Diskuse

Ford Focus (2015)

7.12.2020

Mé první auto sloužilo 8 let, a velmi dobře. Občas i nějaký větší náklad převezlo. Ale nyní se už takové věci podnikat nebudou a také nazrál čas na…

 

Ford Focus (Dzakobo)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 21.12.20  09:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Asi už vieš. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 21.12.20  07:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ono je fakt možné,že nějaké auto dalo stovku za 8,2s, je to přecijen nejslabší verze, běžně mají 118 či 134kw. Míval jsem TDCi 85kw a taky mi přišlo, že jezdilo lépe, teď někdo na Fordklubu udělal test na brzdě tomuto motoru a naměřil 100kw, ale pořád to neznamená, že to dávalo i moje auto :-) To se snažím říct. Já třeba s aktuálním TDCi nebyl na brzdě, ale měřil jsem racelogicem stovku a dostal jsem se o 0,4s níže, než jsou udávané hodnoty výrobcem. Ale neznamená to, že nemůže být jiné stejné auto rychlejší či pomalejší :-) To se snažím říct.

    Co si vlastně nakonec vybral ty ?
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 21.12.20  00:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Zdá sa ,že Ozzman to tipol bližšie. [odkaz]
    No v konečnom dôsledku je to jedno, hlavne aby si bol s autom spokojný. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 20.12.20  14:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Své auto nechci trápit disciplínou 0 - 100 km, ale na YT kanál topspeed.sk v roce 2015 natočil Maroš test, kde naměřili 8,4 s - ale ve dvou lidech. Takže 8,4s : 1450kg x 1375kg = 8,0 vteřin, ale je jasné, že úplně přímá úměrnost zde nefunguje. Nicméně 8,2 s je určitě naprosto reálných. Taky ten mladý říká, že naměřili 258 Nm - což je pro mě 260 Nm, každý motor se o pár procent liší. Třeba Vectra B s 2,5 125 kW dávala stovku za 8,5s taky na dvojku, ale byla to atmosféra a o asi 50 kg těžší auto. FoFo jede opravdu jako když má 170 - 180 koní.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 19.12.20  15:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Určite boli,či aj tie posledné s tými všetkými "vylepšeniami" budú,to ani pánbožko netuší. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.20  14:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Já to říkám pořád, kupujte tdci >:D ty sou prostě dobrý
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 19.12.20  13:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Bohužial ,vyzerá to tak,že problémy má aj 1,5EB dokonca aj 1,0EB.Stretávam sa s tým stále častejšie.
    Je to škoda. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.20  10:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ahoj, kde si přišel na to, že má 125kw a 0-100 za 8,2s ? Papírové hodnoty uvádí zrychlení skoro 1s pomalejší (kolem 9s). Měřil si to, nebo to uvádíš, že se to někde psalo? (taky jsem to kdysi četl). Máme ten motor v Kuze, jede dobře, ale starší 1.6EB mi přišla lepší, nýbrž ani jeden motor, který jsem zkoušel, nebyl takto dobře zajetý, vše do 30 tisíc km (na 1.5 aktuálně asi 8 tisíc).

    Naopak podtáčení je problém, sice se mi jednašestka rozpadla v otáčkách, ale prý tomu předcházela pomalá jízda a krátké trasy, motor zakarbonuje. Na Ford fórech radí na ty jednašestky naopak točit motor. A v jakých kilometrech se to stane je nevyzpytatelné, nám odešla v 22 tisících, druhý motor najel asi 30 a pak šel z domu, radši.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.20  10:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ahoj, nám se toto stalo na 1.6EB, o tom, že na to trpí i jednapětky slyším prvně, máme ji doma zatím rok a cca 8 tisíc km. Jednašestku nám měnili v rámci záruky, naštěstí, pak šlo auto z domu (jízdně je ten starší motor ještě zajímavější, než novější), ale všude čtu, že mu nesvědčí právě ty krátké trasy v pomalém tempu, protože se zanáší karbonem. Nevím, jestli je to stejný problém, ale na té 1.6 se zapékal pístní kroužek na jednom válci.

    P.s. od Fordu nějaké slušné jednání nečekejte, i my v záruce měli velké problémy, čekačky, více, než měsíc bez auta... míval jsem tu i recenzi, ale už jsem ji stáhl, když auto je z domu.
  • « 00 Reagovat !

    foto notourcite

    notourcite 16.12.20  14:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Este dalsia info k problemom s druhym valcom:
    Vyzera ze cely blok motora je zle nadesignovany a ak dochadza k unikom chladiacej kvapaliny tak treba zvysit pozornost...
    Ford o probleme evidentne vie, pretoze zacali vyrabat modifikovany blok motora, ktory by tomu uz mal predchadzat. Bolo by dobre zistit od ktoreho roku zacali pouzivat novy blok...
    Rozdiely medzi starym a novym blokom vysvetlene nizsie vo videu:
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 16.12.20  13:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ohľadne žaloby na Ford som čítal aj ja. Pritom tie motory boli považované za veľmi spoľahlivé a podarené motory. Tiež som v roku 2017 pozeral Focusa (1,0T), ale nakoniec som zobral niečo iné (japonská benzínová atmosféra).
    Na druhej strane... až toľko problematických Fordov s motormi EB asi nebude. Keb ysom ale dnes vyberal jazdené auto, asi by som sa Focusu s EcoBoostom vyhol.

