Recenze

Dzakobo (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus 1.5 Ecoboost 110 kW

9.12 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta FoFo Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 363 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Mé první auto sloužilo 8 let, a velmi dobře. Občas i nějaký větší náklad převezlo. Ale nyní se už takové věci podnikat nebudou a také nazrál čas na obměnu zastaralejšího vozu.
Překvapuje mě, že vcelku rozšířený vůz, jakým je Focus 3. gen. má zde tak málo recenzí. Takže přispěji svojí "troškou do mlýna".

Jak jsem vybíral
Vzhledem k tomu, že už nepotřebuji nic rozměrného převážet a bydlím ve městě, plus také se po něm dost pohybuji, bylo jasné, že optimální bude nějaký hatchback. Ale také mě lákalo mít pod kapotou pětiválec, takže jsem pokukoval mj. po V40 a rozšířenějších V60 2.0D. Ale jsem zvyklý na zážehový motor, takže tuhle slepou uličku jsem zavrhl. A jelikož auto musí obstát jak ve městě, tak i na dálnici a okreskách, bylo jasné, že budu lovit ve vodách nižší střední. Ve výsledku jsem došel k podobnému cíli, jako: "Když nevíte, jaké auto si máte koupit, kupte si Golf." :-)

Požadavky jsem měl následující:
- čím novější auto, tím lepší, max. 9 - 10 leté
- cena ideálně do 250 tisíc
- přeplňovaný zážehový čtyřválec o min. 140 koních, čím vyšší objem a výkon, tím lépe
- kvalitní 6 st. manuál + přední pohon
- bez tuhé spojky
- víceprvková zadní náprava
- snadné ovládání ventilace vč. duální klimatizace
- rozumná prostornost
- z auta musí vyzařovat bytelnost a neobsahovat známé poruchové součásti

Jelikož předchozí auto trpělo určitým výkonovým deficitem, teď jsem nechtěl přistoupit na kompromis. Nenajedu tolik, aby mě zajímaly naftové motorizace. Kromě spotřeby jsou ve všem lepší turbobenzíny a jejich výhody dokážu ocenit.

Když manuální převodovka disponuje přesným řazením, tak mě to i baví. Rozšířené dvouspojkové automaty často nedělají to, co je ideální (při parkování cukají, nebo podtáčí motor, příp. otupují reakce a užírají výkon). Také jsou servisně výrazně náročnější. Nikdy jsem nebyl příznivec tuhých spojek, mnohem víc ocením přesný a zároveň lehčí chod pedálu.

Pohon 4x4 by zbytečně navyšoval hmotnost, spotřebu a servisní náročnost. Nepotřebuji.

Na víceprvek vzadu jsem zvyklý, v tzv. "Golfklasse" je možností dost, čili nebyl důvod vybrat auto bez něj.

Nedám dopustit na ovládání ventilace, kde má ofuk nohou, těla a předního skla vždy své tlačítko. V interiéru se tráví nejvíc času, tak abych si nepřipadal, že vůz je ve výbavě zn. "žebrák" a také spolucestující mívají jiné teplotní nároky, bylo jasné, že nesmí chybět dvouzónová klima.

Co se týká prostornosti, do auta se měly pohodlně vejít i běžky délky 205 cm a min. 2 osoby. Vše s kufrem o objemu 350 a více litrů je OK. S velikostí automobilu samozřejmě souvisí rozvor, kde jeho rozumná délka zabezpečuje vhodnou stabilitu na dálnici.

Kandidáti
Golfy a Leony jsem zavrhl z důvodu nadměrně vysoké cenovky a přílišné tuctovosti. Dále motory 1.4TSI 110 kW mají ACT (což považuji za zbytečné "kazítko") a nakonec převodovky jsou konstruované do 250 Nm, ale motory do nich posílají 260 a více Nm, o kolabujících skříních nevím, ale důvěru to ve mě nevyvolávalo. Navíc Leoni jsou zpravidla ve výbavě FR, což znamená velká alu kola, a to jsem nechtěl.

Vzhledem k tomu, že mám rád italská auta, uvažoval jsem i nad Giuliettami. Ale ty jsou většinou 9 - 10 leté, často na nich něco nefunguje (typicky klimatizace) a většinou jsou dovezené ze západních zemí po x-tém majiteli. Po prohlédnutí pár kusů jsem si přiznal, že tudy cesta nevede. Mj. se jevily trochu "fórověji" - např. trubka z airboxu do turba má absurdně malý průměr. Taky mi bylo jasné, že spotřeba by byla vyšší. Klady jsem spatřoval v nevšednosti auta, v používání spolehlivého nepřímého vstřikování, v nabízeném vysokém výkonu a převodovce s kratšími kvalty.

