Recenze

9 Majitel

Renault Mégane GT220

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Megane GT220 Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:44000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední

Popis vozu

Ve chvíli, kdy dosluhovalo rodinné Mondeo a sportovní Clio R.S. bylo sice hezkým, ale už trochu zbytečným rozmarem, jsem sháněl auto, které by mi tak nějak nahradilo obojí. Vím, těžký úkol, ale nakonec jsem se rozhodl, že se ho pokusí zhostit Megane GT 220. Tohle jsou moje zkušenosti po čtyřech letech soužití.

---

Moje první setkání se sportovnějším meganem bylo skrze model R.S., který jsem měl na chvíli půjčený a zcela mi učaroval. Moje tehdejší Clio R.S. IV bylo auto nového střihu – dobré, šikovné, ale takové "normální". Ve srovnání s tím byl megane R.S. živel, s úžasně charismatickým motorem a pocitem polo-závodního náčiní. Těžko se to popisuje slovy, ale za těch pár chvil jsem za volantem zažil víc, než s jinými auty za celé roky. Fantastické auto!

Když jsem se dozvěděl, že Renault tento motor montuje do rodinného, rozumně naceněného kombíku, bylo jasno. V roce 2016 jsem stihnul koupit jeden z posledních kusů třetí generace (nastupoval tehdy současný megane ph. 4, který je asi objektivně lepším autem, ale já chtěl 2.0 TCe!) a v půlce roku byl doma.

Rychle ke vzhledu. Obecně mi hrozně vyhovuje, jaký je GT220 sleeper – nejen, že nemá klasicky "namachrované" dvě koncovky výfuku, on nemá ani jednu! Stříbrná barva navíc dále skrývá vlka do beránčího roucha, takže se celá řada předjížděných aut diví 😄. Vzhled mi i po letech nesmírně vyhovuje.

Mimochodem, barva byla tehdy oříšek. Chtěl jsem šedou, ale Renault tehdy přestával nabízet "šmrncovní šedou" a přešel na tuctovější, takže jsem se nakonec rozhodl pro stříbrnou. Tu jsem kdysi neměl rád – byla flotilová – ale risknul jsem ji a nakonec si ji vyloženě oblíbil. Kromě toho, že maskuje speciálnost auta, je vysoce praktická – do myčky stačí jezdit jednou za čas.

Jednoznačný highlight auta je jeho motor: silný dole, výkonný nahoře. Dieselové Mondeo mělo 400 Nm, takže první dojem ze zrychlení byl skvělý, ale pak se člověk divil, proč předjížděcí manévr trvá tak dlouho. Clio bylo pravý opak: když se tomu šlapalo na krk, jelo krásně, ale pouhých 240 Nm působilo v řadě situací vyloženě vlažně. Megane z nízkých otáček zabírá jako diesel (340 Nm), přitom má "benzínový" výkon 220 koní. Je to nádherná kombinace.

Zbytek jízdních vlastností nepřekvapí – podvozek je tvrdší, řízení a řazení takové renaultovské (abych se přiznal, tyhle dvě věci mi nikdy na GT/R.S. modelech nepřišly nic světaborného). Sedačky jsou výborné – určitě mi vyhovovaly víc než ty v cliu R.S, krásně obepnou, přitom jsou na delší jízdu pohodlné.

Zkrátka, kombinace sportovních genů a běžného auta je v meganu GT220 geniální! Auto v pohodě doveze rodinku na místo určení, a když si děti a maminka vystoupí, může si tatínek trochu zablbnout.

Měli jsme spolu nějaké trable? Kromě pravidelného servisu jsem řešil akorát výměnu jednoho pruhu denního svícení, jinak žádný problém. Za zmínku asi stojí, že si zbytek rodiny "bál" megana půjčovat – spojka je trochu tvrdá, stejně tak řazení, starším lidem se do tvarovaných sedaček trochu hůř leze, atd. Pro mě vlastně dost výhoda 😄.

Zkrátka a dobře, megane GT220 byl dobrý parťák. Jeho nástupcem je v naší garáži Hyundai Kona, což je zase jiná kapitola. Díky, Renaulte, že jsi dal světu tak skvělé auto!

Silné stránky

+ Motor
+ Kombinace sportovnosti a praktičnosti
+ Bezproblémový provoz
+ "Stará škola"

Slabé stránky

- Řazení není zrovna vzor dokonalosti
- Byl trochu problém dokoupit aktuální mapy
- Všechno trochu tužší, je to zkrátka sportovec

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi výměna jednoho pruhu LED denního svícení (z výroby jedna LEDka nesvítila), jinak jen běžné servisy, vše zcela bez problémů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno ve France Car Pardubice/Dražkovice, spokojenost jak s procesem nákupu, tak s následovným servisem.

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zcela bezproblémové auto.

praktičnost
8

V kombinaci cena/sportovní svezení/praktičnost nejlepší auto, co jsem měl.

prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
5

Tvrdý podvozek (mně vyhovuje, ale auto určitě za extra komfortní označit nelze)

provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8

"Síla jako v dieselovém mondeu, výkon jako v Cliu R.S." – s motorem velká spokojenost.

spotřeba
6

Silný benzínový motor, no...

hlučnost motoru
8

V zátahu příjemný zvuk (na čtyřválec). Krátké zpřevodování znamená docela dost otáček na dálnici.

kvalita sedadel
10

Se sedadly velká spokojenost.

brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková (†50)! Zůstal po ní malý syn

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková…

V pondělí zemřela dlouholetá sólistka baletu Laterny magiky a vedoucí baletu Opery Národního divadla Eva…

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji skalpovali a skončila v kómatu

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji…

Joslyn Stinchcombová (15) z Atlanty se vracela domů, když na ni zničehonic vystartovali dva pitbulové její…

 

iSport.cz

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojuje o život, šéf volá po vězení

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojuje o…

Nizozemský cyklista Fabio Jakobsen bojuje v nemocnici o život po hrozivém pádu v Katovicích v dojezdu první…

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Rozhodnuto. Alois Grussmann podle zdrojů isport.cz počítá poslední dny ve funkci generálního manažera SFC Opava.…

 

Reflex.cz

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od Béma a Dobeše. Ti ovšem kromě marketingu i něco dělali

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od…

Nemusíte dělat nic kromě toho, že si budete vymýšlet zcela zbytečná a absurdní témata, která ovšem média nemohou…

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni nechali vykérovat v lochu

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni…

Začnu poněkud zeširoka. Svojí oblíbenou historkou o tom, jak jsem se kdysi, dost unaven, vracel z karlovarského…