Recenze
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S
Technické info
Přezdívka auta Toyota Corolla Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Po mé předchozí zkušenosti s [url=http://moje.auto.cz/C-M-Burns/honda-accord.html]Hondou Accord[/url] jsem chtěl zůstat věrný japonským vozům, přece jen je v tom jistá míra výjimečnosti.
Moje preference k sedanům zůstala, ale už jsem nechtěl naftu. Ne, že bych se bál dieselgate, ale po zkušenostech s naftou a neustálým strachem o tankování kvalitní nafty, která v zimě nezamrzne, bude dostatečně kvalitní na choulostivé japonské diesely, nepoškodí se drahé části exponovaných dieselových agregátů, jsem se rozhodl pro atmosférický benzínový motor.
Podmínky během výběru byly jasné, musí se jednat o japonce, atmosféru, sedan (případně SUV bych také zkousnul). Do finále se dostali následující:
Zde je mé subjektivní porovnání, kdy porovnávám výbavy, které obsahují prvky, bez kterých bych se těžko obyl:
Mazda 3, Revolution:
+Jízdní orgasmus, parádní motor, design, vyhřívání volantu, hlídání mrtvého úhlu, hezké zpracování uvnitř
- přímý vstřik (povinnost mít DPF od EURO6c), vyšší cena, trochu méně místa vzadu, v autosalonu mi připadalo, že je obtěžuji již svou přítomností a neměli ani touhu mi něco vysvětlovat - aktivně rozvíjet rozhovor.
Mitsubishi Lancer, INVITE:
+ přestavba na LPG
- silně low-cost model (bez tempomatu, žádné LEDky, model mi přijde morálně zastaralý), BT konektivita a senzory za silný příplatek
Mitsubishi ASX, 100let diamond (akce z doby kdy jsem to porovnával)
+ přestavba na LPG, světlá výška
- zase z něj dýchá zastaralost, bez předních parkovacích senzorů a ty zadní v základní černé (ne v barvě karoserie - jako pěst na oko)
Suzuki Vitara, Elegance
+ skvělá výbava, v kůži
- poměrně malé auto s malým kufrem (vím, kupuji sedan, ale to už je moc), 4*4 nevyužiji a bez něj nafouknuté auto ztrácí smysl (to platí pro všechny crossovery tady), na můj požadavek předvědací jízdy ani nereagovali...
Honda HR-V, Elegance
+ celkem pěkné auto, dobré zkušenosti s Hondou
- turbený motor, přímý vstřik, bez LEDek, trošku dražší
Toyota Corolla, Active LED Trend+
+ za tu cenu pěkná výbava, obsahuje vše co potřebuji, nemá start/stop, na svou kategorii bych se jí nebál srovnat s Octavií
- bez hlídání mrtvého úhlu, výběr barev, infotainment, který nevyužil svůj potenciál...
Vyhrála Corolla :-)
Navíc jsem si jí vybral s automatem s plynule měnitelným převodem Multidrive S (kvůli drahé polovičce). Docela dlouho jsem se rozhodoval mezi volbou manuál/automat, dal jsem tomu opravdu dost času, abych pročetl fóra (nejen česká, ale i zahraniční), kde jsem hledal slabá místa této variátorové převodovky (od Aisinu), ale oproti konkurenčním bezestupňovým jsem nic moc zásadního nenašel. Konkurenční měly problémy s regulací teploty oleje, jeho "šleháním", špon v oleji, ale k Aisinu jsem nic takového za dobu cca 10 let co se tato převodovka používá nenašel, ani co se týká krátké životnosti (jak proklamují někteří novináři), tak jsem do toho šel.
Zatím jsem s ní najel málo, abych hodnotil její spolehlivost, tak budu profil průběžně aktualizovat... tak držte palce, ať tady nemusím nic často psát :-)
Silné stránky
Splňuje moje základní požadavky s tím, že za cenu auta do půl miliónu jsem dostal opravdu pěknou porci výbavy.
Menší Rapid by mně při stejné konfiguraci vyšel o pár tisícovek dráž.
Nepartně větší (nepočítám zavazadelník) Octavia III by při stejné výbavě s motorem 1.0 TSi stála dokonce o cca 200 000 více :-/
Slabé stránky
Jednoznačně infotainment, který by zasloužil větší funkcionalitu.
Zvuky při zavírání kapoty a kufru jsou docela plechové.
