Recenze
Toyota Corolla TS 2.0 HSD
Technické info
Přezdívka auta Corolla Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1987 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 581 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.9
Popis vozu
Auto bylo potřeba nové ani ne kvůli stáří předchozího, ale kvůli prostornosti a našemu třetímu přírůstku do rodiny. Do současného Aurisu TS se prostě 3 dětské sedačky a 2 dospělí nevejdou, takže bylo rozhodnuto a bohužel po 34 měsících používání musel Auris přenechat místo většímu autu.
Výběr nového oře
Měli jsem několik požadavků, které, jak jsme záhy zjistili, se dost vylučovaly navzájem.
1.) Dostat do auta 3 dětské sedačky a 2 dospělé
2.) Dostat v tomto složení do kufru kočár pro dvojčata a ještě bagáž k tomu, tzn. hloubka kufru minimálně metr a šířka metr také. Objem by se měl pohybovat kolem 600litrů a ideálně rovná plocha, aby se kočárek dobře nakládal.
3.) Pokud možno, tak žádnou blbost typu dodávkové MPV, většinou jezdím sám po Praze a okolí
4.) Minimálně stejná výbava jako současný Auris
5.) Ideálně opět hybrid
Musím uznat, že splnit alespoň body 1 a 2 byl téměř nadlidský úkon. Asi se dnes nepředpokládá, že rodina může mít 3 děti a zároveň dvojčata. Zrovna ty 7místné vozy nějak nedaly ten dvojčecí kočárek. Tam je třetí řada na úkor kufru.
I když najezdím poměrně dost, cca 3500-4000 měsíčně, většina je město a okolí a po zkušenostech s hybridem už ten drnčící diesel fakt nechci. Zároveň s rodinou nejezdím pořád, jezdit tedy nějakou velkou krávou sám mi přijde ujeté. Ideálně tedy střední/nižší střední třída, klasické kombi.
První vás možná napadne etalon prostornosti, tedy Škoda. Ale ta do baráku nesmí od té doby, co poslední 2 modely Škody ( octavia a yeti ), které jsme měli, byly v prvních 3 letech častěji v servisu než na silnici. Takže celý "kvalitní" VW je mimo hledáček. Líbil se mi nový Chrysler Pacifica, ale to už je fakt moc velký, zároveň obavy z nespolehlivosti mne nějak u amerik naskakují jako první myšlenka. Takže jsem ani nezkoušel, i když určitě spousta lidí namítne, že je to zbytečná obava.
Samozřejmě pohled přišel také k Toyotě. V době, kdy jsem se potřeboval rozhodnout a objednat auto, nová Corolla ještě nebyla vůbec k dispozici, jejich jediný použitelný kombík byla Avensis, ale ta už končila, technicky 10 let stará. U mazdy je to jedna velká tragédie v prostornosti na to, co potřebuji. Honda, Mitsubishi ani Nissan nemají vůbec nic, ford mne nijak neoslovil, frantíci taktéž.
Třeba zrovna Citroën má super MPV, ale když jsem měl možnost vidět C4 SpaceTourer naživo, nějak mne to nenadchlo. SUV mne nijak neberou a zároveň mají dost problém i s tím kufrem.
Takže po shlédnutí desítky, možná stovky videí a recenzí z pařížského výstaviště jsem to risknul a objednal Corollu 12.2.2019. Nikde žádné předváděčky, bez jakéhokoli vyzkoušení, jen s potvrzením, že je možné dát dozadu 3 dětské sedačky ( ovšem bez izofixu ) a s ohledem na měření kufru na některých videích. Menší než Auris nebude, tak se to tam snad nějak dostane.
Motor a Výbava
Samozřejmě když Toyota, tak hybrid. Bylo zde možno buď ověřený 1,8 90kw nebo nový 2.0 132kw. Ve výsledku mi bylo jedno, který z nich to bude, ale zde prim hrála výbava. Mělo to být vybaveno aspoň jako současný Auris, tedy přední full LED, Toyota Safety Sense, Parkovací senzory P+Z, navigace, vyhřívaná sedadla, tempomat a také skleněná střecha.
Výbava vrcholného Aurisu byla téměř v základu nové Corolly, to limitující prakticky nebylo. Až na jednu položku, skleněná střecha. Ta je možná jen pro vrcholnou výbavu Executive s nejsilnějším 2.0 hybridem jako příplatek. Je tedy rozhodnuto.
Možná se ptáte, proč skleněnou střechu, že to je zbytečnost. Ano, souhlasím, pokud nemáte děti, nebo už jste si na ni nezvykli. Tak krásně vzdušný interiér ničím jiným nenahradíte a ještě k tomu, když děti se zabaví sledováním oblohy, to je k nezaplacení. Ano 2leté děti nikde nic pořádně jiného nevidí z auta, pořádně ani do stran, tak sledují mraky a jsou spokojené.
Tedy k základní ceně Corolly TS 2.0 HSD Executive šel jako první paket Skyview, tedy otevírací panoramatická střecha.
Další zaškrtnutá položka byl paket VIP. Otevírání kufru pohybem nohy, když člověk táhne 3 děti a věci, se hodí, zároveň matrix LED by taky mohly být fajn. Teď u Aurise jsem zjistil, kolik primitivů jezdí za volantem a nedokáží pochopit základní fyzikální zákony a princip šíření světla. Když jedeme proti sobě do kopce, opravdu se oba navzájem oslňujeme jen potkávačkama a opravdu tam nemám dálkové a není můj problém, že nepoznají přepnutí mezi tlumenými a dálkovými dokud jim je znovu nepustím.
Další prvky VIP paketu jsou podle mého zbytečné, celokožené sedačky, vyhřívaná zadní sedadla nebo 18" kola nepotřebuji, ale jsou tam. I když musím uznat, že ty 18” kola se mi designově líbí vice než původní 17”.
Pak tu je JBL, o tom jsem dlouho přemýšlel, ale nakonec se rozhodl, že si udělám radost, i když je to asi pro mne naprostá zbytečnost a rozdíl ani nepoznám. V tomto paketu ještě navíc dostanete DAB přijímač.
Co vůbec nepochopím, příplatek za navigaci. V této výbavě není navigace, když to prakticky mají jen povolení softwarově? Spousta konkurentů dá nějakou navigaci už v nižších výbavách, ale tady není ani v té nejvyšší.
A poslední příplatek byla metalíza. Výběr barev u Toyoty zrovna není nejlepší a pokud nechci bílou, šedivou ani černou, zbyly tam jen červená, bronzovozelená, modrá a hnědá. Červená padla, ta se mi nelíbí, favorit byla bronzovozelená, ale když jsem viděl první fotku této barvy, šla okamžitě pryč. Takže buď modrá, jakou mám na Aurisovi, nebo tmavě hnědá. Bylo to dilema a nakonec jsme se rozhodli pro změnu, takže hnědá. Pak když jsem viděl naživo červenou, tak to není nakonec tak zlé, mohl jsem o ni víc uvažovat. I když červená vypadá mnohem lépe ve výbavě Selection s černou střechou.
Když na to nakonec koukám, je v té corolle úplně vše, co Toyota nabízí. Cena je dost sebevědomá, celková ceníková 949800,-. To bych rozhodně za Corollu nikdy nedal. Od Toyoty už jsme měli dost aut, takže výsledná cena byla úplně někde jinde, navíc když k tomu člověk kupuje hned druhé auto, a to Camry. Kolik byla výsledná cena se neptejte, to je jen mezi obchodními partnery, nicméně za danou slevu na obou autech byste si koupili klidně ještě jednu méně vybavenou Corollu.
