Audi A6 (2016)
17.1.2020A6 Allroad jsem pořídil po zkušenosti se Subaru Levorg MY2018. Toto auto je úplně z jiného těsta a moc se porovnávat nedají. Jediné, co ta auta mají…
Audi A6 (Tomogo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Tomogo 24.01.2020 10:11
« Re: auto
Dík,
Pro mě to rozhodně není ideální auto, je to auto pro rodinu. Raději bych nějakou zábavnější střelu, tu si budu muset koupit až budu mít nějaké zbytečné peníze. To znamená asi nikdy, ale kdo ví... ;-)
Bylo prý zabaveno, pak leželo, než se udály všechny právní kroky a pak v aukci prodáno. Projel jsem to auto na Cebii, u dvou známých, kde mi provedli i kompletní kontrolu a oba nezávisle na sebe říkali, že podle stavu to auto nemá rozhodně víc jak 50 a na diagnostice to prý podle všech jednotek taky sedí a že se těm 13-ti dá v pohodě věřit.
Navíc ten jeden co ani nevěděl, že by to mělo někde ležet mi řekl, že se mu zdá, že to auto asi leželo, protože to právě vypadá na tu vývěvu a čerpadlo a to se prý stává když auto nejezdí.
Po tom už tomu opravdu věřím, ale i kdyby to auto mělo těch 50 tisíc, tak to furt je dobrý.
-
-
Vekacik 08.02.2020 16:44
Automat
Jestli to je verze 200kW, jak píšete v testu i v parametrech, tak tam není ZF převodovka ( hydroměnič) jak pišete ve slabých stránkách, ale je to S-tronic ( dvojspojková alias DSG ale od audi ). Měnič má až 3.0 BiTDI a RS6 Avant. Takže ta prodleva při rozjezdu není prokluz měniče ale doba než naplno sepne dvojspojka ;-) :-) měnič je rozhodně lepší volba, má okamžité přemostění a je celkově je příjemnější v Allroadu. Doporučuji vyměnit olej v převodovce dřív než v 60K km když auto tak dlouho stálo.. Tak či onak toto spojení si bude žádat cca kolem 180-220K km repas mechatroniky převodovky, záleží jak moc to budete trápit v terénu a při rozjezdech :-)-
-
Vekacik 10.02.2020 15:32
« Re: Re: Automat
No mrkněte do TP jaký máte výkon motoru a nebo do jakého kvaltu řadí maximalně automat :-) Verze 3.0 TDI 170/200kW jsou S-tronic 7.stupeň ( dvojspojka ) a standartní Quattro přes Torsen. A verze 3.0 BiTDI jsou ZF automat 8.stupeň také přes Torsen. Audi má ty S-tronicy vyladěné dobře, řadí to hladce, bez nějakého výraznějšího cukání..-
Tomogo 11.02.2020 20:10
« Re: Re: Automat
Já myslel, kde dohledat podrobnosti k té technice, mám 200kW a 7 stupňů. Našel jsem, že by to snad měla být klasická dvojspojka v oleji. Trochu mě mate proč by to mělo při zastavení táhnout, to asi dělá ten olej mezi lamely. Pak by asi bylo při zastavení lepší vyřadit, ne?-
Vekacik 17.02.2020 14:46
« Re: Re: Re: Automat
Jo, to bude určitě mokrá dvojspojka. Ono je to naladěné tak, že i při lehkém pouštění brzdy to auto už pomalu jede dopředu, ať se to chová trochu měničově.. v podstatě jde jet pomalu dopředu a držet při tom brzdu, ale když se brzda sešlápne silněji a nebo používáte funkci auto hold, tak se spojky rozpojí normálně automaticky. Určitě není třeba vyřazovat na neutrál :-) Jen pokud chcete mít opravdu prevenci a jistotu, když jste vzal auto co déle stálo, tak určitě můžete vyměnit ten olej v převodovce dříve a popřípadě si nechat udělat adaptaci převodovky a zeptat se, jestli není náhodou nějaký update softwaru :-) to je asi maximum co lze z hlediska prevence udělat pro správnou funkci na delší dobu
-
-
-
-
-
dadasada 22.09.2021 07:03
cebia
Ahoj,
takže člověk ani v Cebii nemůže mít důvěru.. to je teda na *.. tak snad bude auto ok..
nejdeš jim to zkusit v tom Jarově omlátit o hlavu?