Astry, Korejce, Francouze, atd. jsem také vzal do úvahy, ale vždy se objevilo něco, co by mi výrazně vadilo.


Focus 3. generace po faceliftu je právě to ideální auto, alespoň dle parametrů.

Hlavními plusy byly:
- spolehlivý motor 1.5 ecoboost
- tradičně výborný podvozek
- sympatický a ergonomický interiér, velká přednost faceliftu

Jak jsem k FoFo přišel
Delší dobu v inzerci visel modrý hatchback na 17 palcových kolech, s požadovaným motorem, převodovkou, atd.. Téměř přesně auto, které jsem chtěl. Ještě by mohlo obsahovat tempomat, xenony, a tak, ale na druhou stranu – co v autě není, to se nepokazí. :-D Jedná se zřejmě o výbavový stupeň Trend Sport s pár příplatky.
U nás hatchbacky zdaleka nejsou tolik populární jako kombi, takže auto bylo za dobrou cenu. Pětileté, po prvním soukromém majiteli, s doloženou servisní historií. Taky jsem nechtěl vůz z Prahy, kde dostávají co proto… Nájezd 140 000 km byl vyšší, Focuse jsem samozřejmě prověřoval. Díky těmto skutečnostem vím, že kilometry nejsou stočené. Ale na autě krom lehce osahaného volantu není téměř znát sebemenší opotřebení. Tento Ford pravděpodobně hodně jezdil po dálnici, zřejmě i díky tomu je podvozek, spojka i synchronizace převodovky stále ve výborné kondici. Co se týká výkonu, akcelerace 0 - 100 km za 8,2 vteřiny odpovídá hodnotám okolo 125 kW (170 koní) a 260 Nm – tyto parametry bývají běžně naměřené na motorových brzdách. Že by vůz během provozu ztratil nějaké koně? Neřekl bych, táhne moc pěkně. Sice jsem uvažoval nad čištěním sání od karbonu, ale když jsem viděl test ojeté Octavie 1.4TSI, která i po 200 000 km dávala o 10 koní více než je v TP… Jistě, nic to nezaručuje, ale zatím není důvod se v tom vrtat.

Motor
Za největší rozdíl oproti minulému autu považuji přeplňování (turbo). Ono mít při 2000 ot./min. pod plynem 120 Nm (1.6i) nebo 260 Nm... Snažím se jezdit s otáčkami nad 2000, aby nedocházelo k LSPI, motor je spokojený a také reakce + výkon jsou fajn. Tento motor považuji do Focusu za optimum.
Jen při jízdě po rovině nebo z kopce a současně při max. třetinovém stlačení akcelerátoru nechávám otáčky i pod 2000 ot./mi.. Prodleva okolo 2000 ot. je zaznamenatelná, ale není obtěžující. Nad 3500 ot. auto akceleruje okamžitě. Předchozí 1.6EB měl problémy, kdy závady vlivem ukapávajích vstřikovačů dosahovaly fatálních rozměrů. Naštěstí zde již Ford nechyboval. Výhodou jsou i chlazené výfukové svody, takže motor se rychle ohřívá a při zátěži prý nespotřebuje tolik benzínu. Další pozitivní vylepšení najdeme v použití vodního mezichladiče, kde pevné plastové trubky nehrozí tím, že při plném výkonu (a tím i tlaku v sací soustavě) se rozletí hadice a auto téměř přestane jet. Výhodou motoru je i servisní interval výměny řemene 10 let nebo 240 000 km. Olej dávám předepsaný 5W-30, protože přímovstřiky jej časem zahustí karbonem. V takto výkonném motoru jej cirkuluje jen 3,3 litru, takže na včasné výměně záleží. Důležitý je i fakt, že motor není vybaven vypínáním válců, což po vyšším kilometrovém proběhu leckde začíná zlobit. Nejvíce mě na motoru překvapilo, jak malý brzdný účinek vyvíjí - zřejmě nízké třecí a čerpací ztráty, atd.. Kde jsem dříve jel na 3. kvalt, teď řadím dvojku. Jak je zřejmé z úvodu, rád slyším zajímavý zvuk motoru. (např. test Focusu 1.5EB na YT kanálu topspeed.sk) Přestože jde o malý čtyřválec, zvuk je nadmíru povedený, velmi podobný verzi ST. Až mám pocit, jestli i zde není použit zvukovod ze sání do kabiny jako u ST. Ani při stažených oknech není slyšet turbo nebo upouštění stlačeného vzduchu. Očekával jsem nižší spotřebu, sice jezdím většinou předvídavým stylem, ale občas mu "dám napít" a to se potom rychle zvedá průměr. Na výkon se zvyká lehce a už jej považuju za standard. Takový Focus zřejmě patří do nejrychlejší pětiny vozů na cestách. Sice uvažuji o lehkém chiptuningu (do 200 k, 280 Nm), ale na vlhkých silnicích sériový Focus hrabe i na trojku (solidní pneu o šíři 215 mm) a na nekvalitní silnici na dvojku při plném plynu je opravdu nutné pevně držet volant a korigovat zdivočelé auto...