Termín dodání nebyl znám z důvodu, že ještě výroba pořádně neběžela ( začínala 14.1.2019 v továrně v anglickém Burnastonu ). První odhad bylo 30.4.2019. Nakonec dorazila 12.4. na dealerství a 18.4. jsme ji přebírali.
Nechali jsme ještě namontovat pár příslušenství, prahové lišty, ochranné fólie pod kliky, sítě do zavazadlového prostoru a ochranný nástřik Toyota Protect. Ještě chci dělicí síť za zadní sedačky, ale to zatím nikde v příslušenství nemají.
Už od první informace, že auto je na dealerství, se nemůžu dočkat až uvidím tu barvu. Nikde ji neměli, byl to menší risk. Když jsem ji uviděl poprvé, bylo pod mrakem a vypadala jako černá, bylo to trochu zklamání. Při opravdu detailním pohledu se hnědý náznak objevil. Z boku a zezadu se mi víc líbí v té tmavé, zepředu asi trochu více v červené. Při předání už byla pod umělým světlem, to vyniklo více a na slunci se třpytí hezky. Zvenku je design oproti Aurisu úplně v jiné lize. Nejsem odborník, ale přijde mi to takové konzistentnější. Veškeré vnější osvěltení je LED, odpadá starost o kontrolu žárovek ( upřímně, stejně jsem to moc nedělal ).
Interiér je opět v porovnání s Aurisem někde jinde. Ano, dá se tomu vytknout, pro někoho nevzhledný vyčnívající tablet infotainmentu, nebo na některých místech tvrdé plasty. Ani jedno mi tolik nevadí jako chybějící přihrádka na brýle, pro mne kýčovité stříbrné plasty na předních sedačkách, klasická PRND páka místo naprosto parádního RNDB joysticku nebo, z mého pohledu napochopitelný, otáčkoměr. K čemu sakra je u hybridu s planetovkou otáčkoměr? Tohle je pro mě naprostý krok zpět. Absence mechanické ruční brzdy mi nevadí vůbec a na umístění tempomatu na volantu si budu muset zvykat.
A protože všude dělají jen lidé, tak abychom byli mezinárodní úplně, k autu jsem od importéra omylem dostal slovenský návod k obsluze a kontakt na slovenskou asistenční službu, aspoň není maďarský :D. Prý mi dodají správný a tenhle si mám nechat jako památku. 😊
První Jízda
Konečně u Toyoty funguje ovládání oken dálkovým ovladačem. Jenom pouhých 15 let po Octavii 2, která to uměla ( možná už i O1, ale to si nepamatuji ). Elektrické otevírání kufru je subjektivně rychlejší než u minulé RAVky, budu muset porovnat. Otevírání pohybem nohy mi první den vůbec nešlo. 3x jsem četl návod jak na to a nějak jsem to pořád nedával. Až druhý den po cca 15 minutách zkoušení jsem na to přišel, aspoň jsem si to myslel. Záhy jsem zjistil, že stále se mi to nedaří. S tímto musím poděkovat Ozzymu, který to zkoušel až jsme na to přišli. Otevíratelná prosklená střecha je super, asi ji budu využívat víc než jsem předpokládal. Chtěl jsem to jen kvůli světlu, ale otevřená asi bude často. Nicméně ti vyšší musí počítat s omezením nad hlavou na zadních sedačkách. Mám 186cm a je to jen tak tak. Vpředu i vzadu se sedí dost nízko, takže pozor na hlavu při nastupování.
Na auto si musím zvyknout víc než jsem čekal. Ovládání na volantu je úplně přeházené v porovnání s Aurisem, infotainment je úplně jinak. Display v přístrojovém štítu lze nastavit na 3 různé varianty, 10” HUD je vidět velmi dobře i přes polarizační brýle. Elektronické asistenty asi nemá cenu vyjmenovávat, natož popisovat, prostě v nových autech si člověk skoro ani “neprdne”, aby mu auto za to nenadávalo, nicméně je možné vše vypnout. Couvací kamera mi subjektivně přijde horší než v Aurisu. To mi vnuklo myšlenku udělat přímé srovnání s Aurisem. Opět velké díky Ozzymu, že se ujal role druhého řidiče a mohli jsme s autama vyrazit na nějaké opuštěnější místo.
Řadím D vyrážím bez jediného zvuku vpřed. Na to jsem zvyklý z Aurise, ale elektromotor je ještě tižší, tolik nepíská. Je znát, že má na elektriku větší sílu, je zde 80 kW s 202 Nm namísto 60 kW s 207 Nm v Aurisu, nebo 53 kW a 163 Nm v poslední generaci 1,8l varianty ( nová Corolla, Prius 4.generace, CH-R ). Dvoulitr má NiMh 6,5 Ah baterii o napětí 216 V, Auris měl 6,5 Ah NiMH s 201,6V a nynější 1,8l hybrid v Corolle má LiOn 3,6 Ah s 207,2 V. Nádrž v Aurisu má 45 litrů, v Corolle 43 litrů. Po plném natankování Auris ukazuje dojezd 950 km, Corolla 1100 km. S Aurisem se těch 1000km na nádrž bez problémů najelo, uvidíme tady. Plyn reaguje mnohem více než jsem zvyklý, což ovšem není nijak překvapující, když je Corolla výkonnější ( spalovák u Aurisu má 73 kW, Corolla 112 kW ). Vnitřek je více utlumený, opět zatím subjektivně. Podvozek se mi zdá ještě o chlup lepší než v Aurisu. Výhled šikmo vpřed je o dost lepší, zato dozadu mi to přišlo lepší u Aurisu. Sedačky se zdají býti pohodlnější, přední i zadní. To ale zjistím až na první delší trase.
Domluvil jsem se s Ozzym na pomoc s focením obou aut. Dojeli jsme na různá opuštěnější místa, aby nás nikdo nerušil, Ozzy si aspoň víc vyzkoušel Aurise s těžištěm proklatě nízko a posteskl si, že nemá čtyřkolku jako jeho Mondeo. Při jízdách po okreskách jsem si všiml dalšího rozdílu, a to proměřování tachometru. V Aurisu při tacho 50 km/h byla rychlost 44-45 km/h GPS, při tacho 90 km/h to bylo 83 km/h GPS. Takže jsem byl zvyklý jezdit +10 km/h a vždy to bylo v pohodě. Tady to je 49 km/h, resp. 88 km/h, takže se musím naučit na plus max. 5 km/h. Připojování motoru je neznatelné, narozdíl od Aurisu, který občas dokázal autem pořádně zatřást ( výjimečně v extrémním případě to je tak znatelné, že jednou můj spolujezdec si myslel, že do nás někdo na křižovatce naboural, když se při stání připojil spalovák ). Tady jsem si zatím ničeho nevšiml, ale pár kilometrů to ještě bude chtít najezdit.
Obecné informace k výbavám
Protože Toyota v ceníku ( https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_corolla_ts.pdf ) má tak trochu nepořádek a některé věci se z něj nedozvíte, pokusím se zde trochu věci dát na pravou míru. To co tu napíši, platí v době, kdy jsem přidával recenzi, tedy aktuálně 20.4.2019, je možné, že časem se to změní.
Nová Corolla má 4 stupně výbav, nejnižší Active, poté Comfort, Selection a Executive. Selection je prakticky stejně vybavený jako Executive, má ovšem navíc 18" kola, černou střechu a pár dalších černých doplňků.
Navigaci si musíte připlatit u každého výbavového stupně, u Active navíc ještě s paketem Business.
Zaměřím se na výbavy Selection a Executive.
Interiér může být černý nebo světlý ( kombinace světlé a černé ), pokud máte černý interiér, máte i černé obložení stropu. Selection má možnost jen černého interiéru.
