Recenze

9 Majitel

Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81Kw Ambition Plus

8.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8
Škoda Rapid, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta rapid Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:9548 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední

Popis vozu

Výbava Ambition Plus:
15" kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, vyhřívané přední sedačky, MaxiDot, infotaiment Swing, metalíza - modrá Denim, manuální klimatizace, el. ovládaná a vyhřívaná zpět. zrcátka, atd.

Tak opět Škodovka, je to vlastně naše sedmá Škoda, samozřejmě mezi tím byly i jiné značky např. Fiat nebo Oltcit (první auto) a teď druhé auto - pro práci Dacia Dokker, ale když budu počítat Škodovku tak už sedmá.

Samozřejmě jsou lidi, kteří nemohou přijít škodovce na jméno, ale vlastně ani nevim proč, přijde mi, že všichni dělaji jak kdyby měli očekávat to co např. u BMW aj. a zapomínají, že Škoda neni premie, a proto si myslím, že to co dostanu za svoje peníze u Škody je přiměřený. Ikdyž nebudu lhát, že mě neštve, že některé příplatky mi přijdou úplně směšný, např. asistent rozjezdu do kopce (ostatní automobilky v základu, Škodovka i ve výbavě Ambition za příplatek) nebo multifunkční volant (úplně stejný případ).
Opravdu mi přijde, že někteří lidé jsou proti Škodovce zaujatí, např. mě vytáčí, když je někde test nějaké Škody s motorem 1.0 tsi a pomalu všichni diskutující Škodovce vyčítaj, že dělá litry a tříválce, ale zapomínají, že neni jediná, když je test nějakýho auta od jiné automobilky s litrem, tak o tom nikdo nedá ani hlásku. To si myslím, že je proti Škodovce dost nefér. Myslim si, že si Škodovka takový přístup místních haterů nezaslouží.
Toť můj názor, ale zpátky k autu.

Výběr:
Všechno to začalo minulý rok po koupi dokkeru, kdy počáteční nadšení z koupi nového takhle velkého auta za cenu pod třista tisíc vystřídalo zklamání z kvality zpracování atd.. Jak už jsem psal u recenze Dokkera byla chyba očekávat od Dacie něco víc. A proto se dokker, který měl plnit pozici hlavního auta v rodině kde měl vystřídat Roomster, přestěhoval na pozici pracovního auta a my začali ve volném čase opět používat Roomster. Jenomže přeci jenom Roomster už byl pět let starý a tak se začali rodit myšlenky na koupi nového auta, který by ho nahradil a my měli poprvé dvě nová auta (to bylo kolem jara 2019).

Nejtěžší ale bylo vybrat co to bude (kategorie, třída, cena, atd.) a tak začalo dlouhé hledání.
Můj sen je sice nová Kia Proceed (nádherhý auto) ale na tu bohužel nejsou penízky.
Už od představení se mi hrozně líbil Hyundai i30 fastback, podle mě nejhezčí Hyundai současnosti, akorát cena moc nehrála do karet, občas se sice objevila předváděčka v naší cenový relaci ale zřídka a většinou na druhé straně republiky.
Tak začal výběr jiného auta, už dlouho jsme si pohrávali s myšlenkou nějakého Crossoveru, který by splňoval naše požadavky, a jelikož jsme potřebovali auto na ježdění po městě, které by zvládlo tak dvakrát do roka nějakou tu dovolenou ve třech dospělých a to by právě Crossover splňoval, narozdíl od malých hathbacků má totiž větší kufr a vzdušnější interiér, ale zároveň se s ním dobře parkuje (krátká délka).
Asi největší kandidát mezi crossoverama byl Renault Captur 0,9 tce ve výbavě limited (slušná výbava, hezký design, motor sice jen 900 ale zase prý ideální do města), akorát cena byla vyšší (požadavek byl max 310 000 Kč) a to Captur bohužel překračoval.
Výběr začal nanovo, už jsme se začali smiřovat s myšlenkou, že to bude nějaké o kategorii menší auto a že využijem dostupnosti posledních malých kombi, takže např. Renault clio grandtour nebo škoda fabia kombi.

Renault Clio grandtour
+ designově hezký kombík, který svými rozměry nějak moc nevyčnívá, tudíž se s ním lépe parkuje
- málo místa na zadních sedačkách
- motor 0,9 tce bohužel většina skladovek za výhodnou cenu má pouze tu slabší verzi 56 kw a to mě moc nelákalo

Škoda Fabia kombi
+ také hezký design
+ velký kufr
+ celkem bohatá výbava Ambition
+ kvalita zpracování a design interiéru
- motor, skoro všechny skladovky s motorem 1.0 mpi 55 kw, který mě svými parametry velice odradil, z 1.2 tsi by se přestupovalo do horšího
- je na každém rohu (což na jednu stranu ukazuje, že je oblíbená mezi zákazníky ( popř. firmami) ale na druhou stranu to zákazníky odvádí jinam)

