Recenze

9 Majitel

Škoda Karoq 1,5 TSi Style plus

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Karoq, foto 1 Škoda Karoq, foto 2 Škoda Karoq, foto 3 Škoda Karoq, foto 4 Škoda Karoq, foto 5 Škoda Karoq, foto 6 Škoda Karoq, foto 7 Škoda Karoq, foto 8
Škoda Karoq, foto 9 Škoda Karoq, foto 10 Škoda Karoq, foto 11 Škoda Karoq, foto 12 Škoda Karoq, foto 13 Škoda Karoq, foto 14 Škoda Karoq, foto 15 Škoda Karoq, foto 16 Škoda Karoq, foto 17 Škoda Karoq, foto 18 Škoda Karoq, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta nemá přezdívku Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:12500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Recenzi mám napsanou už 14 dní, jen jsem čekal na slušné počasí kvůli fotkám. Během té krátké doby se změnil svět. Rusák napadl a plení Ukrajinu a většina z nás má jiné starosti a emoce, než čít nějakou připitomělou recenzi a na auto. Podporuji a držím palce Ukrajině, národu, který neměl takové štěstí jako my. Přemýšlel jsem, jestli ji vůbec zveřejnit, ale když už jsem si s ní dal takovou práci, tak ji tady pověsím.

Jak jsem ke Karoqovi přišel? Byla to cesta dlouhá a trnitá, plná přešlapů, váhání a slepých uliček. Ten největší přešlap jsem udělal v únoru 2021, kdy jsem si Karoqa nakonfiguroval, nechal nacenit a nakonec nekoupil. Od 4.3.2021 Škoda postupně zdražila auto v mé konfiguraci o nějakých 50 000 Kč. Pak představili FL, mimochodem decentní, ale velmi povedený a trochu přeskládali, zjednodušili a ořezali výbavy. Řekl jsem si ok, mám nějaký firemní bonus, aspoň budu mít nové auto po FL. Nechal jsem si ho nacenit s novým motorem 2,0 TDi 85 Kw Style + pár blbin a po slevě 13% za 700 Tis. Docela palba. To bych ještě zkousnul. Ale dostala mě dodací lhůta auta až na podzim a finální cena s velkou pravděpodobností vyšší, než ta objednací. Pak bych sice mohl auto odmítnout a vrátili by zálohu, ale možná časová ztráta 9 měsíců rozhodla. Tudy cesta nepovede.

Začal kolotoč a shánění nehavarovaného, 1-3 letého auta se zárukou. Mojí podmínkou byl vyšší posaz, pohodlí, jízdní komfort a bezpečnost. Brousil jsem známé inzertní servery, Sauto, Tipcars, Škodaplus, Dasweltauto. Dokonce jsem koketoval i s Carvagem. Bylo mi v podstatě jedno, co to bude – Karoq, Kamiq, Sportsvan, Tiguan, Ateca, T-Rock a jako rezervu, kdyby všechno padlo Kia Xceed. První volbou byl ale Karoq. Proč právě on? Kromě techniky a sympatií k modelu i značce hrála roli i minimální ztráta hodnoty v čase. Zkušební jízdy jsem ale absolvoval se všemi. Každé má své plusy i mínusy a žádné z nich by mi nevadilo. Mojí podmínkou byl motor +- 110 Kw, jedno jestli diesel či benzín. Zkousnul bych i nový 2,0 TDi 85 Kw. Ten má oproti dřívější 1,6 zvýšený krouťák na 300 Nm a jede celkem slušně.