Sedadla v obou jsou polokožená, kombinace textil/kůže/alcantara ( ano je tam i alcantara, i když v ceníku o tom nepíšou )
Pro Selection není žádný paket k dispozici, Executive má možnost pakety VIP, Skyview a JBL, ovšem jen pro silnějšího hybrida.
HUD je pouze pro Executive, stejně tak by mělo být i elektricky otevírané víko kufru ( i když teď koukám, že to v ceníku přesunuli do VIP paketu )
Pokud si přidáte JBL, máte navíc 2 reproduktory v A sloupcích, příjem DAB vysílání a melé logo JBL na infotainmentu.
Skyview Vám přidá otevíratelnou skleněnou panoramatickou střechu, ale trochu ubere místa nad zadními sedačkami.
Paket VIP má širší seznam výbavy. Celokožená sedadla, přední adaptivní Matrix LED světlomety, elektrické otevírání kufru pohybem nohy, 18" kola ( stejná, jako má výbava Selection ), rozšířené zobrazení multiinforačního displaye ( co to je vysvětlím níže ) a vyhřívaná zadní sedadla. Ovšem pokud si vyberete světlý interiér, zadní vyhřívaná sedadla nedostanete.
Zároveň tímto paketem budete mít na předních sedadlech stříbrné plastové doplňky místo černých a sedadla jsou prošívaná bílou nití. Bez tohoto paketu jsou sedadla prošívaná červenou nití v černém interiéru, ve světlém jsou vždy bílou.
Rozšířené zobrazení multiinformačního displaye je 3.varianta grafického zobrazení přístrojového štítu. Má to vypadat jako 3D ( zatím jsem to v tom neviděl ). Na fotografiích to je
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb2454c2b9c&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c
Jinak máte na výběr z grafiky
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb242a1e87e&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c
a
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5cbb2454acff3&ga_id=GA_5cbb1c3a0c44c
Mně osobně trochu zamrzelo, že importér v ČR nenabízí adaptivní tlumiče AVS, které třeba v Německu jsou standardně v nejvyšší výbavě. Na druhou stranu tam vůbec nemají HUD, který určitě využiju víc, obzvlášť když tu máme ten zbytečný otáčkoměr.
Silné stránky
Hybridní pohon
Prostornost
Pohodlí
Výbava
Technika
Slabé stránky
Otáčkoměr místo powermetru - i když už si zvykám na digitální powermeter, ale pořád nechápu přínos otáčkoměru
Řadicí páka PRND místo joysticku RNDB - zvykl jsem si, ale joystick je určitě lepší, člověk nemusel mačkat na pojistku
Chybějící schránka na brýle - brýle nemám kam dát a válí se mi všude možně
"stříbrné" doplňky na předních sedadlech
sestavení výbav
Tepelná roztažnost plastů
Automatická dálková světla fungující až od 60 km/h
Zvuková izolace není špatná, ale mohla by být určitě lepší
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pár drobných reklamací
- Ozdobná lišta na pravých předních dveří - nedržela zacvaklá
- Kryt přechodu zadních sedaček a podlahy kufru - nesklápěl se a zůstával viset.
Servis, resp. reklamace bere Toyota vážně a s každou blbostí se kterou příjdu, zabývají se jako by auto vůbec nefungovalo.
Špatný SW WiFi, nahrán nový
Zlobící přední levé senzory, reklamováno a vyměněny.
Lakování zadního nárazníku po drobné nehodě v stojící koloně na dálnici
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Toyota Domanský Zdiby
- naprostá spokojenost, jak s prodejci, tak i se servisem stávajících aut. Vstřícní a ochotní, krátké čekací doby na servis. Nevýhoda je jen jejich poloha na dálnici D8.
Novinky v recenzi
Doplnění informací po dlouhé lenosti + pomalá příprava na loučení
Auto je konečně na letních, v zimním provozu se spotřeba vyšplhala na 5,4l.
Dále jsem řešil reklamaci, a to 12V baterky. Z ničehonic umřela. Startovací proud měla už jen 120A. Nevím jak dlouho už byla v tomto stavu, dokud jsem neotevřel (elektrickej) kufr, auto vždy naskočilo. Ale jakmile jsem nejdřív šel do kufru, už na oživení nezbylo.
Co ale jsem zjistil, na originál baterku byla záruka jen 6 měsíců, na novou je standardně 24. A nedivím se, z výroby měla 280A a 45Ah, jako náhradní díl je 480A a 54Ah.
A jako poslední věc, i když jsem nečekal, že to bude tak brzy, auto připravuji k prodeji. V Toyotě jsem tento týden byl na servisu a dostal jsem takovou nabídku na Highlandera, která se neodmítá. Takže jsem ho na místě objednal.
Další přírůstek v garáži
Konečně dorazilo další auto, viz. poslední fotka. Recenzi už pomalu připravuji.
servis + oprava + náhradni auto
Přišel čas na další garanční prohlídku, 45tis. km. Celková cena, včetně pročištění brzd, byla 4450 Kč. Doteď jsem dostával olej 0w20, ted 0w16.
Také bylo auto na lakování zadního nárazníku po nedávné drobné nehodě. Měl jsem na 3 dny náhradni CHR s 1.2T.
Postřehy s CHR:
Auto bylo v asi základní výbavě, jen ty nejzákladnější věci a nic víc. Par věcí uz mi chybělo a jedna přibývala, spojka. Což kupodivu mi ani nevadilo. Nejen, že jsem si to připomněl, ale také byla úplně blbuvzdorná, zabirala snad všude. Jak je u Toyoty zvykem ( až na výjimky) auto melo aspoň couvaci kameru, kdyz ne senzory a adaptivní tempomat. Funguje docela dobre i s manuálem.
Chapu, proc si lidi koupi SUV/Crossover, nastupování je úplně jiná káva než do Corolly a obrubníky vůbec hlídat člověk nemusí. Ale výhled rozhodně lepší není, dozadu z důvodu designu prakticky vůbec. Takže vlastně jediný plus je, že je více místa nad hlavou, takže se vejdou i ti co mají přes 190cm, pohodlněji se nastupuje a vystupuje a netřeba hlídat obrubníky.
Za 3 dny jsem s autem najel 464km, PP hlásil průměrnou spotřebu 6.0. Auto jsem dostal s "plnou" nádrží, takže jsem dotankovával do plna, 31 litrů, což by vycházelo na spotřebu 6.7. Trochu rozdíl. Corolla ukazuje o 0.2 vice než je reálná spotřeba, tohle o cca 0.7 méně než skutečnost.
Jízda s CHR byla utrpení, uz po cca 15km mne bolela záda, ale ve vyšší výbavě jsem s tim problem neměl. Motor byl pružný jako jakýkoliv obdobný turbomotor, podvozek vcelku komfortní. Do cca 80km/h to docela i reagovalo na pokyny plynem, pak už se tomu moc nechtělo. 1-2 vteřiny spozdeni na pokyn plynu taky otravný. No a předjíždění kamionů na přeplněné silnici I/6 jsem po par úspěšných pokusech vzdal, aby misto mne mohlo predjet vice aut. Takze jízda byla především mezi 80 a 90 za kamiony. Vic to moc smysl nemělo, ani dynamikou ani zvukovou kulisou. V tomto režimu jsem dle PP měl spotřebu 4.9. Po Praze jsem najel tak třetinu a dle PP se to pohybovalo mezi 8 a 12 litry. Kdyz jsem jel v prázdné Praze ze Zličína do centra, dostal jsem se na 6 litrů, s corollou tuhle trasu mam nejčastěji mezi 2 a 3 litry. Poskakovani ve špičce na vypadovkach behem nehodách v tunelech znamenala tech 12 litrů a průměrná rychlost 12km/h, v tomhle hybrid exceluje a v tomto režimu je kolem 4 litrů. Jezdip jsem i corollu s 1.2 a rozhodne je poznat, že SUV ma vetsi odpor mimo město, jede hůř s větší spotřebou.