Vyšší aerodynamický hluk. Nicméně kritizovanou hlučnost od podběhů, zejména na kamenité cestě, jsem zatím nepostřehnul.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
První prodejce byl z prvu aktivní, ale když slíbil, že zavolá, tak se tak obvykle nestalo a pak již na mé technické dotazy ani mailem nereagoval... tak jsem jej nechal vyměnit. Dostal jsem holčinu, která sice také na mé technické dotazy nebyla schopná ihned reagovat, ale snažila se informace dohledat i u servisních techniků a následně dala vědět. Když slíbila, že zavolá, tak opravdu zavolala.
Novinky v recenzi
Změna stylu jízdy
Rozhodnul jsem se, že už nebudu jezdit jako důchodce po dálnici na spotřebu, tj. 110 km/h, ale budu nastavovat tempomat na 140 km/h. Vzhledem k tomu, že dálnice tvoří většinu mých jízd (asi 2/3), rozhodnul jsem se pro srovnání. Vzhledem k tomu, že mám dostatek dat, tak je už můžu prezentovat.
Před změnou trvalé rychlosti byla na 37,5 tisících kilometrech 7,07 l/100 km. Po změně (před 10 tisíci kilometry) se zvýšila na 7,75 l/100 km.
Jinými slovy, mě změna stará 3/4 roku celkově stála cca 2000 Kč, ale ještě zajímavější je zjištění, že jsem tím zrychlením ušetřil cca 12,5 hodiny času.
Po roce
Už mám (bez pár dní) Corollku přesně rok. Myslím si, že už můžu vydat komplexnější hodnocení, bez prvotního nadšení.
Celkem jsem si zvykl na to, že v interiéru občas něco ťukne (třeba nějaký kablík od středového interiérového světla, zatím se mi to nepodařilo vyřešit) nebo vrzne (to tedy jen, když se opírám celou váhou ruky + ještě něco navíc o loketní opěrku středového tunelu. Když tlak povolí, tak vrzání přestane.)
Infotainment je sice staromódní a těžkopádný, ale pracuje spolehlivě. Zejména na navigaci si nemůžu stěžovat. To co jsem v Octávce běžně projel, to se mi tady nestává...
Motorově si rovněž nemůžu stěžovat. Kupoval jsem atmosféru, takže jsem věděl do čeho jdu. Spotřeba za posledního půl roku si sedla na sympatických průměrných měřených cca 6,6 l/100km.
CVT převodovka je krásně plynulá, dokonce se snaží i hrát si na převodové stupně :-)
Na co jsem zatím nepřišel je logika převodovky při brzdění motorem. Vím, že naprogramovat logiku převodovky s nekonečně mnoho převodovými stupni bude výrazně těžší, než v případě sedmi stupňů, ale tady Octávka se svým DSG vychytala brzdění motorem daleko lépe. Při sešlápnutí brzdového pedálu si DSGčko podřadí a brzdí motorem samo. U CVTčka mi to tak nefunguje. Zatím se mi to podařilo asi jen 3krát za celý rok a to byl táhnoucí se v celku prudký kopec. Když jsem to pak další den zkusil znovu, tak už to převodovka neuměla :-/ Existuje i možnost virtuálního podřazení a tím i brzdění motorem, toto mi do nedávna fungovalo, ale pak ze záhadného důvodu (asi jak se převodovka sama učí) přestalo fungovat a při podřazení se sice zvýší otáčky motoru, ale brzdný účinek nikoli a navíc se zvýší okamžitá spotřeba a čím nižší stupeň zařadím, tím spotřeba stoupne více, ovšem bez brzdného účinku.
...to je asi jediná významná věc, kterou bych autu vytknul. Jinak jsem celkově spokojený.
Když jsem tak uvažoval jaké auto bych zvolil příště, tak by to byla asi zase Corolla, ale tentokrát v hybridu ;-)
Oprava laku po škrábancích (fotky v galerii)
Jak jsem slíbil posledně, tak tu dávám výsledek opravy nárazníku originální opravnou sadou. Označováno to je jako opravná tužka, ale vypadá to spíše jako laky na nehty. Barvu mi objednávali podle VIN kódu.
Jak můžete vidět, tak po prvním nanesení barevného základu mě čekal šok, kdy barevný základ má úplně jinou barvu, která se se schnutí mění do barvy správné a naprosto přesného odstínu. Po zaschnutí za cca 10 minut lze pouhou vodou a hadříkem odstranit přebytky barvy (když přetáhnete). Poté se použije druhá lahvička s lakem, který barvu překryje. Vzhledem k tomu, že se to nanáší štětečkem, je povrch docela drsný. Proto po 48 hodinách doporučují přeleštění. Jak je vidět, přeleštění pomohlo, ale z některých úhlů to je při pohledu z blízka vidět, tak některá místa možná zkusím opravit ještě jednou...?
