Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Lancer Lancer 1.8 MIVEC 5MT

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 12 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18 Mitsubishi Lancer, foto 19 Mitsubishi Lancer, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta lancer; myšák Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Proč jsem si koupil Mitsubishi? Cesta k němu byla trochu zvláštní. Moje první auto byla škoda felicia 1.3 50kw. Bylo to v době kdy mi ještě zasychal inkoust na řidičském průkazu. Teď když si na to vzpomenu tak chudák auto :) Muselo čelit útokům mého tunerského génia a za toto se mu zpětně omlouvám :) Další vozidlo byl suprovej golf IV. Měl v sobě 1.8 T a bylo to opravdu krásné svezení. Měl jsem rád vůni benzínu a k dieslům mě to nějak netáhlo. Nakonec jsem ho ale osedlal. VW passat 2005. Když jsem vozidlo pořídil tak mělo na hrbu nějakých 270 tis km. Auto bylo pohodlné, prostorné a musím říct že i úsporné. Na jednu nádrž se mi povedlo 1200km. To je mazec. Ale ta jízda. Jízda v něm byla taková hrozně obyčejná. Člověk z toho neměl vůbec radost. Auto mne sice dostalo z A do B a dokonce i levněji než teď, ale člověk z toho neměl radost. Já osobně se považuji za automobilového nadšence. Kdykoliv v televizi dávají Top Gear nebo Autosalon, F1 a podobně tak hned zasednu k telce a nezvedne mne ani svíčková s pěti. Mé WC je plné časopisů typu Auto Motor a Sport , Svět Motorů, Auto 7 a další. Při této vášni k autům je i úměrná vášeň k řízení. Passat mi nevyhovoval a odešel k majiteli který si ho bude vážit. V tu dobu jsem lustroval snad všechny automobilové servery a četl všelijaké recenze na to či ono auto. Výběr se zúžil na benziňáky. Těch videí co jsem nakoukal je nesčetně. Prostě magor :) Moc se mi líbí Lancer Evolution a Impreza WRX (STi). Bohužel se ale nevešli do mého rozpočtu. Na auto jsem měl nachystaných 250 tis. Dal jsem si podmínku že musí být max. 2 roky staré a najeto do 50 tis km. Jeden lancer u nás jezdil a i když to není EVO, ty tvary jsou prostě nádherné. Po zkoumání lancera to vypadalo zatím dobře. Až na recenze ohledně interiéru. Dokonce jsem našel i recenze, kde jsem se dočetl jak je auto slabé a pomalé. To snad ne. Oproti evu asi určitě, ale jinak? Našel jsem jeden kousek v nezmiňovaném autobazaru. Myšák měl v tu dobu najeto nějakých 35000 km a byl po první majitelce. Když jsem se na auto přišel podívat byla to naprostá nádhera. Ta nádherná stříbrná barva měla na sluníčku nádech fialové a celkově na mě myšák působil jako auto ve vynikající kondici těšící se až se spolu projedeme. Prodávající došel pro klíčky od vozu a já se nemohl dočkat až se do vozu poprvé posadím. Po prvním sednutí do vozu mě nadchl interiér. Vem čert laciné plasty. Ale ta ergonomie a uspořádání. Nádhera. Nádherné budíky s otáčkoměrem na kterém byla číslice 8 naznačovali že nesedím v dieslu. Prodávající mi podal klíček a já ne něho s úsměvem ,,můžu“? ,,Jistě“ odpověděl a já poprvé nastartoval své Mitsubishi. Po nastartování otáčky běželi někde mezi 600 a 750 a já vůbec nic neslyšel. Trochu jsem mu šáhl na plyn a ručičku poslal někde k 2500. Výfuk krásně zarezonoval. Prostě japonec. Ten zvuk mají snad všichni stejný. Honda Mitsubishi nebo Mazda. Auto jsem prolezl jak jen to šlo a byl čas na projížďku. V první části jsem já neřídil. A ani jsem jízdu nevnímal. Pořád jsem zkoumal tvary ventilace, budíky radia, rádoby carbonovou lištu, sedačky a vše okolo. Auto se mi moc líbilo. Nakonec zastavil a řekl mi abych jel. Sedl jsem za volant a zahájil první jízdu. Přiznávám byla trochu nervózní, ale byla příjemná. Vše v autě jde tak lehce a krásně. K popisu motoru a převodovky se dostanu níže. Příjemně tvrdý sportovnější podvozek mě vyhovuje. Brzdy super, vše super. Přijeli jsme zpátky. Poděkoval jsem mu, udělal si v automatu kávu a přemýšlel. Nakonec jsem řekl ,, tak já to tedy beru šéfe“  A od té doby se stal myšák členem rodiny.

