Recenze
Porsche 911 997 Carrera
Technické info
Přezdívka auta Red Baron Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:78000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3596 výkon [kW]: 239 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 285 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 135 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Moji další galerii bych díky přechodu z SUV charakterizoval větou:
"Stěhování z nejvyššího patra činžovního domu do samotného přízemí."
Rozhodně nečekejte žádné věty typu Cayenne není Porsche a podobně. Právě dokonalý Cayenne Turbo mi otevřel cestu k tomu nejlegendárnějšímu vozu všech dob- Porsche 911.
O historii Porsche jsem se začal zajímat teprve nedávno. Zůčastnil jsem se v roce 2011 srazu Porsche, a dokonce jsem vyhrál titul nejkrásnější 911 tří generací! Po zlých zkušenostech z prvního srazu Porsche ještě s Cayenne to bylo velice příjemné.
Letní záležitost:
Moje 911tka je jiná než ty ostatní. Má snížený podvozek. Lízátka jsou asi 4 cm nad zemí, takže sem tam ochutnají nějakou silnici. Auto je extrémně tvrdé, rovná silnice je ale pro něj slastí. Rovné silnice se ale u nás dají počítat spíše na metry než kilometry. Tuhost dokreslují ještě kola 19" z modelu Carrera S. Pro moje štěstí došlo ke snížení vozu začátkem roku 2010, takže minitlumiče ještě něco vydrží. Zimní pneumatiky na auto rozhodně shánět nebudu...
Barva:
Auto bylo černé, potažené světle šedou matnou folií ala Porsche 911 Sport Classic- což je limitovaná edice 250ti kusů. Porsche München garantuje, že pod folií je naprosto dokonalý lak.
Vlastnosti folie jsem ocenil ihned po první jízdě- hmyz lze setřít pouze vlhkým hadříkem, už žádné astmatické záchvaty při práci s hmyzími rozpouštědly! Kdo z vás někdy uvažoval o folii na autě, rozhodně můžu doporučit. Zrcátka a černý pruh mezi výfuky jsem dodatečně nechal polepit karbonovou folií.
29.4.2011 jsem šedou folii nechal odstranit. Vedla mě k tomu zvědavost jak auto vypadá v černé barvě. Vznikl "mafia packet", který mě nijak neoslovuje. Lak auta je skutečně v perfektním stavu. Brzy se ale na autě objeví jiná barevná folie.
20.5.2011 se auto obléklo do červené barvy. Splnil se mi konečně sen vlastnit červené auto!
Výfuky:
Vyjímečnost auta ještě zvýrazňují tlumiče výfuků od firmy Cargraphic. O zbytek koncertu se postaraly sériově dodávané komponenty Gilette. Nemusím ani stahovat okénko, abych slyšel bublání šestiválce, které vychází ze dvou dobře vyladěných a chroptících koncovek výfuků. Běžná Carrera rozhodně tolik neburácí, požitek z jízdy je i díky akustické kulise fantastický!
Může za to s-mike:
Velký zlom nastal po návštěvě Brna a setkáním s s-mikem. Jeho nadšení pro 911tku se velice dobře poslouchalo, jízda v jeho vždy až přehnaně naleštěném Porsche 911 Turbo už byla jen tou pověstnou třešničkou na dortu. S-mike je ale ras. Běda jak mu někdo šlápne na plastový práh dveří! Říkal jsem si, že takový rozhodně nebudu. Ale než někdo nastoupí, tak ho upozorním na plastový práh ve dveřích! S-mikůůůůů! :-)
Jak na manželku:
A tohle byla reakce mojí ženy, když jsem jí řekl, že chci sporťák: "Cože? Ty chceš sporťák? Vždyť nemáš ani tenisky!"
Začal jsem vymýšlet, jak si auto koupit tajně, a mít ho před manželkou prostě schované. Porsche 911 bylo mým dlouhodobým snem, líbí se mi jeho nestárnoucí vzhled. Na jaře 2010 jsem se rozhodoval nad koupí Porsche Boxter, ale manželka byla proti. Že to už prý raději ta 911tka. A tak jsem začal hledat. Podmínka byla jasná- model 911 997 v automatu...
