Recenze

Baxter (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto 1,4 8v 77k Lounge MTA

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím hledáme Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 57 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Fiat Punto třetí generace, je standardním malým vozem kategorie B, který je na trhu od roku 2005 a je tedy na našich silnicích relativně běžný. Původní Grande Punto z roku 2005 bylo v době svého uvedení jedním s komerčně nejúspěšnějších vozů ve své kategorii a zaujalo hlavně svojí prostorností a úchvatným designem. Autorem designu, který připomíná sportovní vůz Maserati Coupe, je Giorgetto Giugiaro ze studia ItalDesign.
Výběr vozu začal na začátku roku 2013, kdy vyvstala potřeba pořízení druhého vozu do rodiny. Od roku 2009 jezdím ve Fiatu Linea (recenze je na moje.auto), takže s produkcí automobilky FIAT jsem byl důkladně seznámen. Hlavním tématem při výběru vozu bylo to, aby byl vybaven automatickou převodovkou, což jak popíšu později, dost omezovalo výběr. Na druhé straně, jsem předpokládal, že jako druhé auto bude sloužit spíše pro městský provoz, takže kategorie malého vozu byla plně dostačující. Výběr vozu v zásadě neprobíhal nijak zvlášť racionálně, protože mám rád produkci automobilek z Apeninského poloostrova, výběr byl v zásadě omezen na vozy koncernu FIAT. Mezi zvažované varianty patřilo Punto, Panda, případně Lancia Ypsilon, která byla brzy vyřazena z důvodu absence dealerství ve Zlíně a nutností zakoupit vůz v Ostravě nebo v Brně.
Základním problémem při výběru vozu s automatickou (robotizovanou) převodovkou je skutečnost, že je zpravidla nabízena pouze s jedinou motorizací. V případě Fiatu Punto se jedná o osmiventilovou atmosférickou benzínovou čtrnáctistovkou. V případě Nové pandy se s automatem nabízí moderní TwinAir. Po důkladném srovnání padla volba na Punto. Jedná se jednak o trochu větší auto a cenové srovnání, po dovybavení obou vozů na stejnou úroveň, vycházelo také ve prospěch Punta. Přijemným překvapením bylo také to, že všechny vozy FIAT se nově nabízí s pětiletou zárukou.
Začátkem května tedy proběhla první návštěva autosalonu a konfigurace vozu. Punto 2013 se nabízí ve dvou úrovních výbavy „plus“ a „lounge“ mezi kterými je cca 30 tis rozdíl. Výbava Lounge nabízí navíc dělená zadní sedadla, vestavěné rádio s ovládáním na volantu, litá kola, mlhovky s funkcí cornering a materiálově hodnotnější interiér a potahy sedadel. Volba tedy padla na vyšší úroveň výbavy. Z příplatkové výbavy byla pořízena pouze loketní opěrka a koberečky. Auto je také standardně vybaveno funkcí Start and Stop.
Auto jsme objednali začátkem května a 1.7 za cca 6 týdnů nám z autosalonu volali, že vůz je na prodejně. Standardní výbava vozu zahrnuje např.: světla pro denní svícení, autorádio s CD/MP3 s ovládáním na volantu, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhové světlomety s funkcí cornering, 4 airbagy, start and stop systém, litá kola.
Fiat Punto 2013 po druhém faceliftu nepřináší z pohledu vzhledu nijak zásadní novinky. Z pohledu exteriéru se jedná hlavně o upravenou příď vozu, po nepříliš dobře přijatém prvním faceliftu. Přední světlomety jsou upraveny šedou barvou vnitřku světlometu. Blinkr se přestěhoval do nárazníků a jeho původní místo zaujala světla pro denní svícení. Vůz má také po prvním faceliftu přepracovanou grafiku zadních světlometů. Hlavní změnou oproti původní variantě vozu je zcela nový interiér, který působí značně hodnotnějším dojmem. Novinkou je také otvírání pátých dveří ukryté v logu Fiat.
Motor o objemu 1,4 sice nepatří mezi nijak zásadní novinky, nicméně pro městský provoz se jeví jako dostačující. Spotřeba se zatím pohybuje mezi 5,5 a 6ti litry. Při dálniční rychlosti km/h motor dosahuje otáček přes 4000/min. pro dálniční provoz tak vůz není zcela vhodný, nicméně jeho využívání na dálkové přesuny ani neplánujeme.
Samostatnou kapitolou, o které bych se rád zmínil, je robotizovaná převodovka Dualogic. Zpočátku jsem měl z této převodovky obavy, protože na internetu jsem nenašel žádnou použitelnou recenzi a některé diskuzní příspěvky byly trochu kontroverzní. Nakonec se mi podařilo objevit předváděcí vůz u jednoho dealera, který jsem si otestoval, a veškeré obavy byly rozptýleny. Robotizované převodovka Dualogic se v některých rysech trochu odlišným systémem od klasického automatu. Jedná se v podstatě o robota, který je postaven na klasické převodovce. Z laického pohledu se chová stejně jako běžný automat – auto nemá spojkový pedál a převodovka řadí sama. Lze ji přepínat mezi manuálním a automatickým režimem, případně lze i během automatického režimu přeřadit rychlostní stupeň. Oproti klasickému automatu převodovka při stání vyřazuje neutrál. Při jízdě lze také lehce cítit přeřazení rychlostních stupňů, což v zásadě nijak nenarušuje plynulost jízdy.

Silné stránky

- design vozu
- kvalitní interiér

Slabé stránky

- výkon motoru mohl být přece jen o trochu vyšší :)
- trochu pomalejší reakce automatu v některých situacích

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní a profesionální přístup prodejce Zliner, s.r.o.

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Rozhovor s Blankou Matragi přímo z Bejrútu, který zničila vražedná exploze

Rozhovor s Blankou Matragi přímo z Bejrútu, který…

Libanonským Bejrútem v úterý otřásly silné výbuchy, které nepřežily desítky lidí. Počty zraněných jdou do…

Anežku (†19) našli v lese s téměř uřízlou hlavou: Hrůzné detaily znovuotevřené vraždy v Polné

Anežku (†19) našli v lese s téměř uřízlou hlavou:…

Hromada nepřímých důkazů a tlak veřejnosti vedl k doživotnímu trestu pro mladého tuláka Leopolda Hilsnera. Ten…

 

iSport.cz

Atletická fanynka Realu o legendě: Kratochvílová je super paní!

Atletická fanynka Realu o legendě: Kratochvílová je…

Ve dvaceti letech je z atletky Lady Vondrové tahák víkendového mistrovství republiky v Plzni. Letos čtvrtá…

Fiasko Rangers. Chytil selhal, rozhodla i chyba s holí. S Králem už se loučí

Fiasko Rangers. Chytil selhal, rozhodla i chyba s…

Po takřka pětiměsíční pauze odbruslili hokejisté New York Rangers 180 minut a... Konec, další nepřidají, mají…

 

Reflex.cz

Rozsudek nad Kuciakovými vrahy nepadne. Soudkyně nečekaně termín o měsíc posunula, nikdo neví proč

Rozsudek nad Kuciakovými vrahy nepadne. Soudkyně…

Od dnešní deváté hodiny měl u Specializovaného trestního soudu v Pezinku padnout rozsudek nad vrahy a…

Videa zachytila masivní explozi v Bejrútu ze 14 různých úhlů. Výbuch zabil nejméně 100 lidí

Videa zachytila masivní explozi v Bejrútu ze 14…

Gigantická exploze v přístavu v Bejrútu, která poničila několik čtvrtí, si vyžádala již přes 100 mrtvých a více…