Tolerance servisního intervalu
Z poslední servisní prohlídky bych ještě doplnil informaci pro majitele Toyot.
Protože mě teď čeká delší cesta a nechtěl jsem přesáhnout 15 000 km (kvůli záruce), tak jsem to dal servisovat dříve, už v 13 800 km.
Přijímací technik říkal, že se toleruje přesáhnutí intervalu až o 1 000 km nebo 1 měsíc v případě časového intervalu. Tak to jen dávám na vědomí, abyste to nehrotili jako já
První serviska
Tak je první servisní prohlídka za mnou.Vše OK a přístup servisu výborný. Po celý den mi půjčili zdarma Yarise v hybridu. Musím říct, že se mi jízda hybridem velice líbila a už bych se mu do budoucna asi nebránil.
Taky jsem přidal pár nových fotek.Jsou mezi nimi i škrábance, které mi provedl nějací dobráci před Albertem v Králově Dvoře. Dokonce jsem tady vložil i 2 fotky ze záznamu, který jsem obdržel. Na první fotce jsem zakroužkoval místo kousek po střetu a na druhé to pak ty dobré duše obhlížejí a pak jen nad tím mávnou rukou. Vzhledem ke tmě policie viníka nenašla. Škrábance se podařilo trochu rozleštit, ale šlo to pod barvu. Jen tak z p*dele jsem si objednal korekční tužku podle VIN v TOYOTĚ, tak tu pak dám výsledek, jak to dopadlo...
Zajetí Corollky
Už mám najeto 10 000 km a koho by to zajímalo, tak pokud míru zajetí motoru hodnotíme poklesem spotřeby, tak se mi motor zajel přesně v 8 000 km, kdy nastala skoro skoková změna spotřeby o cca 1 l/100km. Původní průměrná spotřeba 7,7 l/100km trochu mě děsila (hlavně v porovnání s ostatníma), ale teď se už přibližuji průměru na tento vůz :-)
Oprava k rádiu
Rádio hrálo špatně, protože mi jej rušila kamera. Při zapojení do zadní zásuvky to šumělo, do přední ne. Zmátlo mně to, protože u Hondy to nedělalo...
Spritmonitor.de
Přidáno sledování reálné spotřeby.
Doplnění praktických zjištění:
+ Tak mám najeto nějakých 1600 km a pomalu se začíná snižovat spotřeba...
+ Někteří reportéři hanili automatické přepínání světel... Dle mého soudu fungují skvěle a mají rychlejší reakci, než já. Výjimkou jsou cyklisté, na které to nějak nereaguje. Full LED světlomety jsou kategorií samy pro sebe. Svítí skvěle! Jen v mlze jejich barva působí rušivě, že se žlutýma halogenama bych viděl lépe.
- Mínus musím dát za rádio. Anténa je integrována do zadního skla (stejně jako u mého předchozího Accordu), ale příjem je výrazně horší :-/
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S
- Re: Re: Re: Re: korekční tužka 14.06.2019 07:47 C.M.Burns
- Re: Re: Re: korekční tužka 13.06.2019 20:52 woody-alien
- Servisní interval 22.05.2019 21:18 Mikesus
- Re: Re: korekční tužka 19.05.2019 14:56 Mikesus
- Re: korekční tužka 19.05.2019 12:45 C.M.Burns
- korekční tužka 17.05.2019 17:59 Mikesus
- Re: DPF u Mazdy 27.09.2018 21:29 C.M.Burns
- DPF u Mazdy 27.09.2018 15:43 Nicco
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena 15.09.2018 23:56 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Re: Cena 15.09.2018 08:52 C.M.Burns
- Re: Re: Re: Re: Cena 14.09.2018 22:37 idam.i
- Re: Re: Re: Cena 14.09.2018 20:44 C.M.Burns
- Re: Re: Cena 14.09.2018 19:59 twistedTSD
- Re: Re: Cena 13.09.2018 09:16 Nicco
- Re: Re: Re : Cena 12.09.2018 14:57 idam.i
- Re: Re: Cena 12.09.2018 12:18 marguc
- Re: Re : Cena 12.09.2018 11:45 marguc
- Re : Cena 12.09.2018 00:16 idam.i
- Re: Cena 11.09.2018 20:45 C.M.Burns
- Cena 11.09.2018 14:59 marguc
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2018) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 11.8.2019 228 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: Mikesus
Přidáno: 20.4.2019 23510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: ps1818
Přidáno: 12.11.2009 2510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1998) Majitel: SrandistaSK
Přidáno: 3.5.2011 67 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1999) Majitel: Garfielld
Přidáno: 14.7.2014 49 Majitel 9.87 Uživatelé