Recenze

Jonage (muž 32 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Favorit 135L

7.13 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Fávo, Favořiť, Fáčko Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Můj favorit toho má už moc za sebou, ani se mi to nechce někdy věřit, když se podívám na staré fotky, kde jsem ještě klučina a vedle mě bílý favorit, kdo by to kdy řekl, že bude jednou moje první auto a já s ním najezdím své první dva roky, své první tisíce kilometrů.

Jsem jeho hrdým, už třetím majitelem. Můj děda auto koupil od svého známého, staršího pána, ve výborném stavu, najeto pouze asi 50 tisíc. Díky tomu vím, že se o něj všichni předchozí majitelé moc dobře starali a především díky nim, je stále svěží, plný síly a vypadá stále k světu. A co víc, po pár úpravách, které jsem provedl v roce 2009 vypadá stále lépe.

Začalo to v létě 2007, když jsem dostal řidičák a děda se zrovna fáčka potřeboval zbavit, přesedl totiž do nechvalného HTPčka. Teprve však v roce 2009 jsem na autě začal konečně pracovat a v létě proběhlo docela dost změn k lepšímu.

Nejsem zrovna zastánce okřídleného tuningu, pseudo-racingového tuzingu ani rally style performance tuningu, dokonce ani vyznavač pojízdného audio systému na ozvučení fotbalového stadionu. Snažím se ale favorita přizpůsobit obrazu svému, trošku zpříjemnit cestování, všechno ale ze skromného studentského rozpočtu. Na vnějšku postupně vzniká lehký decent "facelift", uvnitř komfortnější a modernější zástavba z felicie a v motoru? Tam nic závratného, držel bych se jen udržování v dobrém a spolehlivém stavu, protože co si budem nalhávat, z fáčka nikdy sporťák nebude a i tak, když se mi chce, tak si trochu té zábavy se řvoucím vytočeným motorem taky užiju.

Už bylo dost keců, přejdu rovnou k vyjmenování letošních úprav(2009). První na řadu přišla kola. Plecháče každý rok natírané na bílo už mi lezly krkem a kola dělají auto, tak jsem na Aukru náhodou přišel na bezvadnou aukci, kde jsem pořídil krásná kola i s pneu za skvělou cenu, dokonce ve svém městě.
Jsou to 14" AEZ, 185x60, 4x98, zánovní, neodřené, co víc si přát. Jsou o 2 cm širší než originály, což je znát jak na stabilitě, tak na komfortu jízdy. Šířka gum se nepatrně podepsala na zhoršení manévrovatelnosti na parkovišti, ale žádným dramatickým způsobem.
Stabilita se zlepšila i díky rozpěrné tyči předních tlumičů.

Motor prošel menšími opravami, jako výměnou rozvodů, oleje, karburátoru, těsnění a hlavně pořádného seřízení v dobrém servisu, díky kterému teď pěkně přede a celkově zdá se spolehlivý.

Brzdy prošly kompletní revizí, přední kotouče jsou nové TRW, destičky a obložení taktéž, hadičky všechny nové(to byla nutnost pro technickou).

Exteriér prokouknul především díky nové masce, klikám z faceliftového favoritu v laku a novým předním a zadním lampám. Ty přední dostaly černé vnitřní lakování, žárovky Philips BlueVision a bílé SMD 9xLED v parkovačkách. Zadní lampy jsou kouřové, s diodovými žárovkami.

V interiéru nejdříve přibyla sedadla z Fedicie, původní ploché šedé sedačky skutečně nevyhovovaly. Následovalo topení, koberec a nakonec i vršek palubky i z přístrojovkou a lucasy také z Feldy. Volant jsem vyměnil za malý sportovní, ale ještě mě čeká pár dodělávek, jako zprovoznění klaksonu na volantu a také dodělání přístrojovky.(Zatím mi nefunguje palivoměr a teploměr, což je docela zásadní nedostatek).

Z fotek je ještě patrné, že jsem po dlouhém shánění přišel k raritnímu "palubnímu počítači" Apri CD-1, který ale bohužel musel při instalaci palubky z feldy pryč. Zatím odpočívá v krabici, ale na jaře opět půjde na místo rádia.

Tím jsem se dostal z poslední části a to je audio. Ač se budou možná někteří škarohlídi smát, mám ve Fáčku nainstalované PC repráky a to ke své spokojenosti. Muziku poslouchám velice rád a téměř neustále a původní zástavba rádio na kazety + 2 mizerné repráky mi skutečně nevyhovovala, tak jsem se poohlížel po něčem lepším. Peněženka mě ale značně limitovala, tak jsem přišel na vskutku levné a hlavně použitelné řešení.
Vzal jsem své stolní 2.1 repráky Genius Z3, se subwooferem a 35W RMS výkonu. Vyndal jsem transformátor a předělal napájení na 12V. Mrňavé satelity jsem vyměnil za klasické 13cm SONY dvoupásmové reproduktory a ejhle, solidní zvuk je na světě.
Při rozumné poslouchatelné hlasitosti si v autě užiju čistý zvuk a solidní basy, které rozhodně za takové peníze jinak nedostanu.
Hraju mp3ky z PDAčka a radio mi ani nechybí.

V roce 2010 ještě proběhnou dodělávky nedokončeného interiéru a taky oprava koroze na spodku přdedních dveří a pak, kdo ví.
Docela jsem se zakoukal do nového auta, Ford Puma. Tak pokud finance dovolí, favorit postoupí v rodině na jiného sourozence a já se budu prohánět v něčem novějším. Na Favorita však nikdy nezapomenu a stále ho budu respektovat. Je to krásné auto, které ještě provede velkou službu.

Silné stránky

Spolehlivost, nízká cena oprav náhradních dílů, design

Slabé stránky

Výkon motoru, hlučnost, téméř žádná výbava, pohodlí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prakticky nezničitelný vůz, všechno se dá koupit za babku, servis zvládne téměř každý automechanik,

 


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
2
jízdní komfort
2
provozní náklady
3
náhradní díly
10
výkon motoru
2
spotřeba
5
hlučnost motoru
2
kvalita sedadel
2
brzdy
6
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…