Recenze
Technické info
Přezdívka auta Felda Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
ŠKODA FELICIA 1,6 LX - moje první auto, na které mi polovinu ceny půjčili rodiče a já jim částku splácel ještě 2 roky.
Auto bylo koupeno v roce 2007 v Auto Jarov za 49.000 Kč. Prý s ním jezdila důchodkyně ze sousedství - no, nevím, jestli by si pořizovala silnější šestnáctistovku a dávala do zadního plata 3-pásmové reporoduktory Pioneer. Výbava byla zvláštní - Felicia měla silnější motor 1,6, ale chyběla standardní výbava k tomuto motoru - posilovač řízení a rozpěrná tyč mezi předními koly. Mě zaujal právě dobrý motor, palubní počítač a zmíněné reporoduktory v zadním platu.
Auto bylo v dobrém stavu, akorát s drobnými oděrkami od kamínků na přední kapotě, lehce zkorodovanými lemy kol a evergreenem všech Felicií - "kvetoucími" pátými dveřmi nad SPZ. Během těch let, co jsem Feldu měl, se objevily ještě další problémy, které však odpovídaly nájezdu a stáří vozu, a nikdy nebyly fatální.
Felicia 1.6 bylo živé autíčko s motorem, který byl rychlejší než zbytek auta. Bohužel to znamená, že Feldu snadno rozjedete (maximálně až na tachometrových 185 km/h), ale zatáčení a brždění je už horší. Šestnáctistovka měla oproti motorům 1,3 nebo 1,9D citelně vyšší výkon a přitom srovnatelnou spotřebu.
Prostorná kabina a dostatečně velký kufr - na zápasy jsme jezdili v 5 lidech včetně kufru plného tašek. Ve 2 lidech to bylo naprosto bezproblémové auto, které odvezlo prakticky cokoliv. Vše bylo však na úkor bezpečnosti, jelikož karoserie je "jako z papíru" a tenké dveře vás před nárazem moc neochrání.
Technicky se jednalo o spolehlivé auto. Vždy záleží na majiteli/řidiči a já se o svá auta vždy maximálně staral, což dokazuje i tato Felda, kterou jsem měl 5 let a najel jsem s ní přes 90 000 km.
Na autě jsem udělal následující úpravy/změny:
- 14" ALU kola zn. EXIP Německo
- rozpěrná tyč mezi přední kola
- sportovní vložka do vzduchového filtru
- sportovní maska s tahokovem
- červeno-černé potahy na sedadla
- reflexní pruh na páté dveře
Na Feldu rád vzpomínám, prožil jsem s ní své řidičské začátky, naučil jsem se spoustu motoristických věcí a bylo to ještě auto, na kterém jsem si spoustu věcí zvládl udělat sám... Kdybych měl dostatečně velkou garáž, neprodával bych jí...
Silné stránky
+ Silný a živý motor (na poměry Felicie)
+ Úsporný motor (průměrná spotřeba 6-7 l/100 km)
+ Prostorný interiér (na poměry tehdejších aut)
+ Jednoduchá údržba
+ Spolehlivost (záleží na majiteli)
Slabé stránky
- Absence bezpečnostní výbavy
- Slabý podvozek a brzdy
- Koroze
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jezdli jsem do Autoservisu Hebr na Praze 9 a vždy maximální spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno jako ojetina z Auto Jarov.
Koupě v pořádku, akorát byla zvláštně poskládaná výbava.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé