Recenze

patr007 (muž 55 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi, 147 kW

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10
Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 49 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 51 Ford Mondeo, foto 52 Ford Mondeo, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:207000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem dostal příležitost inovovat a rozhodl jsem se pro změnu. Je třeba podotknout, že jsem byl s Octaviemi spokojený, ale změnu to přece jen chtělo. Rozhodl jsem se zůstat u "normálního" osobáku, chtěl jsem ale povýšit třídu. Do výběru jsem zahrnul tyto vozy: Škoda Superb, Opel Insignia, Mazda 6, Peugeot 508 a Ford Mondeo. To jsou auta, která mě něčím zaujala, ostatní ve mě nevyvolala žádné emoce nebo prostě nebyla v danou chvíli po ruce. Výběr bylo třeba provést velmi rychle, a tak jsem musel vsadit na vozy, které jsou již vyrobeny a prakticky okamžitě k odběru. To značně ovlivnilo rozhodování. Superb vypadl téměř okamžitě kvůli nedostupnosti a, společně s pětsetosmičkou i kvůli nejnižší míře "šmrncovnosti" v mých očích, Mazda 6 nezabodovala výbavou, Insignia v liftbacku, který by se mi líbil, vzadu neuveze mého na toto auto příliš vysokého syna. Takže jsem skončil u Mondea, i když do soutěže nevstupoval jako můj favorit. Nejvýznamnějším plusem Mondea oproti konkurenci byl poměr výkon/výbava/cena. Akční sleva 24 % snížila cenu nejvyšší výbavy Titanium S obohacené ještě dalšími doplňky (oproti standardu výbavy Titanium S je v/na voze navíc výbava v celkové ceně 110.000,- Kč) z ceníkových 970.000,- na konečných 735.000,- Kč včetně DPH, čemuž mohli v danou chvíli konkurenti jen těžko vzdorovat, pokud začnete srovnávat výbavu.
Měl jsem na výběr provedení liftback nebo kombi. Přesto, že se mi více líbí liftback, rozhodl jsem se pro kombi, a to proto, že ve výbavě Titanium S je standardně plnohodnotné rezervní kolo, což je, samozřejmě, výhoda, nicméně zavazadlový prostor je tím zmenšen na cca 480 l a v kombinaci s karoserií liftback je pak už znatelně méně praktický. Poměrně malý, resp. mělký kufr v tak velkém autě je asi jediné negativum, se kterým jsem se musel smířit, a to i ve srovnání s Octaviemi (se Superbem se to vůbec neodvažuji srovnávat). Když jsem ten menší kufr překousl, tak už mě čekala jen pozitiva. Auto má, samozřejmě, i některé další "mouchy", klady ale výrazně převažují.

Za nejvýznamnější kladnou vlastnost Mondea považuji vynikající jízdní vlastnosti. Ty srovnávám především s Octavií. Ta jezdila výborně, ale s tím, jak sedí na silnici a jak se ovládá Mondeo, se srovnávat nemůže. Ono tohle srovnání ale není vůči Octavii zcela fér, protože Mondeo má nejen jiné všechny rozměry, ale ve verzi Titanium S má i sportovní podvozek a byl mi dodán s pneumatikami Bridgestone Potenza 050 v rozměru 235/45 R18 (Octavia měla standard 195/65 R15), takže srovnávám tak trochu hrušky a jablka. Řízení Mondea je ale opravdu zábava, motor 2.2 TDCi 147 kW/420-450 Nm ho dokáže pěkně rozhýbat a řízení dává velmi dobrou odezvu. Kombinace sportovního podvozku, velkých kol a nízkých pneumatik ale určitě nebude vyhovovat těm, kteří hledají koráb vyhlazující všechny nerovnosti. Tady si na každé příčné nerovnosti drncnete, podélná se zase bude snažit vytrhnout vám volant z rukou, ale já jsem přesně tohle chtěl. Ve skutečnosti je jízda o dost komfortnější, než jsem čekal. Čeho si budete také užívat, je ticho. Motor v běžných otáčkách neslyšíte, aerodynamický hluk je minimální. Pracující motor se ovšem projevuje lehkými, ne však nepříjemnými, vibracemi volantu i řadicí páky. Jediné, co opravdu slyšet je, to jsou pneumatiky. Při jejich rozměrech a tvrdosti se ale nedá nic dělat. Trochu jsem se bál kvality interiéru (podle jiných Fordů, které mám "po ruce"), ale i v tomto jsem byl příjemně překvapen. Prostor pro posádku je velkorysý a komfortní, výbava je opravdu bohatá. Z toho, co se do auta dá napěchovat, chybí asi jen spec. multimediální systém, adapativní tempomat, hlídání jízdního pruhu a parkovací kamery.

