Recenze

Vaclav_M (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo combi 2,0 TDCi

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Monďák Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Zdravím všechny na MACZ. Vzhledem k tomu, že jsem na tomto webu při výběru nového vozu strávil asi víc hodin, než do kolika bych chtěl počítat, přijde mi fér rozdělit se o své zkušenosti pro další potenciální kupce.

Všechno začalo začátkem letošního roku, kdy má věrná Škoda Octavia combi 1,8T (jednou možná přidám recenzi "in memoriam"... A nebo taky ne..) překročila nájezd 275 tkm a já se začal rozhlížet co dál.

Oki II TSi, případně nafta byla jasnou volbou č. 1. Takže opět combi (mám velkého psa a navíc čekáme pokračovatele rodu), elegance, plus nějaká ta výbava a ejhle, cena vysoko přes 700 tis je na světě. Co na to dealeři Škody? Sleva 7-9% a čekačka 10 týdnu. Skladem v plus mínus požadované výbavě žádná. Zvláštní, někde jsem četl, že automobilky prožívají globální recesi. Hm, asi starý tisk...  Nakonec jsem zjistil, že mě vyjde nejlevněji koupit Oki skrze dealera ve Švédsku a individuálně ji nechat přivézt do ČR. Se vším všudy je cena o nějakých 17% níže, což opravdu nejsou zanedbatelné peníze. Druhá strana mince je pak ještě delší čekací lhůta a leasingovkám se do toho také dvakrát nechce.

Druhou volbou, či spíše koketováním byla Laguna kombi. Design se mi od totálního odporu na začátku začal i celkem líbit, slušné zpracování a použitelné materiály v interiéru, dobré motory a výborná cena. Skladem několik zajímavých kousků s cenou hluboko pod největší slevu Octavie. Jen ta pověst a zkušenosti několika známých s touto značkou mě odrazovali.

Třetím do party byl Ford Mondeo. Designově povedený kousek, velký jako kr..a, velmi příjemné na jízdu. Ano, použité materiály a zpracování dle mého názoru nedosahují ani úrovně Octavie, natož Superbu, se kterým by se měl třídně měřit, ale jako celek to auto není vůbec špatné... Ok, co je skladem? Po několika návštěvách prodejců a telefonátech známým, kteří maji s Fordem co dočinění bylo na světě Titanium kombi s motorem (Peugeot) 2,0 TDCi, v barvě bílé frozen a nějkým tím zušlechťujícím paketem navíc - xenony, audio, zatmavená okna od "B" sloupku dále, parkovací asistent, 17 ALU, apod. Auto navíc bylo se slevou téměř 30% a nebylo tak moc co řešit. Dědictvím po nějakém paketu byl i hill holder, což je (nebo spíš má být) pomoc v rozjezdu do kopce. V reálu to funguje tak, že při stání v kopci zůstanou brzdy viset ještě cca 2 sekundy po puštění pedálu brzdy... Protože zapomenete, že tam tuhle debilitu máte, zabrzděný vůz současně s velmi výrazným turbo efektem motor udusí. Pochvalu má konstruktér, kterého napadlo, že ten nesmysl jde vypnout v palubním PC. Proč to tam dávají? To nechápu, neznám snad nikoho, komu by to vyhovovalo.

Auto nyní máme přesně měsíc krom pár drobností, za které navíc nemůže auto, ale montáž doplňků a také lidi, co neumějí jezdit, žádný problém neregistruji. Přesně po týdnu a 1.000 najetých km, kdy jsem jel na montáž handsfree (originál ve voze nebylo a modifikace vozu nebyla možná) se člověk v zácpě přede mnou rozhodl, že mezera mezi mým autem a tím jeho (cca 1 metr) mu stačí k tomu, aby se v ní otočil a odbočil do ulice, kterou zrovna přejel. Výsledkem byl pruh jeho barvy na mém nárazníku o rozměru cca 10x15 cm. Dík… V servisu jsem to nechal rozleštit, ale přesto zůstal malý škrábanec. Jednou to přijít muselo, říkám si, tak to máš za sebou a navíc je to nárazník. O dva týdny později jdu z práce a před kanceláří se dívám na své Mondeo… s promáčklými dveřmi… Tak to už jsem byl, slušně řečeno, rozhořčen. Tohle už musím dát opravit. Oktávku jsem neškrábnul ani nepamatuju a teď nové auto a za tři týdny dvě bolístky... To k mé smůle, teď něco k vlastnostem vozu.

