Recenze

Karbonyl (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Civic EK3

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Cívka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1493 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 225 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Honda Civic šesté generace - nesmírně pestrá směsice karosérií (JPN verze coupé, sedan nebo hatch se 3 dveřmi, GBR se zcela jiným konstrukčním základem jako 5 dv. hatch nebo kombi), motorů (od 1.4 ve dvou výkonových verzích přes ekonomickou 1.5 VTEC-E až po sportovní verze VTi 1.6 a 1.8), a převodovek (standardní pětistupňový manuál S40, dvě verze automatu...). Já se rozhodl pro japonský třídveřový hatch s motorem 1.5. Jde o jednu z prvních faceliftovaných verzí vyrobených ještě v roce 1998 (model '99).

Už jsem viděl několik lidí, kteří si koupili C6G D15Z6 a pak byli zklamaní, že to nejede, i když je to Honda. Na rovinu říkám, tohle auto na to prostě není dělané. Pokud chcete řádit, sežeňte si VTi nebo Integru Type-R. Patnáctistovka je stavěná čistě na ekonomiku (dokonce i menší čtrnáctistovky většinou vypijou v průměru o víc než litr na sto km) a i když se "po hondovsku" umí patřičně rozeřvat až do omezovače, na nějaký velký sport to zkátka není. Auto je zábavné díky podvozku, ale trhat asfalt nikdy moc nebude. Přesto jsem za cívku rád, protože je to podle mě auto oproti třeba golfům nebo astrám té doby silně nedoceněné. Do posledního detailu promyšlený Japonec se solidní výbavou (např. el. okna a zrcátka s výhřevem, klima...), s klenotem pod kapotou od mistrů motorářů, s čistě funkčně vymyšleným podvozkem a překvapivě prostorným interiérem.

Silné stránky

Celkem vyšponované cenovky u C6G 1.5 mají jedinou příčinu - motor. Ten má papírově slušných 84 kW, které jsou ale, jak se na Hondu sluší a patří, k dispozici až daleko nahoře skoro u sedmi tisíc otáček. Pohonná jednotka disponuje proměnlivým časováním ventilů VTEC, ale narozdíl od klasických motorů Honda, kde je druhá vačka určená pro přiostření výkonu, má VTEC D15Z6 přesně opačný účel - při úsporné jízdě se polovina sacích ventilů (téměř) odpojí, do motoru jde extrémně chudá směs a výsledkem je velice úsporná jízda. Dlouhodobý průměr má většina majitelů těchto aut do 6.5 litru, při klidné jízdě po dálnici jde prolomit pětilitrová hranice - to na starou benzínovou atmosféru z poloviny devadesátek jde, ne? Úsporný režim je indikován kontrolkou na přístrojovém panelu, auto jej "umí" na 3., 4. a 5. rychlostní stupeň. Motor se přepne zpět do standardního režimu při překročení cca 2500 otáček (u trojky a čtyřky), resp. při zařazené pětce nad 3500 otáčkami. V praxi to znamená, že zalevno můžete po dálnici jet maximálně okolo 120 km/h.

C6G byl ve své době vyhlášený svým podvozkem. Byla to poslední generace této řady, která měla dvojitá ramena vpředu i vzadu, následující sedmička už se na přední nápravě musela spokojit s klasickým McPhersonem. U šestky ještě naleznete konstrukčně nákladnější řešení a kdo sleduje třeba rally, tak může zjistit, že právě na českých uskákaných asfaltech je víceprvkové zavěšení na všech kolech prakticky proti všem srovnatelným autům velice mocná deviza.

Slabé stránky

Právě podvozek však u mojeho kousku patří k tomu horšímu. Auto jsem koupil s dost necitlivě upraveným podvozkem, kdy byly na sériové tlumiče namontované supernízké a supertvrdé pružiny. Do auta se tedy leze jak za kulomet (přikrčit a zaklonit), má dost zásadně změněnou geometrii (velké odklony devalvují citlivost řízení a ničí pneu) a tvrdost podvozku pomalu, ale jistě začíná rozvrzávat interiér. Takže to je asi hlavní a nejbližší cíl k napravení.

Obecně vzato ještě jedna zmínka k motoru - u D15Z6 rády praskají výfukové svody, což by nebyl až takový problém, pokud by v nich v rámci jednoho dílu nebyl namontovaný i katalyzátor. V případě této poruchy tedy nezbývá než pátrat po vrakovištích či šikovném opraváři, nový díl totiž seženete jen jako Honda originál a jeho cena by při věku auta pomalu mohla atakovat i jeho celkovou hodnotu :-)

Dalším všeobecným neduhem C6G je koroze zadních lemů, je to pravidelná zákonitost asi jako kufr u felicie.

Poslední bod bych ani nebral jako slabinu, jako spíš upozornění na to, co jsem psal už v úvodu. Ekonom je dělaný primárně na úspornou jízdu a proto má jako jediný ze šestkových civiců celkem radikálně přeházenou převodovku. Zatímco čtrnáctistovky i třeba ostré VTi měly v sérii kompletně stejné převody, patnáctistovka má delší stálý převod a také prodlouženou čtyřku. Zkrátka vše ve jménu úspory paliva, "Honda-appeal" tu jde trochu stranou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze výměna oleje a STK, jinak zatím bez problémů. Servis u CERS performance ve Zlíně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého prodejce.

 


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

"Japonec až nakonec" - na auto ještě nebylo potřeba šáhnout, no problem.

praktičnost
7

Třídveřák, co dodat...

prostornost
8

Auto klame tělem a je zevnitř větší než zvenku. Interiér i zavazadlový prostor jsou překvapivé, je však stále potřeba mít na paměti, že jde o kompaktní hatch nižší střední třídy a ne o rodinné kombi. Auto není nafukovací.

jízdní vlastnosti
8

Jízdní vlastnosti devaolvované nezdařilým tuningem předchozích majitelů, náprava se chystá :-)

jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
8

Nejsou potřeba :-) A když jo, druhovýroba to v celkem široké míře úspěšně jistí.

výkon motoru
7

Lehké auto a 84 kW by mohly slibovat nemálo, leč u Hondy výkon leží až úplně nahoře. Ekonomický model má navíc hodně dlouhou převodovku, trhání asfaltu tedy nečekejte.

spotřeba
10

Konstrukčně téměř dvacet let stará benzínová atmosféra, která to umí i pod pět litrů - co dodat?

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7

Kotouče vzadu mělo pouze ostré VTi, verze s bubny brzdí tak nějak průměrně.

zavazadlový prostor
8

Překvapivě skladný, leč pořád jde o malý hatch.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil klíčovou penaltu

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil…

Omonia Nikósie s českými fotbalisty Janem Lecjaksem a Michaelem Lüftnerem v sestavě prohrála v úvodním utkání 4.…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…