Nepříjemným překvapením byla tedy asi jen reálná spotřeba. Na tabulkové hodnoty se reálně nedá dostat. Nejnižší reálnou hodnotou dlouhodobější průměrné spotřeby bylo dosud 7 l na 100 km, což je stále o cca 1 litr více, než říká teorie, to ovšem jedině při maximálně zdrženlivé jízdě mimo město, po rovině, v rychlosti o 90 km/h a řazením "nahoru" při 1600 otáčkách, bez jakéhokoli zrychlování. Při "normální" jízdě, kombinaci města, meziměsta i dálnice jezdím běžně za 8 až 8,5 litru. Nejpodstatnější vliv na spotřebu má dálnice. Již při 130 km/h Mondeo jede za bezvětří po rovině min. za 8,5 l, každý kilometr rychlosti navíc pak spotřebu významně zvyšuje. Hodně se na tom asi podílejí široké pneumatiky. Zde je třeba poznamenat, že zpočátku byla spotřeba ještě cca o 1 litr na 100 km vyšší, ale to jsem později přičetl mému stylu jízdy, který se časem trochu uklidnil a teď využívám overboost už jen když je to opravdu potřeba (i když jezdit s tímhle autem na spotřebu a nevyužít tak řady jeho vlastností, kvůli kterým se takováto auta kupují, by byl vlastně hřích).

Svoje dosavadní zkušenosti bych shrnul asi takto: I po 14000 ujetých km hodnotím volbu jako dobrou, neměl jsem s autem dosud žádné problémy, jízdní vlastnosti jsou vynikající, řízení zábavné. Spotřeba prý ještě v budoucnu klesne, uvidíme tedy, kolik kilometrů motor potřebuje, aby přestal být v záběhu, s dosažením tabulkových hodnot (7,8/5,0/6,0 l/100 km) ale nepočítám. Snížení ambicí v rozměrech pneumatik na zimu by se také mohlo na spotřebě pozitivně projevit. Je se také třeba smířit s tím, že pneumatiky v prakticky všech rozměrech a rychlostních a hmotnostních indexech zapsaných v technickém průkazu (215/50 R17 95W, 235/45 R17 94V, 235/40 R18 95V, 235/45 R18 98W, 235/40 R19 96Y) nejsou v pneuservisech běžně na skladě a nepatří mezi nejlevnější. Za jediný celkem standardní se dá počítat rozměr 215/55 R16 93V, který mi k tomu autu ale nějak nesedí. Díky hmotnosti a charakteru auta se také pneumatiky poměrně rychle sjíždějí. Při troše hledání se ale i náklady na pneumatiky dají udržet v rozumné výši.

Silné stránky

- jízdní vlastnosti
- prostor pro posádku
- kvalita interiéru, materiálů i zpracování
- výkon a pružnost motoru
- odhlučnění interiéru
- odezva řízení
- bohaté multimediální schopnosti
- výborné sedačky vč. koženého potahu
- vnější design (až na pro mé oko nic moc designové doplňkové plasty)
- těžko definovatelný šmrnc
- bezklíčové zamykání a startování
- vysoké max. přípustné zatížení

Slabé stránky

- vyšší spotřeba při "normální" jízdě
- znatelný turbo efekt motoru
- neergonomické ovládání tempomatu
- zap/vyp ESP hluboko v menu
- nepraktické stmívání displejů (hlavně toho centrálního)
- chybí funkce automatické informace o další prohlídce
- odstávající stropní čalounění vzadu
- chudý a nedůvěryhodný palubní počítač
- relativně malý (mělký) kufr
- poměrně málo mechanicky odolný koberec v kufru
- auto neumí česky (pro mě nepodstatné)
- neaktuální mapy v navigaci

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

5 let bez sebemenší závady, nevyměňoval jsem ani žárovku.
První závada na cca 150.000 km: Prasklá konstrukce bederní opěrky v sedadle řidiče. Opěradlo díky tomu trochu vrže, ale neřešil jsem to.
Druhá závada na 205.000 km - prasklá hadice mezichladiče vzduchu a upadlý kablík. Auto hlásilo poruchu motoru a nefungovala klimatizace. Oprava byla nakonec poměrně jednoduchá (ta hadice ale stála 2800,- Kč).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše OK, auto se prodalo vlastně samo, přístup prodávajícího vstřícný a rychlý (Ford Charouz Hradec Králové)

