Ford Focus (2015)
7.12.2020Mé první auto sloužilo 8 let, a velmi dobře. Občas i nějaký větší náklad převezlo. Ale nyní se už takové věci podnikat nebudou a také nazrál čas na…
Ford Focus (Dzakobo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 21.12.20 07:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Ono je fakt možné,že nějaké auto dalo stovku za 8,2s, je to přecijen nejslabší verze, běžně mají 118 či 134kw. Míval jsem TDCi 85kw a taky mi přišlo, že jezdilo lépe, teď někdo na Fordklubu udělal test na brzdě tomuto motoru a naměřil 100kw, ale pořád to neznamená, že to dávalo i moje auto :-) To se snažím říct. Já třeba s aktuálním TDCi nebyl na brzdě, ale měřil jsem racelogicem stovku a dostal jsem se o 0,4s níže, než jsou udávané hodnoty výrobcem. Ale neznamená to, že nemůže být jiné stejné auto rychlejší či pomalejší :-) To se snažím říct.
Co si vlastně nakonec vybral ty ? -
Dzakobo 20.12.20 14:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Své auto nechci trápit disciplínou 0 - 100 km, ale na YT kanál topspeed.sk v roce 2015 natočil Maroš test, kde naměřili 8,4 s - ale ve dvou lidech. Takže 8,4s : 1450kg x 1375kg = 8,0 vteřin, ale je jasné, že úplně přímá úměrnost zde nefunguje. Nicméně 8,2 s je určitě naprosto reálných. Taky ten mladý říká, že naměřili 258 Nm - což je pro mě 260 Nm, každý motor se o pár procent liší. Třeba Vectra B s 2,5 125 kW dávala stovku za 8,5s taky na dvojku, ale byla to atmosféra a o asi 50 kg těžší auto. FoFo jede opravdu jako když má 170 - 180 koní. -
Ozzman 19.12.20 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Ahoj, kde si přišel na to, že má 125kw a 0-100 za 8,2s ? Papírové hodnoty uvádí zrychlení skoro 1s pomalejší (kolem 9s). Měřil si to, nebo to uvádíš, že se to někde psalo? (taky jsem to kdysi četl). Máme ten motor v Kuze, jede dobře, ale starší 1.6EB mi přišla lepší, nýbrž ani jeden motor, který jsem zkoušel, nebyl takto dobře zajetý, vše do 30 tisíc km (na 1.5 aktuálně asi 8 tisíc).
Naopak podtáčení je problém, sice se mi jednašestka rozpadla v otáčkách, ale prý tomu předcházela pomalá jízda a krátké trasy, motor zakarbonuje. Na Ford fórech radí na ty jednašestky naopak točit motor. A v jakých kilometrech se to stane je nevyzpytatelné, nám odešla v 22 tisících, druhý motor najel asi 30 a pak šel z domu, radši. -
Ozzman 19.12.20 10:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Ahoj, nám se toto stalo na 1.6EB, o tom, že na to trpí i jednapětky slyším prvně, máme ji doma zatím rok a cca 8 tisíc km. Jednašestku nám měnili v rámci záruky, naštěstí, pak šlo auto z domu (jízdně je ten starší motor ještě zajímavější, než novější), ale všude čtu, že mu nesvědčí právě ty krátké trasy v pomalém tempu, protože se zanáší karbonem. Nevím, jestli je to stejný problém, ale na té 1.6 se zapékal pístní kroužek na jednom válci.
P.s. od Fordu nějaké slušné jednání nečekejte, i my v záruce měli velké problémy, čekačky, více, než měsíc bez auta... míval jsem tu i recenzi, ale už jsem ji stáhl, když auto je z domu. -
notourcite 16.12.20 14:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Este dalsia info k problemom s druhym valcom:
Vyzera ze cely blok motora je zle nadesignovany a ak dochadza k unikom chladiacej kvapaliny tak treba zvysit pozornost...
Ford o probleme evidentne vie, pretoze zacali vyrabat modifikovany blok motora, ktory by tomu uz mal predchadzat. Bolo by dobre zistit od ktoreho roku zacali pouzivat novy blok...
Rozdiely medzi starym a novym blokom vysvetlene nizsie vo videu:
[odkaz]
[odkaz]
-
palix 16.12.20 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Ohľadne žaloby na Ford som čítal aj ja. Pritom tie motory boli považované za veľmi spoľahlivé a podarené motory. Tiež som v roku 2017 pozeral Focusa (1,0T), ale nakoniec som zobral niečo iné (japonská benzínová atmosféra).
Na druhej strane... až toľko problematických Fordov s motormi EB asi nebude. Keb ysom ale dnes vyberal jazdené auto, asi by som sa Focusu s EcoBoostom vyhol.
V každom prípade prajem veľa šťastných kilometrov a radosti s Focusom :yes: -
Dzakobo 15.12.20 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Díky za info, palivové čerpadlo by se mělo dát přiměřeně snadno zkontrolovat, ideálně po delší odstávce, kdy už snad ve vedení nebude tlak.