Ale dříve než jsme pořádně probrali + a - obou aut, tak se další možnost naskytla sama. Jelikož Roomster musel na technickou tak jsme ho objednali opět do Auto-Poly Příbram kde udělají před technickou kontrolu a poté samotnou technickou, a jelikož tam mají auto přes noc tak jsme si půjčili náhradní auto a tím autem byla Škoda Fabia kombi Ambition Plus 1.0 tsi 70 kw, opravdu se nám zalíbila, byla půl roku stará a měla najeto něco kolem 8,5 tis. kilometrů, a v listopadu měla jít na prodej v programu Škoda Plus.
Už jsme mysleli, že máme rozhodnuto, akorát ta dostupnost až v listopadu nás štvala a tak jsem si řekl, že zkusím zahledat ve Škoda Plus jestli by tam neměli ještě něco dalšího, a našel (taky u Auto-Poly) Rapida spaceback 1.0 tsi 81 kw ambition plus, model srpen 2018 9,5 tis. najeto. Bylo rozhodnuto Roomster půjde na protiúčet a my budeme mít Rapida. Trvalo to týden a jezdíme v novém autě

Poznatky a první pocity:
Tím, že je auto rok používané tak je možné najít na autě malé škrábance ale na pohled si jich nevšimnete.
Jinak auto má pěti letou (respektive čtyř) záruku, což je proti normálním Škodovkám výhoda (přeci jen dva roky je málo).
Motor:
Ten má 81 Kw což je nejvíc co jsem/jsme kdy měli a musim říct že to jede parádně, sice jen litr a tříválec (nejhorší je asi ten zvuk) ale jinak nemám výhrady plus k tomu všemu 6sti stupňová převodovka.
Převodovka má dlouhé převody což je proti Dokkeru úplnej opak. U Dokkeru je ideální cestovní rychlost kolem 90 až 100, to u Rapidu to bude na dálnici paráda (zatim bohužel nevyzkoušeno, protože neni koupená dálnička)
Co se týče spotřeby a výdrže to se teprve uvidí, jelikož auto bude většinu času jezdit kratší vzdálenosti cca 15 km denně, což neni pro tyhle turbo tříválce moc dobrý. Budeme to muset dohnat o víkendech :)

Exteriér:
Design se mi opravdu líbí, sice výbava Style s bixenonama a prodlouženim zadnim sklem by vapadala líp ale to by se člověk kvůli ceně musel vzdát silnějšího motoru a to se mi nechtělo.
Barva modrá Denim vypadá opravdu dobře, modrá Race je možná pro někoho hezčí ale mě přijde, že v tý jezdí spacebacků hodně a proto mi přijde víc okoukaná. A hlavně u předváděčky si člověk nevybere.

Interiér:
Musim říct, že aspoň podle fotek tak předfaceliftová a pofaceliftová má v interiéru obrovskej rozdíl, novější verze má výdechy klimatizace designově z octávky a dodávaji interiéru luxusnější pocit.
Infotaiment Swing - má hezkou grafiku a celkově se mi líbí jak zapadá do interiéru. Do budoucna plánuji dokoupit funkci Smartlink.

Postupně budu přidávat další info a aktuality, zatim teprve čas poznávání.

Silné stránky

- Poměr cena/výbava
- motor (sice jen litr ale výkon je parádní)
- podle mě Design
- podélný prostor na zadních sedačkách
- kufr (na svou třídu)

Slabé stránky

- zvuk tří válce (nezvyk)
- start stop, ale když si člověk zvykne ho vypínat tak už to dělá automaticky a přestane ho to štvát

- zbytek se teprve uvidí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ze sevisování Roomstra můžu říct, že pozitivní

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno stejně jako Roomster v Auto-Poly Příbram.

Rok starý model s najetými něco málo přes 9,5 tis. kilometry z programu Škoda Plus

 

Novinky v recenzi

12.10.2019 22:53

10 020 Km

Tak s rapidem máme najeto od koupi nějakých 400 km. Průměrná spotřeba je nyní 6,5 l/100km, kdy auto jezdí především krátké trasy cca 10 km denně což je málo ale když se občas jede někam dál pohybuje se spotřeba na nějakých 5,5 l/100km.

1.10.2019 18:41

Nové koberečky

Protože auto mělo po koupi tkané autokoberečky, které jsou sice hezké, ale velice nepraktické a tak jsem objednal gumové, spolu s gumovou vanou do kufru.

Jinak jsem přidal nějaké foto, další(exterier, atd.) postupně přidám


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Teprve se uvidí

praktičnost
8

Přeci jen je to větší hatchback

prostornost
9

Místa na nohy je vzadu opravdu hodně, klidně bych si mohl dát nohu přes nohu :)

jízdní vlastnosti
9

Myslim, že na kompaktní hathback přiměřené

jízdní komfort
9

Díky 15" kolům slušný

provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10

81 Kw - nejsilnější auto jaký jsme kdy měli, takže pro nás je dobrý

spotřeba
10

Uvidíme časem, zatím po 51 km 5,5l /100km což si myslim, že je hodně slušný

hlučnost motoru
10

Motor není skoro vůbec slyšet

kvalita sedadel
9

Řekl bych, že normální (jako v Roomsteru spokojenost)

brzdy
10

Kotouče vpředu i vzadu

zavazadlový prostor
10

Na svou třídu dobrý






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…