Proč automat?:
Samozřejmě, že přišla okamžitě vlna dotazů, proč právě Porsche 911 s automatickou převodovkou. Ten kdo s automatem jezdí, se na tuto otázku jistě nezeptá. Nemám rád manuální převodovky. Je to v pořadí už 7. auto s automatem. Automat mi přijde bezpečnější, k motoru šetrnější, a hlavně pro řidiče pohodlnější. Automatická převodovka možná okrádá auto o punc skutečného řidičského nástroje, ale díky pohonu zadních kol jde stále ještě o zábavnou 911tku. A hlavně pozor- automat je nakažlivá záležitost!
Pod klasickou skořápkou se skrývá moderní sporťák:
Porsche 911 je ikonou sportovních vozů. Vyrábí se nepřetržitě od roku 1964, a může těžit z dlouhé historie vývoje. Auto se dočkalo samozřejmě velké řady modernizací, základní koncept ale zůstal zachován: motor i pohon vzadu dělají z 911tky úžasně zábavný vůz, který ocenily celé generace řidičů. V posledních letech se už do designu zasahovalo jen minimálně. U modelu 997 došlo k návratu k tradičnímu vzhledu přídě.
Zadní spoiler se vysouvá automaticky při rychlosti 120 km/h, automaticky se zasouvá při rychlosti 80 km/h. Lze jej aktivovat i tlačítkem v kokpitu. Jeho tvary narušují ušlechtilé linie 911tky rozhodně méně, než pevné křídlo u modelu Turbo.
Porsche 911 se prodává od roku 1963, ale zatím žádná generace nebyla v prodejních číslech tak úspěšná jako ta současná- 997.
Porsche 911 je jedním z nejslavnějších automobilů historie, o čemž svědčí i páté místo v anketě Vůz století (Car of the Century). Je pokládáno za nejslavnější sportovní vůz všech dob...
Interiér je menší, ale v porovnání s ostatními sportovními vozy je 911tka doslova králem prostoru! Ovládací prvky jsou všechny příjemně v dosahu. Palubní desce dominuje dvojice ukazatelů rychlosti a také otáčkoměr. Veškeré zpracování je na vysoké úrovni. Na sedadlech a přístrojové desce jsou viditelné švy, které dodávají exkluzivitu použitého materiálu. Středový panel je osazen displejem pro GPS navigaci, rádio, bezpečnostní prvky, klimatizaci a telefon. Odkládací skříňka je plně zamykatelná, spousta úložných míst se najde nejen ve dveřích, ale i po celé délce palubní desky. Zejména potěší vysouvací držátka na nápoje jak pro řidiče, tak spolujezdce.
Volant je multifunkční, po stranách vybaven řadícími knoflíky s plusem (řazení nahoru) a minusem (řazení dolů).
Sedačky jsou kožené sportovní s integrovanými opěrkami hlav s elektrickým ovládáním. Místa jsou v uspořádání 2 + 2, vzadu je místo pro malé děti, ale i 2 dětské sedačky.
Motor o obsahu 3,6 litru je z velké části stejný s motorem z předchozího modelu 996. Technici pracovali hlavně na optimalizaci plnění válců. Největších změn se dočkal čistič vzduchu a jeho komora a tyto úpravy pomohly k navýšení výkonu o 4 kW (5,4 k).
Motor má dost síly už od středních otáček, ale to co se děje kolem 6000- 7000 otáček je neskutečné! Při sešlápnutí plynu na podlahu přijde kickdown- během několika okamžiků převodovka podřadí, a motor se nachází v otáčkách maximálního výkonu. Běžně se stává, že i přesto, že je auto vybaveno stabilizačním systémem PSM, zadní kola proklouznou, a Porsche jde lehce do smyku.