Interiér je vskutku prostorný a bez větších útrap je možné vůz plně obsadit. I velikost kufru vyhovuje. Jak jsem již zmínil, jde o verzi Titanium, oproti Ghie má tedy sportovnější sedadla a jiný dekor palubky. Sedadla dobře podrží v zatáčkách a jsou velmi pohodlná i pro delší jízdu – mám 183 cm a 85kg a vše je ok. Problém nastává s řidičem se 110 a více kg, který se v nich nemusí cítit zrovna nejlépe – demonstrováno mým otcem, který by sedadla za jeho kožená křesílka v superbu II opravdu nevyměnil. Dojem z kabiny kazí jen detaily a absence odkládacích schránek. Co jsem nepochopil, je architektura kufru. Ano je velký, po sklopení sedadel je plocha rovná, ale kam si mám dát povinnou výbavu a hasičák? Stejně tak kabinu asi navrhovali velbloudi, kteří natankují před jízdou a za jízdy pít nepotřebují. Držáky na pohárky mezi sedadly jsou na lahev 0,5 l od coly, apod. moc velké (kvedlají se), na 0,5 matonku zase moc malé… O lahvi o objemu 1,5 raději ani nemluvě, tento „luxus“ si mohou dovolit snad jen řidiči oktávií II. Flaška je tedy v reálu napěchovaná v kapse řidičových dveří, nebo pohozená v prostoru spolujezdcových nohou. Oproti varování v některých testech v kabině zatím nic nelupe, nebouchá, ani nerachotí, tak snad to tak zůstane.

Jízdní komfort – Mondeo má o kapku tužší podvozek, než jsem byl zvyklý, ale přesto nástrahy českých silnic pohlcuje famózně. Ze začátku jsem mlsně pokukoval po 18“ kolech, ale s odkazem na komfort jsou ty 17“ akorát. Optimální rychlost na dálnicích je někde kolem 180 km/hod. Auto je stále v klidu a míra hluku je na velmi dobré úrovni. Případným kupcům doporučuji připlatit adaptivní tempomat. Já ho nemám, ale užil bych ho. Neustálé zapínání a vypínání tempomatu na přeplněných českých dálnicím mě nebaví a většinou to dopadne tak, že vypnutý už zůstane a přidávám si sám. Co se tedy jízdy týče, nemám k autu žádných vítek.

Motor… Jak jsem psal, vyrábí ho Peugeot a jedná se o 2,0 diesel s obligátním výkonem 103 kW. No, velmi často čtu v testech různých médií o tom, jak jsou francouzské diesely kultivované a tiché a jak na ně VW nemá. Páni redaktoři, jak jste na to přišli, resp. kolik Vám Peugeot platí?! Zvuk motoru je zejména za studena o mnoho hlasitější, než by si člověk přál a úrovně hluku (nebo spíše ticha) VW 2,0 TDi CR nedosahuje ani vzdáleně. O jasném „nýtování“ ani nemluvě. Po zahřátí se trochu uklidní, ale stále žádná sláva. Zvykat jsem si musel i na jeho charakter, kdy se celkem dlouho nic neděje, aby se v zápětí dostavil opravdu velký turboefekt, který vás dovede opět do výkonové absence. Zvyknout se však dá a nakonec ani s tímto není problém. Kombinovaná spotřeba zatím činí necelých 7 litrů na sto. Myslím, že na dnešní motory, ucpané hromadou katalyzátorů a filtrů pevných částic, je to průměrná hodnota.

Nechci, aby recenze vyzněla, jako příliš kritická, jen se snažím shrnout body, které vadí. Celkový dojem z vozu je zatím velmi dobrý.

Silné stránky

velikost karoserie
vnitřní prostor
pohodlná sedadla
výborně svítící bixenony
je to fešák :-)

Slabé stránky

- absence přihrádky na 1,5 litrovou lahev
- zvuk motoru zejména za studena. Když to ráno v silných mrazech nahodím, je to jako vzpomínka na Ford Transit, tak do roku výroby 1990...
- trochu tužší řazení
- parkovací asistent nemá grafické znázornění, o místě překážky se - - tedy jen domníváte
- občas pomalejší načítání disku s mp3
- uvítal bych průvlak na lyže
- konstrukce sedadel. Když si opřete hlavu o vysunutou opěrku, cítíte, jak se v sedačce pohnou a opřou se Vám o záda tyčky, které opěrku drží. Trochu se bojím, že při nehodě bych je měl zapíchnuté v lopatkách. Zkusím se svést jiným mondeem a zjistit, jestli je to konstrukční vada, nebo vada konkrétního sedadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Uvolněná lišta u LZ okna, reklamace, objednáno. Také jim trochu nevyšla dodatečná montáž HF sady, která při telefonování přenáší otáčky motoru do reproduktorů vozu, reklamováno.

Od cca 15.000 km se z pravé přední části ozývá klepání při přejezdu nerovností. Asi kloub, nebo horní uložení tlumiče. Na poprvé na to v servisu (Auto Motol Beni) nepřišli, tak uvidíme. Dám jim druhou šanci...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Palace Spořilov, p. Štokr, mohu jen doporučit. O jeho kolegovi, který jej jednou v jednání zastupoval, bohužel stejné říci nelze. Dále bez komentáře, ať si každý domyslí sám

 

Novinky v recenzi

3.9.2011 19:59

Další servis + K&N

Tento týden jsem absolvoval další servisní prohlídku. Palubní pc mě zavolal o dost dříve oproti plánu, což mi bylo vysvětleno tak, že se mi zcela nedokončilo několik regenerací DPF filtru a následně se přebytečnou naftou znehodnotil olej... Nerozumím tomu, ale budiž.