Převodovka a spojka
Chod převodovky a spojky je výborný. Pro někoho možná moc měkký, ale mě vyhovuje. Převodovku navrhli na 285 Nm, takže oproti např. starším vozům z koncernu VW docela výhoda. Převody kromě šestky by mohly být kratší. Na dálnici při 130 km/h dle GPS točí příjemných 2800 ot. /min..
Při 1000 ot. / min. se na tachometru zobrazuje:
1. RS – 8,3 km / h
2. RS – 15 km / h
3. RS – 24 km / h
4. RS – 32 km / h
5. RS – 40 km / h
6. RS – 48 km / h

Podvozek
Podvozek je tvrdší a 17 palcová kola považuju za ideál. Menší rozměr by autu neslušel, tento zajišťuje alespoň trochu pohodlí a také disky jsou více chráněné pneumatikami, což se hodí při parkování. Mimochodem, zrcátka se při zařazení zpátečky nesklápí dolů… Jízda je naprosto jistá, třeba boční vítr v tomto Focusu téměř nezaznamenáte. Sportovnímu charakteru jdou naproti zadní kola používající znatelné odklony.

Řízení
Řízení funguje lehce a strmě. Ze začátku jsem si musel dost zvykat. Auto okamžitě mění směr. Nejsou zde jakékoliv režimy nastavování. Zpětná vazba zde téměř není, ale z elektrických posilovačů se jedná o lepší průměr. Zpočátku se mi těžko odhadoval konec přední kapoty, protože kvůli prudšímu svažování na ni není vidět.

Exteriér
Pro někoho lehce kontroverzní – zejm. zadní část, ale nemám s tím problém a za autem se vždy rád ohlédnu. Určitě raději než třeba za Golfem, byť i ten v 7. generaci vypadá obstojně, ale příliš nudně. Modrá metalíza se hodí k červeným zadním světlům a brzdičům i ke značce Ford jako takové. Design alu kol shledávám taktéž OK. Viditelná, vpravo umístěná koncovka výfuku značí, že pod kapotou pracuje výkonnější agregát. Otevírání zavazadelníku klasicky tlačítkem nad RZ je praktické. Karoserie je na pomezí jedno / dvouprostorového uspořádání.

Interiér
Na všechno je použito fyzické tlačítko, ale přitom vnitřek nepůsobí přetlačítkovaně. I start- stop lze vypnout hned vedle řadicí páky. Hodně se mi zamlouvají posuvné přepážky ve středové schránce. V loketní opěrce je také sympatická schránka, vč. USB. Samotná loketní opěrka je také výborně navržena a ani při manipulaci s ruční brzdou nepřekáží, za její klasickou podobu jsem rád - spolehlivé, levné a zábavné řešení. V systému funguje české rozhraní a např. pravým kolečkem lze rychle listovat v hudbě na připojeném USB disku. Multifunkční volant se povedlo optimálně navrhnout. Látkové sedačky nevykazují opotřebení a vyhovují mi, byť jsou pro „trochu užší zadek“. :-) Sedí se o něco výš, ale dá se na to zvyknout – lépe se vystupuje. Bezpečnostní pásy se díky výše umístěným zámkům dobře zapínají. Třeba Rapid je má utopené, což není příjemné. Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Velmi jsem si oblíbil výtečné odhlučnění, které je dost možná nejlepší v této třídě vozů.

Zavazadelník
Disponuje pravidelným tvarem, dostačujícím objemem, několika háčky a akceptovatelným vstupním otvorem. Původní majitel si objednal i gumovou vanu – velmi užitečná věc. Pod podlážkou se nachází dojezdové kolo, které při koupi bylo samozřejmě úplně měkké, holt páté kolo u vozu. :-)

Bezpečnostní asistenti
Kromě upozornění na nezapnuté pásy o jiných nevím. Např. takový BLIS (Volvo) bych uvítal.

Tankování
Bezuzávěrové hrdlo se mi hodně zamlouvá. Tankuji prémiový benzín (ale Shellu se vyhýbám), věřím, že se mi Focus odvděčí spolehlivostí palivové soustavy. Akorát když při zobrazovaném dojezdu okolo 100 km natankuji „plnou“, tak to bývá lehce přes 40 litrů. Přitom nádrž pojme 55 litrů… Asi je to kvůli Německu, kde občas jsou od sebe čerpací stanice dost daleko, tak aby v nádrži stále zůstávalo dost paliva. Tankovat po 550 km mě nebaví, když by to šlo i po 700 km, zkusím tankovat okolo hlášeného „nulového“ dojezdu, což vychází cca po 650 km.

