Recenze

Baxter (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Linea 1,4 TJet Emotion 88kW

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Linea, foto 1 Fiat Linea, foto 2 Fiat Linea, foto 3 Fiat Linea, foto 4 Fiat Linea, foto 5 Fiat Linea, foto 6 Fiat Linea, foto 7 Fiat Linea, foto 8
Fiat Linea, foto 9 Fiat Linea, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Linea Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:25000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Myšlenkou pořídit nový vůz jsem se začal zabývat loni v létě, kdy se můj třináct let starý Ford Escort začal potýkat s technickými problémy, korozí a dalšími neduhy starých aut. Také úroveň výbavy přestala postačovat požadavkům člověka 21. století. Takže začalo hledání toho správného vozu. Prvním bodem byla analýza potřeb. 90% mých cest je v rámci města, neustálé přejíždění mezi semafory a průměrná délka trasy 3 km tak předem diskvalifikovala naftový motor. Požadavkem bylo něco středně velkého, přiměřeně reprezentativního a hlavně něco mimo mainstream, z čeho by člověk měl radost. Dopředu jsem tak vyloučil produkci mladoboleslavské automobilky.Rozpočtovým limitem pro vůz bylo 350 tis. Kč. Také jsem si brzy ujasnil, že chci nový nebo maximálně rok starý vůz, který by byl v záruce a u kterého by si člověk vybudoval vztah s autorizovaným prodejcem a ukončil období servisu u různých garážníků.
Hledání probíhalo mezi vozy nižší střední třídy (Renault Megane, Hyundai i30, KIA Ceed). Pak jsem se jednou zastavil u dealera Fiatu a do hry vstoupily modely Fiat Bravo a Fiat Linea, které na mě jako na bývalého vlastníka Fiatu UNO udělaly dojem jak svým excelentním designem, tak příznivými cenami, tak excelentní ergonomií a šarmem. Nakonec jsme začal vybírat jen mezi těmito vozy. Nejdříve jsem měl trochu averzi k sedanu, ale po tom co jsem si uvědomil, že většinou převážím notebook nebo aktovku mezi kancelářemi, se sedan ukázal naopak jako výhoda. Linea zkrátka vyhrála.
Začalo období konfigurátorů. Neustále jsme zvažoval různé varianty, až jsem nakonec dospěl k závěru, že do úvahy přichází jen nejsilnější benzínový motor 1,4 TJet a nejvyšší úroveň výbavy EMOTION. Zkrátka multifunkčního volantu a automatické klimatizace jsem se nehodlal vzdát. Cena tohoto vozu dosahovala 395.000, což bylo trochu nad rozpočet. Navíc takovýto vůz skladem v ČR nebyl, veškeré vozy v autosalonech byly pouze v nižších výbavách. Po nějaké době vyjednávání s prodejci a přemýšlením, zda někde neslevit z parametrů, jsme objevil referenční vůz přesně požadovaných parametrů, rok starý, s najetými 17.000 km a s cenou výrazně nižší než byla cena nového vozu a po chvíli přemýšlení bylo rozhodnuto.
Vůz splnil požadavky téměř beze zbytku. Motor na městský provoz ideální. Nevýhoda sedanu se zatím projevila jen jednou, když jsem potřeboval dovézt domů vánoční stromek, což ale vyřešilo sklopení zadních sedadel, navíc sedan je dle mého názoru do městského provozu ideální, do kufru lze zamknout zavazadla nebo nákup, který je pak v oddělené části vozu, Auto je dostatečně pohodlné, i když delší cestu jsme s ním zatím neabsolvoval. Takže pozitiva jsou v drtivé převaze. Auto je dostatečně reprezentativní, i když v interiéru lze po podrobnějším zkoumání poznat, že jsou v něm požity levnější materiály.