Dnešní doba kupujícím nepřeje. Ceny rostou, dobrá auta se v inzerci někdy neohřejí ani den. Minimálně čtyři mi takto utekly. Dvakrát to byl pěkný Sportsvan 110 Kw, to byla moje první volba. Pak následovali Tiguan 2,0 TDi a Karoq 2,0 TDi 85KW Style. Jinak je to v našich autobazarech docela bída, pokud chceš slušné auto za jinou než přemrštěnou cenu. Absolvoval jsem tak asi 10 zkušebních jízd s různými auty a vždy tam byla nějaká moucha. Finální termín jsem si dal do konce února 2022 ( než začne jarní sezóna a ceny opět zamíří prudce nahoru ). Už jsem se smířil s tím, že půjdu do Kamiqu. S motorem 1,5TSi ve výbavě Style byli ještě za rozumný peníz k mání. Konečně po mnoha měsících přehrabování, v lednu 2022 na mě vyskočila zajímavá nabídka na Škodaplus – roční Karoq Style 1,5 TSi manuál ve světle šedé metalíze, za opravdu zajímavou cenu. Hned jsem volal prodejci, domluvil si schůzku na druhý den. Po absolvování 220 Km na mě čekalo rozčarování. Auto v mé barvě bylo jen na webu, ale v reálu již prodané. Nabízenou fleetovou stříbrnou ve stejné konfiguraci jsem odmítl. Tady ale chci vypíchnou serióznost a ochotu prodejce p. Košťála z AR servis v Jindřichově Hradci. Nabídl, že až se objeví další vrácené auto z operačního leasingu s podobnou výbavou a cenou dá mi vědět. Asi za 2 týdny se ten „můj“ skutečně objevil. Když jsem dostal na Viber první fotky a cenu, váhal jsem tak asi 5 vteřin, než jsem to vzal. Šedá quartz metalíza, výbava style plus, krásné sedačky se suedií + pětiletá záruka. Mailem a telefonem jsme domluvili ještě pár detailů – dodělání tažného, zimní kola, podmínky úvěru a pojištění. Druhý den po jeho schválení Škofinem, jsem zaplatil zálohovou fakturu. Pak už jen čekání, kdy bude auto připravené k odběru. Tak tomu se prosím říká on-line prodej. Auto jsem poprvé viděl až při převzetí.

Teď už první dojmy ze zatím krátkého soužití se skoro novým autem. Především převládá takový příjemný pocit z dobře investovaných peněz. Ještě před rokem by mě tato věta v souvislosti s koupí auta ani nenapadla. Ale časy se mění. První vjem, po usednutí byla ta krásná vůně novoty. Poté teprve bytelnost, prostornost a útulnost. Příjemné materiály na pohled i dotek, jak na palubce, tak na sedadlech. Suedia je neskutečně příjemný materiál. Kokpit ještě není předigitalizovaný, jeho ovládání znám z jiných koncernových modelů. Tlačítek je tak akorát. Důležité pro mě jsou klima, ovládání hlasitosti a tlačítko vypnutí start/stopu. Příjemný a intuitivní je multifunkční volant. Rolovací válečky jsou výborné řešení. Ani mi moc nevadí ta boule z amputovaného třetího ramene v jeho spodní části. V zimě je příjemné jeho vyhřívání. Asi největší bonus auta je pro mě vyšší posaz. Sedadlo je tak akorát vysoko, aby se do něj dobře nasedalo. Dveře překrývají ve spodní části prahy, takže se člověk neumaže.

Vnější design před faceliftem na mě působí trošku nevýrazně, ale současně i harmonicky a nekonfliktně. Má vyvážené proporce, velikost tak akorát. Ale zaměnit logo a mohla by to být jakákoliv značka. Tady se žádný wow efekt nekoná. Proto jsem si ale auto nekupoval. Pozitivně vnímám šedou Quartz metalízu, která nevytváří velký kontrast s brutálním tmavým oplastováním. Auto v této barvě působí kompaktně. Kdybych si ale mohl vybrat, vyhrála by to šedá steel.

