Recenze

Brázdin (muž 49 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota C-HR C-HR Hybrid Selection Platinum 1,8

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota C-HR, foto 1 Toyota C-HR, foto 2 Toyota C-HR, foto 4 Toyota C-HR, foto 5 Toyota C-HR, foto 6 Toyota C-HR, foto 7 Toyota C-HR, foto 8 Toyota C-HR, foto 9
Toyota C-HR, foto 10 Toyota C-HR, foto 11 Toyota C-HR, foto 12 Toyota C-HR, foto 13 Toyota C-HR, foto 14 Toyota C-HR, foto 15 Toyota C-HR, foto 16 Toyota C-HR, foto 17 Toyota C-HR, foto 18 Toyota C-HR, foto 19 Toyota C-HR, foto 20 Toyota C-HR, foto 21 Toyota C-HR, foto 22 Toyota C-HR, foto 23 Toyota C-HR, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Sputnik Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:27000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 377 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4

Popis vozu

Měl jsem již hodně aut, ale s Toyotami jsem byl vždy nejspokojenější. Často jsem slýchal, že Toyota už není to co bývala, ale zatím se mi vždy potvrdilo, že to byly jen kecy. Toto je má pátá Toyota a zároveň můj druhý Hybrid od Toyoty. Měl jsem teď Prius III r.v. 2009, najeto 230.000 a auto šlapalo jako hodinky. Náklady na servis nulové, náklady na provoz minimální, svezení velmi příjemné. Bohužel jsem s rozvodem o toto auto přišel, takže jsem měl hned jasno, že chci znovu Hybrid od Toyoty a C-HR se mi moc líbila. Řešil jsem jen malý zavazadlový prostor. Co ale osud nechtěl, zlomil jsem si nohu a potřeboval jsem nutně rychle automat. Tím nastal rychlý běh událostí a do týdne jsem jezdil v nové C-HR. Ano kufr je trochu menší, ale ani na cestě do Chorvatska jsem tím nebyl nějak výrazně limitován. Kufr na většinu věcí stačí a kdybych potřeboval odvézt něco objemného, tak mám ještě kombíka.

Co je u C-HR bomba je design. Ještě nikdy jsem nebudil s žádným autem ani zdaleka tolik pozornosti, jako s C-HR. Lidé se otáčí, oslovují mě, ptají se jak jsem spokojený, kolik to žere a auto chválí za design. Co je naopak nemilé, že stejně tak to auto zajímá i policajty, takže mě každou chvíli staví nějaká hlídka a ptá se na totéž. Jenže to mě trošku zdržuje když někam spěchám, takže toto bych si klidně odpustil. Když spěchám, tak nepotřebuji pomáhat ani chránit :-)

Čím mě C-HR velmi překvapila snad nejvíc, je spotřeba. S Priusem jsem jezdil za cca 4,5 litru a s C-HR mám průměrnou spotřebu 4 litry. Osobně jsem čekal, že budu jezdit tak za 5,5, protože má C-HR vyšší stavbu a tím pádem i větší odpor vzduchu. Je ale fakt, že jezdím převážně po městě a celá Praha se dá někdy přejet i za 2,2 litru. Po Praze to auto jezdí skoro zadarmo. Naopak na dálnici žere při 130km asi 5,5 litru, což Prius jezdil kolem 5, ale to je ten odpor vzduchu. Při cestě z Chorvastka přes Maďarsko 160-170 km/hod to bralo průměr 6,2 což je dle mého také velmi slušné. Běžné okresky při dodržování limitů cca 4,5 litru.

No a teď asi k výbavě.....

Interiér:
Tmavé čalounění střechy
Vnitřní kliky dveří v chromu
Prémiový systém osvětlení interiéru
Kožená hlavice řadicí páky
Volant obšitý kůží Nappa
Stylové dekory přístrojového štítu a dveří v provedení černý lak
Dekorativní linka Platinum Pearl na přístrojovém panelu a ve dveřích

Sedadla:
Aktivní opěrky hlavy
Sklopná zadní sedadla, dělení 60:40
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Sportovní sedadla
Kožené čalounění s vyraženým logem Selection v tmavě
červené barvě
Vyhřívání předních sedadel (řidič + spolujezdec), elektricky nastavitelná
bederní opěra páteře
Kapsa na zadní straně sedadla (řidič + spolujezdec)
Loketní opěrka černá kožená

Design exteriéru:
Vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie
Ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek
Střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve
Zadní sportovní střešní spojler
Vnější spodní lišty bočních oken v chromu
Zatmavená zadní boční okna (Privacy glass)
Stylové dekory v provedení černý lak

Pohodlí:
Elektricky ovládána přední i zadní okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Posilovač řízení
Výškově a podélně nastavitelný volant
Multifunkční volant
Zpožděné zhasnutí světel po opuštění vozu („Follow‑me‑home”)
Kosmetická zrcátka ve slunečních clonách
Osvětlení kosmetických zrcátek ve slunečních clonách
Palubní počítač
Barevný TFT displej 4,2" v přístrojovém štítu
Centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním
Klimatizace automatická dvouzónová (řidič + spolujezdec)
Zadní parkovací kamera
Bezklíčové startování tlačítkem
Bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start
Vyhřívání volantu
Automatické sklápění zpětných zrcátek
Inteligentní parkovací asistent (IPA)

