Recenze

PepeB (muž 37 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Style

10.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Golf Variant Style Rok výroby 2024 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 611 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

VW Golf 8 Variant 2.0 TDI DSG ve výbavě Style jsem měl od Birne půjčený dvakrát. V létě 2024 jsem za 6 týdnů ujel téměř 7tkm a přes Vánoce 2024 jsem přidal další 3tkm. Myslím, že celkový nájezd 10tkm je už dostatečný pro zhodnocení auta.

VW GOLF 8 VARIANT 2.0 TDI DSG STYLE
Tato (osmá) generace etalonu nižší střední třídy nepatří mezi nejoblíbenější. Důvodem je především "dotykový" interiér a nestabilní infotainment. Zbytek Golfu je však velice povedený a já osobně jsem s uvedenými negativy neměl problémy.
Prvního šedého Golfa (na fotkách) jsem přebíral s pouhými 17 km na tachometru, druhý stříbrný kousek měl za sebou jen tisícovku ujetých kilometrů. Takže vlastně v obou případech zcela nové nezajeté auto. Za obě období jsem dohromady najezdit 10tkm po Česku i celé Evropě - v tropech, dešti, větru, mrazu, sněhu, časté jízdy po Praze, okresky, dálnice, horské průsmyky, prostě všechno...

MOTOR - pod kapotou byla naprostá klasika - dvoulitrová nafta o výkonu 110 kW/150 koní. Agregát je relativně dobře odhlučněný (ač v dnešní době tichých benzínů, mild-hybridů a elektro aut je diesel už opravdu archaický), má dostatek výkonu pro každou situaci a zároveň je velice úsporný. Jedná se však o poměrně složitou věc, u které bych jako majitel měl strach z drahých oprav. Na půjčení dobré, ale servisovat bych to nechtěl.

PŘEVODOVKA - 7-stupňové DSG je také klasika. Občas škubne, občas nezvykle zaváhá při rozjezdu, nesmíte ji moc překvapovat. Pádla pod volantem jsem téměř nepoužil. Snažil jsem se občas z kopce podřazovat a brzdit motorem, ale ten jen začal zvláštně hučet, tak jsem s tím přestal. Co se mi moc líbilo, tak bylo "plachtění". V určitých situacích stačí ťuknout do pedálu plynu a otáčky spadnou na volnoběh - nemaříte tak kinetickou energii.

SPOTŘEBA - jedna z velmi silných vlastností dieselového Golfu. S dvoulitrovou naftou v automatu není problém jezdit za 4,5 litru. Ve městě kolem 5 litrů a na dálnici klidně za 4 litry.
Mým rekordem byla 600 km dlouhá cesta z Alp přes Mnichov do Prahy s neuvěřitelným průměrem 3,9 l/100 km (naložené auto, dálnice 130 km/h, kolony u Mnichova a v Praze).

PODVOZEK - je to rodinné kombi, tak nečekejte nic jiného. Ale vážně, Golf jezdí pěkně, možná i díky víceprvkové zadní nápravě mi přijde podvozek vyspělejší než třeba ve srovnatelné Octavii (ta má vzadu jednoduchou nápravu a přijde mi měkčí a houpavější). Věřím, že standardní podvozek Golfu je přesně to, co bude vyhovovat drtivé většině řidičů.

INTERIÉR & VÝBAVA - příjemné místo na ježdění. Na dnešní dobu kvalitní interiér. Golf ve výbavě Style obsahuje vše důležité a i něco navíc - digitální kokpit, velký infotainment, LED světla vpředu, 3-zónová klimatizace, ambientní osvětlení, vyhřívaná přední sedadla a volant, Lane Assist, Side Assist, apod. Vypíchl bych především velice povedená sedadla ergoComfort v kombinaci látka/alcantara (VW označuje jako ArtVelours) a elektricky ovládané sedadlo řidiče s jednoduchou masážní funkcí (nafukuje se bederní opěrka). Chyběl mi jen bezklíčový vstup do vozu, zatmavená zadní okna a matrix světla.

ASISTENTI - Golf měl rozpoznávání dopravních značek, Lane Assist, Side Assist, Park Assist, Travel Assist, sledování únavy a další.
Zde 2 malé, ale zásadní poznatky:
1. Travel Assist je naprosto nepoužitelný (drží auto v pruhu a odstup od vozů před vámi). Ten systém vám má ulehčit především dlouhé dálniční přesuny = "stačí jen držet volant". Vůbec!!! Volant pravděpodobně není kapacitní, takže jej nestačí držet, ale musíte s ním aktivně hýbat, aby auto vědělo, že jste stále naživu. To znamená, že i na rovné dálnici musíte každých pár desítek sekund mírně točit. Je to tak nesmyslné, že vás systém upozorňuje, abyste řídili i v případě, že projíždíte dlouhý dálniční oblouk, tzn. volantem lehce zatáčíte. Je to nesmírně otravné, přímo rozčilující a to nemluvím o situaci, kdy si třeba přes hlasité rádio nevšimnete varování a auto začne náhle samočinně brzdit. Výsledkem je, že Travel Assist nezapínáte a jezdíte pouze na adaptivní tempomat.
2. Golf má velice nešťastně umístěny přední parkovací senzory v nárazníku. Při špatném počasí (sněžení nebo mrznoucí déšť) se zanesou sněhem, břečkou nebo ledem a každých pár sekund hlásí nefunkčnost služby Park Assist nebo nedostupnost manévrovacího brždění. Ve chvíli, kdy jedete třeba 50+ km/h, fakt nechápu, k čemu mi jsou parkovací funkce.
V obou popsaných případech tyto funkce jen vyrušují řidiče a místo soustředění na cestu řešíte plané poplachy...

ZÁVĚR - Golf je prostě etalon a skvěle univerzální auto.
Je to auto "pro každého".
Chcete auto do města? Kupte si krátkého Golfa.
Chcete rodinné auto? Kupte si Golf Variant.
Chcete auto s nízkou spotřebou? Kupte si Golf v dieselu.
Chcete ekologické auto? Kupte si Golf eHybrid/Golf GTE.
Chcete jezdit do terénu? Kupte si Golf AllTrack.
Chcete hot-hatch? Kupte si Golf GTI.
Chcete bestii? Kupte si Golf R.

Silné stránky

+ Silný dieslový motor pro každou situaci
+ Vyspělý podvozek
+ Kvalitní a prostorný interiér
+ Skvělé sedačky ergoComfort

Slabé stránky

- Naprosto příšerný a nepoužitelný Travel Assist
- Zmatené přední parkovací senzory při jízdě ve špatném počasí
- Chybějící bezklíčový přístup (u vozu za téměř milión korun)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Golf měl z výroby nastavena potkávací světla příliš dolů. Kvůli seřízení světel muselo auto na 1 den do servisu...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Oba Golfy jsem měl půjčené z autopůjčovny Birne od Direct Auto. Za mě skvělá zákaznická zkušenost - od předání přes prodloužení půjčení až po vrácení. Mohu jen doporučit!!!

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Style

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…