Kola a pneumatiky

Auto jsem koupil na originálních 18" kolech (8Jx18) s pneumatikami 235/45 R18. Z důvodu úspory nákladů jsem na zimu koupil ráfky Enzo 17" a pneumatiky 215/50 R17. Po sjetí (po 21000 ujetých km!) původních letních pneumatik jsem, opět z důvodu úspory nákladů, přešel na letní rozměr 235/40 R18. Obě změny - 17" a užší zimní kola a nižší letní pneu oproti standardu v době koupě - hodnotím jako dobré. Auto se chová dobře, na těch zimních je to o něco větší komfort a jsou také tišší, žádný rozdíl v jízdě mezi 235/45 a 235/40 není znát. Jediné, na co je třeba pamatovat, je to, že tachometr je zjevně kalibrován na větší kola a na těch s menším vnějším obvodem se reálná rychlost od té, co udává tachometr, liší skoro o 10 km/h.
Poznámka na závěr: Pokud nemusíte řešit náklady, pak jděte do co největších kol, které si můžete dovolit (podle techničáku až 235/40 R19), to auto s nimi bude vypadat prostě lépe, a to hlavně kvůli doplňkovým plastům, které auto, podle mě, celkem neúčelně a možná dokonce nevzhledně nafukují.

 

Novinky v recenzi

28.6.2017 14:41

Po 6 letech a 205.000 km

Konečně jsem zaregistroval také nějakou závadu. Cca na 150.000 km prasklo něco v konstrukci bederní opěrky v opěradle sedadla řidiče. Opěradlo teď trochu vrže, ale neřešil jsem to.
Na 205.000 km praskla hadice mezichladiče vzduchu a vypadl nebo uhnil nějaký kablík u motoru. Auto hlásilo poruchu motoru, v řídící jednotce byla nejasná změť záznamů o elektrických problémech a chvíli to jelo jen na nouzový režim, nefungovala klimatizace. Po celkem jednoduché opravě (výměna hadice a spravení kablíku) je opět vše OK.

31.5.2015 18:09

Po 4 letech a 140.000 km

Po delší době přidávám zprávu o autu po 4 letech každodenního užívání a 140.000 ujetých kilometrů:
a) Zatím jsem neřešil vůbec žádnou závadu, neměnil jsem ani žárovku, vše vypadá i funguje jako na začátku.
b) Nedávno jsem poprvé měnil čelní okno ... 35.000,- Kč včetně DPH (v ceně je započtena i práce); pojistka pokrývající tuto částku s 500,- Kč účastí stojí cca 4.500,- Kč/rok.
c) Dlouhodobě jezdím za 8 l nafty na 100 km (90 % dálnice)
d) Udělal jsem špatnou zkušenost se zimními pneumatikami Nokian WR A3 115/50 R17. Vydžely 4 sezóny, tj. cca 60.000 km (což je samo o sobě důkaz přílišné tvrdosti směsi), ale smekaly se a smekaly, a to hlavně na mokré silnici při teplotách kolem nuly či lehce nad nulou, tedy při typické české zimě
e) Jediné, na co si stále musím dávat pozor (a někdy na to zapomenu), je nizoučká světlost předního spojleru (mám na něm přídavné plasty, které světlost standardního spojleru ještě snižují), takže ho mám zespodu opravdu odrbaný od obrubníků při příčném parkování
Shrnutí: Jsem až překvapen, že jsem zatím neřešil jediný problém, a to přesto, že auto nijak nešetřím. Takže palec nahoru.

22.6.2012 11:47

Změna rozměru letních pneu

Po 21000 ujetých kilometrů jsem byl nucen vyměnit letní pneu - nic moc. Bridgestone Potenza RE050A v rozměru 235/45 R18 toho tedy moc nevydrží. Je to daň za to, že perfektně drží na silnici, ale přesto mohly vydržet déle. Rozhodl jsem se jednat ekonomicky a hledal jsem levnější řešení, aniž bych musel jít do nějaké číny. V rozměru 235/45 R18 se moc ušetřit nedá, tak jsem snížil profil o 5 % a otevřely se mnohem širší možnosti za mnohem nižší ceny. V rozměru 235/40 R18 se dají koupit pneumatiky již od cca 2500,- Kč/ks, rozumnost pak začíná na cca 3500,- Kč/ks. Já jsem se nakonec rozhodl pro Michelin Pilot Sport 3 za 3900,- Kč/ks. Ušetřil jsem cca 1000,- Kč na 1 kolo a s jízdou jsem velmi spokojen. To 5% snížení profilu na jízdě není znát, jen tachometr teď "kecá" skoro o 10 km/h. Stále ovšem platí, že čím větší celkový průměr kola s pneu, tím auto vypadá lépe, ale i takto je to zkousnutelné, a to tím spíše, že je to významně ekonomičtější řešení.

