Recenze

10 Majitel

Renault Avantime 3,0 V6 24V Privilege

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 126× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Avantime, foto 1 Renault Avantime, foto 2 Renault Avantime, foto 3 Renault Avantime, foto 4 Renault Avantime, foto 5 Renault Avantime, foto 6 Renault Avantime, foto 7 Renault Avantime, foto 8
Renault Avantime, foto 9 Renault Avantime, foto 10 Renault Avantime, foto 11 Renault Avantime, foto 12 Renault Avantime, foto 13 Renault Avantime, foto 14 Renault Avantime, foto 15 Renault Avantime, foto 16 Renault Avantime, foto 17 Renault Avantime, foto 18 Renault Avantime, foto 19 Renault Avantime, foto 20 Renault Avantime, foto 21 Renault Avantime, foto 22 Renault Avantime, foto 23 Renault Avantime, foto 24 Renault Avantime, foto 25 Renault Avantime, foto 26 Renault Avantime, foto 27 Renault Avantime, foto 28 Renault Avantime, foto 29 Renault Avantime, foto 30 Renault Avantime, foto 31 Renault Avantime, foto 32 Renault Avantime, foto 33 Renault Avantime, foto 34 Renault Avantime, foto 35 Renault Avantime, foto 36 Renault Avantime, foto 37 Renault Avantime, foto 38 Renault Avantime, foto 39 Renault Avantime, foto 40 Renault Avantime, foto 41 Renault Avantime, foto 42 Renault Avantime, foto 43 Renault Avantime, foto 44 Renault Avantime, foto 45 Renault Avantime, foto 46 Renault Avantime, foto 47 Renault Avantime, foto 48 Renault Avantime, foto 49 Renault Avantime, foto 50 Renault Avantime, foto 51 Renault Avantime, foto 52
 

Technické info

Přezdívka auta UFO Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:122000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2946 výkon [kW]: 152 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12.7

Popis vozu

Nejluxusnější verze Privilege, v kůži, navigace, 6x CD, prosklená panoramatická otevírací střecha, boční okna beze sloupků. Avantime už nemám, v dubnu 2006 jsem ho prodal. Dnes už můžu prozradit, že to je snad dodnes nejdražší Renault na českých silnicích- vyšel na 1.680.000 Kč.
Ale nad koupí Avantimu v automatu uvažuji čím dál víc. To auto mi chybí, jsem bez něj jako bez nohou. To byla jediná skutečná automobilová láska.

Jakub (Avantime) napsal:

Lidé, prahnoucí po originalitě a ti, kteří z hlediska posuzování tvarové stránky produktu hledí na jeho samotné tvarosloví spíše, než na hodnotu jména výrobce, to nemají zrovna lehké. Dalo by se říci, že většina evropské populace vyžaduje na prvním místě prestiž a věhlas toho, kdo dané umělecké dílo (v našem případě automobil) zkonstruuje, nemalá část se o tom, zda-li jsou tvarům produktu nakloněni či nikoli, rozhoduje na základě značky.

A právě výše uvedené aspekty jsou v neprospěch automobilu Avantime, který bude jistě navěky čelit jistému psychickému bloku lidí, kteří k němu nenašli cestu z důvodu mainstreamovému znaku Renault – jsem přesvědčen, že kdyby byl tento avantgardní vůz osazen prémiovým logem, obzvláště německého renomé, dočkal by se podstatně pozitivnějších ohlasů, zvláště od lidí, zaslepených jakousi fiktivní, holou a fakty nepodloženou domněnkou, že německé prémiové automobily jsou stylisticky nejzdařilejšími na planetě.

Renault Avantime, vůz, který je ze své vlastní podstaty prakticky nezařaditelný v rámci konvenční klasifikační karosářské řady, se vyráběl po dobu 3 let, v nichž si ho zakoupilo přes osm a půl tisíce lidí. Toto číslo je, vzhledem k originalitě a absenci prémiové aury loga výrobce, vysoké, ačkoli si odpůrci automobilu myslí opak. Zde ovšem připomínám zásadní chybu, kterou spatřuji v plánu výroby vozu – automobilka k projektu Avantime přistupovala až nezdravě masovým způsobem, jakoby se jednalo o vůz, který by měl pozvolna nahradit klasické automobilové karosérie. Domnívám se, že kdyby zvolil výrobce produkci modelu v omezených sériích, dosáhl by, alespoň teoreticky, vyšší kvality produkce, krom toho by své extravagantní želízko v ohni ponechal živé nejméně tak dlouho, jak se to povedlo v případě kreativní limuzíny Vel Satis.

