Toyota C-HR (2018)
24.2.2019Mám trochu delší příběh k tomu co předcházelo výběru CHR. Trochu se víc rozepíšu, tak jestli vám jde jen o auto, přeskočte. Jak by řekl Karel Gott,…
Toyota C-HR (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
xxc 25.02.2019 17:47
pekne auto
Mne sa to auto celkom paci, dokonca som bol aj pozriet. Len primarne pouzitie by bolo na dochadzanie do prace na cesty mimo mesta (ale nie dialnice) namiesto dieselu a tam ma to trosku odradza. Nechcu mi ho pozicat na vyskusanie, tak jazdu mimo mesta nemam velmi moznost otestovat.
Inak ako sa sprava to inteligentne citanie dopravnych znaciek a inteligentny obmedzovac rychlosti? Malo by to vydavat opticke a akusticke varovania pri nedodrziavani. Opticke by nevadilo, ale akusticke (neustale pipanie, ako pri niektorych navigaciach) by mi asi vadilo.-
JirkaVejrazka 25.02.2019 18:12
« Re: pekne auto
Netusim, co je inteligentni omezovac rychlosti. Ale mam podobne auto (taky nova (Toyota) kde jsem to cteni znacek vypnul. Znacky cte dobre, ale vetsinou nepozna, kdy ta znacka ma koncit (krizovatka apod). Na okreskach pouzitelne, ale ve meste moc ne.
Na druhou stranu mi to nikdy varovne nepipalo. Jen se ta znacka na displeji a HUD barevne zvyraznila pri prekroceni te rychlosti.-
xxc 25.02.2019 21:41
« Re: Re: pekne auto
Ja som to cital iba v katalogu, ze to ma :-) Znacka sa farebne sfarbuje aj na Renaulte a to mi vobec nevadi, len aby to nepipalo. Inak co som sedel v interieri v autosalone, tak celkom sklamanie, aspon staticky (bez moznosti sa hrat so sedadlom). Pravdepodobne by som si na to vsak vedel zvyknut.-
adamzprahy 25.02.2019 22:57
« Re: Re: Re: pekne auto
Čtení značek funguje víceméně dobře, i když já to moc nesleduji se přiznám. Jen občas pro jistotu v tunelu Blanka. Když jedu víc, tak to zčervená, zvuk mi to nedělá. I když mám pocit, že mi z nějakého důvodu občas po Praze ukáže, že jedu na dálnici i když nejedu, nejsem si jistý co to způsobuje. Ta vizualizace mi splývá a je tuším dole na displeji, nějak ji nemam moc na očích. Co mám zkušenost, tak 100% to nefungovalo na žádném autě co jsem řídil. Všechny systémy co jsem zažil čtou často rychlost z náklaďáků a autobusů, Toyota není výjimkou. Konec omezení s křižovatkou to samozřejmě neumí, to snad žádné auto co jsem měl - leda to přebije nastavení z navigace. To je vlastně ještě jeden prvek výbavy co nemám. Doteď jsem ji v autech měl a použil jsem to za poslední 2 roky asi 2x a to v Srbsku když jsem šetřil data na mobilu.
-
-
-
-
Ivan13 25.02.2019 21:22
Hsd
Mam auris s rovnakym motorom, ale zeby som bol nadseny to ne. Celkom sa cudujem ze ti to vyhovuje. Citanie znaciek, nepouzitelne, automat parkovanie pomale, spotreba zaujimava len s lahkou nohou, na dialnici to zerejak krava, 150 - 160 a chcipa to. Je to dobre auto - motorizacia do mesta, inak vodicovi ktory si rad zajazdi nema to auto co ponuknut. Ako druhe auto alebo auto pre zenu je to ok. Absolutne antisexi jazdne vlastnosti.-
xxc 25.02.2019 21:37
« Re: Hsd
Ale toto uz by mala byt nova platforma, ktoru chvalia. Aspon co sa tyka jazdnych vlastnosti. Kolko to zerie na dialnici? Predajca mi hovoril, ze isiel 140-150 a spotreba 5,5 l :-) Mna skor zaujima spotreba s rychlou jazdou co to da (mam prazdnu cestu a viem kde meraju).-
adamzprahy 26.02.2019 10:59
« Re: Re: Hsd
Já bohužel nemám a asi mít ani nebudu zkušenost s CHR na rychlých přesunech mimo město a po dálnici. Mám jen zkušenost z města a okolí. Jak jsem dával do galerie, dlouhodobé spotřeby jsou všechno jízdy po Praze s tak třetinovým podílem jízdy po dálnicích směrem z / do Prahy, kde jezdím většinou neekonomicky "brzda-plyn" na 120 km/h. Po Praze taky jsem vždy první na semaforech, v městském provozu jezdím prakticky na maximum, že už to v rámci bezpečnosti víc nejde. Nemotorista by řekl, že jezdím jako prase. Jak vidíš, spotřeba i přes zimu do 5.5l / 100 km. Nejvyšší spotřebu z delší cesty jsem měl asi jednou na letiště v mrazu přes celou Prahu, kde jsem pak jel i pár kilometrů po okruhu přes 160 km/h. Nepamatuji si to přesně se přiznám, ale tuším že spotřeba byla za tu jízdu dle PP nějak okolo 6.5l/100km. To jsem si jistý, že s 4.4m dlouhým crossoverem by v tom tempu, jakém jsem jel, dalo málo co.