Takze ve výsledku za větší peníze dostanu trochu víc místa nad hlavou a pohodlnější nastupování. Naopak dostanu horsi dynamiku, spotřebu a méně místa uvnitr ve vsech ostatních směrech. Dokonce ani 3 dětské sedačky bych nemel sanci dozadu dát narozdíl od Corolly.
Start dlouhodobého testu + drobná nehoda
rozhodl jsem se, ze po zkušenosti s (ne)kvalitou některých benzínů udělám několikaměsíční test prémiové paliva.
Jednou kdysi ještě s Aurisem se mi stalo, ze jsem musel natankovat na Tank ONO místo klasicky Benzině, tankovalo se do prázdné nádrže a auto okamžitě ztratilo výkon a spotřeba se splhala k 8 litrům místo obvyklých 4. Od té doby jsem si takové benzinky zakázal.
Teď ovšem za mnou přišel místní čtenář a majitel Corolly 2.0 Tomascoch s tím, že není schopen se dostat pod 6 litrů spotřeby a jak to dělám, že jezdím za 3.5-4.5.
Zkoušeli jsme vše možné a jeho corolla byla "užranější" až jsem přišel s posledním nápadem vyměnit benzinku. Natankoval u benziny klasickou effectu 95 a najednou svůj okruh měl za 4.7. To se opravdu vyplatí ušetřit par haléřů na litru benzinu. Z toho důvodu budu zkoušet, jestli se Verva 100 projeví na spotřebě a jak moc, jestli nebude nakonec také výhodnější.
Drobná nehoda
Včera při cestě po D4 jsme se zasekl v koloně za nehodou. Pri popojizdeni, já na adaptivní tempomat a system jízdy v kolone a najednou zezadu rána. Zrovna jsme stáli, takže systém držel plné brzdy. Auto se otřáslo ale ani o milimetr neposunulo. Kouknu do zrcátka a na kufru mam Kiu Rio, která za mnou v kolone popojíždí už dobrých 20 minut.
Trochu se stydím, protože jsem vybuchnul a paní cca kolem 50 let seřval jak malou holku. Mel jsem v autě celou rodinu a děcka se hodně lekly. Sice jsem se ji nasledne omluvil, ale pro mne to je neomluvitelné. Nejdřív, ze jsem prý do ni nacouval, ale bylo to spis takové, že taky nevěděla co se stalo. Vytáhnu jsem záznam z kamery, kde je vidět že se hrabe někde pod volantem a přitom pustila pedál brzdy. Z mírného kopečka se ji auto rozjelo a protože si nechala dostatečný odstup v koloně ( cca 1.5 délky auta ), dokázalo se auto docela rozjet. Nárazník to odnesl lehkým promacknutim ve tvaru ramecku RZ, je to vidět jen při pohledu proti světlu. Shodou okolností jsem dnes objednaný na servis do Toyoty, tak se na to hned podívali. Ze bude potřeba to přelakovat.
Vážení
Protože se dost vede debata o tom, jak je hybrid těžká váha, nechal jsem si auto zvážit u jendoho našeho zákazníka. Toyota uvádí váhu 1370-1560. Auto se vážilo s téměř prázdnou nádrží a váha ukázala 1560kg.
Když tedy přepočteme na normu 70% naplněná nádrž a 75kg řidič, tedy 1560+75+22 ( 30l ) = 1657kg.
Toyota tedy ve svých propagačních materiálech ( alespoň u Corolly ) uvádí čistou váhu auta.
Týden s Camry
Po dlouhé době jsem se zase vydal na větší pracovní cestování a méně Prahy, upřednostnil jsem tedy Camry pro lepší reprezentativnost.
V porovnání s Corollou už jsem toho napsal dost, hlavně co se týče spotřeby a chování aut. Pokud by někdo chtěl, klidně v diskuzi zopakuji, bude-li mít někdo zájem.
Co jsem ale chtěl vyzkoušet, jestli se objeví od přední nápravy bouchání jako u Corolly, při intezivním brzdění.
U Corolly se to děje zejména za deště při prudkém brzdění, jen v rychlosti 30-40 km/h a jen někdy ( stále nevím kdy ). A u Camry se mi to jednou taky povedlo nasimulovat, tedy je to asi nějaká vlastnost, i když moc příjemné to není. Technik z Toyoty dříve na to říkal, že to může dělat přednárazový systém a že se mu povedlo to jednou nasimulovat u PHEV Priusu.
Tak je to asi OK a snad to můžu pustit z hlavy.
Výměna předních parkovacích senozrů
Minulý týden mi konečně ( po vymodlené úspěšné ukázce v servisu, co čidla dělají za neplechu ) vyměnili oba levé přední parkovací senzory. Zatím jen pár dnů, ale vypadá to ok. Pršelo, bylo ráno chladno a stále je to tak jak má být. Výměna samozřejmě záruční a za dopoledne měli hotovo.
První zkušenost s eCall
Včera jsem poprvé využil eCall. Naštěstí ne automatickou aktivaci, ale manuální.
V protisměru spadl cyklista z kola. V cca 60km/h najel na kámen a šel přes řídítka.
Nevypadal moc dobře, tak jsem zavolal na tisnovou linku přes eCall, abych nemusel popisovat místo, i když to tam znám skvěle a neměl bych problém jim to popsat. Po zmacknuti tlačítka trvalo cca 30-40 vteřin než se hovor spojil. Vysvětlil jsem co se stalo a operátorka se zeptala, zda souhlasí pozice, kterou obdržela. Pak mne přepojila na linku ZZS, aby nás kdyžtak instruovali do příjezdu sanitky nebo policie. Naštěstí nebylo úplně nutné zasahovat a stačilo uklidňovat.
A jako perlička na závěr, když dorazila dopravka, byli rádi za použití eCall, že nemusí vypisovat tolik papírů jako při běžném telefonátu.
Další experiment
Nádrž Corolly patří se svými 43l k těm menším. Pro ty, kteří tankují při rozsviceni "hladového oka", tedy když PP ukazuje dojezd cca 42 km, může být překvapující, že v tomto okamžiku natankuji jen kolem 33 litrů. Pri dojezdu přesně 0 je v mém případě tankováno cca 35 litrů.
Měl jsem dnes možnost vyzkoušet dojezd víc a trochu opět experimentovat. Obrnil jsem své nervy a z Prahy vyrazil do Kraslic ( okres Sokolov - z Prahy to mam 150 km přesně ) s dojezdem 44km. Dojezd 0 naskočil po 54 km. Do místa určení jsem tedy jel 96km s dojezdem nula. Cestou zpět jsem tankoval po 32km, dohromady tedy na dojezd nula jsem ujel 128km. První cvaknutí při tankování bylo při 39.5l a druhé při 40.1l. Tedy stále 3 litry k dispozici.
Kam vede vyhecování + 1. větší reklamace
S Ozzmanem jsme si dali takový hec, kdo dojede do centra Prahy s nižší spotřebou. Jestli hybrid, nebo motorka. Tak se udělalo hezky a já při pravidelných cestách ze Zličína k hlaváku začal trénovat a hledat nejvhodnější trasu.
