Diskuse

Ford Focus (2015)

7.12.2020

Mé první auto sloužilo 8 let, a velmi dobře. Občas i nějaký větší náklad převezlo. Ale nyní se už takové věci podnikat nebudou a také nazrál čas na…

 

Ford Focus (Dzakobo)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 19.12.20  13:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Bohužial ,vyzerá to tak,že problémy má aj 1,5EB dokonca aj 1,0EB.Stretávam sa s tým stále častejšie.
    Je to škoda. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.20  10:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ahoj, kde si přišel na to, že má 125kw a 0-100 za 8,2s ? Papírové hodnoty uvádí zrychlení skoro 1s pomalejší (kolem 9s). Měřil si to, nebo to uvádíš, že se to někde psalo? (taky jsem to kdysi četl). Máme ten motor v Kuze, jede dobře, ale starší 1.6EB mi přišla lepší, nýbrž ani jeden motor, který jsem zkoušel, nebyl takto dobře zajetý, vše do 30 tisíc km (na 1.5 aktuálně asi 8 tisíc).

    Naopak podtáčení je problém, sice se mi jednašestka rozpadla v otáčkách, ale prý tomu předcházela pomalá jízda a krátké trasy, motor zakarbonuje. Na Ford fórech radí na ty jednašestky naopak točit motor. A v jakých kilometrech se to stane je nevyzpytatelné, nám odešla v 22 tisících, druhý motor najel asi 30 a pak šel z domu, radši.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.20  10:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ahoj, nám se toto stalo na 1.6EB, o tom, že na to trpí i jednapětky slyším prvně, máme ji doma zatím rok a cca 8 tisíc km. Jednašestku nám měnili v rámci záruky, naštěstí, pak šlo auto z domu (jízdně je ten starší motor ještě zajímavější, než novější), ale všude čtu, že mu nesvědčí právě ty krátké trasy v pomalém tempu, protože se zanáší karbonem. Nevím, jestli je to stejný problém, ale na té 1.6 se zapékal pístní kroužek na jednom válci.

    P.s. od Fordu nějaké slušné jednání nečekejte, i my v záruce měli velké problémy, čekačky, více, než měsíc bez auta... míval jsem tu i recenzi, ale už jsem ji stáhl, když auto je z domu.
  • « 00 Reagovat !

    foto notourcite

    notourcite 16.12.20  14:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Este dalsia info k problemom s druhym valcom:
    Vyzera ze cely blok motora je zle nadesignovany a ak dochadza k unikom chladiacej kvapaliny tak treba zvysit pozornost...
    Ford o probleme evidentne vie, pretoze zacali vyrabat modifikovany blok motora, ktory by tomu uz mal predchadzat. Bolo by dobre zistit od ktoreho roku zacali pouzivat novy blok...
    Rozdiely medzi starym a novym blokom vysvetlene nizsie vo videu:
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 16.12.20  13:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ohľadne žaloby na Ford som čítal aj ja. Pritom tie motory boli považované za veľmi spoľahlivé a podarené motory. Tiež som v roku 2017 pozeral Focusa (1,0T), ale nakoniec som zobral niečo iné (japonská benzínová atmosféra).
    Na druhej strane... až toľko problematických Fordov s motormi EB asi nebude. Keb ysom ale dnes vyberal jazdené auto, asi by som sa Focusu s EcoBoostom vyhol.

    V každom prípade prajem veľa šťastných kilometrov a radosti s Focusom :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 15.12.20  15:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Díky za info, palivové čerpadlo by se mělo dát přiměřeně snadno zkontrolovat, ideálně po delší odstávce, kdy už snad ve vedení nebude tlak.
    Napojit odvětrání klikovky do sání, kde bývá tlak, to mohlo napadnout troubu - když tlačí turbo, tak mimo jiné tlačí vzduch i do prostoru motoru (kliková skříň, prostor kolem vačkových hřídelí). Asi půjdu cestou nejmenšího odporu - otvor do sání zaslepím a hadičku odvětrání prodloužím a pod vyústění dám nádobku, když bude kolem auta výrazně cítit olej, zapátrám po separátoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto notourcite

