Recenze

Axis (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Šmoula Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 / 50 * kroutící moment [Nm]: 100 / 100 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 / 14 * maximální rychlost [km/h]: 150 / 150 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 7 *

Popis vozu

Je to Škoda Favorit posledního roku výroby - 1994 (někdo tvrdí, že se Fáva dělaly i v r. '95, ale to si nejsem jistej). Motor je tam asi nejlepší možnej - 1.3, 50kw, jednobodový vstřikování Bosch MonoMotronic (tovární označení motoru 781.136B). Barva je modrá metla v celkem příjemným odstínu... sem rád že není v klasické Fávo hnědi apod.!

Silné stránky

Největší výhodou toho auta je, že je v perfektním stavu - to byl taky hlavní důvod koupě. Původně sem chtěl spíš Felicii v 1.6 nebo něco zahraničního (Civic, Escort), ale po svezení a zvážení celkových výhod a nevýhod sem šel do tohohle auta. Po korozi není ani stopy - krom malé vypuklinky na pravým blatníku, která ale není prakticky ani vidět. Po technické stránce taky žádnej problém: komplet nový přední brzdy, zapal. kabely a startér. Po delším užívání se ještě uvidí, jesi nežere olej a podobný neduhy 16 let starýho auta, ale zatím vše naznačuje tomu, že to bude OK. Další silnou stránkou je "výbava": otáčkoměr, centrál, lehce tónovaný skla, zámek řadící páky a teď už i stropní hodiny a rádio!! Podtrženo a shrnuto: silnou stránkou je celý tohle konkrétní auto v porovnání s jinýma Fávama i mnoha Feliciema!

Slabé stránky

Tak tady těžko říct - do koupě sem šel s tím, že je to Favorit - se vším co k tomu patří... takže se dá říct, že mě ve všech ohledech spíš překvapil. Samozřejmě nevýhodou je např. jen 50kw, hodně měkkej podvozek, prakticky žádná moderní výbava (el. okna, posilovač nebo nedejbože klima), atd. atd...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při instalaci rádia bylo potřeba vyměnit celou anténu, tzn. i s vedením, což byla opravdu piplačka. Ještě nefunguje 2. rychlost ventilátoru, ale to není nijak extra vážná závada (i když poslední dobou zjišťuju, že je 2. rychlost asi nejpoužitelnější - při 1. se v chladnu furt ještě mlží sklo a 3. zas hučí jak turbofén) :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto sem kupoval přes známýho, takže žádnej problém.

Úpravy proti sérii

Na autě jsou hozený kola Borbet T v maximálním použitelným rozměru 7x15. První problém byla vyrovnávací nádržka v pravým zadním podběhu, o kterou škrkala v zatáčkách pnematika (vyřešeno nahřátím a mírným sploštěním nádržky), druhej pak že při max. zatížení na nerovnostech levý zadní kolo chytalo o lem blatníku (je zahlej asi 0.5-1 cm dovnitř) - řešením nakonec bylo vložení 3cm silonových podložek pod zadní pružiny - auto se mírně zvedlo a nečekaně dost se zadní pružiny přitvrdily. Další úprava je sportovní volant o průměru 32cm. Další úpravy přijdou postupně časem...

 

Novinky v recenzi

12.1.2012 12:01

Výfuk

Vyměněn koncový díl výfuku, v původním už byla díra pomalu na palec a taky byl tlumič zevnitř rozpadlej což nejspíš mohlo za problémy se startováním - auto nechtělo naskočit a občas se při přidání z volnoběhu dusilo.

12.1.2012 12:01

Vypínač elektriky

Jelikož se mi poslední dobou stává že s autem třeba 14 dní vůbec nejezdím, namontoval jsem vypínač na baterku, takže se mi "někam" neztrácí energie, tudíž baterka není ani po měsíci neježdění vybitá...

12.1.2012 12:01

Zadní podběhy

Vzhledem k tomu že při plným naložení kola opět chytaly o podběhy, vydělal sem podložky a natvrdo zahnul podběh (jeho přesah dovnitř blatníku) směrem nahoru.

25.7.2010 13:09

maximálka

tak už sem si několikrát potvrdil, že maximálka 150km/h je rozhodně nesmysl, protože se dá jet 120km/h na 3ku při 6000ot/min! proto teď čekám na nějaký tuning sraz, kde se bude zkoušet Vmax! i když tam budu možná nejpomalejší, tak mě zajímá co to auto dokáže!! :-)


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
6
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Totálně zasekaná Praha! Autobusy nabírají až 40minutová zpoždění

Totálně zasekaná Praha! Autobusy nabírají až…

Krušnou ranní špičku zažívá Praha po prodlouženém víkendu. Do metropole se vrátila auta, dopravě nepomáhá ani…

 

iSport.cz

Jak složit šampiony NHL? 13 let, čtyři manažeři a Čech v listině majstrštyků

Jak složit šampiony NHL? 13 let, čtyři manažeři a…

V roce 2004 zdvihnul Dave Andreychuk poprvé v dějinách Tampy Bay nad hlavu Stanley Cup. Čtyři roky nato se…

Jansta pálí do Kejvala: Je nepřípustné, když je šéf ČOV lhář a manipulátor

Jansta pálí do Kejvala: Je nepřípustné, když je šéf…

V českém sportu patří do té nejvyšší váhové kategorie. A nyní se šéf České unie sportu i basketbalové federace…

 

Reflex.cz

Turek opět před Vídní. Vyvstává podezření, že turecká tajná služba chystala atentáty na rakouské politiky

Turek opět před Vídní. Vyvstává podezření, že…

Jedny z nejčtenějších německých novin Sueddeutsche Zeitung zveřejnily tvrzení, že rakouské bezpečnostní složky…

Špátová: Karel Gott byl se smrtí smířený a čekal na ni, přede mnou i plakal. Téma Anticharty ho rozčílilo

Špátová: Karel Gott byl se smrtí smířený a čekal na…

Režisérka Olga Špátová „žila“ s Karlem Gottem dva roky. Rok s ním točila, prakticky až do jeho smrti, rok pak…