Silné stránky

Tady bych rád navázal na předchozí odstavec a trochu se věnoval motoru. Vybral jsem si atmosférickou 18ku s proměnným časováním ventilů. Papírový výkon 105 kw a myslím že 175 nM točivý moment. Po přečtení těchto parametrů se žádné extra vzrušení nekoná. Ale musím říci, že mě motor strašlivě překvapil. Dynamika je srovnatelná s 1.8T. Do nějakých 3 tisíc motor opravdu spí. Je schopen udržet konstantní rychlost, ale to je tak vše. Mezi 3-4 tis. se probouzí a dává o sobě vědět i (pro mě) příjemným zvukem. Ručička otáček překonává 4 tis a pak vozidlo začíná skutečně táhnout. Nečekejte zátah jako u TDI ale tento zátah je jiný. Cítíte každou otáčku navíc, cítíte co auto potřebuje a o tom to je. Spektrum pracovních otáček je větší než u dieslu. Motor krásně jde za plynem až do 6500. Pak je zde bohužel a z mého pohledu nepochopitelně umístěný omezovač. Cítíte jak ten motor krásně táhne, krásně jede, a najednou zničeho nic bum. Ale už jsem si zvykl. Samozřejmě jako každý auto fanatik rád porovnávám s ostatními. Za těch 11000km jsem zjistil že výkon je opravdu dostačující. TDI nemá šanci - opravdu. Ale ta převodovka. To je prostě špica. Tak přesná kulisa řazení, příjemně tuhá. V myšákovi se opravdu nemůžete splést. Ale trochu mi chybí 6ka. Když člověk jede po dálnici rád by ji tam dal. Ale to se nedá svítit. Auto jsem s tímto kupoval. A jsem velice spokojený. Další supr věc je podvozek. Ano, musím uznat že je tvrdý. Na kočičích hlavách ve městech se necítí nejlépe. Ale jízdní vlastnosti vynikající. Kam ho pošlu tam jde. S předchozími vozy se nedá absolutně srovnat. I když s nimi nemá technologicky mnoho společného je to podařené dítko otce Evolution a matky Ralliart :)

Slabé stránky

Asi se budeme opakovat, ale ten interiér. :( Hlavně v zimě kdy teploty padají hluboko pod nulu je v promrzlém myšákoj slyšet plno pazvuků. Jakmile se auto trošičku ohřeje a prohřeje zvuky zmizí. Tvrdé plasty všude kam se podíváte. Ale je to opravdu takový mínus? Vemte to takhle. Auto stálo 250 tis. Má silný motor vynikající převodovku a podvozek. Co se týče exteriéru tak je opravdu krásné. Interiér je designově bez chyby. Má vynikající volant s ovládáním tempomatu a rádia. Rádio Rockford Fosgate a changer na 6cd s MP3. Bluetooth hansfree s hlasovým ovládáním. Automatická klimatizace. Parkovací sensory, které ocení hlavně přítelkyně. Vynikajicí sedadla a pocit z vozu se závodními předky. Toto vše je za vynikající peníze. Ty plasty mu tímto odpouštím.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nebylo třeba oprav. Do vozu jsem dodal xenonové světlomety u kterých odešlo trafo. Za to ale nemůže výrobce vozu, ale výrobce HID Fei-Chu-Ming-Jang zřejmě ze severní korei.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazar, no. Ale jednání v pohodě. Prodejce by mi do nebe vychválil cokoli, jen aby prodal. Ale chápu. Je to jejich práce.

Jak jsem si vozidlo vezl domů aneb málem průser

Při koupi jsem měl s sebou kamaráda automechanika který auto prohlédl. Samotnou koupi přeskočím. Při konečném placení jsem neuzavíral pojistku s tím, že hned druhý den si auto pojistím. Odjel jsem natankovat o šup domů. Padla tma. S kamarádem jsme si říkali že to celkem pěkně jede, ale že by to chtělo lepší světla. Při pohodové cestovní rychlosti cca 150-160 kmh mi na r35 vlezli do cesty divoká prasata. Přísahám že jsem je viděl na cca 50m. Okamžitá reakce byla nezbytná. Vzal jsem za to jak jen to šlo. Nejdřív koukám na kance, pak na svodidla a nakonec auto rovnám a pokračuji v jízdě. Ovšem rychlosti cca 50 kmh. V této první krizové situaci jsem zjistil jak lancer skvěle sedí. Kamarád se zmohl jen na ,, ty vole" :) Srdce mi bilo jak o závod. Ono bez havarijního a povinného by to nebyl příjemný střet. Bohužel jsem podobnou situaci řešil i v 18ti kdy se to stalo s felicií. Tam jsem situaci řešil leknutím a brzdou, trhnutím volantem a následným kutálením.
Teď je myšák ale pojištěný. Doufám že s ním najedu mnoho kilometrů a že nám spolu bude dobře.

 


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auťák mne zatím nezradil. Zatím mu dávám 100 %

praktičnost
7

Byl jsem párkrát nakupovat v ikei a nevěřil jsem co do toho auta nacpu. Avšak bylo to nadlouho.

prostornost
10

Prostor pro cestující vzadu i vpředu ideální

jízdní vlastnosti
10

Naprostá spokojenost. Zatím nejlepší co jsem měl. Kam auto pošlu tam jede. Netrpí zbytečnou nedotáčivostí ani přetáčivostí. Člověk cítí kde jsou hranice.

jízdní komfort
9

Jelikož mám sportovnější nastavení podvozku tak místy dosti tvrdé. Při razantnější jízdě ale ocením. Ale při klidné jízdě po městě, dlažebních kostkách a pod mu 100% nedám

provozní náklady
9

No papá co si budeme povídat. Ale kdybych chtěl jezdit za 4l tak bych si pořídil bluemotion TDi :)

náhradní díly
10

Dostupnost solidní, ceny průměrné. Dávám deset protože nebyly třeba :)

výkon motoru
10

Tohle je 10 jak vyšitá. Do 4 tis motor podřimuje, ale pak se probírá a je to znát. Nádherné spojení výkonu a naladění převodovky. Na sportovnější jízdu ideální.

spotřeba
9

Při normální jízdě kolem 7. Při adrenalinovém zážitku 12-15l

hlučnost motoru
9

Je slyšet. A to mne baví.

kvalita sedadel
10

Supr. Pohodlné, přitom skvělé boční vedení.

brzdy
8

Při razantnější jízdě začnou brzy vadnout, ale to je asi názor od názoru.

zavazadlový prostor
9

Vzhledem k typu karoserie dostačující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…