Brzdy a podvozek jsou díky Porsche 911 měřítkem pro ostatní automobily. Auto má duté a vrtané kotouče o průměru 318 mm vpředu a 299 mm vzadu, které svírají černé třmeny se čtyřmi pístky.
Jsem přímo okouzlen, jak se Porsche 911 stane součástí řidiče, jak reaguje na každičký povel bez prodlevy a zpoždění. Porsche už z principu ponechává větší část své hmotnosti nad zadní nápravou, což mu propůjčuje neuvěřitelnou míru trakce při akceleraci a velmi charakteristické chování v zatáčkách.
Řízení je s posilovačem s variabilním převodem řízení, je velmi přímé, poměrně tuhé, ale zprostředkovaná zpětná vazba je excelentní.
Náprava McPherson se stabilizátorem vpředu, víceprvková LSA náprava se stabilizátorem vzadu.
Rozšírený stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s ABS, ASR, ABD a MSR.
Bezpečnost:
Deformovatelná přední a zadní část s integrovanými nárazníky z lehkého kovu.
3-bodové samonavíjecí bezpečnostní pásy vpředu a vzadu, se zámky na sedadlech, nastavení výšky, napínače a omezovače síly bezpečnostních pásů vpředu.
Porsche Side Impact Protection System (POSIP) - systém ochrany proti bočním nárazům: hlavové airbagy integrované ve dveřích, hrudní airbagy integrované v opěradlech sedadel, výztuhy ve dveřích, airbagy řidiče a spolujezdce.
Předpříprava pro dětskou sedačku ISOFIX.
Imobilizér s transpondérem, bezpečnostní zamykání, alarm a radarová kontrola vnitřního prostoru.
Rozměry a hmotnosti:
Délka [mm] 4427
Šířka [mm] 1808
Výška [mm] 1310 (přeměřím, odhadem až o 6 cm méně!)
Rozvor [mm] 2350
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1486/ 1529
Pohotovostní hmotnost [kg] 1395
Objem nádrže [l] 64
Rozměr pneu: 235/35 R19, 295/30 R19
Něco z výbavy:
Automatická převodovka, sportovní podvozek, 6 x airbag, ABS, stabilizace podvozku (ESP), posilovač řízení, automatická klimatizace, tempomat, xenonové světlomety, litá kola, palubní počítač, satelitní navigace, nastavitelný volant, zabudovaný telefon s HF, elektrická okna a zrcátka, imobilizér, alarm, centrální dálkové zamykání, potahy kůže, vyhřívaná sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, senzor opotřebení brzdových destiček, mlhovky, autorádio s CD přehrávačem, venkovní teploměr, elektrický šíbr.
Pro zajímavost přikládám i příplatkovou výbavu vozu, jehož základní cena je už tak dost vysoká (2 147 000 Kč). Tím vás nechci nudit popiskami výbavy vozu, ale myslím, že někoho by to mohlo zajímat. Zkrátka když se kupec při objednávání nové 911tky u Porsche "rozvášní", vyjde ho auto i o několik set ticíc Kč více.
Příplatková výbava pro rok 2005- 2009 (ceny bez DPH): zvláštní barva (49 719 Kč), kožená výbava (59 815 Kč), vyhřívání sedadel (8 833 Kč), barevné znaky na kolech (3 407 Kč), automatická regulace rychlosti (9 338 Kč), přední sklo se zeleným pruhem (2 145 Kč), parkovací asistent (10 852 Kč), Sport Chrono Paket Plus (16 909 Kč), telefonní modul pro PCM (16 657 Kč), pasivní posluchač pro PCM (12 366 Kč), navigační modul k PCM (40 886 Kč), TV tuner (kombinovaný TV tuner analogový + digitální příjem) (32 557 Kč), BOSE Sound systém (25 743 Kč), CD Changer CD / DVD (na šest disků) (11 105 Kč), sada velurových koberečků (3 533 Kč), univerzální Audio Interface (připojení) (7 066 Kč), adaptivní sportovní sedadla s elektrickým ovládáním ve spojení s koženou výbavou (53 505 Kč), systém zatmavení zpětných zrcátek ve spojení s dešťovým senzorem (11 231 Kč), sportovní řazení- zkrácení řadících stupňů (12 114 Kč), tříramenný sportovní volant s airbagem potažený kuží- zesílený v XPA (4 542 Kč), Porsche znaky vyražené do opěradel sedadel (4 290 Kč), sportovní podložka nohy (3 785 Kč), středová konzole zadní část potažená kůží (18 594 Kč), kryt středové konzole s nápisem Carrera (6 785 Kč).
