Recenze

jersey.se (muž 47 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Volvo řada 700 744

8.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo řada 700, foto 1 Volvo řada 700, foto 2 Volvo řada 700, foto 3 Volvo řada 700, foto 4 Volvo řada 700, foto 5 Volvo řada 700, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Olfík Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:999999 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2383 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 60 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 999 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Magnus Olofson neboli Olfík bylo stříbrné Volvo 740 2,4 diesel z roku 1987. Nepřeplňovaný. Jak jsem se k němu dostal? Nechtěl jsem s Aerem jezdit v zimě. Volvo 740 se mi vždycky líbilo svou perverzní hranatostí a hlavně si pamatuju, jak jsme v 80 letech nad jeho fotkama slintali, tentkrát to byla moderna. Překvapivě tohle auto nemělo přes svou hranatost nijak špatný součinitel odporu, dokonce lepší než některé BMW své doby a verze s dieselovými motory byly v polovině 80 let nejrychleší dieselová auta planety (na rovině). No a Olfíka jsem sehnal za pár tisícovek a byl pojízdný.
Na pohled vypadal hezky a nepravidelný chod motoru se vychytá, no ne?
Jako auto to bylo impozantní. Široké jako 9000 a dokonce delší! Tenhle parník byl přes pět metrů dlouhej, byť velký kus prostoru ukousla kapota a kryt zavazadelníku. Pro kolena vzadu zas tolik místa (na velikost auta) nezbylo. Zvuk řadového dieselového šestiválce od Audi (původní použití v LT trucku) byl taky boží. Volvo se také až překvapivě dobře řídilo, díky své délce a rozvoru bylo velmi stabilní i přes měkce komfortní podvozek. A hlavně ten rejd! Říkali mi, že budu mít poloměr otáčení vhodný pro nevadskou poušť, ale ne pro české silnice. No, tedy až do doby, než jsem posměváčka vzal na úzkou silnici a na jedno otočení jsem udělal U-turn a vyzval ho, ať to udělá se svojí Felícií. Neudělal.
Nejdřív jsem pořešil chod motoru. Spravila to výměna vstřikovacích trysek a nastavení většího otevíracího tlaku. Ono, motor byl komůrkový a trysky stály pár korun. Byly to úplně ty samé jako u Felicie 1.9D. Chod i spotřeba se sice zlepšila, ale dynamika moc ne. To víte, dvouapůltunové auto a 40kW... to není závoďák. Takže ve stoupání na D1 jsem jezdil ve stoupacích pruzích s kamionama. Nakonec jsem "přidal naftu". V tahu z toho sice padaly brikety a u omezovače to pokládalo černou clonu, ale aspoň to trochu jelo. A taky jsem dostal do ruky mocný perzekuční nástroj. Vysvětlím později. Geniální bylo řazení pátého rychlostníhostupně. Musela se zařadit čtyřka, točit asi aspoň 2000 otáček a zmáčknout tlačítko na hlavici řadící páky. Pětka se pak zařadila elektromagneticky.
Motor taky bez problémů zvládal jízdu na fritovací olej. Dokonce na ní jezdil líp a skoro nekouřil. Vtip byl v tom, že tenkrát stál friťák polovinu toho, co nafta. Až později to dorovnali, protože jsem na to evidentně nejezdil sám.
Taky brzdy celou dobu nebyly nic moc a hlavně... jako "zimní auto" určitě nebyl vhodný trans-ax s půltunovým motorem vpředu a pohonem zadku. Jako ono to na sněhu jelo celkem dobře, bylo to velmi stabilní, ale vyjet s tím zasněžený kopeček se sklonem rampy pro vozíčkáře byl neřešitelný problém.
Celkově jsem to auto měl moc rád a dodnes na něj vzpomínám. Nakonec jsem si ho chtěl nechat jako skutečného youngtimera. Jenže jednou mi za jízdy upadl vejfuka a když jsem ho začal odstrojovat, že to dám dohromady, zjistil jsem, že je totálně prorezlá podlaha, o které jsem se domníval, že je v cajku. Uvedení do původního stavu se tak stalo nerentabilním a já se Olfíka nakonec vzdal.
Veselá historka
Jednou si takhle jedu po okresce asi stovkou, když se mi za kufr zavěsila nějaká votuněná Fiesta. Místa k předjetí spousta, ale on se uhnízdil půl metru za mým nárazníkem a nereagoval ani na bliknutí doprava a zpomalení. Když jsem zrychlil, zrychlil se mnou. Dodnes nechápu, o co mu šlo. Od 740 sice bylo i poměrně silné benzínové turbo, v tom případě bych možná chápal, že chce závodit, ale rozdíl musel z půl metru poznat i ten, co je denege, dengue, degene... no prostě ten co je blbej. Tak jo, zasloužil sis to, říkám si. Vyřazuju a vytáčím naprázdno motor k omezovači. To co vychril výfuk, bylo něco jako by se smíchala Temná Hmota, uhelný prach a nejtemnější spleen. Blb ve Fiestě mi v zrcátku prostě zmizel. Když se černý závoj trochu zvedl, viděl jsem ho, jak s běžícíma stěračema zastavuje u krajnice. Asi si potřeboval sundat spodky. Už jsem ho neviděl...

Silné stránky

Robustnost
Pohodlí
Stabilita
Zvuk

Slabé stránky

No, v tomto konkrétním případu hlavně skrytá koroze podlahy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Problematické bylo hlavně stáří a nájezd (mnohokrát stočeného) auta a fyzický rozpad některých dílů. Drženo pohromadě samo domo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno s vědomím, že je to vrak, takže...

 


Přidat názorDiskuse: Volvo řada 700 744

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

Dáno pochopitelně velkou oežděností auta. Nové na tom bylo jistě jinak

praktičnost
9

Na to že to byl sedan, dala by se do kufru naložit i rakev

prostornost
9

Byť na zadních sedačkách nebylo tolik místa, kolik by si člověk představoval, prostornost byla dobrá

jízdní vlastnosti
6

Přijde na to. Bylo to stabilní, ale urvat tuhou zadní nápravu do přetáčivého smyku nebyl problém. Na sněhu se tomu moc nechtělo do kopce.

jízdní komfort
10

Prostě parník

provozní náklady
8

Lecos se dalo opravit překvapivě levně, něco ani za prase.

náhradní díly
6

Ne všechno bylo k dispozici

výkon motoru
2

60kW na dvoutunový auto?

spotřeba
6
hlučnost motoru
8

Příjemný zvuk motoru z LTéčka

kvalita sedadel
7

Byl to dobový velur

brzdy
4

Myslím, že 740 moc supr nebrzdily ani nové, natož po pětadvaceti letech.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…