    notourcite 15.12.20  09:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Zdravim,
    Mam tiez focus 1.5eb, zatial bez problemov, ale... Je toho celkom dost na nete, hlavne ohladom problemov s druhym valcom, kde cez nasavanie sa dostava do valca olej a zaplavi sviecku, zanasa ventily, sposobuje karbon...atd a toto vsetko sa prejavi hlavne na zvysenom pocte "misfire"s co valec poskudzuje a nakoniec znici. Staci rozobrat nasavanie a skrtiaca klapka bude zaliata olejom, ktory sa potom dostava do valca...
    V US je na trhu "oil separator" alebo "oil catch can" presne na 1.5 ecoboost(fusion/mondeo), ktory odluci olej aby sa nedostal do nasavania. V EU som zatial moc nenasiel, iba univerzalne...
    Samozrejme ked vec popisete vo Ford servise, popripade ich poziadate o instalaciu "oil separator"-a tak sa tvaria akoby ste im rozpraval o mimozemskej navsteve...
    Pritom "novy" 3 valec 1.5 eb ho uz ma zabudovany od vyroby...
    Zopar odkazov:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Dalsia vec na ktoru si treba dat pozor je vysokotlake cerpadlo, ktore moze znicit vackovy hriadel:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 14.12.20  21:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Tady bych se s nima hádal a chtěl minimálně nějakou kulanci.Ford o tomhle ví a navíc ten válec mohl bejt prasklej ještě v záruce,takže by to mělo jít za nima klidně celý.
  • « 00 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 14.12.20  21:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Benzínem to není.Je to šlendrián Fordu a ani karavany a vozíky ničemu nevadí.Slabá stěna válce je ten problém.Ford to ví moc dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 14.12.20  20:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ťahanie vozíka nie je optimálne pre priamovstrekovací benzín. V podstate nízke otáčky viac vadia ako vyššie otáčky. Tvorba carbónu je stála hrozba. Zvažoval som Mondeo 1,5EB a aj pre toto som išiel inam. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.12.20  18:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Mám informace, že čerpací stanice Shell jsou frenčízy, jejich majitelé někdy šetří na čištění nádrží, takže v nich může být více usazenin a vody. Prostě na Shellu jsem nikdy netankoval. Když jste kupoval lepší benzín, tak už se vyplatí koupit (když to jde) vysokooktanový, kde už musí být cenový rozdíl jen 1 - 2 koruny na litru...

    Mechanické poškození válce - to znamená, že píst v něm udělal nějakou paseku? Nebo vlivem velkého teplotního zatížení se nějak zdeformoval?

    Tím nechci obhajovat Ford. Je mi jasné, že např. olejová náplň je hodně poddimenzovaná. Třeba 2.0CRDI má asi 6,5 litru (což je jednou tolik) a je to diesel - který olej méně teplotně zatěžuje.
  • « 10 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 14.12.20  17:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Poslední dobou se mi zdálo, že auto tolik netáhne do kopce, potom při zajíždění do garáže jsem cítil větší zápach než u starého dieslu euro 3 bez filtru pevných částic.
    Nakonec se rozsvítila kontrolka, značíci dle dokumentace poruchu motoru a auto opravdu nejelo dobře a motor pracoval nepravidelně. Odvezl jsem ho do autorizovaného servisu prodejce, kde jsem auto koupil a také ho tam pravidelně servisoval. Tam dlouho zkoumali, zda nejsou poškozeny kabely zapalování od kun. Když nic nezjistili, rozebraly motor a bylo mi sděleno, že došlo k mechanickému poškození 2. válce. Pak už následovala výměna motoru se zárukou 2 roky. Kromě běžných nákupů jsem jezdil na delší vzdálenosti do hor se dvěma koly na tažném zařízení nebo s boxem na lyže. Dvakrát ročně jsem absolvoval v zimě cestu za lyžováním do Alp. Pravidelně jezdím s přívěsným vozíkem (nosnost 400 kg) na skládku rostlinného odpadu a občas taky do stavebnin. Tankoval jsem převážně benzín Shell V-Power 95.
    Můj osobní názor je, že motor je poddimenzovaný, ostatně jako velká většina dnešních výrobků. Slušný výrobce by ale neměl tomuto trendu podléhat alespoň u výrobků v ceně přes 600 000, což byla cena auta před pěti lety, které jsem si koupil do důchodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.12.20  12:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Co bylo konkrétní příčinou selhání motoru? Předcházely tomu nějaké průvodní jevy?
    Snažím se motor nepodtáčet, aby nic netrpělo - zejm. písty, ojnice, klika.
    A tankuju lepší benzín, aby čerpadlo i vstřikovače byly v kondici.
    Počítejme, že motor má max. výkon 125 kW. Abych využil polovinu výkonu (62 kW), musel bych jet po rovině cca 175 km/h. Což asi nikdo z nás běžně nedělá, v Německu nejezdím. Samozřejmě olej nejpozději po 15000 km.
  • « 10 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 13.12.20  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Tady už může mít klidně druhej motor a turbobenzín to je celkem loterie a pak kasička.V tomhle Focusu buď naftu nebo atmosféru benzín.
  • « 10 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 12.12.20  19:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Dnes som čítal,že Ford má na krku hromadu žalob za EcoBoost. 8-s
  • « 10 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 12.12.20  19:07

    « Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Už v roce 2005 jsem si kopil ford focus kombi dvoulitr v naftě. Za 10 let jsem s ním bez poruchy ujel 150 000 km. Díky maximální spokojenosti jsem si v roce 2015 koupil stejné auto jako Vaše s motorem Ecoboost 1.5. S autem jsem byl spokojen až do letošního léta,
    kdy mi dva měsíce po skončení pětileté záruky odešel motor (ujeto 60000 km). Oprava stála 159 000 Kč.
    Jako strojař jsem se k autu choval vždy ohledulplně, ale taky jsem vyžadoval výkon, který by auto mělo mít. Nevím co si o tom mám myslet, ale jeden můj kolega měl podobný problém s předchozím motorem Ecobbost 1,6.
    Nechci kazit radost z tohoto auta, které je jízdně opravdu na špici, ale doporučuji nevyužívat trvale výkon motoru ani na dříve běžně doporučovanou hodnotu 3/4 výkonu.
    Důchodce 69 let, který ujede 12 000 km v autě ale i 2000 km na horském kole za rok.
  • « 01 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 11.12.20  18:54

    « Re: Re: Re: fajn auto

    Díky :-)
    Podle mě je Focus dost nedoceněné auto, asi proto že to není od VW group? (Škoda + VW mají dohromady v ČR cca 50% podíl na prodejích, což je masakr) Tak jsem přidal nějaký postřehy ze soužití sním.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 11.12.20  10:20

    « Re: Re: fajn auto

    Pripájam sa a tiež gratulujem k výberu auta.Prajem veľa spokojných kilometrov.
    Insignia A je vnútry ozaj malá,no Insignia B týmto už netrpí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 09.12.20  14:27

    « Re: fajn auto

    Díky za pochvalu.
    Objektivně bych autu dal celkově spíš jen 8 bodů, ale jsem rád, že jsem vůbec mohl zvolit něco dle mých požadavků a nedělat téměř žádné kompromisy. :-)

    Nechápu, proč se v testech píše, že Focus po FL má vyměklý (do komfortu laděný) podvozek, s tím si dovolím nesouhlasit. Ale naštěstí v UL kraji máme vcelku obstojné silnice (za posledních 5 let se to výrazně zlepšilo). Oproti třeba Praze, tam by auto posádku pěkně naklepávalo.

    Samozřejmě mě napadaly i šílenosti typu Opel Signum 2.8T. To bych si naběhl - to auto musí být velmi nedotáčivé a přitom pořád hrabat předními. Pohon 4x4 dostaly až Insignie, ale ty už jsou moc velké (a přitom malé). >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 08.12.20  23:38

    « fajn auto

    Líbí se mi že jsi si dal s výběrem práci a kritéria jsou srozumitelná a mají hlavu a patu. Já do trojkového Fokusu nakonec nešel a skončil u Golfa, protože jsem neskousl interiér a sedadla. Jen poznámka k recenzi, ano vypínání válců je nesmysl, ušetří desetinu, je otravné a motoru škodí. Ale u Golfa záleží na r.v. někdy. 1,4 Tsi ho měl jen někdy. 90-92 Kw nikdy, 103 Kw vždy a 110 Kw někdy. Takže kdo ví tak si vybere správnou verzi. Ale Focus je fajn auto se skvělým podvozkem, tak ať dlouho bez závad slouží.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…