Poslední dobou se mi zdálo, že auto tolik netáhne do kopce, potom při zajíždění do garáže jsem cítil větší zápach než u starého dieslu euro 3 bez filtru pevných částic.
Nakonec se rozsvítila kontrolka, značíci dle dokumentace poruchu motoru a auto opravdu nejelo dobře a motor pracoval nepravidelně. Odvezl jsem ho do autorizovaného servisu prodejce, kde jsem auto koupil a také ho tam pravidelně servisoval. Tam dlouho zkoumali, zda nejsou poškozeny kabely zapalování od kun. Když nic nezjistili, rozebraly motor a bylo mi sděleno, že došlo k mechanickému poškození 2. válce. Pak už následovala výměna motoru se zárukou 2 roky. Kromě běžných nákupů jsem jezdil na delší vzdálenosti do hor se dvěma koly na tažném zařízení nebo s boxem na lyže. Dvakrát ročně jsem absolvoval v zimě cestu za lyžováním do Alp. Pravidelně jezdím s přívěsným vozíkem (nosnost 400 kg) na skládku rostlinného odpadu a občas taky do stavebnin. Tankoval jsem převážně benzín Shell V-Power 95.
Můj osobní názor je, že motor je poddimenzovaný, ostatně jako velká většina dnešních výrobků. Slušný výrobce by ale neměl tomuto trendu podléhat alespoň u výrobků v ceně přes 600 000, což byla cena auta před pěti lety, které jsem si koupil do důchodu.