Projel jsem ze Zličína na Smíchov a poté po nábřeží k hlaváku. Výsledná spotřeba byla 1,1 litru, na Smíchově jsem měl 0,6 a po cestě po Plzeňské dokonce chvílema i 0,3 ( viz. fotogalerie ). Myslím si, že se to ještě o trochu dá sundat, ale bude to hodně těžké. Ozzmane, míč je na tvé straně hřiště :D
A mám tu první reklamaci netýkající se vrzání a podobných maličkostí. Přibližně jednou týdně ( zatím jsem nepřišel kdy přesně a za jakých podmínek ) přední senzory na levé straně ukazují, jako když jsou úplně u překážky, i když tam nic není. Někdy to je před jízdou, jindy po delší jízdě, někdy to bylo při 10 stupních, jindy při 18, v suchu i mokru. Jakmile to zmizelo, senzory normálně fungovaly. Ale co bylo horší, i když mi to dělalo třeba celé dopoledne, při příjezdu do servisu to vždy ustalo. Byl jsem tam takhle jak blbec 3x a nevěděl jsem, jak to ukázat. Nechal jsem jim tam auto i přes noc a ráno, samozřejmě telefonát, že nic se neobjevilo. Tak jsem si v poledne vyzvednul auto a ejhle po půl minutě to naskočilo. Takže se mi oddechlo, že nejsem blbej a opravdu to dělá.
Letní kola
Konečně jsem našel čas a nechal přehodit kola.
Spotřeba konečně se vrátila o půl litru dolů a auto zase vypadá trochu lépe.
Android Auto/Apple CarPlay
Tento týden jsem dostal informaci z Toyoty, týkající se Android auto a Apple CarPlay.
Zpětně by měly tuto funkci dostat všechny Corolly a Rav4 nové generace. Všechny verze a výbavy kromě těch, který nemají Toyota Touch ( tedy velký dotykový display na středu - jen úplný základ u Corolly toto nemá).
Není tedy ani nutná navigace z výroby, jak bylo dříve oznamováno.
Jen bohužel harmonogram posunuli, a z přvního čtvrtletí se stalo v celém průběhu roku 2020. Tedy nejspíš až na podzim.
1 rok
Jak čas letí, už je tomu rok co Corolla slouží, kvůli koroně "jen" 35tis km, pár tisícovek nám pandemie ušetřila.
Za 35 tis km bylo tankováno téměř 1600l benzínu ( přesně 1568 ), což vychází na 4,5l/100km. Průměrná rychlost se ustálila na 56 km/h ( berte s rezervou +- pár km ).
Kromě blbostí typu "něco vrže" a chyba SW na wifi nebyla žádná závada. To se teď možná změní, občas se ozve přední parkovací senzor.
Veskrze jsem spokojen, pár detailů by mohli v Toyotě doladit, ale udělali velký krok vpřed od Aurisu.
Prohlídka po 30 000 km
Po 9 měsících provozu již přišel čas na další prohlídku.
Kromě výměny oleje 0W20 a olejového filtru se měnil kabinový filtr a brzdová kapalina. Destičky naprosto v pořádku a ještě dlouho snad vydrží.
Cena za servis byla 5313 vč. DPH. Navíc jsem nechal brzdy vyčistit ( + 2x 658 Kč ) a vyčistit klimatizaci ozonem ( + 543 Kč )
Během servisu jsem nechal opravit odřené dveře od obrubníku na spodni hraně. Což je daň za nepozornost mé drahé ( pomalu už do slova - U Aurisu udělala to samé ) polovičky. Protože to bylo hodně hluboké, muselo se lakovat celé dveře. Tedy za opravu 7923 vč. DPH
Pak bych ještě dodal provozní statistiky. Od poslední prohlídky bylo hodně cest na dálnici a zároveň nižší teplota. Za posledních 15tis km spotřeba se ustálila na 5.1, celkově po ujetí aktuálně 30 210km bylo natankováno 1464.17 litrů benzínu. Což vychází na výsledných 4.85 l/100km
CHR vs Corolla
Dnes jsem byl projet facelift CHR s novým 2.0HSD 184k. Velice mne zajímalo, jak se chr zlepšilo a jak si stojí oproti stejně motorizované corolle.
Jeli jsme s Ozzmanem nejprve s předface chr 1.8. To auto znám a snad už mne nemůže ničím překvapit. Naopak jsme si ho připomněli jako referenci pro s srovnání s 2.0.
Po presednuti se mi zdá, že z místa vystartuje 1.8 mnohem ochotného než dvoulitr ( to samé pozoruji i u corolly 1.8 vs 2.0 ). Což se během pár chvilek hned otaci, a dvoulitr táhne nesrovnatelně lépe, ale... není to co znám z corolly. Je to takové nepřesvědčivé. Dávám to na vrub téměř syrovému motoru. Snad se to zlepší, pokud ne, tak by to bylo zklamání pro mne. Rozdíl ve spotřebě cca 0.5l ve prospěch 1.8, ale je to odhad, nejeli jsme úplně stejnou trasu. Corolla 2.0 oproti chr je cca o 0.5 až litr dole
Určitě byl ten 2.0 mnohem utlumenejsi s lépe tlumícím podvozkem. Nevím jestli to je motorem nebo faceliftem.
No a pak přišla Corolla HB 1.2T. Najednou člověk o nerovnostech nevěděl, tam kde chr slusne natrasalo. Podvozek Corolly je úplně na jiném level. Motor byl tichý, přišlo mi v corolle více ticha než v té mojí. Na nájezdech na dálnici byl určitě živější než chr s 1.8. Ovšem rozjezdy na semaforech, i když spojka byla příjemná a dráhy radici páky přesné, za hybrid bych ve městě fakt neměnil. Do toho stejná trasa jako 1.8 chr, téměř nulový provoz a spotřeba 5.1 vs 7.5 není moc přesvědčivé. Rozdíl cca 75kč na 100km je už dost. Při 100 000km to mame 75000kc a to nemluvim, kdyz se bude skakat v centru Prahy. To bude jeste vetsi rozdil.
Zde jsem si mohl na vlastní kůži zkusit, že za SUV si člověk připlatí, aby měl vyšší spotrebu, horší jízdní vlastnosti, horší komfort jízdy a konkrétně v tomto případě i horší výhled z auta do všech směrů kromě vpřed. Absolutně nechápu, kdo by dnes dal přednost chr před corollou. A to se mi z zvenku chr hodně líbí.
Zajímavý detail
Po 8 měsících jsem si teprve včera všiml jednoho detailu. Přední světla promítají na kryt písmeno "T". Je to naprostá blbost, ale docela zajímavé. Přidal jsem foto do galerie.
Wifi funkční
Dnes přijel technik z toyoty a wifi funguje přesně tak, jak má.
Nahrál se nový, zatím testovací software. V Corolle se prý používá infotainmant od Panasonicu a Fujitsu, a Panasonic má tuto chybu. Tedy proto u některých coroll to fungovalo a u některých ne.
Co se týče bouchání nápravy při brzdění, jako předtím se mi to nepovedlo ukázat. Nicméně to zatím neuzavřeli, technika to zajímalo a rád by to viděl . Budou testovat na vlastních autech a zároveň stáhl veškerá data a historii z černé skříňky, že je podrobně prostuduje. Byly tam hodně zajímavá data docela dlouho zpětně.
Postřehy
Trochu času uplynulo. Shrnu pár postřehů a novinek z poslední doby.
Asi to nejdůležitější, se zimníma kolama je hluk od kol vyšší v nižších rychlostech, ve vyšších naopak menší.
S příchodem chladnějšího počasí je spotřeba o cca 0,3 litru v kombinaci vyšší. A to ještě nepřišly úplné mrazy.
V posledním týdnu byla corolla v zápřahu a za týden najela přes 3000km, převážně dálnice ( cca 95% ), 140 tacho tempomat ( 138 GPS ), někdy vyšší při předjíždění, někdy nižší při čekání na uvolnění levého pruhu. Spotřeba v tomto režimu byla 5,8.