Samotný vůz je karosován tak, aby splnil požadavky lidí, toužících po reprezentativním vozidle, které skloubí vzdušný prostor velkoprostorových vozidel s exklusivitou a emocemi automobilů z řad kupé. Zvláště po mnoha setkáních s vozem Avantime mohu s klidným svědomím konstatovat, že se tento tvůrčí záměr zdařil. Vůz působí na pozemní komunikaci vznešeným, až výjimečným dojmem. I sedm let po ukončení jeho výroby se za ním lidé otočí, a to přirozeně z mnoha důvodů – z prostého obdivu, předpokládaného nepochopení či rozpaku nad podivuhodným vnějším tvarem karosérie. Nikdo, s nímž jsem Avantime po vzhledové stránce rozebíral, nezůstal ve stavu ledabylé ignorace modelu. Automobil si buďto našel své příznivce, nebo ty, které, zkrátka a dobře, nezaujal. Je to tedy špičkový polarizátor společnosti, jehož nezapomenutelnost (ať už kladně, či záporně řečeno) bije do očí.

Odkaz vozu Avantime žije i nadále v současné generaci velkoprostorového Espace – je poměrně jasně patrný na celkovém pojetí přídě včetně osobitých světlometů, je možné ho vypozorovat i v stylisticky čistém a stále moderním interiéru s dlouhou, předlouhou přístrojovou deskou. Inspiraci poskytl rovněž druhé generaci kompaktního Mégane, a to v zadních partiích hatchbacku. Jakmile odezní současný Espace, o jehož budoucí generaci se dosud vedou spory, přijde automobilový svět o poslední viditelný odkaz na automobil, který se řadí mezi nedoceněné (nebo nedocenitelné?) ikony, které prolomily ledy a opustili klasická stanoviska při navrhování automobilu. Avantime splnil sen těm, kteří již nechtěli automobilové studie pouze obdivovat na výstavách či presentacích – lidem, snícím o jízdě či dokonce vlastnění pojízdné vize budoucnosti, jehož dělí od stejnojmenného koncepčního předobrazu jen velmi úzké pojítko.
________________________________________________________________________________

TECHNICKÉ PARAMETRY:
Motor
Počet válců 6
Objem válců 2946 cm3
Maximální výkon 152 kW/210k
Maximální točivý moment 280 Nm
Převodovka 6 st. manuální
Palivo Natural 95

Brzdy
Brzdy přední kotoučové chlazené vzduchem, průměr 305 mm
Brzdy zadní kotoučové, průměr 265 mm

Rozměry
Délka 4642 mm
Šířka 2084 mm
Výška 1627 mm
Rozvor 2702 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1761/549 kg

Podvozek
Pneumatiky 235/50 R17
Ráfky 17"

Spotřeba l/100km
Město 15,90
Mimo město 8,90
Kombinovaná 11,30

Fandům tohoto šperkovního vozu doporučuji tyto stránky:
http://www.avantime-gallery.org/

Silné stránky

Naprostá vyjímečnost, každá jízda se změnila v exhibici. V roce 2005 jsem s ním získal ocenění "Nejkrásnější Renault ČR". Je to vzácnost, v ČR jezdí asi jen 7 kusů.
Někde jsem četl, že Avantime si kupovali hlavně umělci, jako herci, zpěváci, malíři, a Švihák lázeňský...
Počet vyrobených kusů- 2001: 2067, 2002: 5097, 2003: 1286, celkem: 8450.