-
adamzprahy 25.02.2019 22:42
« Re: Hsd
CHR má novou platformu, kterou prý cílí na mladší řidiče. Auris je právě už zastaralý model a aktuálně se už jen doprodává a vyrábí se nový, resp. nová Corolla. Takže ta auta sice mohou mít podobnou hybridní techniku, ale ve skutečnosti jsou úplně jiná. Proto ten rozdíl.
-
-
AurisHSD 28.02.2019 21:01
Pěkně napsané
Já s tím C-HR jel, mě to auto celkově nechytlo, špatně jsem z toho viděl a motor má systémový výkon nižší. U Aurisu od 2016 ten efekt vytočení při plném plynu vymyzel i dálnice v pohodě. Úsporný je také, včera jsem jel z Butovic do Holešovic za 2,1l :). Recenzi tu mám. -
AurisHSD 28.02.2019 21:05
Spotřeba
Nepodařilo se mi zjistit, podle čeho se určuje ta nejl. spotřeba v tom grafu na infotraimentu - ty tam máš 4,9, já už přes 3 měsíce 4,2l :-) .-
adamzprahy 01.03.2019 10:19
« Re: Spotřeba
U mě se zobrazuje jako nejlepší spotřeba za "jízdu", což jsou ty jednotlivé položky tam. Vytvářím jí tak, že jednou za čas prostě vynuluju "jízdu" (přes tlačítko "aktualizovat" na té obrazovce) čímž se začne počítat spotřeba znovu a předchozí údaj se tam uloží. Takže na té fotce [odkaz] je vidět, že jsem 5x jízdy vynuloval + 1 je aktuální.
-
-
Verny_2013 01.03.2019 17:03
C-HR
se mi vlastně vůbec nelíbí, stejně jako celá třída malých crossoverů. Ale recenze je velmi dobře napsaná, přínosná pro případné zájemce i odpůrce, perfektní fotky, takže tam máš ode mě plnou. -
Camry 16.04.2019 01:50
Po roce...
Manželka má již rok C-HR. Vůz je dobrý na jízdu po městě ( jezdíme v Praze). Spotřebu má manželka v létě 4,2L a v zimě 5,3L. Jízda po dálnici do IT - naprosté utrpení - max rychlost byla 143km/h na tempomat, vyšší rychlost se odmění zvukem, který se dá vydržet 20 min a poté jsem myslel, že mi exploduje hlava. Dálnice v CZ ano, v D nedoporučuji pro rychlý přesun. Podvozek u vozu rychlejší než motor - palec nahoru. Při jízdě ve městě - nelze vypnout přední park senzory, když zastavíte blízko vozu před sebou, tak neustále pípá do doby než se vozy rozjedou - nepochopitelné (Corolla to má vypínatelné na displeji - u C- HR nelze :no: ). Pro Adama : tempomat - při zapnutí podrž déle tlačítko zapnutí tempomatu a u ikonky na displeji zmizí šipka indikace adapt. tempomatu - ten pak funguje jako normální tempomat u starších Toyot a rychlost se nastavuje po 1 km. V Blance jezdím s nastavením tempomatu na 77km/h, je to reálně 72km/h a pokuta nikdy nepřišla. Indikace čtení dopravních značek - v nastavení lze nastavit upozornění vizuální a akustické (různé kombinace). Značka dálnice - vypozoroval jsem, že někdy to načte značku dálnice z dopravní značky, která slouží k navádění na dálnici klidně i několik kilometrů od dálnice nebo ve městě. V autě je málo odkládacích prostor - na středové konzoli 2x držák na kelímek a úplně vpředu malá polička ( v té na telefon s Waze opravdu nevidíte). Přední sedáky jsou pro mě moc krátké, možnost sport sedadel s podpěrou pro stehna jako v BMW 1 nelze ani za příplatek. Kufr je dostatečný pro zavazadla na víkend pro 2. Telefon nelze přichytit na malý držák do větráku pod středovým displejem - je utopený. Nemožnost zrcadlení aplikací na displeji vozu (nový FoFo to umí dobře). Vůz je super do města + parkování na modrých zónách (jen musíte stihnout registraci na magistrátu do 30.4.2019; již registrované vozy budou mít nárok na prodloužení parkování na následující 3 roky - ostatní mají smůlu). Tento krok magistrátu je smutný a zrovna ve světle zelených Pirátů 8-s :no:-
adamzprahy 25.04.2019 00:30
« Re: Po roce...