Během krátkého soužití, jsem ale zaregistroval pár věcí, které mě trochu prudí. Začnu s adaptivním s tempomatem. U VW jsem si zvykl na jeho ovládání na volantu. Tady je zvláštní páčka nepříliš ergonomicky umístěná pod blinkry s dost nelogickým ovládáním. Adaptivní funkce bohužel nejde vypnout. Na to všechno se dá nějak zvyknout. Nejotravnější jsou ale ty plané poplachy. Software vyhodnotí, že musí zabránit havárii a začne nesmyslně panicky brzdit při předjíždění kamionu. Při cestě z Moravy na 300 Km panikařil asi 5x, z toho 2x se aktivoval i front asist. Tyto systémy znám z různých modelů VW a tam to měli odladěné mnohem lépe. Další prudící asistenty vyjma zmiňovaného Front asistu a rozpoznání únavy nemám. Ty jdou naštěstí v menu trvale vypnout. Vlastně jednoho asistenta ještě mám, ale ten mě baví – automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Funguje výborně, zatím mě nikdo neprobliknul. Některé prvky výbavy jsou pro mě nepotřebné, např. vyhřívání zadních sedadel, bezklíčové otvírání Kessy či hlasová asistentka Laura. Krátkou konverzaci s ní jsem ukončil větou „ Sklapni Lauro“. Na to holka nenašla odpověď, tak jsem ji definitivně vypnul. Co mi trošku chybí, tak u jinak bezvadně velkých zrcátek možnost jejich sklápění při zařazení zpátečky. Mohou se jen přiklopit po zamknutí, škoda. Přeci jen, když vidíš obrubník při couvání, je to fajn. VW to v paketu zrcátka má u většiny modelů. U Škody to částečně nahrazuje parkovací kamera. Překvapil taky dost slabý, až bych řekl prostatický tok ostřikovací kapaliny na čelní sklo. Zejména při zapnutých světlech a současném ostřiku světlometů. Překvapilo mě, že stěrače už po roce drhnou, půjdou na výměnu. Kessy pro mě žádný bonus neznamená. Naopak chybějící klíček se zapnutým zapalování bez spuštěného motoru mi chybí. Teď musím veškerou konfiguraci infotaimentu provádět pouze při spuštěném motoru. Tady to ekologové moc nevychytali. Pak je pro mě dost složité připojení mobilu přes android, ale chyba bude spíš na mé straně. Poprvé v životě mám v autě vestavěnou navigaci. Už žádné kabely ani mobil na okně. Bohužel její ovládání je řekněme neintuitivní a navigování podprůměrné. Zlatý Sygic, asi budu zrcadlit, až se to naučím. Zatím se mi to přes Android nepovedlo. Poslední věc, která mě překvapila, je absence papírové servisní knížky. S tím souvisí nutnost jezdit do autorízáku. Tolik asi první dojmy a teď pojďme na pohonné ústrojí.

Najedu ročně kolem 20 000 Km, tak mi bylo celkem jedno, jestli auto bude mít benzín nebo diesel. Zkušební jízdy jsem absolvoval s oběma. To TSi je tišší a kultivovanější než nafta. Pro výkon a zátah se musí trošku točit. TDi v obou variantách je určitě pružnější, líp reaguje v nižších otáčkách, ale je hlučnější a ve 4000 ot. mrtvé. Subjektivně mezi oběma výkonovými variantami 2,0 TDi 85 a 110 Kw není velký rozdíl. Co mě ale překvapilo, tak na stejné zkušební trase asi 15 km po městě + okresky byla spotřeba u všech motorů stejná, kolem 7,5L. Žádný z nich rozhodně není vhodný do města. Motor 1,5 TSi znám z firemní Octavie 3. V ní působil svižně a spotřeba se dala bez problémů a dynamického omezování udržet na 5,5-6 L. U Karoqa je to při stejném režimu tak o 0,5-1L víc. V techničáku uváděná hodnota 5,3 je naprostý nesmysl. Pro běžný jízdní mix mám zatím o 1L víc. Příjemné překvapení byla cesta po D1. Tempomat nastavený na 125 ukázal po 300 Km průměr 6,3L. Motor má sice slušný zátah, ale jeho projev bych označil jako těžkopádný. Reakce je na plyn ospalejší a na 6°až letargická. Pro výraznější akci se musí plyn víc mačkat a spotřeba letí vzhůru. Pro ten projev vidím tři důvody. Jednak zástavbou GPF, váhu vyšší o 100 Kg než Octa 3 a novou delší převodovkou MQ281. Oktávka točila na 6°při tachometrových 130 2800 ot., můj Karoq jen 2500 ot. Pod 1750 ot. je motor v podstatě mrtvý, ale aspoň neduní a nevibruje a neprotestuje. Na nižší převodové stupně 3,4 lze slušně akcelerovat právě tak od 1750 ot., na 5° tak od 2250 a na 6° víceméně jen udržuje rychlost. Nejnižší použitelná rychlost na 6° je 90, při ní točí zhruba 1750 ot. Ve městě se musí kvedlat mezi 3-4°. Nejnižší rychlost na 4° je tak 55 při 1750 ot. Zrychlení při dálniční 130 je řekněme vlažné. Předlouhé až dieselové převody ještě víc zabíjejí emisemi už tak přiškrcený potenciál motoru. Zkušební jízdu s 1,5 TSi jsem absolvoval ještě ve starším modelovém ročníku se „Slepicí“. Přišlo mi, že ta byla živější a měla o něco kratší převody. Zapátral jsem v technických datech jednotlivých modelových ročníků a ty mi potvrdily můj pocit. Převodovka MQ250 do r. 2020 je opravdu kratší u všech stupňů. Nejvíc je to patrné u 3 a 6°. Tabulka se srovnáním obou převodovek je ve fotogalerii. Do textu se mi ji nepodařilo vložit.