    V každom prípade prajem veľa šťastných kilometrov a radosti s Focusom :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 15.12.20  15:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Díky za info, palivové čerpadlo by se mělo dát přiměřeně snadno zkontrolovat, ideálně po delší odstávce, kdy už snad ve vedení nebude tlak.
    Napojit odvětrání klikovky do sání, kde bývá tlak, to mohlo napadnout troubu - když tlačí turbo, tak mimo jiné tlačí vzduch i do prostoru motoru (kliková skříň, prostor kolem vačkových hřídelí). Asi půjdu cestou nejmenšího odporu - otvor do sání zaslepím a hadičku odvětrání prodloužím a pod vyústění dám nádobku, když bude kolem auta výrazně cítit olej, zapátrám po separátoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto notourcite

    notourcite 15.12.20  09:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Zdravim,
    Mam tiez focus 1.5eb, zatial bez problemov, ale... Je toho celkom dost na nete, hlavne ohladom problemov s druhym valcom, kde cez nasavanie sa dostava do valca olej a zaplavi sviecku, zanasa ventily, sposobuje karbon...atd a toto vsetko sa prejavi hlavne na zvysenom pocte "misfire"s co valec poskudzuje a nakoniec znici. Staci rozobrat nasavanie a skrtiaca klapka bude zaliata olejom, ktory sa potom dostava do valca...
    V US je na trhu "oil separator" alebo "oil catch can" presne na 1.5 ecoboost(fusion/mondeo), ktory odluci olej aby sa nedostal do nasavania. V EU som zatial moc nenasiel, iba univerzalne...
    Samozrejme ked vec popisete vo Ford servise, popripade ich poziadate o instalaciu "oil separator"-a tak sa tvaria akoby ste im rozpraval o mimozemskej navsteve...
    Pritom "novy" 3 valec 1.5 eb ho uz ma zabudovany od vyroby...
    Zopar odkazov:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Dalsia vec na ktoru si treba dat pozor je vysokotlake cerpadlo, ktore moze znicit vackovy hriadel:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 14.12.20  21:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Tady bych se s nima hádal a chtěl minimálně nějakou kulanci.Ford o tomhle ví a navíc ten válec mohl bejt prasklej ještě v záruce,takže by to mělo jít za nima klidně celý.
  • « 00 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 14.12.20  21:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Benzínem to není.Je to šlendrián Fordu a ani karavany a vozíky ničemu nevadí.Slabá stěna válce je ten problém.Ford to ví moc dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 14.12.20  20:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Ťahanie vozíka nie je optimálne pre priamovstrekovací benzín. V podstate nízke otáčky viac vadia ako vyššie otáčky. Tvorba carbónu je stála hrozba. Zvažoval som Mondeo 1,5EB a aj pre toto som išiel inam. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.12.20  18:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Mám informace, že čerpací stanice Shell jsou frenčízy, jejich majitelé někdy šetří na čištění nádrží, takže v nich může být více usazenin a vody. Prostě na Shellu jsem nikdy netankoval. Když jste kupoval lepší benzín, tak už se vyplatí koupit (když to jde) vysokooktanový, kde už musí být cenový rozdíl jen 1 - 2 koruny na litru...

    Mechanické poškození válce - to znamená, že píst v něm udělal nějakou paseku? Nebo vlivem velkého teplotního zatížení se nějak zdeformoval?

    Tím nechci obhajovat Ford. Je mi jasné, že např. olejová náplň je hodně poddimenzovaná. Třeba 2.0CRDI má asi 6,5 litru (což je jednou tolik) a je to diesel - který olej méně teplotně zatěžuje.
  • « 10 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 14.12.20  17:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Poslední dobou se mi zdálo, že auto tolik netáhne do kopce, potom při zajíždění do garáže jsem cítil větší zápach než u starého dieslu euro 3 bez filtru pevných částic.
    Nakonec se rozsvítila kontrolka, značíci dle dokumentace poruchu motoru a auto opravdu nejelo dobře a motor pracoval nepravidelně. Odvezl jsem ho do autorizovaného servisu prodejce, kde jsem auto koupil a také ho tam pravidelně servisoval. Tam dlouho zkoumali, zda nejsou poškozeny kabely zapalování od kun. Když nic nezjistili, rozebraly motor a bylo mi sděleno, že došlo k mechanickému poškození 2. válce. Pak už následovala výměna motoru se zárukou 2 roky. Kromě běžných nákupů jsem jezdil na delší vzdálenosti do hor se dvěma koly na tažném zařízení nebo s boxem na lyže. Dvakrát ročně jsem absolvoval v zimě cestu za lyžováním do Alp. Pravidelně jezdím s přívěsným vozíkem (nosnost 400 kg) na skládku rostlinného odpadu a občas taky do stavebnin. Tankoval jsem převážně benzín Shell V-Power 95.
    Můj osobní názor je, že motor je poddimenzovaný, ostatně jako velká většina dnešních výrobků. Slušný výrobce by ale neměl tomuto trendu podléhat alespoň u výrobků v ceně přes 600 000, což byla cena auta před pěti lety, které jsem si koupil do důchodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.12.20  12:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Co bylo konkrétní příčinou selhání motoru? Předcházely tomu nějaké průvodní jevy?
    Snažím se motor nepodtáčet, aby nic netrpělo - zejm. písty, ojnice, klika.
    A tankuju lepší benzín, aby čerpadlo i vstřikovače byly v kondici.
    Počítejme, že motor má max. výkon 125 kW. Abych využil polovinu výkonu (62 kW), musel bych jet po rovině cca 175 km/h. Což asi nikdo z nás běžně nedělá, v Německu nejezdím. Samozřejmě olej nejpozději po 15000 km.
  • « 10 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 13.12.20  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajn auto

    Tady už může mít klidně druhej motor a turbobenzín to je celkem loterie a pak kasička.V tomhle Focusu buď naftu nebo atmosféru benzín.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…