Silné stránky

- adekvátní výkon a spolehlivý motor
- výborná převodovka
- jistý podvozek
- rychlý převod řízení
- aerodynamický tvar (nízký hluk a aero. odpor)
- viditelně kvalitní zpracování

Slabé stránky

- palubní deska více vystupující do interiéru není úplně optimální, ale jde to, naštěstí nemám moc dlouhé nohy :-)
- lehce vyšší spotřeba, navíc PP je o cca 0,5 litru paliva na 100 km optimističtější
- xenonové nebo diodové světlomety by se hodily, ale i s klasikou to ujde
- náročná výměna baterie, která se nachází z poloviny pod předním sklem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

I když auto vypadá, že se o něj předchozí majitel staral, určitě vyměňte spotřební záležitosti (svíčky, olej, filtry, brzdovku, atd.) - podle servismana brzdová kapalina ještě nebyla měněná, takže asi tak... Auto normálně funguje bez jakýchkoliv závad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Trotina auto - velice solidní jednání, mohu doporučit. Žádný "kličky" jako v "áčkách". Přikoupil jsem roční záruku na skryté vady.

 


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.5 Ecoboost 110 kW

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím v pohodě, neočekávám větší nebo častější závady.

praktičnost
8

Žádný zázrak, ale stačí to.

prostornost
8

V dané třídě jsou prostornější vozy, za mě spokojenost.

jízdní vlastnosti
10

Focus, víc netřeba dodávat :-)

jízdní komfort
7

Podvozek je dost tuhý, ještě že jsou nazuté jen 17 palcové disky.

provozní náklady
10

Zřejmě spolehlivé auto s levnou koncepcí "vše vpředu".

náhradní díly
9

V normě.

výkon motoru
9

Vždy ho může být více, ale na objem 1.5 velmi slušné, odpovídající.

spotřeba
8

Jde to i lépe. Na spritmonitor.de Golfy 1.4TSI 110 kW berou o 0,75 litru méně. Octavie 2.0TSI 140 kW o 0,25 litru více...

hlučnost motoru
10

Paráda. Za normální jízdy není slyšet, při plynu na podlaze o sobě dá vědět tak akorát hlasitým zajímavým hlasem.

kvalita sedadel
9

Opelovo AGR to není, ale nevidím důvod si stěžovat. Hlavně že to není v zimě studící a v létě hřející kůže. :-)

brzdy
8

V nižších rychlostech bez výhrad, až lehce kousavé. Ale při brzdění ze 180 km/h už můžete mít plný trenky...

zavazadlový prostor
8

Stačí, ale z takto dlouhé karoserie šlo určitě vymáčknout víc.






Blesk.cz

Zemřel valašský zpěvák František Segrado (†66): S Ewou Farnou nazpíval titulní hit k Vinařům!

Zemřel valašský zpěvák František Segrado (†66): S…

Hudební svět dostal další zásah. Ve věku pouhých 66 let zesnul zpěvák, herec a výtvarník František Segrado.…

Komplikace na D11 u Prahy: Dálnice u Horních Počernic bude do večera uzavřená kvůli demolici mostu

Komplikace na D11 u Prahy: Dálnice u Horních…

Dálnice D11 v pražských Horních Počernicích bude kvůli komplikacím při demolici mostu uzavřena až do nedělních…

 

iSport.cz

OH naruby: jednonohý král Schilb, fasádník Prouza a zřejmě slušnej oddíl

OH naruby: jednonohý král Schilb, fasádník Prouza a…

Do basketbalového turnaje olympijských her vstoupili i čeští basketbalisté a proti Íránu si počínali zcela…

Nizozemka slavila zlato, pak zjistila, že je až druhá: Zmýlila jsem se...

Nizozemka slavila zlato, pak zjistila, že je až…

Její vítězství překvapilo všechny. I nejbližší soupeřku. Olympijskou vítězkou v silničním závodě cyklistek se…

 

Reflex.cz

Příběh ženy z obálky: Mysleli jsme si, že umřeme, říká Dita Hříbková z tornádem poničených Hrušek

Příběh ženy z obálky: Mysleli jsme si, že umřeme,…

Příběh Dity Hříbkové byste nyní na stránkách Reflexu nečetli, nebýt mnoha náhod. Na jeho počátku byla fotografie…

Mladá Madonna, americký prezident a další slavní, kteří v mládí poskakovali před sportovci jako roztleskávači

Mladá Madonna, americký prezident a další slavní,…

Dějiny moderního sportu jsou od nepaměti spojeny s roztleskávačkami a roztleskávači. Skupinové povzbuzování s…