-
Ozzman 22.09.2021 07:10
« Re: cebia
Bylo by zajímavé napsat (v recenzi to není přesně), jakou mělo auto historii. Bylo nové v ČR a prodané na Jarově, přičemž ho tam někdo dal do bazaru? V tomhle případě bych tam napochodoval ihned, jelikož o reálném stavu tachometru museli vědět a k manipulaci s tacho muselo docházet rovnou u nich, vždyť to auto přeci od nova jezdí na pravidelný servis, dnes se dohledá i účtenka, či videa ze servisní prohlídky (to dělá i blbej Ford).
Pokud to auto vykoupili protiúčtem a je třeba z Německa, nebo i odjinud, tak se jim bude těžko něc odokazovat, tyhle šméčka se dělají při dovozové STK.
Každopádně toto je velmi nemilá situace, sám jsem měl u kdysi jednoho auta podezdření, ale v době, kdy to nešlo moc dohledat a neřešil jsem to radši, toto je prostě noční můra nás všech, kdo kupujeme ojetiny... držím palce při dalším postupu.-
Tomogo 22.09.2021 09:23
« Re: Re: cebia
To se omlouvám za mystifikaci. Na Jarově mi to jen prověřovali. Koupil jsem to v Mototechně.
Auto je z ČR. Pak jsem to ještě krom Jarova prověřoval u dvou mechaniků a právě ty to odhadovali o cca 50 víc, i když všude na diagnostice to ukazovalo 13. A ten co mi to teď udžuje byl jedním z nich. Říkal že to je strašně težké poznat právě kolem té padesátky. Že se to ještě tváří jako nové, ale už to nové být nemusí. Prý záleží, kde to jezdilo. A klidně tam může být i o 100 víc.
Ale i s tím, že to má možná 50 navíc jsem to akceptoval. Jen teď, když přišel servis za 150 (protože jsem na tom nechal raději udělat kde co). Tak se mi jaksi zkřivila papula. Takový servis jsem čekal až tak za dalších 50-100 tisíc.-
Ozzman 22.09.2021 10:22
« Re: Re: Re: cebia
Aha, tak to je jiná.
Napíšu svuj příběh, protože tohle je věc, které já se osobně bojím a bojím se to i zjišťovat >:D
Já kupoval od AAA šmejdů taky auto, nebylo z Mototechny, ale bylo 2,5 roku staré s 59 xxxx tisíci najeto a bylo původně od leasingovky (to jsem si vydupal zjistit, mlžili). Tím, že bylo z ČR, jsem zavolal do autorizáku, kde bylo koupené a servisované (mám i fakturu od 60tisícové prohlídky - kterou navstivil asi v 58 900 či tak ) a potvrdili mi, že s ním nic nebylo a vše sedí na ten poslední servis, kde jsem měl fakturu. Jediné co mne trochu znervoznovalo zezačátku bylo, že ten servis byl v prosinci a já byl pro auto za pul roku a stav km se zmenil tak o 1000 km, ale AAA ho vykoupilo asi 3 týdny předemnou z leasingovky (ALD) společně s dalšíma 4ma stejnýma autama, která se lišila jen trochu odlišnou výbavou či barvou. Na autě byly na origo discích stále zimní pneu i dálnička z tehdy loňského roku.
Takže asi fakt stálo nějakou dobu (chci tomu věřit :D) , navíc toto bylo z těch leasingů, které byly na 2 roky a 60 tisíc km.
Od té doby jsem to měl v origo autorizaku asi 2x, naposledy před létem, kde se měnila chronická věc toho modelu - chladič, co prosakuje (ale museli kontrolovat i motor a celý systém chladícího okruhu, jestli je to ta závada opravdu a byla), ale auto bylo prý ve výborném stavu na ty km. Dnes ho mám 3 roky, má 109 tisíc a včera prošlo STK i Emise s nula chybami, tak snad taky nemá v reálu o 50-100 tisíc víc... ani nevíš jak nerad to slyším, že to AAA zase udělalo...myslel sem, že tohle už nemají dnes bazarníci zapotřebí, hlavně né u takovych zanovnich aut. Už jen to, že přetáhneš třeba výměnu oleje, nebo oleje v převodovce... :/ xindlové.
Kdyžtak prosím dej vědět, jestli to budeš řešit, zajímá mne to.-
Tomogo 22.09.2021 14:29
« Re: Re: Re: Re: cebia
Ahoj, řešit to nebudu, protože nic nedokážu. Že něco odešlo? To jsem si mohl zničit sám. Že to tvrdí servisák? No ten se taky může mýlit. Ale auto, co jezdí většinou dlouhé trasy by asi nemělo mít vstřiky, silentbloky a dvouhmotu v háji po 56 tisících. Navíc jezdím jen na Vervu a ještě do ní dávám VIF.