Dobrá zpráva ale je, že MQ281 je připravena na točivé momenty až 320 Nm. Takže je hardwarově připravená na chiptuning. Možná jsem na hodnocení pohonu moc přísný, ale 1,5 TSi v mém Karoqu jede dost podobně jako podladěná 1,4 92 Kw, s o 0,5-1L vyšší spotřebou. Samotné řazení je celkem přesné, kvalty padají, kam mají a dráhy nejsou moc dlouhé. Jen jsem si zatím úplně nezvykl na kalibraci spojky. Nevím, jestli ji pouštím moc rychle, ale občas to nedám bez cuknutí. Roli hraje určitě extrémně pomalé padání otáček při řazení. Ale snad se s tím časem sžiju. Čeho jsem si naopak nevšiml, tak je cukání u studeného motoru při rozjezdu. Už to asi v Boleslavi poladili.

Jízdu bych označil jako velmi komfortní, tichou a pohodovou. Motor, podvozek i aerodynamický hluk jsou skvěle odfiltrovány. Podvozek je v kontextu koncernu VW naladěný nezvykle komfortně. Při běžné jízdě je pérování až francouzsky měkké, ale ve většině případů ne na úkor jistoty. Na zimních balónových gumách 215/65 R16 s grácií tlumí většinu nerovností, včetně retardérů. Daní za to je jízda do zatáček - fakt se nedá jet moc rychle. Jak kvůli vyššímu těžišti, tak kvůli pocitu že ty balóny vyzuju. Snad to trošku vylepší letní 17. Na limit se podvozek dostane při rychlé jízdě na vyloženě nekvalitní silnici. To se pak celé auto rozkýve a dává jasně, ale včas najevo, že se mu to nelíbí. Od rodinného auta očekávám zejména komfort, pohodu a aktivní i pasivní bezpečnost, nikoli sportovní zážitky. Za mě je měkce naladěný podvozek jeden z největších plusů auta.

Řízení je přesné, ale přeposilované a absolutně odfiltrované od podvozku. Bohužel nemám volič jízdních režimů, který tuto vlastnost částečně eliminuje. Co ale musím pochválit, jsou LED světla, moje první, dosud jsem měl jen halogeny. Svítí skvěle, intenzita je víc než dostačující. Protijedoucí řidiči ani jednou neproblikli, takže předpokládám, že neoslňují. Pokud v noci neprší, ani nemám potřebu používat dálková světla. Tomu říkám přínos k bezpečnosti.
Interiér je trochu konzervativní, což mi naprosto vyhovuje. Je prostorný, útulný, přehledný, se spoustou odkládacích prostor. Ovládání infotaimentu jednoduché, intuitivní a přehledné. Co musím opravdu vyzdvihnout, jsou sedadla. Ve výbavě style, jsou perfektně tvarovaná, příjemně obepnou celé tělo a dlouhý sedák bezvadně podepírá stehna. Kdyby je měl Kamiq, tak jdu asi do něj a za zbylých 100 tis jedu na dovču do Karibiku. Zadní sedadla jsou pohodlná s dostatkem místa i pro 2 dospělé. Jsou dělená 60:40, mají průvlak na lyže a dají se sklápět z kufru – příjemné.