Např. D1 tam a zpět ( Praha-Brno ), tempomat při 140 znamenal spotřebu 6,6, při 130 to bylo 5,7, při 120 4,9. Pomaleji už jsem si netroufal na dálnici. D5 ( Praha-Plzeň ) nebo D4 ( Praha-Strakonice ) tam a zpět při 140 byla prakticky totožná, a to 5,8. Praha jako taková se drží pod 4 litry.
Opět mi začíná drnčet krycí skličko HUD při nízkých teplotách. Ještě chvíli počkám až to bude víc a pravidelně.
Dále řeším nefunkční wifi. Dle zatím vyjádření, není wifi ve výbavě žádné corolly, ale už vím minimálně o 3, kde wifi je z výroby. Uvidíme, jak se to vyvrbí.
A poslední věc, co mne trochu tíží, občas, při prudkém brzdění se ozve obrovská kovová rána od přední nápravy a auto lehce nadskočí, jak když člověk vymete díru. Bohužel se mi to zatím nikdy nepovedlo v servisu nasimulovat jako na potvoru. A samozřejmě na nic nepřišli od pohledu. Po přehození kol na zimní to zmizelo, myslel jsem tedy že to budu muset hledat na kolech, ale už se to zase začíná objevovat znovu.
Ukázka zde: https://youtu.be/_z8OEwSZt_Y?t=123, jen pro ujistění, jedná se o naprosto hladkou novou silnici.
Pokud někdo má tip co by to mohlo být, budu rád.
Jízda s hybridem
Dnes jsem měl možnost srovnat 2 režimy jízdy na stejné trase ( tedy jednou tam, podruhé zpět ).
Jel jsem z Prahy po D5 do Plzně a pak místní poskakování směr Klatovy, večer zpět.
Cesta tam po poledni, všude samé předjíždějící se kamiony, pravý pruh 80km/h, levý 150-160. Každou chvíli zpomalení za kamionem a takto to bylo celou D5. Výsledná spotřeba byla 8.9 litru.
Večer ta samá cesta zpět, provoz plynulý, nikam se nepospichalo, tedy běžným tempem.
Do Prahy jsem dorazil o 10 minut déle, než mi trvala první cesta, ovšem se spotřebou 3.9.
Trasa měřila 121km.
Oprava drnčící krytky HUD
S blížícím se podzimem a chladným nejen rány se konečně drnčení z oblasti HUD ukázalo i v pozdějších hodinách. Mohl jsem to v Toyotě tedy předvést, když jsem byl na garančce.
Domluvili jsme si 1 den, že se na to podívají. Byl jsem ovšem trochu nervózní, neboť mi řekli 2 možnosti řešení.
1.) Vyndají budíky a pokud se k tomu dostanou, zacvaknou to/ podlepí. Práce na cca den
2.) Přes budíky se nedostanou a půjde dolů celá palubka, což zabere 2-3 dny.
Auto jsem sice měl náhradní, ale představa, že rozebírají palubku se mi moc nelíbila.
Naštěstí za 4 hodiny bylo hotovo, podlepili plasty a je po drnčení
První servis
Počítadlo kilometrů se příliš přiblížilo k hranici 15000, byl čas navštívit servis. Aktuálně mám 14768 a servis hotov.
Prohlídka včetně provozních kapalin a filtrů stála 4400 včetně DPH. Nechal jsem i vytáhnout důlek v blatníku, který jsem měl od kamene. To vyšlo na cca 1700.
Přidám ještě trochu statistiky
Dle PP mám najeto 14768 se spotřebou 4.9. Dle elektronické knihy jízd a tankování mám najeto 14890km ( nepřesnost při chybějícím signálu a dopočítávání algoritmem softwaru) s průměrnou spotřebou 4.7 a rychlostí 59 km/h. Natankováno celkem 687.46l benzinu za celkem 21790,37 Kč.
Zátěžový test - D1
Corolla měla další výzvu. Přesun do Brna a zpět. D1 zvládla zastavit nejedno vojsko, byl jsem zvědav jak se s tím Corolla vypořádá.
Ranní cesta do Brna byla poměrně klidná, ovšem plynula tolik ne. Nejčastěji se jelo mezi 110 a 130.
Jízda na adaptivní tempomat po trochu praxe byla reálná. Do centra Brna jsem dorazil s průměrnou rychlostí 105 km/h a spotřebou 5 litrů dle PP.
Polední cesta zpět už byla jiná káva. Pár stojících kolik v zúženích, předjíždějící se kamiony skoro na každém kilometru, takže když se člověk konečně rozjel, už mohl znovu brzdit. Výsledek 4.9l a průměrná rychlost 89km/h.
Na nejrozbitějších úsecích podvozek protestoval. Nejdřív člověk slyšel jen pneumatiky, poté bylo menší drncání, a když člověk doslova viděl ty schody mezi panely, už poskakovalo celé auto. Do 110 to bylo ještě ok, ale člověk se automaticky snaží najít lepší stopu.
menší sraz
Včera Ozzman uspořádal menší sraz. Původně plánovaný Lamal, Woody, Ozzman a já. Bohužel Woody se svým Swištěm nestíhal, tak jsme se sešli jen 3. Lamal se svým Clio Gordini, Ozzy s půjčeným Cliem od přítelkyně a mojí Corollou, která se mezi těmito auty zdála jako mastodont.
Při prvním setkání a prohlédnutí aut jsme si i řekli neduhy aut. A zjistili jsme, že vlastně nejméně toho vrže u Ozzyho starého clia. Dojeli jsme do Nižboru, abychom si vyzkoušeli klikaté silničky. Vzali jsme od od nejstarších aut, takže Ozzyho clio. Dlouho jsme odmítal do něj sednout, včera jsem poprvé udělal výjimku. Až na gumové řazení, což může být i rukama, a prapodivný posilovač, se mi to clio líbilo a měl jsem z něj mnohem lepší pocit jistoty než z nejnovějšího mégana, se kterým jsem měl možnost jezdit před pár měsíci.
Pak jízda s Gordinim byla, no jak to říci, hlučná. Výfuky dávali jasně najevo, že to není běžné auto. Ale po pár minutách sezení vzadu přicházely bolesti hlavy a podvozek byl tak tuhý, že se to auto s Vás snaží snad vytřást duši. Nic tvrdšího jsem nikdy nejezdil. Ovšem po usednutí za volant se vše změnilo. Podvozek je vpředu najednou příjemnější, zvuk není tak otravný a atmosféra pod kapotou, když ji držítě pod otáčkama, táhne jak drak. Ne, že by i v nižších otáčkách neměla výkon, ale není tak hrrr.
Pak si Lamal sednul do Corolly a hned jsem pocítil to krásné tlumení nerovností. projel se v kopcovatém terénu, zžíval se, zkoušel co a jak, přeci jen reakce v hybridu na pokyny pedálů je jiná než v jiných autech. Pak se trochu projel a v daném úseku měl spotřebu 6,2.
Poté jsme jeli zpět do Unhoště a trochu se poškádlili. Jako první odpadl Ozzy, přeci jen jeho clio není úplně na nějaké rychlejší průjezdy zatáček. Takže s Lamalem jsme hnali skrz klikatici. Corolla se držela statečně, v zatáčkách byla chvílemi i rychlejší, stejně tak na výjezdech ( že by těžiště proklatě nízko? ), ovšem stačilo dostat Gordini do otáček a újížděl pěkně. Corolla výkonem opravdu neměla šanci, ale japonskou kůži nedala zadarmo, celou dobu jsem měl řazení na virtuální stupně a řadil prakticky jen 2-3, tedy prakticky nonstop 6000 otáček.
Do Unhoště jsem dorazil se spotřebou 16,8l ( ne není to překlep ), minule jsem normální jízdou tu samou trasu měl za rovných 5. takže ano, Corolla se dokáže rozdivočet, ale pak roste i její apetit.