Servis jsem absolvoval v Auto Palace Spořilov na počkání. Tedy asi 4 hodinové čekání, nicméně mají zde free wifi a sezení, taže jsem si vybalil mobilní kancelář a nijak zvlášť mě to neobtěžovalo. Jednání vstřícné, práce odvedena zdá se dobře. V zásadě není co vytknout. Servisní prohlídka, olej, kabinový filtr, geometrie, mytí zevnitř, zvenku motoru, kontrola průchodnosti DPF suma sumárum 7.800,-.

Namísto standardního vzduchového filtru jsem u Riegera zakoupil vložku K&N, tak jsem zvědavý, jestli to poznám na jízdě či spotřebě. Cena 2.100,-. Je asi vrhol mé tuningové tolerance...

Celkem jsem s autem spokojený a zatím to cítím tak, že bych si jej klidně zakoupil znovu. Doufám, že to tak bude i nadále. Spotřeba se stále drží mezi 6,5 až 7 litry, jinak nic nového.

20.2.2011 11:03

(ne)kvalita laku

Aktuálně jsem po umytí vozu zjistil, že jsem dostal do kapoty kamínkem a lak se odloupl až na plech a ten už začal rezivět... Nevím, co se dnes používá za barvy, ale u staré dámy (oki 1) se mi toto nestalo za celých 280.000 km... Kapota oťukaná byla, to ano, ale vždy pouze na podkladovou barvu. Toto mě překvapilo

20.2.2011 11:03

Servis po 20.000 km

První plánovaný servis je za námi. Palubní počítač se o něj hlásil už někdy kolem 18.500 km, tak jsem se objednal do Ford Motol Beni na servis na počkání. Vyměněn olej, olej. filtr, kabinový/pylový filtr (ten na vyžádání), převáženy kola a optická kontrola brzd. Navíc jsem na záruku nechal podotahovat nápravu, protože se mi v levé části při přejetí větší nerovnosti, nebo vyššího příčného prahu ozývá klepnutí. Až později jsem zjistil, že o klepe pořád a nevyhnu se další návštěvě. Hádám čep, nebo horní uložení tlumiče. Vozidlo umyto a za 2 hodiny jsem odjížděl lehčí o 5.200,- Kč, což považuji za cenu slušnou.

24.8.2010 12:45

Najeto 8.000 km. Doba zvykání skončila...

Tak Monďákovi budou 3 měsíce a kilometrově jsme se zastavili na 8.000km. Musím přiznat, že přes počáteční rozpaky zejména se zpracováním interiéru, jsem se s vozem sžil a jsem zatím maximálně spokojen.Vyhovují mi sedadla, posaz, motor se trochu zklidnil a jeho průběh už není tak hrubý. Jízdní vlastnosti vyhovují maximálně, jedinou drobnou výtku mám ke stabilitě vozu v rychlostech 180+, ale to přisuzuji na vrub pneumatikám a jejich profilu - Good Year excelence, 235/45/17. Guma jako taková je na prd, vlní se a na vodě je darebná. Voda a vyšší rychlost na kvalitních českých dálnicích k sobě opravdu nejdou. 18" profil by potom zřejmě vyřešil zmíněný problém se stabilitou.
V kabině zatím nic nevrže, nebouchá... Konec chvály, teď něco na nástěnku hanby. Jak jsem již zmínil v recenzi, po několika málo dnech provozu auta mi někdo lehce promáčknul LZ dveře. Cenou opravy mě ve Fordu velmi nemile překvapili - lakovat jeden díl bílou, nemetalickou barvou za 15.000,00 Kč mi přijde dost přestřelené. Poslední dvě nádrže také pociťuji (nebo spíš slyším) pronikání žbluňkání nafty v nádrži při plné bandě a to mě teda opravdu strašně s..e. Abych při každé prudší změně směru, zastavení, či rozjezdu slyšel do kabiny žbluňkat nádrž, tak to jsem ještě neviděl. Poslední výtkou je občasný smrad odněkud zespod vozu, jako když se něco pálí. Zřejmě regenerace DPF. Když se mi to stalo naposledy, vozidlo navíc provázel hluboce dunící zvuk alá prasklý výfuk, takže asi skočím do Fordu. Při té příložitoosti mi tam mohou poladiit handsfree, které při telefonování píská jak píšťalka na psa a celkem z toho bolí hlava. Takže jestli bych po těch třech měsících raději Mondeo, nebo Superba, kterého jsem opěvoval v recenzi? No, nechal bych si Mondeo :-)


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo combi 2,0 TDCi

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

kromě uvolněné lišty, zatím vše ok

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
0

nemám zkušenost

náhradní díly
0

nemám zkušenost

výkon motoru
8

pro normální jizdu dostačující

spotřeba
9
hlučnost motoru
6

trochu zklamání

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…