Kufr – 500l, s dojezdovou rezervou stačí pro 2 dospělé a 2 děti. Na střechu se dá dát rakev, na kouli kola, už teď se těším na dovolenou. Recenzi budu průběžně doplňovat a věřím, že s pozitivním hodnocením.

Dal jsem si tu práci a zmapoval nárůst cen od zahájení prodeje 2017 u verze 1,5 TSi manuál Style s tažným zařízením.
2017 - 629 900 Kč, tažné 14 300 Kč
19.10.2018 - 644 900 Kč, tažné 14 300 Kč
6.5.2020 - 682 900 Kč, tažné 14 300 Kč
4.3.2021 - 697 900 Kč, tažné 19 900 Kč
13.7.2021 - 717 900 Kč, tažné 19 900 Kč
8.12.2021 FL - 713 900 Kč, tažné 25 000 Kč
Od zahájení výroby zdražil v základu za 5 let o nezanedbatelných 88 000 Kč a tažné o 10 700 Kč. Zdražovaly se samozřejmě i další příplatkové výbavy. Takže má konfigurace zdražila za 5 let o 130 000 Kč. A to je dost smutný příběh jinak moc povedeného auta. Recenzi zakončím ve stejném duchu, jako jsem začal – sláva Ukrajině, hanba okupantům.

Silné stránky

- bytelnost a pocit bezpečí
- Komfortní a bezvadně odhlučněný podvozek
- Skvělá sedadla i na delších cestách
- Vyšší posaz a snadné nastupování
- Ticho a pohoda při jízdě
- nadstandartní výbava
- Logický a funkční infotaiment
- Výborná LED světla s asistentem
- pětiletá, vlastně už jen čtyřletá tovární záruka

Slabé stránky

- Vyšší spotřeba, než jsem zvyklý, zejména ve městě a prvních 10 Km
- Průměrná dynamika a slabší pružnost motoru otupená dlouhou převodovkou
- ovládání adaptivního tempomatu
- nedoladěnost asistentů a jejich plané poplachy
- neintuitivní navigace
- pouze elektronická servisní knížka
- Vyšší a stále rostoucí cena nových i ojetých aut

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem na servisu nebyl, ale mám v plánu měnit olej po 15 000 Km, což bude za chvíli.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší. AR servis v Jindřichově Hradci mohu ohodnotit takto : profesionálita, vstřícný přístup, důvěra. Škodaplus funguje.

 


Další vozy Škoda Karoq



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nemohu hodnotit

praktičnost
10

má spoustu drobných vychytávek jako sklopné tažné, průvlak na lyže, dostatečný kufr, dojezdová rezerva

prostornost
10

Pro mě akorát, ani malé, ani velké

jízdní vlastnosti
8

Naladěné na komfort a pohodu. Chápu že ne každému to vyhoví. Kdyby se hodnotila sportovnost, tak dostane 5

jízdní komfort
10

Zatím nejkomfortnější auto co jsem měl. Komfortní a odhlučněný podvozek i motor. Na tak velkou krabici i skvěle aerodynamicky odstíněno.

provozní náklady
0

zatím nemohu hodnotit

náhradní díly
0

Netuším, ale je to rozšířené auto, určitě bude kvalitní druhovýroba

výkon motoru
8

Vzhledem na velikost a váhu auta tak akorát. Slabší si představit nedovedu.

spotřeba
8

Byl jsem zvyklý na míň. Ale je zima a zimní gumy. Snad to v létě ještě spadne. ale prvních 5-10 Km je tak za 8L.

hlučnost motoru
10

Výborně odhlučněný, do 2500 není skoro slyšet. Dvouválcový režim poznám, ale není to nic obtěžujícího.

kvalita sedadel
10

K dokonalosti chybí jen masáž. Nejlepší sedadla ve Škodě napříč modelovou řadou i v minulosti

brzdy
10

Odpovídají velikosti a výkonu vozu

zavazadlový prostor
10

pro mě až nadbytečný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…