Motor/spotřeba
Volba motoru mi vzhledem k mým potřebám přijde jako ideální. Jak už jsem se výše zmiňoval, dopředu jsem vybíral jen benzinový motor a to jednak z důvodu, že ročně nenajedu více jak 15.000 km a také jezdím 90% času po městě, většinou krátké přejezdy za studena. Motor je velmi živý, turboefekt se většinou projevuje tak od 1700 otáček a auto většinou při sešlápnutí plynu přímo vystřelí. Ve městě má dostatečnou dynamiku a je s ním radost jezdit.
Spotřeba motoru je velmi proměnlivá a záleží na tom, kde a jak člověk jezdí. S mými 4km přejezdy se 150m převýšením a stáním na semaforech spotřeba atakuje 10l, zvláště když člověk jezdí živěji a dává motoru zabrat. Pokud jedu ve městě delší trasu po rovině spotřeba klesá na 7l. Po okreskách se není problém dostat pod 6l, zde ale záleží na stylu jízdy. D8lníční spotřeba při 130 km/h se pohybuje kolem 8l. Můj dlouhodobý průměr při 80% cest ve městě, kde polivna jsou přejezdy v extrémně kopcovitém terénu a zbytek rozvným dílem okresky a dálnice je cca 8,4l.Tolik jsem vypozoroval z palubního počítače, předtím jsem nikdy auto s počítačem neměl, takže nemohu moc srovnávat.

Výbava
Vozidlo má v úrovni výbavy Emotion skutečně bohatě vybaveno. Je zde ABS, EBD, ASR+ESP, HBA, Hill Holder, 6 airbagů, rádio s MP3, multifunkční volant,volant a řadící páku v kůži, elektricky ovládaná všechna okna, elektrická bederní opěrka řidiče, tempomat, USB konektor a systém Blue and Me, pro bluetooth připojení telefonu a hlasové vytáčení a spoustu dalších prvků.

Silné stránky

Motor, design, výbava, uspořádání ovladacích prvků

Slabé stránky

absence tlačítka odemknutí vozu v interiéru, nádrž jen 45l

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím téměř žádné, ulomený úchyt těsnění pod zadním oknem opraven v záruce

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bezproblémů

 


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9

Vzhledme k tomu že mám 190 cm a 100 kg tak by místa mohlo být víc :)

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10

Zatím jsem žádný nekupoval

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Obrovská nálož her z celého světa! Recenze 51 Worldwide Games

Obrovská nálož her z celého světa! Recenze 51…

Máte rádi deskové, logické nebo karetní hry? V tom případě zbystřete, protože tato novinka pro Nintendo Switch…

Tipy na víkend: Otevřené zahrady, šermíři na zámcích i spanilá jízda veteránů

Tipy na víkend: Otevřené zahrady, šermíři na zámcích…

Turistický ruch se pomalu ale jistě vrací do "starých kolejí". Pokud vás už sezení doma nebaví, vyberte si…

 

iSport.cz

Nedvěd o Jágrovi: Sparta je nejlepší možnost! První liga je pro něj málo

Nedvěd o Jágrovi: Sparta je nejlepší možnost! První…

Za hokejovou Spartu hrával on i jeho bratr, a pokud je zrovna v Praze, zápasy rudého klubu v největší aréně rád…

Novotného „50“! Legendy Sparty, taneček s Brazilkou i speciální host

Novotného „50“! Legendy Sparty, taneček s Brazilkou…

Jiří Novotný, jedna z největších legend Sparty, oslavil v dubnu padesátiny. S bývalými parťáky z letenského…

 

Reflex.cz

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen Faltýnek & syn oklepali a jede se vesele dál

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen…

Poté, co o víkendu opustil ANO jeho místopředseda a jedna z hlavních moravských tváří, exprimátor Brna Petr…

Vznášející se automobil měl být snem o budoucnosti. Nakonec se stal spíše noční můrou

Vznášející se automobil měl být snem o budoucnosti.…

Společnost Curtiss Wright vyráběla desítky let letadla. V roce 1959 se ale rozhodla sestoupit se svými produkty…