Tímto ještě jednou děkuji Ozzymu, Lamalovi a Woodymu ( sice nedorazil, ale nebýt neočekávaného zdržení, byl by také ) za příjemné odpoledne a nové zážitky.
Shrnutí za poslední dobu
Plasty v interiéru
Toyota má sice příjemné plasty na dotyk, ale zjistil jsem v horkách, že nejspíš jsou i teplotně nestálé. Když je chladno ( pod 18 stupňů ), rozdrnčí se krycí sklíčko HUD na nerovnostech. Jakmile zasvítí slunce na palubní desku. během chvíle to přestane. Dál naopak, když praží slunce, vrže ( nijak moc, ale je to otravné ) střešní okno při vysouvání a zasouvání
V servisu to rozebrali a celé promazali. Zdá se mi, že to zmizelo, ale zjistíme až za několik dní.
HUD samozřejmě už nedrnčel, když jsem byl v Toyotě. Takže mám počkat do podzimu až bude chladněji.
Přidáno do slabých stránek
Světla
Začínám častěji jezdit v noci a světla jsou výborná, matrix funguje skvěle. Jen mají jednu obrovskou nevýhodu. Na automat se pustí až nad 60km/h, ale pak pracují dokud rychlost neklesne pod 40 km/h. Když to nastane, musí se opět překročit 60km/h. Proč sakra nemůžou fungovat od těch 40 km/h?
Přidáno do slabých stránek
Spotřeba
Momentálně má Corolla najeto již 10 000 km a poslední tankévání mile překvapilo. Dle tanování byla spotřeba 3,9l. Dle PP 4,2.
To je snad první auto, kde PP ukazuje větší spotřebu než je reálná.
Jízdy jsou tak 30% Praha, 50% silnice 1-3 třídy. Těch pár kilometrů dálnice ani nepočítám, to se v tom ztratí. Dodržování rychlostních limitů, tedy 90/50, k tomu předjíždění když je potřeba.
Corolla pokřtěna
Minulý týden byl fakt týden blbec.
Nejdříve jsem dostal od protijedoucího auta tak blbě kamenem, že to udělalo důlek v blatníku ( bez poškození laku ) no a pak mne v Praze jeden týpek, který nedokázal při svém pospíchání sledovat zrcátka a odhadnout vzdálenost, vytlačil na obrubník. Takže to odnesl levý zadní disk. Zatím to není tolik, aby bylo potřeba vyměnit, ale irituje mně to.
Zároveň v tom samém týdnu nám nabourali yaris a při parkování s Camry se najelo na nějakou tyč položenou na obrubníku.
Dosaženo mety 6000km + nový přírůstek v garáži + kde soudruzi udělali chybu + Přidáno pár foto
Nejprve první postřeh, po překročení 6000km mi přišlo, že spotřeba opět lehce spadla.
Včera trasa Kraslice-K.Vary-Praha, celkem 150 km se spotřebou 3,8. Je ale pravda, že byla špička, nedalo se nikde předjíždět, takže se jelo v souvislé koloně kamionů při venkovní teplotě 25-27 stupňů.
Zároveň nám konečně Toyota minulý týden dodala druhé objednané auto, Camry. Když se postavila vedle Corolly, je hned vidět, jak velké to auto je. Pokud budu mít nějak víc času, snad se mi povede připravit i recenzi. Zatím první dojmy, oproti Corolle nebo i Avensis je hned po rozjezdu poznat, že to je jiná třída. Ovšem moc nechápu to poskládání výbav, ale to už je takový zvyk u Toyoty.
No a poslední věc, kde soudruzi šikoomcí udělali chybu. To je otázka, kterou si kladu poslední dobu. Levé zrcátko se zčíná zpomalovat při zklápění ( zatím to nijak neřeším, dokud funguje - stejný problém jsem měl na Aurisovi řešen reklamací ), obložení na pravé straně kufru není nijak na spodní straně uchycené, takže stačí se trochu opřít, nebo v kufru něco bude lítat a obložení se vyhne a v mém případě už tak zůstalo ( brzy přidám fotky ) a jako poslední, kůže na sedačce řidiče už se docela dost vytahala. Po 6000km to zrovna není dobrá vizitka. Uvidíme, co mi na to řeknou v servisu, ale že jsem ji proseděl se svými 62kg, to snad nezkusí. :D
Menší test spotřeby
Corolla má již přes 5000km, bylo na čase udělat menší pokus. Nejprve jsem projel karlovarskou dálnici k Novému Strašecí a zpět, stejně jako udělal svět motorů. U Metropole jsem vynuloval spotřebu a vyrazil na okruh. Na tempomatu jsem nastavil 130 a čekal na výsledek. Bylo 31 stupňů, takže byla i příležitost vyzkoušet výkon klimatizace. Při nastavených 22 stupních jsem se cítil komfortně. Provoz ve 3 hodiny byl již o něco silnější, takže každou chvíli zpomalení a zase zrychlení, když se uvolnila cesta. Po návratu k Metropoli ukázal PP spotřebu 5.3 l/100km
Vynuloval jsem spotřebu a vyrazil do Varů. Opět dodržování přesně 130 na dálnici, 90 mimo a 50 v obci. Někdy zpomalení kvůli provozu, několik předjíždění a výsledná spotřeba byla 4.8. Při stejném způsobu měl Auris 5.3-5.8, podle počtu předjíždění.
Příště vyzkouším defenzivní styl jízdy, jestli se také projeví na spotřebě tolik jako u Aurise.
Corolla a filtr pevných částic
Konečně jsem si vzpomněl a v Toyotě pozeptal jak to je s Corollou a filtrem pevných částic.
Spousta lidí již ví, že všechny přímovstřikové benzíny již musí mít filtr pevných částic, tedy u hybrida 1,8, který má jen nepřímé vstřikování, případně 1.2T s přímím vstřikováním je jasná odpověď.
Ale jak to je u 2.0 hybridu, který kombinuje přímé i nepřímé vstřikování?
Odpověď je, ne nemá. Vejde se do normy i bez něj.
další postřehy z jízd
Nejprve malá statistika, celkově ujeto 4178km a spotřebováno 205,9 litrů benzinu, což vychází zatím na 4,9l / 100km. Pořád doufám, že se to ještě zlepší.
Dále zjišťuju, že při jízdě ve městě používám střešní okno poměrně často, obzvlášť v takto teplých dnech co byly v poslední době. Mohlo by to být i zdravější, než neustálé pouštění klimatizace, to zjistím až bude dlouhodobě horko. Klimatizaci tedy pouštím jen na dlouhé trasy, nad 70km/h už docela hučí otevřená střecha
Ovšem ne každý den bylo slunečné počasí a při jízdě na mokru je spotřeba cca o 0,3-0,5l vyšší než na suchu. Což není takový skok jako u Aurise, kde se nárůst pohyboval kolem 0,5-1l
Adaptivní tempomat + první reklamace
Na počítadle je již téměř 3000km a mám pár postřehů s tempomatem.
1.) Při jízdě na víceproudé silnici, pokud jedete za autem nižší rychlosti než máte nastavenou, stačí dát směrovku a jestliže není před vámi v druhém pruhu auto, tempomat začne zrychlovat ještě před vybočením.
2.) Pokud tempomat zpomalil a již nemá před sebou překážku, bude zrychlovat jen tehdy, když volant není natočen o více než cca 20 stupňů ( hodnota jen odhadnuta ). Tedy když se snažíte jet na tempomat i v menších zatáčkách za jiným autem, nebude zběsile přidávat, když za zatáčkou ztratí auto před vámi z dohledu.