12.4.2012 11:59

Ceny náhradních dílů a servisu

V rámci úvahy o prozovních nákladech při delším používání auta jsem zjišťoval přibližné ceny některých originálních náhradních dílů, jejichž výměna by mě mohla v budoucnu čekat:
- brzdy ... komplet cca 20.000,-
- filtr pevných částic ... 60.000,-
- palivový filtr ... 3.500,- (už jsem měl tu čest měnit)
- čelní sklo ... 33.000,- (vyhřívané, IR), 25.000,- (vyhřívané, bez IR) - čelní sklo měním poměrně často, tak jsem zvědav na reálnou cenu (dám tam ale určitě sklo bez IR)

Obecně: Některé náhr. díly jsou překvapivě drahé (třeba ten palivový filtr!) a je třeba počítat s tím, že s bude člověk v servisu často setkávat s tím, co já, tedy s reakcí "Jó, to je tenhle model, ten tady moc často nemáme. Tak to nebude 500,-, jak jsem vám říkal do telefonu, ale 3.500,-."

21.3.2012 13:03

Spotřeba se zatíženým autem s rakví na střeše

Tak spotřeba po 30.000 km je stále stejná, tedy průměrně do 8 l/100 km na zimních kolech. Absolvoval jsem také jízdu do Rakouska ve čtyřech lidech, spousta zavazadel, rakev s 5 páry lyží na střeše, rychlost po německých dálnicích cca 160 km/h a průměrná spotřeba za tuto cestu byla 8,6 l/100 km. To mě příjemně překvapilo, čekal jsem klidně i 10 l. Asi je to tím, že pro tenhle motor (2,2 TDCi/147kW) není ta zvýšená hmotnost a aerodynamický odpor zas tak velký problém.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi, 147 kW

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyberte značku: Vyberte model:
Vyrobeno od Vyrobeno do
všechny karoserie
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

37000 km a stále jede

praktičnost
9

Velmi dobrý poměr sportovnosti a praktičnosti.

prostornost
10

Široký a dlouhý interiér

jízdní vlastnosti
10

Jistý a čitelný podvozek, komunikativní řízení

jízdní komfort
8

Sportovnější provedení (Titanium S) = méně jízdního komfortu díky nízkoprofilovým pneumatikám a tvrdšímu podvozku. Jedná se ale o velmi dobrý kompromis mezi sportovnem a komfortem jízdy.

provozní náklady
7

Trochu vyšší spotřeba (prům. 8,5 l/100 km), dražší pneumatiky (235/45 R18 cca 5000,- Kč/1 ks nebo 235/40 R18 za cca 4000,- Kč/1 ks) i náhradní díly.

náhradní díly
8

Některé originální díly jsou opravdu předražené (čelní sklo, palivový filtr, kola, ...)

výkon motoru
9

147 kW/420-450 Nm je slušný výkon i na tak poměrně těžké auto. Klidně by tam mohlo být ale i víc koníků. A taky bych přivítal zahlazení velké turbodíry (co třeba biturbo?).

spotřeba
7

Průměrných 8,5 l/100 km (i po 37000 ujetých km) je celkem dost. Kladem je, že při větším zatížení spotřeba nijak výrazně nestoupá.

hlučnost motoru
9

Za studena je to klasický traktor, po zahřátí je ale celkem kultivovaný. V kabině je slyšet motor jen při rozjezdu, při normální jízdě je téměř neslyšitelný.

kvalita sedadel
10

Není co vytknout - skvělé tvarování, boční vedení, vynikající potah (kombinace hlazené kůže a perforované semiše).

brzdy
9

Mohly by být drobet tvrdší, ale objektivně jsou OK

zavazadlový prostor
9

Díky plnohodnotné rezervě je kufr mělčí a tajké je čalouněn poměrně málo odolným kobercem.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…