VIP s Porsche 911:
Andre Benjamin, Antonio Banderas, Arnold Schwarzenegger, Bill Gates, Britney Spears, Bucky Lasek, Catherine Bell, Christiano Ronaldo, Christian Audigier, Cliff Richard, David Beckham, David Krajný, Dustin Hoffman, Elisha Cuthbert, Ellen DeGeneres, Emanuel Ridi, Eric Dane, Farrah Fawcett, George Eads, George Clooney, Hugh Laurie, Heathler Locklear, Holly Madison, James Blake, Jerry Seinfeld, Karim Benzema , Kate Olsen, Kate Walsh, Kelly Hansen, Kerry Katona, Keanu Reeves, Luke Goss, Matthew Perry, Mark Webber, Manny Ramirez, Mark Wahlberg, Marek Dalík, Mike Love, Michael Ballack, Nancy Ajram, Patrick Dempsey, Pete Sampras, Petr Bendl, Radovan Krejčíř, René Den Steinke, Richard Hammond, Ryan Dunn, Sagvan Tofi, Samantha Ronson, Sean Garrett, Tara Reid, Taylor Lautner, Tom Cruise, Victoria Beckham...
Silné stránky
Kufr. Ano, ta kapsička o obsahu 135 litrů- z té jsem měl úplně ten největší strach! Co když se mi tam nevejdou ani mé osobní věci? Prakticky teprve po koupi vozu jsem se uklidnil. Doma jsem si hned vyzkoušel co 135 litrů skutečně pojme. Dva cestovní kufry, a kufřík na PC bez problémů. I když se jedná o nejmenší obsah kufru jaký jsem kdy v autě měl, považuji právě jeho velikost za jednu z nejsilnějších stránek!
Pro případ, že by přece jen kufr nestačil, za zadními sedačkami se nachází odkládací prostor, který lze "zvětšit" sklopením opěradel zadních sedaček. Tím vznikne pekelně rychlá malá dodávka...
Řízení. To je asi společně s brzdami ta nejzákladnější věc, která dělá 911tku 911tkou. S autem si lze dovolit ostřejší průjezdy zatáčkami, spíše než hranice auta lze překonat hranice člověka. Po jedné hodně střižené zatáčce jsem měl pocit, že se mi mozek přelil na jednu stranu hlavy...
Design. 911 má nestárnoucí vzhled. Jeremy Clarkson je podle mého hlupák, když kritizuje design Porsche. Naopak jím zvelebované britské automobilky se jakoby stále hledají, a zapomínají přitom na kvalitu.
Zkrátka a dobře- inženýři od Porsche zbytečně nestresují majitele 911tek novými a novými modely tak, jak to předvádějí ostatní automobilky. Porsche 911 všech verzí je drahé auto, ale v oblasti supersportovních automobilů nejde o velkou částku. 911tka nevypadá tak extravagantně jako italské sportovní vozy, ale to vůbec nevadí, protože klasické a stylové tvary už na dálku pozná každý.
Porsche 911 je poslední klasik planety...
Slabé stránky
Snad jedna jediná slabá stránka se našla. Do 911ky se nevejde kočárek. Dokonce ani ten nejlehčí kočárek světa Maclaren Lulu Guiness. Šviháčkovi to ale zdá se po jízdě v Porsche ani nevadí...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměny oleje, filtrů a brzd budu už ze zvyku provádět v HB Rent Renault Mariánské Lázně. Případné závažnější opravy samozřejmě v Porsche ať už v Praze, tak v Německu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem si našel na serveru mobile.de. Psal jsem na něj dotaz, hlavně jestli je možný odpočet DPH, aby pro mě bylo vozidlo zajímavější. Po kladné odpovědi jsem dál autu nevěnoval pozornost.