Slabé stránky

Žádné, nic mu nemůžu vytknout. Ke konci mi začala vadit manuální převodovka, kdyby to byl automat, mám ho jistě dodnes.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Renaultu je diskutabilní. Nejspokojenější jsem byl s DISPO Praha, Autor Mělník a HB RENT Mariánské Lázně.
Naopak nejhorší byl Auto Avant Praha, při opravě nárazníku špatně sesadili předek a totálně zašpinili interiér auta. Navíc přístup vedoucího servisu byl příšerný. Tam už opravdu nikdy nepojedu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když ví člověk kam jít, tak je spokojený. Chápu ale všechny renaultisty, kteří nadávají na servis a prodejce. Ale chyby se musejí hledat na vyšších místech.
Já bych vedení Renault ČR hnal klackem, dělají této francouzské značce jenom ostudu!

Exhibicionismus:

Se žádným autem neuděláte takovou parádu jako s Avatimem. Tohle auto nemůže mít člověk, který se stydí. Stále se někdo ptá nebo kouká. Jenom průjezd Prahou- auta zpomalují, lidem na chodníku vypadávají zmrzliny z rukou, hodně lidí rychle vytahuje foťák, často někdo ukazuje zdvižený palec.
Když jsem se vracel z nákupu v hypermarketu, pokaždé u Avantimu stál hlouček lidí. Častá otázka- kolik to stálo? Ptali se, protože nevěděli kam to auto zařadit.
Nikdy jsem Avantime nenechal přes noc venku, vždy byl v garáži, vždy naleštěný, jako by právě opustil výrobní linku. Jiná auta už mi stojí venku na pospas vlivům...
Jednou jsem Avantime půjčoval na natáčení nějaké zahraniční reklamy. Výhoda byla i ta, že když jsem letěl na dovolenou, půjčil jsem Avantime salónu, a vždy se mi vrátil jako nový. Na jeden víkend jsem auto půjčil do Německa na výstavu, a dostal jsem za to nové obutí Michelin.
Ten kdo píše, že se mu Avantime nelíbí nepochopil důležitou věc. Avantime s nikým nesoutěží, Avantime to nemá zapotřebí, je to třída sama pro sebe. Často se píše, že existují kategorie aut jako SUV, sedan, van, kompi, kabrio, Avantime...
Pořád slintáme nad různymi projekty na autosalonech, ale jsou to jenom lákadla a sliby automobilek. A tohle je jediný skutečný projekt na silnicích. Je to dárek všem renaultistům, a jen tak málo vyrobených kusů dělá z tohoto vozu opravdovou raritu. Renault Avantime je umělecké dílo...

 

Novinky v recenzi

18.5.2011 21:34

Legendy na MACZ

http://www.auto.cz/legendy-na-macz-renault-avantime-56157

17.6.2009 07:03

foto Avantime

Když někdo na silnici potkáte Avantime, vyfoťte ho, prosím, a fotku mi pošlete, zařadím ji do galerie s vaším nickem...

13.9.2007 00:00

Dnes jsem poprvé od dubna 2006 potkal "svůj" Avantime! Přední kola černý od kotoučů, nějaký ten škrábanec, na obou zadních kolech chyběly krytky... Už to asi není takový mazel, ale auto na každý den... Bylo mi spíš smutno...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Avantime 3,0 V6 24V Privilege

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez jediné závady, co olej nalili, to olej vypustili.

praktičnost
10

Asi nejpraktičtější kupé Evropy.

prostornost
10

Prostornost je předností většiny Renaultů.

jízdní vlastnosti
10

Rychlý, snadno ovladatelný, dalo se na něj rychle zvyknout.

jízdní komfort
10

Podvozek byl z Espace, a ten je pověstný. Byl jen malinko tvrdší.

provozní náklady
10

Platil jsem jen výměny olejů, jinak vše ostatní provedli v garanci.

náhradní díly
8

Renault poměrně rychle dodává díly, v ČR jsou ale nejdražší v Evropě.

výkon motoru
10

Vždycky jsem říkal, že je Avantime přemotorovaný, ten výkon byl opravdu skvělý.

spotřeba
10

12,7 byla průměrná, teď při bodovém systému by byla jistě nižší.

hlučnost motoru
10

Až moc tiché auto.

kvalita sedadel
10

Pohodlná kožená křesla, i místa vzadu jsou velice pohodlná.

brzdy
10

1741 kg těžké auto mělo velice dobré brzdy.

zavazadlový prostor
10

Hodně velký kufr na futuristickou záď.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…