3.) Porovnání spotřeby na trase cca 150 km po silnici první třídy vedoucí i dost obcemi, když se jede na tempomat a bez něj. Využití celé doby tempomatu ukázalo spotřebu 5.7. Bez něj za stejný čas se jezdí za 4.7
4.) Menší překvapení mi auto udělalo v pomalu jedoucí koloně. Když jsem pomocí tempomatu popojížděl v koloně, chtel jsem si sundat mikinu. Odpoutal jsem se a v ten moment se auto zastavilo, vypnul se tempomat, aktivovala parkovací brzda a začalo nadávat, že se mám připoutat. Po troše pozorování, udělá to když auto stojí nebo jede hodně nízkou rychlostí. Kde je ten přelom, kdy už to neudělá jsem nezjišťoval.
5.) Systém udržení v pruhu LTA někdy zbytečně moc táhne ke středové čáře. Docela dobre detekuje i krajnici bez vodorovného značení. Jsou situace, kdy mam chuť ho vypnout, protože se se mnou pořád pere ( i když jsem ve středu pruhu ) pripadne staci spára v silnici a klidně by vás vytáhl do protisměru.
Zároveň, když je před vámi auto a nevidí jednu z čar, sleduje přesně auto před vámi. Problém nastane, když ten před vámi přejede do vedlejšího ( odbocovaciho) pruhu a vy tam nechcete. Opět se s nim chvíli musíte přetahovat. Není to nic extra, ani moc sílí člověk nepotřebuje, ale je to otrávené.
Reklamace:
1.) Z madla dveří u spolujezdce se uvolnila ozdobná lišta. Nejspíš to bylo od začátku, jen si toho nikdo nevšiml., protože po vyndání zjistili, že je to celé zohýbané.
2.) Krytka v kufru, která se sama sklopí při sklopení sedadel, aby přikryla mezeru mezi sedačkou a podlahou kufru zůstávala spadlá na opačnou stranu. ( fotky přidám do galerie )
3.) Konečně jsem dostal český návod k obsluze v tištěné formě. Mám tedy 2, český a slovenský.
Provnání s Camry
Dnes jsem měl možnost si projet novou Camry. Byla v bílé perleti, překvapivě ( alespoň pro mne ) jí to fakt slušelo. Měl jsem ji na 2 hodiny a musím říct, že dobré. Dynamika prakticky totožná jako corolla 2.0, odhlučnění mi přišlo subjektivně horší než v Corolle, ale při měření ( jen obyčejnou aplikací v mobilu ) a porovnání s Corollou tam byl cca 1-2 dB méně při rychlostech mezi 50 a 80 km/h. Víc jsem porovnat nestihl. Co se týče materiálů a zpracování, je to hodně podobné jako Corolla Executive, zaměření na detail je tu ovšem o dost větší.
Podvozek je měkčí, pohodlnější než má Corolla, lépe tlumí nerovnosti, ale také v zatáčkách je to poznat, Corolla má větší chuť jít za volantem. Sedačky jsou takové spíš křeslovité, s menším bočním vedením. Jsou měkounké, pohodlé, člověk si v nich hoví, ale osobně víc mi sedí ty v Corolle. Tam s tím větším bočním vedením se cítím lépe.
První tankování
Dnes jsem raději zajel natankovat. Hladové oko se rozsvítilo při dojezdu 58 km a průměrné postřebě 4,9. Jelikož jsem nevěděl, jestli je PP stejně pesimistický jako u Aurise, kde se hladové oko rozsvítilo při 78 km ( reálně cca 50km do dojezdu 0 ) a při dojezdu nula v pohodě bylo ještě na 100 km. Jen psychicky to bylo hodně náročné a nikdy jsem tolik nenajel ( maximálně kolem 90 km ) a taky nikdy netankoval víc než 42 z 45 litrů.
Takže k benzince jsem zajel s dojezdem 46 km a najetých 796km. Do 43litrové nádrže jsem nacpal ( 4.cvaknutí ) necelých 35 litrů, což dle ujetých km je spotřeba 4,82 od prvního tankování.
Musím říct, že na syrový motor je to milé překvapení.
První delší jízda
Včera a dnes jsem měl delší trasu, Praha-Plzeň-K.Vary a pak zpět. Autu hned během chvíle naskočilo dalších 500 kilometrů se spotřebou 4,7l. Na počítadle je momentálně něco přes 700 km, spotřeba od tankování je na 4,9 a už je necelá 1/4 z nádrže.
Cesta úplně v pohodě, vyzkoušel jsem v noci i světla a asistenty.
Matrix LED super,zkusil jsem celou dobu dálkové puštěné, za celou cestu mi dálkové pustili 3 individua, i když byl zřetelný výřez v osvětlení a je nijak neosvětlovala světla. Pokáždé jsem tedy přepnul z automatu, hned si to rozmysleli ( aspoň jsem si posvítil na ty jejich obličeje ). Co to je proboha za primitivy za tím volantem?
Poprvé mám adaptivní tempomat s plným rychlostním rozsahem. V kolonách dobré, někdy by ale mohl se rozjíždět trochu mrštněji a bočas mi přijde že by mohl začít zpomalovat dříve, aby se více využila rekuperace. Na dálnici paráda, akorát problém, že při dodržování bezpečné vzdálenosti pokaždé do mezery někdo vjede a tempomat musí zpomalit. Ještě se musím naučit ohledně cyklistů, vezme to cyklistu i když je úplně u kraje a vedle něj by bylo místa dost.
Videa
Protože nevím jak dát víc videí, přídám je sem
https://www.youtube.com/watch?v=-GsVKNECB0M
https://www.youtube.com/watch?v=8hBOuwICjho
https://www.youtube.com/watch?v=SjEt-UZNXio
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla TS 2.0 HSD
- Re: reakce na recenzi 29.04.2021 15:52 Mikesus
- reakce na recenzi 26.04.2021 21:38 Ivo Jan
- Re: Re: Hybrid na dálkové cestování 21.12.2020 10:56 Ozzman
- Re: Hybrid na dálkové cestování 21.12.2020 10:29 JirkaVejrazka
- Re: Hybrid na dálkové cestování 18.12.2020 10:07 Mikesus
- Hybrid na dálkové cestování 18.12.2020 09:56 Ozzman
- Re: Zase Toyota? 24.11.2020 11:41 Mikesus
- Zase Toyota? 24.11.2020 09:28 JirkaVejrazka
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 17:50 Mikesus
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 17:40 das_autos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 16:30 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 15:50 Mikesus
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 15:48 das_autos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 15:16 Mikesus
- Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 14:47 das_autos
- Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 14:09 Mikesus
- Re: Re: Re: Tankovani u ONO 29.08.2020 13:50 das_autos
- Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 14:59 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 14:33 JirkaVejrazka
- Re: Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 14:17 Barrichello
- Re: Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 14:00 Mikesus
- Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 13:37 woody-alien
- Re: Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 11:00 Mikesus
- Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 10:54 Barrichello
- Re: Tankovani u ONO 24.08.2020 08:37 Mikesus
- Tankovani u ONO 24.08.2020 08:28 JirkaVejrazka
- Re: e-call 26.06.2020 19:40 lamal
- Re: e-call 25.06.2020 20:23 Mikesus
- e-call 25.06.2020 11:29 lamal
- Re: Re: To zni jako vyzva :) 09.06.2020 17:41 Mikesus
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2018) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 11.8.2019 228 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: carlosdehell
Přidáno: 27.1.2021 239 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2021) Majitel: spacesurfer
Přidáno: 30.8.2021 1710 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: ToyotaCorolla
Přidáno: 22.4.2019 1610 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2021) Majitel: Kamcik666
Přidáno: 26.4.2021 39 Majitel 7.08 Uživatelé