O měsíc později mi auto nabídla tuzemská společnost Top Class Cars. Po přepočtu jsem zjistil, že auto vychází ještě levněji- TCC má totiž s Porsche München dlouhodobou spolupráci. Dva dny po podepsání smlouvy, bez jakékoliv zálohy bylo auto v ČR.
Prodejce mi auto předal, a až do 15ti dní jsem ho měl zaplatit! To je v našich podmínkách nevídané. 911tku jsem však zaplatil týž den odpoledne. Mám rád věci srovnané.
Díky TCC mám nyní možnost svézt se prakticky v čemkoli...
Poděkování
Závěrem bych chtěl poděkovat své úžasné ženě, že mi povolila koupit si tak zbytečnou a drahou hračku.
Ještě si ale dovolím něco vzkázat:
"Miláčku, ale ani kvůli té 911tce si ty tenisky nekoupím!"
Novinky v recenzi
Spotřeba IV.
Praha- Brno: 203,8 km, průměrná rychlost 125 km/h, 9,7 l/100 km
Spotřeba III.
Mariánské Lázně- Teplice: 145,7 km, průměrná rychlost 75 km/h, 8,5 l/100 km.
Spotřeba II.
Mariánské Lázně- Švihov: 99,3 km, průměrná rychlost 90 km/h, 8,8 l/100 km.
Spotřeba I.
Praha- Mariánské Lázně: 173,8 km, průměrná rychlost 111 km/h, 9,6 l/100 km.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Porsche 911 997 Carrera
- Jeremy Clarcsson 18.08.2023 08:57 jersey.se
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát 13.01.2019 08:28 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát 13.01.2019 01:44 white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát 12.01.2019 18:29 Dylan McKay
- Re: Změna barvy vs úřady 12.01.2019 18:23 Dylan McKay
- Změna barvy vs úřady 10.01.2019 13:08 rackycz
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 13.06.2017 08:14 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 12.06.2017 22:33 white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 12.06.2017 20:52 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 13.04.2017 08:33 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 12.04.2017 07:31 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 11.04.2017 10:48 white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 11.04.2017 07:34 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 10.04.2017 15:00 white label
- Re: Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 10.04.2017 10:46 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 09.04.2017 13:16 white label
- Re: Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 09.04.2017 09:02 Dylan McKay
- Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 09.04.2017 02:12 white label
- Re: Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 08.04.2017 17:40 Ronault.
- Fotoaparát...iudex, wl, Ronault... 08.04.2017 07:47 Dylan McKay
- Test 03.05.2016 13:40 janpww
- Poustnik! 02.01.2016 23:28 Dylan McKay
- IAA 2015 11.11.2015 12:48 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Porsche 09.10.2015 06:45 Dylan McKay
- Re: Re: Porsche 08.10.2015 21:31 jjaro
- Re: Porsche 08.10.2015 14:53 Dylan McKay
- Porsche 07.10.2015 14:28 jjaro
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premiéry ve Frankfurtu 21.09.2015 07:00 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premiéry ve Frankfurtu 20.09.2015 23:48 šmoula nešika
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premiéry ve Frankfurtu 20.09.2015 23:01 Dylan McKay
Další vozy Porsche 911
-
Porsche 911 (2009) Majitel: concorde
Přidáno: 24.3.2011 10110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Pavelpu27
Přidáno: 10.2.2016 610 Majitel 9.45 Uživatelé
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche 911 (2013) Majitel: LP911991
Přidáno: 6.4.2014 2510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Porsche 911 (1979) Majitel: Petr Forest
Přidáno: 10.11.2008 3810 Majitel 9.64 Uživatelé