Prostě na to kašlu a budu jezdit dál, dokud se auto nerozpadne. Ono taky ty dnešní auta stojí za starou bačkoru. Všechno je většinou dotykové a to bych se zbláznil! Zlatá tlačítka! A Android auto mám a co potřebuji si napíši na telefonu. Takže mi vlastně ani ta dotyková obrazovka nechybí.
Navíc ten motor je opravdu dobrej a myslím, že to auto nakonec přežije. -
vondry87 24.09.2021 13:28
« Re: Re: Re: cebia
Buď v klidu, ta auta z ukončených operáků opravdu dlouho stála. Tam bych se nebál, že by to někdo stáčel. Jeden čas jsem často sledoval aukce právě aut z operáků a před COVIDem byl obrovský přebytek nabídky nad poptávkou a oni ta auta tím pádem na trh pouštěli postupně, aby se uměle držela vyšší cena. Bylo běžné, že v létě probíhala aukce aut, které byly nafoceny na zasněženém parkovišti :-). Prostě se auto v zimě vrátilo a nafotilo a čekalo do léta, kdy na něj přijde řada a dostane se do prodeje.
Ale ta A6 mě teda děsí. Asi jsem byl jeden z těch naivů, co se domnívali, že u novějších aut ta informace o ujetých kilometrech přepsat nejde. Že to prostě zůstane někde uložené v tom autě. A u A6 jsem o tom nepochyboval. Ale koukám, že možný je pořád všechno.-
Tomogo 24.09.2021 14:52
« Re: Re: Re: Re: cebia
No já si taky myslel, že to nelze ošidit... :-(
Jenže pak jsem viděl co s tím jeden týpek dělal, když jsem si nechával nahrávat nové mapy a zapnout Android Auto a nestačil jsem se divit. Normálně to připojil přes USB na PC, nastartoval command prompt a tam byl normálně linux. Normální příkazová řádka! Pak chvilku (asi hodinu) kouzlil a šup, bylo to tam.
Je mi jasný, že hrabat se v infotainmentu je něco jiného, než v jednotkách auta, ale i to asi jde. Prostě asi stačilo km změnit na několika místech. Tuším, že motor, ABS a převodovka. Tam jsme se dívali, když mi to servisák kontroloval.
Ale tomu zrovna nerozumím, tak nemohu podat podrobnější info.-
vondry87 25.09.2021 09:04
« Re: Re: Re: Re: Re: cebia
Díky za info, je vidět, že zázraky se prostě nedějí a když člověk najde slušné auto za slušné peníze, s největší pravděpodobností to je prostě bouračka nebo stočenka. Já mám taky u Passata podezření, že se měnily páté dveře, protože to občas trochu blbne a znak "Passat" je nalepen mírně nakřivo. Kupováno taky přímo ve VW, kde mi následně řekli, že to je pravděpodobně takhle blbě nalepené už z výroby a že je vše ok a auto nikdy bourané nebylo. No příště už to riskovat nebudu a budu kupovat jen nová auta, i když za cenu toho, že to bude prostě horší kategorie či výbava.
-
-
-
-
-
-
-
Ronault. 18.01.2022 20:13
Orlen
Vzhledem k tomu, že Orlen vlastní Benzinu, tedy Unipetrol od roku 2004, současně i MOL a brzy koupí druhého největšího prodejce v Polsku Lotos a je největší petrochemickou společností Vysegradske čtyřky, takže přejmenováním Benziny na Orlen, které se teď děje, asi nebude tou příčinou, dokonce ani Poláci, když rafinérie je v ČR ;-) tím neříkám, že jsou nejlepší, sám s naftovým autem jezdím na EuroOil, protože bioslozka, ale s benzinakem problém s Orlenem nemám... možná tak politický z pohledu části Poláků-
Tomogo 19.02.2022 13:27
« Re: Orlen
No, ona to nemusí být ani nekvalitní nafta, ale i nekvalitní nádrže. Ale na to bych asi nesázel, protože to by bylo asi pořád. Spíš někdo smíchal něco co neměl, třeba při přepravě. A už je mi to stejně jedno. Začal jsem jezdit k EO a snad bude klid. Jak říkáš, prostě bez bio ;-)
-
gratuluji k dalšímu kroku zjistit, jaký je pro tebe optimální vůz.
Jen tak pro zajímavost, jak někde může auto stát 1,5 roku? Je to vůbec možné? To ho nikdo nechtěl nebo nebylo v nabídce?
Ať slouží.