Na dálkové trasy po dálnici CHR opravdu není zrovna vhodné, to souhlas. Jestli to je přímo utrpení nevím, občas jezdím na letiště, což je jediná trasa kde se dostanu nad 130 km/h a nevadí mi tam. Na stovkách km už by mě to ale asi taky štvalo. Sedáky má opravdu krátké, to je škoda. Absence Apple Carplay / Android auto taky zamrzí.
Díky za tip na tempomat, zkusím to.
Jeden tip dám zase já tobě :-) Parkovací senzory vypnout jdou jednoduše. V menu mezi budíky stačí jít šipkami do stran do menu s asistenty a tam se dají jednoduše vypnout/zapnout kliknutím na příslušnou ikonku.
Mobil mám přesně na tom místě ve ventilaci jak píšeš, držák je vidět i zde na fotkách - [odkaz] Mám tam "iOttie One Touch" pro iPhone. To umístění mi vyhovuje.
Jak píšeš, CHR je super do města, mimo je to slabší. Mám ve firmě nového Passata s TSI, který využívám na dálnici. Tam je to úplně jiná liga. Ale tak jak je Passat lepší na dálnici a deklasuje tam CHR, tak ve městě CHR vrací silný úder Passatu díky pohonu a převodovce (+ samozřejmě rozměrům). Tzn. moje kombinace CHR do města a Passatu mimo město je naprosto ideální >:D
-
-
palik42 21.05.2019 22:22
komfort
Zdravim aka je CHR z hladiska komfortu a dlhych tras napr cesta do chorvatska a podobne? Niekto nadaval na komfort pri dlhsich trasach... A aky je hluk na dialnici pri 130? Boli uz s CHR aj dake problemy?-
adamzprahy 05.06.2019 00:05
« Re: komfort
S tou dálnicí je to na hraně. Kupodivu motor ani nevadí, ale spíš se šetřilo na odhlučnění. Člověka to o to víc překvapí, protože do 100 km/h je auto velmi tiché. Nedokážu to doporučit, ale ani nedoporučit. Požádej o delší předváděcí jízdu. Dost totiž záleží na co je člověk zvyklý a kolik po dálnici bude jezdit. Já jsem sice zvyklý na mnohem výkonnější auta, ale na kratší trasy mi CHR na dálnici vůbec nevadí.
Nedávno jsem si koupil 10 denní dálniční známku, protože mi to hlodalo v hlavě to vyzkoušet >:D Můj závěr je, že pokud člověk jede třeba jednou měsíčně po dálnici do 140 km/h, tak to není důvod CHR nekupovat. Pokud častěji nebo chce rychleji, CHR bych nedoporučil. Nad 120 km/h je znát každý kilometr navíc bych řekl, přijde mi že 130 km/h je ještě takové hraniční na pohodu. Víc už roste hluk. Pokud bych jel jednou do roka v klidu do Chorvatska a jinak dálnici moc neřešil, tak bych do CHR šel.
Druhá věc jsou sedačky, mají kratší sedáky (aspoň ty moje) a nemusí vyhovovat. Na druhou stranu já mám aktuálně srovnání s dvěma vozy co mají prodlužitelné sedáky, takže třeba oproti obyčejné Octavii to asi nebude moc rozdíl. Proto jak píšu - hlučnost, výkon i sedačky záleží na tom s čím člověk srovnává a na co je zvyklý. Na druhou stranu je vpředu docela hodně místa do všech směrů, takže se člověk může různě "polohovat" a hýbat.
Na závěr mé rady zajímavost - mám k dispozici více aut a chystám se do Ruska autem a zvažuji, že si k tomu vezmu CHR. Důvod je ten, že nečekám jízdu nad 130 km/h, věřím její bytelnosti + je to přecijen crossover a budu se tam pohybovat po městě a bude se mi tam s ní dobře jezdit :-) Mám k tomu autu prostě důvěru do nepohody. Vše funguje v pohodě.
-
Jen drobna poznamka - ty nemas mild hybrid. Tak se vetsinou oznacuji auta, ktera neumi jet pouze na elektricky motor a vzdy potrebuji aby bezel spalovak. To tvoje takove neni, jak vis :-)