer má za sebou druhou servisní prohlídku po 40 000 km / 2 letech provozu. Byl jsem opět v Unicars ve Zlíně. Cena za prohlídku byla 6600 Kč. 40 000 km ujel bez závad.

- Lancer má za sebou první servisní prohlídku po 20 000 km / 1 roku provozu. Byl jsem s ním v Unicars ve Zlíně. Cena za prohlídku 5068 Kč, obsahuje: pylový filtr, olej, olejový filtr, geometrii náprav, dolití chladící kapaliny, celkovou prohlídku, zapůjčení náhradního vozu. Prvních 20 000 km jsem najel bez závad, reklamací, atd.

- prasklina na čelním skle - lepeno v AGC (po doporučení likvidátora pojišťovny Uniqa)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Palace Brno - prodejce OK. Schválení leasignu zařídil téměř okamžitě bez zbytečných dokumentů. Samotný nákup provázelo důkladné přečtení všech smluv včetně dokonalý výklad k ovládání vozidla a chování řidiče behěm prvních pár tisíc kilometrů. Kdyby měl Auto Palace k dispozici testovací okruh, tak věřím, že mě tam prodejce nadělí také kurz z řízení.

Leasingová společnost ČSOB Leasing - hrůza. Smlouva je plná chyb.

 

Novinky v recenzi

26.2.2011 18:45

1. servisní prohlídka

26.2.2011 - první servisní prohlídka po 20 000 km / 1 roku provozu


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Sněhová kalamita zasáhla Česko: Smrtelná nehoda na Zlínsku, jižní Morava hlásí potíže s dopravou

Sněhová kalamita zasáhla Česko: Smrtelná nehoda na…

Silné sněžení zasáhlo většinu území České republiky, v mnoha krajích způsobilo potíže zejména na silnicích…

Šťastný Mark Hoppus po boji s rakovinou: Jestli si někdy budu stěžovat, ukažte mi tuhle fotku!

Šťastný Mark Hoppus po boji s rakovinou: Jestli si…

V září oznámil zpěvák pop-punkové kapely Blink-182 Mark Hoppus (49) svým fanouškům, že je z rakoviny oficiálně…

 

iSport.cz

Páník cítil křivdu: Píská rozhodčí, který nemá žádné zkušenosti

Páník cítil křivdu: Píská rozhodčí, který nemá žádné…

Utkání prožíval ve velkých emocích. A odjížděl zklamaný. Karvinský trenér Bohumil Páník stále marně vyhlíží…

ONLINE: Hradec vede 3:1 nad Kometou. Kladno prohrálo 1:4 v Plzni

ONLINE: Hradec vede 3:1 nad Kometou. Kladno prohrálo…

Po více než pěti letech se vrátil vítězně. Hokejový útočník Daniel Přibyl nastoupil ve 27. kole Tipsport…

 

Reflex.cz

Od Hippokrata k Mengelemu! Na Letné se sešlo 10 tisíc odpůrců proticovidových opatření i očkování

Od Hippokrata k Mengelemu! Na Letné se sešlo 10…

I přes nepříznivé počasí se dnes na pražské Letenské pláni sešly tisíce odpůrců vlády a opatření proti pandemii…

Neznámá válka: Československo se těsně po svém vzniku muselo bránit německé armádě

Neznámá válka: Československo se těsně po svém…

Od 29. listopadu 1918 zahájily armádní a dobrovolnické jednotky nově vzniklé československé armády systematický…