Recenze

10 Majitel

Mazda MX-5 1,5 96kW

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Ještě nemá Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1496 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 150 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 130 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Tak a je to tady, spousta různých životních událostí vedla k tomu, že jsem si řekl, že zasloužím svoji řidičskou vášeň nezasunout do šuplíku, ale trochu podpořit, protože žijeme jen jednou!

Manželka dostala na výběr, že buď se mnou bude chtít jezdit na dovolené a bude jí to bavit, nebo půjdu do nějaké staré ošklivky jen tak pro radost. Nakonec řekla, že traktorem (caterham) jezdit nebude a padla volba na toyobaru/MX-5.

V minulosti jsem měl Celicu, GS300, Yaris a dokonce MX-5 nb pár měsíců, ale vzhledem k užitnosti, šetření i bezpečnosti to nebyla vhodná volba. Toyobaru je úžasné, podobné celice, kterou jsem si opravdu zamiloval a do budoucna asi i lepší investice, ale jízda bez střechy je taky super. Nakonec.. toyobaru nevyužiju, žena nemiluje zatáčky jako já, na okruhy nejezdím a výkon má obdobný aktuálnímu firemnímu vozu, který mám k dispozici.

Tak jsem manželce řekl, že se na tu MX-5 do Jihlavy zajedu podívat a třeba se přesvědčím, že to není ono. Opak byl pravdou.

Viděl jsem 2 kousky a po usednutí za volat této černé kočky (a to jsem černou nechtěl) jsem se zamiloval... Mazda Jihlava - perfektní přístup, ještě jsem získal servis před opuštěním autosalonu. Jednalo se o operativní leasing z Německa - pár kosmetických nedostatků, ale celkově výrazně lepší stav než druhá shlédnutá. Jasně, jen 96kW (1,5l), nemá samosvor, jízda je hlučná a nemá velký kufr. Ale je to taková vůně 90' let a to mne rozhodně baví. Stručně bych jej popsal jako "Zpátky do minulosti" - chování sportovního auta, perfektní podvozek, točivý motor, nízká váha, jízda bez střechy, ale přitom relativně bezpečné, parkovací kamera, tempomat, klima, slušné rádio s hands-free, vyhřívané sedačky.. zkrátka ideál pro lidi jako jsem já.

A život s MX-5? Každé ráno, kdy se projedu do centra Olomouce na rychlé kafe mi vykouzlí úsměv na tváři, když s manželkou jedeme na dovolenou, tak dálnice není samozřejmě nic famózního (hluk je veliký), ale ta odměna v rakouských alpách stojí za to, to když jedete bez střechy, svítí slunce a vás čeká ještě XX kilometrů.. a dvě palubní zavazadla se tam vlezou (dokonce jsme tam převáželi 2 krosny na krátký třídenní přechod). A když vystoupíte? Je radost se na ni dívat, pamatuju si první reakce, kdy mne úplně nezaujala, ale s lety se mi začala víc a víc líbit.

Můžete jet pomalu a kochat se, můžete jet rychle a nezdržovat. A schopnosti auta? Největší odměnou byl výjezd do rakouského průsmyku, zatímco mne sledovala skupina motorkářů. Nahoře jsem auto odstavil a když projížděli, tak mi ukázali palec nahoru, což nebyla moje zásluha, ale to auto se prostě nezdá...

Silné stránky

+ Naladění podvozku
+ Jízda bez střechy
+ Zábava za volantem

Slabé stránky

Hluk a nedostatek úložných prostor
... ale nic, co by bylo šokující

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Mazdy v Jihlavě byl vážně super a musím doporučit.

 


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Doufám, že bude

praktičnost
8

Umím si představit každodenní použití, ale byla by to škoda

prostornost
6

Nejsou to pohodlné tepláky, ale spíš dobře padnoucí sako :-)

jízdní vlastnosti
10

Nemá smysl komentovat

jízdní komfort
6

Vzhledem k očekáváním 10/10, objektivně asi 6/10

provozní náklady
9

Není to drahý supersport

výkon motoru
8

Vzhledem k očekáváním i charakteru auta to není nijak špatné, ale samozřejmě 2,0 135kW v poface verzi bude zajímavější.

spotřeba
9

Někde mezi 6-7l, při dálniční rychlosti okolo horní hranice, ale třeba rakousko pohodově za 5,9

hlučnost motoru
6

Mimo dálnici nevadí, ale na dálnici to není nic lahodného

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
0

V rámci segmentu hezkých 130l (dva palubní kufry se krásně vlezou)






Blesk.cz

Půjde Klaus do voleb? Exprezident se má zapojit do kampaně Trikolóry, kterou založil junior

Půjde Klaus do voleb? Exprezident se má zapojit do…

Bude bývalý prezident a premiér znovu poslancem? Spekuluje se o tom, že by Václav Klaus mohl kandidovat do…

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept přímo od šéfkuchaře!

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept…

Když se řekne „červená řepa“, leckomu z nás se vybaví jen nudný salát ze školních jídelen. Omyl! Tahle skvělá…

 

iSport.cz

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan Race, zdravá strava i hlava

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan…

Dumáte nad tím, jak je možné, co profesionální cyklisté vydrží? Říkáte si, jak by se měli sportovci, i ti…

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je lepší než Ronaldo, ale...

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je…

Moc dobře ví, co Patrik Schick umí. Zkušený trenér Jaroslav Hřebík s útočníkem Leverkusenu pracoval v mládeži…

 

Reflex.cz

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako doprovodný program hrát i fotbal

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako…

Letošní první ročník mistrovství Evropy v poklekávání láká hráče a diváky na bohatý doprovodný program, kromě…

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Střídání ministrů zdravotnictví je taková zábavná kratochvíle posledních měsíců. A hned ji následuje rýpání se v…