Pneumatiky a disky kol:
Sada na opravu pneumatik
225/50 R18, disky kol z lehkých slitin (nelze použít sněhové řetězy)

Audio:
Externí vstupy Aux‑in a USB, podpora připojení Bluetooth®
Toyota Touch® 2, dotyková obrazovka 8", 6 reproduktorů

Palivová nádrž 43 litrů

Co mi na autě vadí a co bych vylepšil:
Chybí zásuvka 12V v kufru
Idiotský audiosystém neumí přehrávat MP3 z USB podle složek
Dal bych větší palivovou nádrž, protože s dojezdem 900km na jedno tankování nedám Chorvatsko, tak jak jsem byl zvyklý u Megana 1,5dCi s nádrží 60L

Co naopak na autě miluji:
To neskutečné ticho a plynulost jízdy
Design, díky kterému se za autem otáčejí skoro všichni
Skvělý, velmi pohodlný interiér
Neskutečně nízké provozní náklady a životnost (platí pro všechny hybridy od Toyoty)
Skvělé je i to, že s Hybridní Toyotou zaparkujete všude v Praze zdarma a neplatí se silniční daň.

Pro vyznavače turbodieslů a turbem vyhnaných benzínů bych řekl ještě jednu podstatnou věc. Hybridy od Toyoty nemají turbo, kompresor, dvouhmotový setrvačník, vstřiky, filtr pevných částic, startér, spojku, alternátor, EGR ventil a další poruchové součásti. Přesto jsou daleko ekologičtější a jezdí přinejmenším se stejnou spotřebou. Brzdové komponenty hybridu vydrží minimálně 4x déle, než u běžných aut, což jsou další uspořené peníze. Životnost pohonů u Hybridních Toyot je běžně kolem 500tis až 1mil. km a z toho plyne i vysoká zůstatková hodnota při prodeji.

Silné stránky

úžasně tichá a plynulá jízda
velmi nízká spotřeba paliva
skvělá ergonomie
originalita vozu
výborné jízdní vlastnosti
nádherný design
kam přijedu, tam to auto lidé okukují a obdivují
parkování v Praze zdarma
nulová silniční daň

Slabé stránky

ovládání audiosystému
chybí přímé tlačítko pro přepínání jízdních režimů
absence dojezdového kola

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S tímto vozem zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Byl jsem velmi spokojen s přístupem pana Čiháka v Toyotě Louwman, který dokázal nemožné a nový vůz mi sehnal do týdne. Navíc mi udělal skvělou cenu.

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Měl jsem několik Toyot a teď nedávno i Hybridního Priuse III r.v. 2009 s najetými 230.000km. Servis jen pravidelný předepsaný.

praktičnost
10

Auto je jako stvořené zejména do města. Tady odmění nejmenší možnou spotřebou, naprosto neslyšnou jízdou a dokonalou obratností, za kterou vůz vděčí velmi malému poloměru otáčení. Otočit se na úzké silnici o 180 stupňů na jeden zátah není problém.

prostornost
8

Na to jak je auto relativně krátké a malé, tak nabízí celkem slušný prostor v interiéru a také docela prostorný a dobře přístupný kufr. Chybí jen to, že do něj nedám při sklopených sedačkách své 29" MTB kolo.

jízdní vlastnosti
10

Auto má rozložení hmotnosti 50 na 50, takže na silnici se chová skvěle. Podvozek je podle mého vyladěný naprosto dokonale.

jízdní komfort
10

Tohle auto je zejména pro lidi, co si rádi užívají komfortní plynulou a pohodlnou jízdu. C-HR je v tomto ohledu mistr.

provozní náklady
10

Kdejaký TDÍčkář odvětí, že mu jeho Fabia TDI jezdí za 4 litry. Ano, to možná jo, ale ne po ucpané Praze. Navíc dělá ve srovnání s Hybridem od Toyoty pěkný kravál a má daleko vyšší servisní náklady a kratší životnost.

náhradní díly
10

Toyot jsem měl několik a díly jsou to poslední, co člověka u Toyoty zajímá, protože se nic nekazí.

výkon motoru
10

C-HR sice není trhač asfaltu, ale rozjezdy z křižovatky umí tak svižně, že kromě čistě elektrických aut, zůstane každý ve zpětném zrcátku. V běžném provozu je to velmi svižné auto.

spotřeba
10

Město 2,2 až 3,8 litru Okresky 90km - 4,5 litru Dálnice 130km - 5,5 litru Dálnice 160+km - 6,2 litru Spotřeba jedním slovem fantastická

hlučnost motoru
10

Ticho, ticho a zase ticho. Každý koho svezu se diví, jak je to auto tiché. Víc asi není co dodat.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou ve výbavě Selection naprosto dokonalá a nádherná. Skvěle drží a ani po 1000km v kuse mě z nich nebolí záda.

brzdy
10

C-HR brzdí nejdříve elektromotrem a rekuperuje energii, ale při větším sešlápnutí pedálu se přidají klasické brzdy, které ty umí být pěkně jedovaté a zastavit auto na fleku.

zavazadlový prostor
9

Kufr by mohl být vetší, ale na danou velikost vozu je velmi slušný a dobře přístupný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…