Recenze
Technické info
Přezdívka auta Golf Variant Style Rok výroby 2024 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 611 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
VW Golf 8 Variant 2.0 TDI DSG ve výbavě Style jsem měl od Birne půjčený dvakrát. V létě 2024 jsem za 6 týdnů ujel téměř 7tkm a přes Vánoce 2024 jsem přidal další 3tkm. Myslím, že celkový nájezd 10tkm je už dostatečný pro zhodnocení auta.
VW GOLF 8 VARIANT 2.0 TDI DSG STYLE
Tato (osmá) generace etalonu nižší střední třídy nepatří mezi nejoblíbenější. Důvodem je především "dotykový" interiér a nestabilní infotainment. Zbytek Golfu je však velice povedený a já osobně jsem s uvedenými negativy neměl problémy.
Prvního šedého Golfa (na fotkách) jsem přebíral s pouhými 17 km na tachometru, druhý stříbrný kousek měl za sebou jen tisícovku ujetých kilometrů. Takže vlastně v obou případech zcela nové nezajeté auto. Za obě období jsem dohromady najezdit 10tkm po Česku i celé Evropě - v tropech, dešti, větru, mrazu, sněhu, časté jízdy po Praze, okresky, dálnice, horské průsmyky, prostě všechno...
MOTOR - pod kapotou byla naprostá klasika - dvoulitrová nafta o výkonu 110 kW/150 koní. Agregát je relativně dobře odhlučněný (ač v dnešní době tichých benzínů, mild-hybridů a elektro aut je diesel už opravdu archaický), má dostatek výkonu pro každou situaci a zároveň je velice úsporný. Jedná se však o poměrně složitou věc, u které bych jako majitel měl strach z drahých oprav. Na půjčení dobré, ale servisovat bych to nechtěl.
PŘEVODOVKA - 7-stupňové DSG je také klasika. Občas škubne, občas nezvykle zaváhá při rozjezdu, nesmíte ji moc překvapovat. Pádla pod volantem jsem téměř nepoužil. Snažil jsem se občas z kopce podřazovat a brzdit motorem, ale ten jen začal zvláštně hučet, tak jsem s tím přestal. Co se mi moc líbilo, tak bylo "plachtění". V určitých situacích stačí ťuknout do pedálu plynu a otáčky spadnou na volnoběh - nemaříte tak kinetickou energii.
SPOTŘEBA - jedna z velmi silných vlastností dieselového Golfu. S dvoulitrovou naftou v automatu není problém jezdit za 4,5 litru. Ve městě kolem 5 litrů a na dálnici klidně za 4 litry.
Mým rekordem byla 600 km dlouhá cesta z Alp přes Mnichov do Prahy s neuvěřitelným průměrem 3,9 l/100 km (naložené auto, dálnice 130 km/h, kolony u Mnichova a v Praze).
PODVOZEK - je to rodinné kombi, tak nečekejte nic jiného. Ale vážně, Golf jezdí pěkně, možná i díky víceprvkové zadní nápravě mi přijde podvozek vyspělejší než třeba ve srovnatelné Octavii (ta má vzadu jednoduchou nápravu a přijde mi měkčí a houpavější). Věřím, že standardní podvozek Golfu je přesně to, co bude vyhovovat drtivé většině řidičů.
INTERIÉR & VÝBAVA - příjemné místo na ježdění. Na dnešní dobu kvalitní interiér. Golf ve výbavě Style obsahuje vše důležité a i něco navíc - digitální kokpit, velký infotainment, LED světla vpředu, 3-zónová klimatizace, ambientní osvětlení, vyhřívaná přední sedadla a volant, Lane Assist, Side Assist, apod. Vypíchl bych především velice povedená sedadla ergoComfort v kombinaci látka/alcantara (VW označuje jako ArtVelours) a elektricky ovládané sedadlo řidiče s jednoduchou masážní funkcí (nafukuje se bederní opěrka). Chyběl mi jen bezklíčový vstup do vozu, zatmavená zadní okna a matrix světla.
ASISTENTI - Golf měl rozpoznávání dopravních značek, Lane Assist, Side Assist, Park Assist, Travel Assist, sledování únavy a další.
Zde 2 malé, ale zásadní poznatky:
1. Travel Assist je naprosto nepoužitelný (drží auto v pruhu a odstup od vozů před vámi). Ten systém vám má ulehčit především dlouhé dálniční přesuny = "stačí jen držet volant". Vůbec!!! Volant pravděpodobně není kapacitní, takže jej nestačí držet, ale musíte s ním aktivně hýbat, aby auto vědělo, že jste stále naživu. To znamená, že i na rovné dálnici musíte každých pár desítek sekund mírně točit. Je to tak nesmyslné, že vás systém upozorňuje, abyste řídili i v případě, že projíždíte dlouhý dálniční oblouk, tzn. volantem lehce zatáčíte. Je to nesmírně otravné, přímo rozčilující a to nemluvím o situaci, kdy si třeba přes hlasité rádio nevšimnete varování a auto začne náhle samočinně brzdit. Výsledkem je, že Travel Assist nezapínáte a jezdíte pouze na adaptivní tempomat.
2. Golf má velice nešťastně umístěny přední parkovací senzory v nárazníku. Při špatném počasí (sněžení nebo mrznoucí déšť) se zanesou sněhem, břečkou nebo ledem a každých pár sekund hlásí nefunkčnost služby Park Assist nebo nedostupnost manévrovacího brždění. Ve chvíli, kdy jedete třeba 50+ km/h, fakt nechápu, k čemu mi jsou parkovací funkce.
V obou popsaných případech tyto funkce jen vyrušují řidiče a místo soustředění na cestu řešíte plané poplachy...
ZÁVĚR - Golf je prostě etalon a skvěle univerzální auto.
Je to auto "pro každého".
Chcete auto do města? Kupte si krátkého Golfa.
Chcete rodinné auto? Kupte si Golf Variant.
Chcete auto s nízkou spotřebou? Kupte si Golf v dieselu.
Chcete ekologické auto? Kupte si Golf eHybrid/Golf GTE.
Chcete jezdit do terénu? Kupte si Golf AllTrack.
Chcete hot-hatch? Kupte si Golf GTI.
Chcete bestii? Kupte si Golf R.
Silné stránky
+ Silný dieslový motor pro každou situaci
+ Vyspělý podvozek
+ Kvalitní a prostorný interiér
+ Skvělé sedačky ergoComfort
Slabé stránky
- Naprosto příšerný a nepoužitelný Travel Assist
- Zmatené přední parkovací senzory při jízdě ve špatném počasí
- Chybějící bezklíčový přístup (u vozu za téměř milión korun)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Golf měl z výroby nastavena potkávací světla příliš dolů. Kvůli seřízení světel muselo auto na 1 den do servisu...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Oba Golfy jsem měl půjčené z autopůjčovny Birne od Direct Auto. Za mě skvělá zákaznická zkušenost - od předání přes prodloužení půjčení až po vrácení. Mohu jen doporučit!!!
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Style
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2024) Majitel: dal
Přidáno: 2.11.2024 108 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 31.1.2019 529 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: Kaamos
Přidáno: 24.5.2022 49 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 19.5.2015 9610 Majitel 9.92 Uživatelé