Napojit odvětrání klikovky do sání, kde bývá tlak, to mohlo napadnout troubu - když tlačí turbo, tak mimo jiné tlačí vzduch i do prostoru motoru (kliková skříň, prostor kolem vačkových hřídelí). Asi půjdu cestou nejmenšího odporu - otvor do sání zaslepím a hadičku odvětrání prodloužím a pod vyústění dám nádobku, když bude kolem auta výrazně cítit olej, zapátrám po separátoru. -
notourcite 15.12.20 09:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Zdravim,
Mam tiez focus 1.5eb, zatial bez problemov, ale... Je toho celkom dost na nete, hlavne ohladom problemov s druhym valcom, kde cez nasavanie sa dostava do valca olej a zaplavi sviecku, zanasa ventily, sposobuje karbon...atd a toto vsetko sa prejavi hlavne na zvysenom pocte "misfire"s co valec poskudzuje a nakoniec znici. Staci rozobrat nasavanie a skrtiaca klapka bude zaliata olejom, ktory sa potom dostava do valca...
V US je na trhu "oil separator" alebo "oil catch can" presne na 1.5 ecoboost(fusion/mondeo), ktory odluci olej aby sa nedostal do nasavania. V EU som zatial moc nenasiel, iba univerzalne...
Samozrejme ked vec popisete vo Ford servise, popripade ich poziadate o instalaciu "oil separator"-a tak sa tvaria akoby ste im rozpraval o mimozemskej navsteve...
Pritom "novy" 3 valec 1.5 eb ho uz ma zabudovany od vyroby...
Zopar odkazov:
[odkaz]
[odkaz]
Dalsia vec na ktoru si treba dat pozor je vysokotlake cerpadlo, ktore moze znicit vackovy hriadel:
[odkaz] -
Dzakobo 14.12.20 18:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Mám informace, že čerpací stanice Shell jsou frenčízy, jejich majitelé někdy šetří na čištění nádrží, takže v nich může být více usazenin a vody. Prostě na Shellu jsem nikdy netankoval. Když jste kupoval lepší benzín, tak už se vyplatí koupit (když to jde) vysokooktanový, kde už musí být cenový rozdíl jen 1 - 2 koruny na litru...
Mechanické poškození válce - to znamená, že píst v něm udělal nějakou paseku? Nebo vlivem velkého teplotního zatížení se nějak zdeformoval?
Tím nechci obhajovat Ford. Je mi jasné, že např. olejová náplň je hodně poddimenzovaná. Třeba 2.0CRDI má asi 6,5 litru (což je jednou tolik) a je to diesel - který olej méně teplotně zatěžuje. -
Tailor 14.12.20 17:37
« Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Poslední dobou se mi zdálo, že auto tolik netáhne do kopce, potom při zajíždění do garáže jsem cítil větší zápach než u starého dieslu euro 3 bez filtru pevných částic.
Nakonec se rozsvítila kontrolka, značíci dle dokumentace poruchu motoru a auto opravdu nejelo dobře a motor pracoval nepravidelně. Odvezl jsem ho do autorizovaného servisu prodejce, kde jsem auto koupil a také ho tam pravidelně servisoval. Tam dlouho zkoumali, zda nejsou poškozeny kabely zapalování od kun. Když nic nezjistili, rozebraly motor a bylo mi sděleno, že došlo k mechanickému poškození 2. válce. Pak už následovala výměna motoru se zárukou 2 roky. Kromě běžných nákupů jsem jezdil na delší vzdálenosti do hor se dvěma koly na tažném zařízení nebo s boxem na lyže. Dvakrát ročně jsem absolvoval v zimě cestu za lyžováním do Alp. Pravidelně jezdím s přívěsným vozíkem (nosnost 400 kg) na skládku rostlinného odpadu a občas taky do stavebnin. Tankoval jsem převážně benzín Shell V-Power 95.
Můj osobní názor je, že motor je poddimenzovaný, ostatně jako velká většina dnešních výrobků. Slušný výrobce by ale neměl tomuto trendu podléhat alespoň u výrobků v ceně přes 600 000, což byla cena auta před pěti lety, které jsem si koupil do důchodu. -
Dzakobo 14.12.20 12:59
« Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto
Co bylo konkrétní příčinou selhání motoru? Předcházely tomu nějaké průvodní jevy?
Snažím se motor nepodtáčet, aby nic netrpělo - zejm. písty, ojnice, klika.
A tankuju lepší benzín, aby čerpadlo i vstřikovače byly v kondici.
Počítejme, že motor má max. výkon 125 kW. Abych využil polovinu výkonu (62 kW), musel bych jet po rovině cca 175 km/h. Což asi nikdo z nás běžně nedělá, v Německu nejezdím. Samozřejmě olej nejpozději po 15000 km.