Recenze

Bl@de (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit LX 781.135 B 40 kW

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 98× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10
Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68 Škoda Favorit, foto 69 Škoda Favorit, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta Fávo Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:107800 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 137 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Tenhle fešák je můj první vůz.
Koupil jsem ho ojetý a to dne 5.6.2008
Jak už asi vidíte je to Škoda Favorit LX
Ale možná, někteří nevíte že od roku 1988 bylo Vyrobeno kusů 783167.
Je to novější model o tom i napovídá rok, je vyroben v Mladé Boleslavi v roce 1994.
Co se týče těchto modelů, oproti starším Favoritům, má lepší odhlučnění čalounění dveří i o něco silnější plechy.

VÝBAVA LX:
Látkové potahy sedadel, analogové hodiny v přístrojovém panelu, lůžková úprava, dvou rychlostní stěrač předního skla s cyklovačem, vyhřívané zadní sklo, zpětná zrcátka seřiditelná zevnitř, sklon předních světlometů seřiditelný z místa řidiče, čtyři hlavové opěrky potažená látkou.

MYMOŘÁDNÁ VÝBAVA:
Tónované skla, zamykání zpátečky, přední světla do mlhy, Centrální zamykání.

PALUBNÍ DESKA + PŘÍSTROJOVÁ DESKA:
Tak začnu k názoru přístrojové desky, na ní si opravdu nemůžu stěžovat vše je přehledné dostatečně velké, (možná i na můj vkus až moc velké). Zapnutí veškerých funkcí je velice zdařile a zřetelné, na přístrojové desce se rozsvítí veliký modrý, či zelený…obdelník..a hnedka vidíte co máte zapnuté. A spínače mlhových, či vyhřívaní zadního skla, je taky..velice přehledné, taky jak jsem psal, až na můj vkus jsou ty spínače až moc veliké!
Páčky neboli (Lucasy) by mohli být kvalitně zpracované jsou jak pro malé děti takové tenké, když dám směrovku, špatně zaskakují, nebo vůbec někdy!! NEZASKOČÍ!! A musím dát po druhé páčku na horu či dolů..také „houkačka“ (klakson!) By mi vyhovoval spíše na volantu.

Palubní Deska:
Ta na kvalitě určitě nepřidala. Na to že je přístrojová deska je celkem slušná, tak palubní deska je opravdu nic moc je taková jak bych to řekl tenká né…moc robustní a chatrná vše v ní vrže, teda aspoň mě, když jedu né moc na rovné silnici, slyším všude vrzání…skřípání…není to moc příjemné. Ale měl jsem rozebranou celou palubovku i přístrojovku a poté namazal šroubky, a potom pořádně dotáhnul…teď musím říct že ty pazvuky jdou slyšet rozhodně míň…ale zbavit se toho úplně nemůžu.

MOTOR:
typ Š 781.135 B:
Je to TZV: třináctistovka OHV.
Kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec uložený napříč v předu.
příprava směsi jednobodovým elektronickým vstřikováním Bosch Mono:::Motronic, řízený katalyzátor, hliníkové rozvodové tyčky u sacích ventilů, (dutiny ve dnech pístů), největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1, největší točivý moment 94 Nm / 3250 min-1, palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 bezolovnatý.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elektronické bezdotykové zapalování, chlazení kapalinové v uzavřené soustavě s termostaticky spínaným elektrickým větrákem, tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem oleje, u modelů s elektronickým vstřikováním třícestný katalyzátor výfukových plynů s lambda (kyslíkovou) sondou, alternátor 14 V - 55 A, akumulátor 12 V - 37 Ah (typ 136), 40 / 44 Ah (na přání od 1993 55 Ah), spouštěč výkony 0,8 kW

A můj názor na motor?

Ano, ve Favoritu to je to velice zdařilá pohonná jednotka, v poměru Výkon/spotřeba- i když ta spotřeba by mohla být nižší.
Co se týče kvality/odolnosti myslím že to je velice odolný motor, hlavně občas musíte otevřít kapotu a zkontrolovat těsnění pod hlavou, častá závada u favoritů!!! Ještě mi vadí taková maličkost, a to je měrka oleje ta by mohla být udělaná zdařile, např.: Jako u Felicie! Jde podstatně hůř zdělávat, musíte jí pořádně chytnout a „pokvrdlat“ z ní, - a pak jí zdárně vytáhnete! Zasunutí zpátky do otvoru taky je složité je tam hlavně málo místa, je to maličkost ale velká J. O motoru se nedá říct že je tichý, ale…- hlavně se mi líbí ten zvuk jak jedu do kopce na druhý stupeň okolo 50Km/h má to příjemný zvuk J takový bzučivý prostě uklidňující!!! Ale při normální jízdě např.: Ve městě to je jinačí! jenom škoda že neudělali pod kapotou nějaké to odhlučnění, potom by byla jízda o něco klidnější! Bohužel mám nejslabší verzi 40 kw, a výkon je opravdu slabý! Např.: když jsem plně naložený 4 lidi a v kufru pár kilo! Tak ve strmém kopci jsem rád že někdy vyjedu na druhý stupeň.






PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ:
mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou s bezazbestovým obložením, plně synchronizovaná pětirychlostní přímo řazená převodovka, I - 3,308; III - 1,913; III - 1,267; IV - 0,927; V - 0,717; Z - 2,923; stálý převod 4,167 nebo 3,895


A můj názor na převodovku?

Na převodovku nemám žádný záporný názor, i když jde řadit úplně teda skoro, zlehoučka, možná by to chtělo GO, je dost možné že s tím jezdil nějaký „závodník“ nevím jak to chodí v ostatních favoritů, ale mě fakt docela lehce!
Občas mi nezaskočí zpátečka, a potom jak pustím spojku to chrčí…Musím chvilku počkat či párkrát promáčknout spojku a jak uslyšíte tzv. cvaknutí můžete zdárně plnou parou vzad J.
Řazení není určitě moc přesné, musíte celkem šermovat rukou prostě řazení má dlouhé…Dráhy…trojka by mohla být kratší, aby při podřazení a poté, předjíždění zbytečně nevytáčel motor do velkým otáček, ale to je můj názor.

BRZDY:
Hydraulický dvouokruhový brzdný systém s diagonálním členěním brzdových okruhů – vpředu: brzdové kotouče s bezazbestovým obložením,
vzadu: samonastavitelné bubnové brzdy s bezazbestovým obložením podtlakový posilovač ruční brzda na zadní kola.

Můj názor k brzdám?

Tady nemám celkem nic vytknout.
Je celkem pozitivní! K váze automobilu rozhodně stačí bohatě, ještě jsem nezažil vadnutí brzd, a to asi protože nejezdím nějak ostře, taky si rád dopřeji rychlé jízdy, ale jak píšu výše, brzdy mě nezklamaly a nevadnou mi! Jenom by pedál brzdy mohl jít o malinko lehčí. Když vám napíšu že se dají dělat dobré hodiny, tak tím mám na mysli že i ruční brzda brzdí kupodivu, výborně.

Zavazadlový prostor!

Ten je ukrutně malinký, nevejde se tam žádný větší nákup, kor.. když vezu babičku a má vnuknutí nakupovat. Velikou ale opravdu velikou udělali blbost že se dá otevírat kufr pouze klíčkem, např.: když už mám nastartovaný motor, a něco jsem tam zapoměl dát, prostě musím dát klíček na STOP a vytáhnout ho, a vyskočit ven a prostě ho odemknout! Pro někoho maličkost, ale pro mě rozhodně ne





Silné stránky

+Výhodou je hlavně to! Že jsou velmi levné náhradní díly

+celkem jednoduchá konstrukce, sice to není jak škodovka! Ale většinou zručný kutil si opraví všechno sám!

+Dostupnost náhradních dílů

Slabé stránky

-Jak jsem už psal…Tak převodovka není nic..moc...a výkon motoru jak by smet..!!!

-Hluk motoru v interiéru, kvůli neodhlučněného motoru.

-Taky mě štve - - hydrokorektor světel..Jeho vysychání té kapaliny, potom musí koupit nový --za skoro 900Kč Také Lucasy, by mohli spínat lépe!

-Koroze ( hlavně pátých dveří ) ale já si naštěstí na korozi nemůžu nějak obzvlášť stěžovat, no to víte hlavně se o auto dobře starat, pak se vám třeba…odvěční pěkným lakem i koroze nebude!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše mám napsáno v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar HorizontCar ve Vyzovicích - absolutbě příjemný dojem, rychle-snadno!

 

Novinky v recenzi

24.7.2010 23:01

Servis Brzdy

24.7.2010 Výměna brzdových kotoučů Ferodo + Desky, výměna byla celkem náročná musel jsem upravit třmen - a to, zbrousit. Museli jste to taky dělat? Díky...

16.3.2010 19:56

Výměna oleje

10.3.2010 - Výměna oleje Agip10W při 123100 Km

22.1.2010 19:23

stěrače

Nové bez rámové stěrače FLAt, v nejbližší době dodám fotky, co se týče auta stále se cítí fit ;-) Tachometr ukazuje nyní bezmála 122000KM

18.9.2009 22:10

Spínač topení

Tak mi odešel otočný spínač na ventilátor :( nejde 3stupeň, zima se blíží, tak holt budu muset koupit new...protože bez plného výkonu ventilátoru se zima nedá přežít..:)

10.7.2009 21:39

Fávo, má novou STK. Měl jenom tři lehké závady...

30.4.2009 18:54

Měl jsem problémy z dobíjením, dobíjelo mi to až v 3000 ot/min. Nebudilo mi to reg.napětí v alternátoru. Kvůli pitomém uhnitém drátku od alternátoru který vede na žárovku. Teď OK.

30.4.2009 18:50

Auto z ničeho nic přestalo jet, a to se mi stalo asi 4x. Dojel jsem tak tak do Autorizovaného servisu Škoda a tam mi to, za 1Den bádání spravili - vyčistili sítko paliv. Čerpadla

30.1.2009 09:08

Pořád mi svítily dálkové světla. Blbý je že se mi to stalo večer, a všechny jsem oslňoval - lepší čas si to relé vybrat nemohlo :-) Jinak výměna všech relé, za značkové škoda + Magneton - pak hodím FOTO!

14.1.2009 00:00

12.1.2009 Odešel Startér, a očistěno čidlo otáček.

20.12.2008 00:00

palivoměr-Žárovka new
(žárovička byla K.O)

7.10.2008 00:00

Nesvítí mi rezerva nevím v čem je ERROR! Žárovka je OK! Tak nevím :-(

7.10.2008 00:00

4.10.2008 Točkoměr ukazoval nesmysly, tak jsem to rozebral! A pootočil takovou tou bílou plastovou maticí. Samozřejmě jsem dal nejprve ručisku spátky na "0" rpm. poté točil...A zdá se źe je zatím vče OK!

2.8.2008 00:00

2.8.2008 Natřeny třmeny+Výměna brzdových hadiček!

28.7.2008 00:00

Nastříkány bubny nejprve základ červená, potom spray speciální žlutá barva na brzdiče! Potom jsem zapojoval otáčkoměr, místo analogových hodin! A ještě starý přerušovač blikačů šel pryč, místo něho jsem tam zapojil přerušovač z Felicie!


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

OK, žádná velká závada, po 2 Letech provozu nechám známku stále na 9

praktičnost
8

V autě je dostatek místa, má to 5dveří, takže se nemusíte mačkat a lézt jako do tanku

prostornost
6

Kufr není nic moc, ale v kokpitu sy nemůžu stěžovat, jen možná sedadlo je zbytečně blízko, dozadu nejde dozadu posunout! Nevím možná to je problém jenom mého Fáva

jízdní vlastnosti
6

Tady je to horší, auto nedrží v zatáčkách při sportovnější jízdě, v tomto autě se prostě bojím jezdit rychle a to hlavně v zatáčkách, ale pro takové to rodiné jezdění 100% dostačuje

jízdní komfort
4

Hluk v kabině, to komfort rozhodně zmenšuje

provozní náklady
8

Dobré, viz opravy a poruchy, nic hrozného

náhradní díly
9

Dostupnost.a cena SUPER

výkon motoru
4

Ze začátku mi to celkem stačilo, ale teď? Známka napoví...

spotřeba
6

Mohla by být menší, pŕi popojíždění to veme i 9 -10 v zimě

hlučnost motoru
5

jde slyšet i na volnoběh, při vyšších otáčkách to není tak hrozné ale jde slyšet

kvalita sedadel
7

Není tak strašná, má celkem pěkné vyšívání

brzdy
7

Brzdy nic moc, brzdí hůře oproti felicii

zavazadlový prostor
6

Malý Malý...ale na takové mini autíčko stačí






Blesk.cz

Dojemné gesto kolegů z Národního divadla: Pro syna zesnulé tanečnice (†50) uspořádali sbírku!

Dojemné gesto kolegů z Národního divadla: Pro syna…

Náhlá smrt tanečnice a dlouholeté přední sólistky baletu Laterny magiky Evy Horákové (†50) je o to tragičtější,…

Nedotčený kanadský šelfový ledovec se rozlomil. Za dva dny ztratil 40 procent objemu

Nedotčený kanadský šelfový ledovec se rozlomil. Za…

Poslední nedotčený kanadský šelfový ledovec se koncem července během pouhých dvou dnů rozlomil a ztratil 40…

 

iSport.cz

Jágr vrací úder! Hokejový bůh si tropil žerty ze slov Satoranského

Jágr vrací úder! Hokejový bůh si tropil žerty ze…

Chvíli vyčkával, ale nakonec se ozval. Hokejová modla Jaromír Jágr (48) poprvé zareagoval na ostrý výpad…

Moták o Olomouci, Spartě i nálepce slušňáka: Mnohdy to ve mně vře

Moták o Olomouci, Spartě i nálepce slušňáka: Mnohdy…

Víte o něm, že je. Že trénuje Olomouc a asi to nedělá špatně. Ale dál? Po výchovném umravnění ostravského kolegy…

 

Reflex.cz

ČR má momentálně více nakažených než kdykoliv předtím. V pátek přibylo 323 potvrzených případů koronaviru

ČR má momentálně více nakažených než kdykoliv…

V Česku v pátek přibylo 323 potvrzených případů koronaviru, nejvíce od 3. dubna. Denní přírůstek vyšší než 300…

Chcete-li prchat před démony, padělání dokumentů není dobrý nápad, napovídá komiks Načmáranec

Chcete-li prchat před démony, padělání dokumentů…

Betty je mladá Pařížanka, která žije v jedné domácnosti s dcerou Clarou a stárnoucí matkou, kdysi slavnou…